جراحی ترمیمی واژن و همه چیز درمورد آن

همه چیز در مورد جراحی ترمیمی واژن

از آنجا که روابط جنسی برای زنان و مردان بسیارحائز اهمیت است، بر این اساس شکل و نحوه برقراری رابطه جنسی نیز نقش موثری در بهبود روابط زناشویی دارد. کیفیت و رضایت رابطه جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این میان می توان به تنگ کردن واژن به عنوان یکی از فاکتورهایی که موجب افزایش اعتماد به نفس در خانمها و رضایت در آقایان می شود اشاره کرد.
اکثر زنانی که از گشادی واژن خود ناراضی بوده و به دنبال راه کاری برای برطرف نمودن این مشکل هستند، اقدام به عمل ترمیمی واژن می کنند که به دو روش جراحی یا لیزر انجام می شود. البته بنا به شرایط کنونی جامعه و برخی از محدودیت های موجود ممکن است مشاهده فیلم جراحی ترمیمی مقدور نبوده و احتمالا برای مشاهده فیلم جراحی تنگ کردن واژن باید به مطب پزشک متخصص مراجعه نمایید.

علاوه بر این، برخی از خانم ها که حالت واژن ایشان بیش از حد تنگ است، برای برقراری رابطه جنسی لذت بخش و رفع این مشکل می توانند از ژل های روان کننده موجود در داروخانه ها استفاده کنند و در موارد شدید تر به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند.

مطالعه مقاله بیشتر:

گشاد شدن واژن در سزارین

تنگ کردن واژن با لیزر

به گفته ی دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان شهرک غرب شکل واژن در اثر برخی عوامل، قابل تغییر می باشد. مثل زایمان طبیعی، عفونت و یا گاهی داشتن رابطه جنسی بیش از حد. لذا ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی معمولا یکی از دغدغه های خانم ها پس از زایمان طبیعی می باشد. تنگ کردن واژن با لیزر یک روش غیر جراحی می باشد و برای آن دسته از افراد که ترجیح می دهند واژینوپلاستی بدون جراحی و درد و خونریزی را تجربه کنند توصیه می شود. با این روش مشکلاتی مانند گشادی واژن، خارش و سوزش واژن، شل شدگی واژن، بی اختیاری ادرار و افتادگی رحم نیز رفع می شود.

تنگ کردن واژن با لیزر co2 موجب افزایش کلاژن و نیز بهبود عملکرد گردش خون در آن ناحیه نیز می گردد. دستگاه لیزر با تاثیر گذاری بر روی بافت مخاطی واژن، کلاژن تولید می کند و سبب بهبود عملکرد لایه مخاطی می شود.

توجه داشته باشید که لیزر واژینال هیچ گونه آسیبی به دستگاه عصبی ناحیه تناسلی وارد نمی کند و مزیتی که نسبت جراحی دارد این است که درمان آن سریع تر بوده و نسبت به سایر روش های تنگ کردن واژن، دوره نقاهت بسیار کمتری گذرانده می شود و فرد خیلی زودتر به زندگی روزانه خود بازمی گردد.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

جلوگیری از افتادگی رحم و مثانه بعد از زایمان طبیعی

مفهوم پرینورافی برای زیبایی واژن

پرینورافی نیز به نوعی جراحی زیبایی به منظور بازسازی دهانه واژن و ناحیه پرینه می باشد و در اصل برای تنگ کردن واژن به کار می رود. پرینه نقطه ای میان واژن و مقعد بوده و شامل عضلات کف لگن می شود. این ناحیه سبب افزایش لذت در حین رابطه جنسی نیز می شود. جراحی پرینورافی یکی از روش های ترمیم واژن بعد از زایمان طبیعی است.

عمل جراحی تنگ کردن واژن

امروزه عمل تنگ کردن واژن به چند روش مختلف انجام می گیرد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

• تنگ کردن واژن با لیزر
• تنگ کردن واژن با عمل جراحی
• تنگ کردن واژن با عمل پرینورافی
تنگ کردن واژن با نخ واژن

طبق بررسی های اخیر مشخص شده خانم ها تنگ کردن واژن با لیزر واژینال را ترجیح می دهند.

با حداقل هزینه، عمل زیبایی واژن با لیزر بدون نیاز به بستری شدن و بدون بروز هر گونه عفونتی در یک و یا چند جلسه توسط متخصص و جراح زنان صورت می گیرد. چنانچه بعد از عمل تنگی واژن با لیزر، درد یا سوزش داشته باشید می توانید با استفاده از کرم ها و پماد های مخصوص که توسط پزشک متخصص تجویز می شود سوزش و درد پس از لیزر را التیام ببخشید.

عمل زیبایی واژن چقدر طول می کشد؟

به پیشنهاد دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان شهرک غرب پیش از انجام هر نوع عمل زیبایی واژن، بهتر است یک جلسه مشاوره در کلینیک زنان داشته باشید. در این جلسه، پزشک متخصص از نحوه جراحی زیبایی واژن برای شما توضیحاتی ارائه خواهد داد و این توضیحات به شما کمک می کند که قبل از عمل متوجه شوید در حین جراحی زیبایی واژن و پس از آن، باید چه انتظارات و مراقبت هایی داشته باشید. بیشتر عمل های زیبایی واژن یا لابیاپلاستی با بی حسی موضعی و بدون تزریق وریدی صورت می گیرد. زمان جراحی تقریبا یک ساعت است و شما می توانید با استراحت کوتاه نیم ساعته پس از جراحی به منزل خود بازگردید.

مراکز جراحی واژینوپلاستی و عمل تنگ کردن واژن بسیاری در تهران مشغول به فعالیت هستند که بسته به نوع خدماتی که ارائه می دهند هزینه های متفاوتی دارند. اگر میخواهید عمل تنگ کردن واژن را انجام دهید حتما در مورد آن تحقیق نموده و مطمئن شوید که مرکز و پزشک مناسب و مجربی را برای انجام این عمل انتخاب کرده اید.

گفتیم که امروزه متدهای نوین و به روزی در درمان بیماری های زنان بوجود آمده اند که یکی از آن ها استفاده از تکنولوژی لیزر جت برای تنگ کردن واژن می باشد‌. فناوری لیزر در زمینه تنگی واژن و زیبایی پوست و رفع تیرگی ناحیه واژن امروزه در بین خانم ها بسیار محبوب شده است.


مقاله برای مطالعه بیشتر:

لابیاپلاستی با لیزر


تنگ كردن واژن با استفاده از نخ واژن

با توجه به وضعیت جسمانی خانم ها و حالت ارتجالی واژن، به مرور زمان و با افزایش سن، بافت واژن شل شده و دچار افتادگی می شود. بنا به تشخیص پزشک معالج، روش و تکنیک استفاده از نخ می تواند جهت بالا کشیدن واژن و پرینه بسیار موثر واقع گردد.

موارد استفاده از نخ واژن

1. تنگ کردن واژن
2. جوانسازی واژن و ترمیم دهانه واژن
3. ترمیم پرینه بعد از زایمان طبیعی و اپیزیوتومی
4. ترمیم پرینه
5. لیفت دستگاه تناسلی خارجی


مقاله برای مطالعه بیشتر:

لیفت واژن


از جمله تاثیرات نخ در ترمیم و تنگ کردن واژن این است که تاثیر و نتیجه آن سریع بوده و موجب تنگی واژن می گردد. در بلند مدت نیز این روش با تولید فیبروز و کلاژن همراه با افزایش خون رسانی موجب جوان سازی واژن می شود.
نخ تکنیکی است که پیش از این برای لیفت صورت و بدن مورد استفاده قرار می گرفت ولی اکنون متد به روزتر آن برای لیفت واژن و پرینه استفاده می شود. نخ های مذکور قابل جذب بوده و اثرات آن ها تا اخر عمر در صورتیکه بیمار زایمان طبیعی نداشته باشد در پرینه باقی می ماند.

ترمیم واژنترمیم و بخیه واژن

ترمیم واژن به عوامل مختلفی از جمله: خواسته فرد، توصیه پزشک و وضعیت عمومی سلامت بستگی دارد.
ممکن است نتایج نهایی ترمیم واژن حدود یک سال بعد به طور کامل نمایان شود. اما همان نتایج اولیه نیز می تواند برای کسانی که به دنبال زیبایی در شکل و حالت واژن خود بوده اند، رضایت بخش باشد. توجه داشته باشید که نتایج ترمیم واژن دائمی بوده و تنها شاید با بالا رفتن سن در برخی از افراد و یا با زایمان طبیعی، ظاهر واژن آنها تغییر یابد.
طبق گفته ی دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان خوب غرب تهران عمل تنگ کردن واژن در حقیقت یک عمل زیبایی است که عموما تحت پوشش بیمه گرها قرار نمی گیرد. مگر در مواردی که شخص دارای کیست تخمدان باشد و یا ناراحتی در دستگاه تناسلی خود داشته باشد. در واقع اگر عمل جنبه زیبایی نداشته باشد می توان از بیمه استفاده کرد.

عمده مشکلات دستگاه تناسلی زنان
یکی از مشکلات آزار دهنده بی اختیاری ادرار می باشد. گاه ممکن است بی اختیاری ادرار به دلیل فشار و استرس بر مثانه باشد. در واقع شل شدن دیواره بین واژن و مثانه و نیز عضلات واژن که با کاهش سطح استروژن همراه است دلیل اصلی این اتفاق می باشد.
با قطع شدن ترشح استروژن، پیر شدن سیستم ادراری تناسلی نیز شروع شده و در این مدت دیواره ی واژن نیز به مرور زمان خاصیت الاستیسیته خود را از دست می دهد، ضخیم و به نوعی کوتاه تر میگردد. این تغییرات موجب می شود که اختلالاتی نظیر خشکی واژن، بی اختیاری ادراری، سوزش و تحریک احساس شود.
این وضعیت جسمانی درصد بروز بیماری های عفونی ادراری را به شدت تشدید می کند. تغییر در ترشحات واژنی موجب می شود محیط واژن حالت اسیدی به خود گرفته و موجب بیشتر شدن عفونت های واژن و همینطور اختلال بی اختیاری ادرار شود. عفونت های ادراری ممکن است گاهی بی علامت باشد، اما موجب آسیب دیدن جدی دستگاه تناسلی ادراری و کلیه ها می شود. لذا در مواردی نظیر کدر شدن رنگ ادرار در یک دوره زمانی و یا بروز تب های بی دلیل، احتمال وجود عفونت های ادراری را جدی بگیرید. آزمایشات دوره ای می تواند در پیشگیری و کنترل عفونت های ادراری و سایر بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی موثر واقع گردد.

خطرات احتمالی جراحي تنگ کردن واژن

از عمده ترین خطرات ناشی از جراحی زیبایی واژن، عفونت، خونریزی ، هماتوم و جای زخم است.

بر اساس تجربه ی دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان سعادت آباد سفید کردن واژن توسط لیزر را می توان موثرترین روش برای درمان کبودی و تیرگی ناحیه واژن دانست. این کار به شکل سرپایی و عموما بدون درد بوده و در چند جلسه قابل انجام می باشد. بسیاری از زنان پس از پا به سن گذاشتن با تغییر شکل و شل شدن عضلات واژن روبرو می شوند. شل شدن واژن با عوارض ناشی از آن نظیر نارضایتی های جنسی، بی اختیاری ادرار و عفونت های مداوم همراه است و موجب می شود که این افراد در پی راهکاری برای تنگ کردن واژن خود باشند. تنگ کردن واژن با نخ به این دلیل که سرپایی صورت می گیرد، یکی از روشهای جدید و پرطرفداری است که می تواند بسیار مفید واقع شود.

عمل لیفتینگ واژن با نخ، با لیفت دهانه واژن موجب تنگ تر شدن آن می شود و چون این بخیه زدن ها، دهانه واژن را به سمت بالا می کشد، لذا این امر با تغییر شکل واژن همراه شده و به جوان سازی واژن می انجامد.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

انواع روش‌های سفید کردن واژن|مزایا و معایب

گشادی واژن و علل بروز آن
شکل واژن تقریبا به صورت یک لوله عضلانی است که اطراف آن با بافت همبند احاطه شده است. لذا اگر به هر دلیلی این بافت همبند و عضلات آن شل شوند، حس باز بودن یا به اصطلاح عامیانه گشادی واژن ایجاد می شود.
برقراری رابطه جنسی موفق نقش مهمی در بهبود روابط زناشویی و برقراری آرامش بین زوجین دارد . اختلال گشادی واژن در زنان موجب می شود که هم زن و هم مرد نتوانند از آمیزش جنسی خود لذت کافی را ببرند.

سفیدی و تنگی دائمی واژن با لیزر co2

از جمله علل تیرگی واژن می توان به استفاده مکرر از ژیلت، افزایش سن، عوامل ژنتیکی و لباس زیر نامناسب اشاره کرد. استفاده از کرم های معتبر و مناسب با توجه به تجویز پزشک یا با استفاده از تجربیات دیگران و یا استفاده از لیزر جهت رفع تیرگی و کبودی واژن، از جمله روش های موثر برای مقابله با این مشکل می باشد.
سفید کردن واژن با لیزر با استفاده از دستگاه های لیزر معتبر که به تکنولوژی co2 مجهز می باشند، موثرترین روش برای رفع تیرگی واژن و سفید کردن دستگاه تناسلی می باشد.

امروزه پزشکان متخصص از لیزر CO2 برای تنگ کردن واژن زنان استفاده می کنند. از مزیت های متعدد این روش می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

1. باقی ماندن غشای مخاط به حالت عادی خود
2. افزایش تولید کلاژن
3. هزینه کمتر نسبت به عمل جراحی تنگ کردن واژن
4. انجام سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن
5. ماندگاری طولانی مدت
6. غیر قابل برگشت بودن علائم جراحی

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن به روش لیزر

با این که عمل تنگ کردن واژن به شکل سرپایی می باشد اما به توصیه ی دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان خوب در شهرک غرب، بهتر است موارد زیر را حتما رعایت نمایید.
چنانچه احساس درد و سوزش داشتید می توانید از داروهای مخصوصی که پزشکتان تجویز کرده استفاده کنید. تا دو هفته از برقراری رابطه جنسی و انجام کارهای سنگین خودداری نمایید.

تعداد جلسات تنگ کردن واژن با لیزر

مقدار شل شدگی بافت واژن، تعداد جلسات لازم برای لیزر را تعیین می کند. در برخی از موارد به دو جلسه درمانی نیاز است و ممکن است در برخی از موارد به 6 جلسه یا بیشتر لیزر درمانی نیاز باشد. تشخیص تعداد جلسات برای تنگی واژن با لیزر بر عهده پزشک متخصص می باشد.
پیش از عمل تنگ کردن واژن با لیزر به معاینه نیاز خواهید داشت و شخص نباید عفونت واژن داشته باشد، چنانچه شخص عفونت داشته باشد باید ابتدا عفونت را درمان کند. سپس آزمایش پاپ اسمیر انجام می شود. مناسب ترین زمان برای انجام لیزر تنگی واژن پنج روز پس از اتمام دوره قاعدگی می باشد.

مزایای تنگ کردن واژن

 

مزایای تنگ کردن واژن

خانم هایی که زایمان های طبیعی متعدد و یا مقاربت های جنسی متعددی داشته اند، گاهی دچار افتادگی و شل شدگی واژن می شوند، البته فاکتورهای دیگری نیز در گشادی واژن موثر هستند که در ادامه به کمک دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران بیشتر به آن ها می پردازیم. بیشتر خانم هایی که با مشکل گشادی واژن مواجه می باشند، به هنگام آمیزش جنسی با همسرانشان دچار اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شوند، چرا که تمایل دارند هم همسرشان وهم خودشان از رابطه جنسی لذت ببرند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، متدهای گوناگونی جهت تنگ کردن واژن وجود دارد که سبب بهبود رابطه جنسی می گردد.

از عواملی که در ایجاد گشادی واژن موثر می باشند می توان به مورد زیر اشاره کرد:

• ضعف دیواره واژن
• انجام زایمان طبیعی
• انجام ندادن ورزش های کف لگن پس از زایمان
• انجام برخی از ورزش های بدنسازی و بلند کردن وزنه های خیلی سنگین
• شل بودن مادرزادی بافت واژن در برخی از خانم ها

راه دیگری که برای تنگ کردن واژن وجود دارد جراحی پرینورافی می باشد. پزشکان عمدتا به آن دسته از خانم هایی که با مشکل کشیدگی واژن درگیر می باشند، پرینورافی را پیشنهاد می دهند. با انجام این جراحی عضلات دیواره های پشت واژن به یکدیگر نزدیک شده و به هم متصل می شوند. به منظور ترمیم و زیبایی واژن می توان در قسمت بیرونی واژن، جراحی لابیاپلاستی یا همان زیبایی واژن را انجام داد. پزشکان معمولا پرینورافی را پس از انجام زایمان طبیعی تجویز می کنند.


مقاله برای مطالعه بیشتر: جراحی های زیبایی زنان(جراحی زیبایی واژن)


جراحی تنگ کردن واژن، در عمقی حدود 2 الی 3 سانتی متری داخل واژن انجام می گیرد و به منظور برطرف نمودن آسیب های بافت پرینه در اثر زایمان و یا سایر آسیب ها مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا قبل و بعد از انجام عمل جراحی پرینورافی یک سری مراقبت ها لازم است انجام شود که نتیجه جراحی موثرتر واقع گردد.
زنان جهت شاد زیستن نه فقط به زیبایی ظاهری بلکه به اعتماد به نفس بالا و رضایتمندی از روابط زناشویی با همسرشان نیاز دارند.

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان: 02122074065 – 09370786637

لینک دین ما را ببینید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.