گشاد شدن واژن

گشادی واژن در سزارین

آیا عمل جراحی سزارین نسبت به زایمان طبیعی کمتر باعث گشاد شدن واژن می شود؟
خیر.
خیلی از مادرهای عزیز برای همین که تروما و آسیب کمتری به بافت واژن وارد شود و به قول خودشان قوام بافت واژن حفظ شود و گشاد نشود از دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان، می خواهند که به جای زایمان طبیعی، سزارین را انجام دهد. خیلی از مامان های عزیز بعد از زایمان یک حس شلی و فقدان حس لذت جنسی را در طی مقاربت دارند.

اون حسی که شما تجربه می کنید به میزان زیادی تحت تاثیر سلامتی بافت و قوام عضلات کف لگن است و در اصل سلامت، شادابی و قوام این عضو است که ایجاد و دوام لذت جنسی بعد از نزدیکی را ایجاد می کند.

در طی دوران بارداری عضلات کف لگن به میزان زیادی به علت اینکه وزن جنین را تحمل کند تحت کشش قرار می گیرد.

دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان، تاکید دارد که بعد از عمل سزارین واژن از نظر شکل ظاهری مثل قبل به نظر می رسد اما فقط از نظر شکل ظاهری و از بیرون.[/av_promobox]

راهکار گشادی واژن بعد از سزارین چیست؟

بطور کلی چندین راهکار علمی موثر برای برطرف کردن گشادی واژن بعد از سزارین وجود دارد که معروف ترین آن ها واژینوپلاستی است.

تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی رایج ترین عمل تنگ کردن واژن می باشد که در دنیا شناخته شده و معروف است.

در این خصوص میتوانید اطلاعات بسیار کارآمد و مفیدی را در لینک زیر بدست آورید:

واژینوپلاستی و همه چیز درمورد آن

از درون اما عضلات کف لگن شما همچنان مانند کشی که کشیده می شود توسط باندهای کششی قرار دارد و تا مدت ها شاید ۹ ماه یا بیشتر پس از زایمان چه به روش طبیعی و چه به طریقه سزارین این کشش و شلی وجود دارد.

لذا پاسخ این پرسش که آیا بافت واژن از درون هم در سزارین شلی پیدا نمی کند پاسخش اینست که خیر این شلی به علت کشش لیگامان ها مخصوصاً لیگامان ساکرواسپینوس (خاجی-خاصره ای) است و در هر دو روش زایمان سزارین و طبیعی به یک فرم می باشد.

آنچه که ما در سزارین مشاهده می کنیم از بیرون است که صدمه ای نخورده است و آنچه که ما از بیرون مشاهده می کنیم نمی تواند تعیین کننده میزان تنگی واژن باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله را هم می توانید بخوانید:

تنگ کردن واژن به همراه لابیاپلاستی

تنگی واژن در اصل از قدرت کشش عضلات و لیگامان هایی است که دورتا دور کانال واژن را فرا گرفته اند(صرف نظر از متد زایمان طبیعی یا سزارین).
بازیابی قدرت کششی عضلات کف لگن پس از زایمان است که تعیین کننده میزان شلی واژن پس از زایمان است.

آنچه از درون بافت واژن را به حالت اولیه برمی گرداند تمرینات و ورزش های لگنی در طی بارداری و پس از آن برای تقویت عضلات کف لگن می باشد.

درست است که این عضلات و لیگامان ها و رباط ها با یکسری تمرینات ورزشی کف لگن تا حد زیادی بازیابی می شوند و درست است که با این تمرینات می توان تا حد زیادی بی اختیاری های ادراری و بی میلی و بی حسی جنسی را در طی نزدیکی درمان نمود اما امروزه نتایج شگرف از RF (رادیوفرکوانسی) و لیزر واژن حادث می شود.

رادیو فرکوانسی یا RF در اصل امواج رادیوپی با طول موج های مختلف است که سبب جوانسازی و انقباض بافت شل واژن می شود.

لیزر واژن نیز بهترین روش برای تنگ کردن واژن به روش غیر تهاجمی است و یک روش جراحی لابیاپلاستی

گشادی واژن در سزارین

مادران عزیز باید بدانند در صورتیکه زایمان طبیعی داشته باشند بافت خارجی واژنشان بیشتر از گذشته تحت کشش قرار می گیرد و بزرگ تر می شود زیرا در طی بارداری صرفه نظر از نول زایمان کف لگن تحت کشش قرار می گیرد و واژن حالت طبیعی خود را از دست می دهد.

چیزی که از مامان های محترم بعد از زایمان می شنویم اینست که هیچ تمایلی به رابطه جنسی نداریم زیرا حسی ندارم(در هنگام نزدیکی) و احساس می کنم واژنم گشاد شده است.

بعد از تولد نوزاد به صورت زایمان طبیعی تون عضلات خارجی واژن کاهش یافته و همین کاهش تون و قوام عضلات سبب عدم لذت خانم در طی رابطه جنسی می شود و همینجاست که آسیب های رابطه جنسی برای مامان های عزیز بوجود می آید.[/av_promobox]

مطلب پر طرفدار در خصوص تنگ شدن واژن

شاید دوست داشته باشید با روش هایی غیر از جراحی اقدام به تنگ کردن واژن خود کنید.

بسیار عالی!

ما برای شما هم راهکار هایی داریم که در لینک زیر میتوانید مطالعه کنید و یاد بگیرید:

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

حال چه عواملی در گشاد شدن واژن پس از زایمان طبیعی دخیل هستند:

  • سایز بچه
  • ژنتیک بافت واژن مادر
  • آیا در طی بارداری ورزش های لگنی را انجام داده اند برای تقویت عضلات کف لگن
  • چه مدت زمان پوش(خروج از کانال زایمانی) در نوزاد طول کشیده است.
  • آیا واکیوم یا فورسیس استفاده شده است؟
  • سابقه تعداد زایمان ها‌

گشاد شدن واژن
مورد جالب توجه اینست که واژن هم قدرت گشاد شدن(دیلاته شدن) را دارد و هم قدرت انقباض را دارد.

در اینجا ۷ راه برای رفعی گشادی واژن بعد از زایمان(چه طبیعی و چه سزارین) وجود دارد که می تواند لذت سکس قبل از زایمان را به شما بازگرداند.

۱– ورزش کگل

ورزش کگل که جزو بهترین تمرین ها برای تقویت عضلات کف لگن است و چه بهتر است وقتی این ورزش را در طی بارداری انجام دهید گویی می خواهید ادرارتان را کنترل کنید.

مهم ترین مسئله در این ورزش این است که می توانید آنرا در هر مکان و هر زمان انجام دهید.

بهترین کار جمع کردن(منقبض کردن) و سپس شل کردن(ریلکس کردن) بافت واژن روزی ۳ بار هر بار ۵ دقیقه (۳۰ ثانیه شل و ریلکس کردن واژن ۳۰ ثانیه سفت و منقبض کردن واژن ) است.و بسیار به رفع گشادی واژن کمک می کند.

۲ Leg Raises

این ورزش به این صورت است که از پشت روی کف زمین دراز می کشید و ساق ها را یکی پس از دیگری بالا می برید. باید مطمئن شوید که در هر بالا و پایین آوردن ساق ها و عضلات کشیده می شوند.

گشادی واژن در سزارین
۳- ارگاسم (orgasm)

هیچ می دانید که در طی ارگاسم عضلات کف لگن و واژن ریلکس شده و سپس منقبض می شود. پس هرچه ارگاسم بیشتر میزان افزایش قوام واژن بیشتر خواهد بود و هر ارگاسم سبب افزایش تقویت عضلات واژن و کف لگن می شود.

۴- Vaginal lones

این تامپون هاشبیه مخروط هستند که وزنه های کوچکی دارند که در ابتدا از مخروط های با وزن کمتر استفاده می شود و سپس وزنه متصل به مخروط افزایش می یابد. این مخروط ها روزی ۲ بار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه باید توسط مامان های عزیز مورد استفاده قرار گیرند.

۵- تغذیه

استفاده از رژیم های غذایی که حاوی کلاژن هستند مثل ژلاتین- سوپ های حاوی استخوان گوساله در افزایش قوام بافت واژن بسیار موثرند.
۶-  RF

روش آر اف هم یکی از روش هایی است که برای جوانسازی و زیباسازی واژن بسیار مورد استقبال خانم ها قرار دارد.

۷- لیزر واژن

ترمیم واژن در صورتیکه پس از گذشت ۶ ماه از زایمان همچنان مامان های عزیز از گشادی و ریلکس بودن بافت واژن شاکی باشند و بخواهند به صورت دائمی جهت تنگ کردن واژن اقدام کنند می توان اقدام به ترمیم واژن با نخ و یا با جراحی (پرینورافی- لیفت واژن و رکتوسل) نمود.

مقاله :

تنگ کردن واژن با نخ

[anchor id=”s33″ ]
جراحی های ترمیمی بعد از زایمان:

همانگونه که ذکر شد بهتر است یک فاصله زمانی از زایمان حداقل ۳ ماه بین زایمان و این جراحی های ترمیمی باشد. خیلی از اوقات سوچورهای(بخیه های) این زیوتوسی(برشی که برای خروج سر جنین در هنگام زایمان توسط جراح زنان یا ماما ایجاد می شود) باز می شوند و سبب نگرانی در مادر های عزیز می شوند.

باید بگوییم عزیزان مهم ترین امر برای جلوگیری از باز شدن این بخیه ها اینست که بهداشت را رعایت نموده و به خود سشوار بگیرد و از سرم شستشو (نه بتادین) استفاده نموده و کمتر در هنگام شیر دادن نوزاد روی بخیه ها بنشیند.

از آنتی بیوتیکی که پزشکشان تجویز نموده به طور دقیق استفاده کنند. و در آخر تبحر جراح زنان در این جراحی ترمیمی بعد از زایمان بسیار موثر است زیرا زدن بخیه های پرس و لوانور بسیار موثر می باشد.

کلام آخر

زایمان سزارین با برش های جراحی ایجاد شده در شکم و رحم صورت می گیرد. برنامه ریزی برای سزارین ممکن است در صورت وجود عوارض خاص بارداری ضروری باشد.

اگر دوست دارید برای مطالعه بیشتر به سراغ سایت های خارجی بروید؛ پیشنهاد می کنم سایت مایو کلینیک را انتخاب کنید.

اگر باردار هستید، دانستن اینکه چه چیزی در طول و بعد از سزارین باید انتظار داشته باشید می تواند به شما در آمادگی کمک کند

اینستاگرام

راه های ارتباطی با ما:
۰۹۳۷۰۷۸۶۶۳۸
۰۲۱۲۲۰۷۴۰۶۵


تماس با ما:

[contact-form-7 id=”2096″ title=”فرم تماس 1″]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.