انواع روش‌های سفید کردن واژن | مزایا و معایب

روشهای سفید کردن واژن

اگرچه تیره تر بودن ناحیه تناسلی نسبت به دیگر بخش‌های بدن طبیعی ست، با این حال افراد به دنبال روشهای موثر برای روشن تر کردن این ناحیه از بدن خود هستند تا جذابیت و زیبایی جنسی بیشتری داشته باشند. راههای زیادی برای سفید کردن واژن وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

استفاده از کرم‌های موضعی شیمیایی یا گیاهی :

برخی از خانم ها، از کرم برای سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده می‌کنند. اغلب کرم‌هایی که به این منظور ساخته می‌شوند، از ترکیبات گیاهی یا شیمیایی تشکیل شده اند. کرم‌های گیاهی شامل عصاره گیاهانی مانند خیار، آلوورا، جلبک دریایی یا آربوتین هستند.

مواد مغذی اصلی در این نوع کرم ها، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. این کرم ها علاوه بر عصاره‌های گیاهی، حاوی مواد دارویی مانند هیدروکینون نیز هستند. این ماده گاهی باعث ایجاد عوارض پوستی می‌شود و نتیجه آن نیز غالبا ماندگاری بالایی ندارد. بنابر این بهتر است استفاده از آن با تجویز پزشک انجام شود.

برای تیرگی واژن چه باید کرد!؟

یک مطلب بسیار کمک کننده و مفید برای شما داریم که راهکار های سفید کردن و روشن کردن واژن را در آن گفته ایم و از شما دعوت می کنیم حتما این مطلب را هم مطالعه کنید:

برای تیرگی واژن چه باید کرد؟

استفاده از داروهای ترکیبی:

در این روش بعد از تشخیص مشکل توسط پزشک، دستور دقیق ساخت دارو به آزمایشگاه داده می‌شود و با استفاده از داروی ترکیبی ساخته شده شخص مورد درمان قرار می‌گیرد. این روش کارایی بالایی داشته و با توجه به اینکه هزینه آن نسبت به لیزر کمتر است بسیار مورد استفاده بیماران قرار می‌گیرد.

روش های سفید کردن واژن

استفاده از لیزر برای سفید کردن واژن:

این روش مؤثرترین روش برای درمان تیرگی ناحیه تناسلی می‌باشد. سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر واژینال، بسیار سریع است و در بسیاری از موارد، فرد تنها با یک جلسه لیزردرمانی نتیجه‌ی مطلوبی می‌گیرد.

لیزر، بخش‌های تیره را از سطح پوست حذف می‌کند و باعث می‌شود پوست تازه دوباره تشکیل شود. بر خلاف دیگر روشها این درمان موقتی نیست بلکه بافت‌های تیره برای همیشه از روی پوست حذف می‌شوند. لیزر مونالیزا برای سفید کردن هر سه ناحیه واژن، مقعد و پرینئوم (محدوده میان واژن و مقعد) به کار می‌رود.

تمامی‌روش‌هایی که برای روشن سازی ناحیه تناسلی بکار می‌رود مزایا و معایب خود را دارد ولی در بین آنها روز به روز به طرفداران روشن کردن واژن با لیزر، به دلیل اثر گذاری بسیار بالا و ماندگاری طولانی که در زمان کوتاه دارد، افزوده می‌شود .

چه ویتامین هایی بخوریم؟

مصرف ویتامین های مفید میتواند واژن شما را سالم و ایمن در برابر بیماری ها و میکروب ها نگهدارد.

پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را بخوانید تا با مفید ترین ویتامین های مناسب واژن آشنا شوید:

5 ویتامین مفید برای واژن

روشن کردنروشن سازی واژن

امروزه روشن سازی واژن امری عادی در زیبایی زنان به حساب می‌آید. در واقع تیرگی واژن یک عیب محسوب نمی‌شود و کاملاً طبیعی است که رنگ لابیا و پوست اطراف آن نسبت به سایر بخش‌های بدن تیره‌تر باشد و رنگ پوست هر زن در ناحیه واژن از صورتی تا قهوه‌ای تیره متغیر است.

این امر به عوامل مختلفی همچون نژاد، سن، وزن بدن و غیره بستگی دارد. تا وقتی که این تیرگی با علائمی ‌همچون خارش، درد، ناراحتی، ترشحات یا بوی بد همراه نباشد جای هیچ نگرانی وجود ندارد. ولی بعضی افراد برای زیباتر شدن به دنبال تغییر رنگ این ناحیه هستند.

فرآیند روشن سازی یا سفید کردن پوست به این صورت است که رنگدانه‌های ملانین در این قسمت از پوست کاهش پیدا می‌کنند و این کار باعث رفع تیرگی در ناحیه واژن و مقعد می‌گردد.
با پیشرفت علم روش‌های بسیار متنوعی برای تغییرات زیبایی در بدن به وجود آمده است که هر فرد با توجه به شرایط خود می‌تواند از آن ها استفاده کند. روش‌هایی که خانم ها برای روشن کردن واژن خود استفاده می‌کنند می‌تواند روش‌های خانگی، انواع جراحی‌ها، استفاده از داروها یا لیزر باشد.

برای انجام لیزر نباید در دوران قاعدگی خود باشید و بهتر است حداقل سه روز از عادت ماهیانه شما گذشته باشد. همینطور نباید به سرطان دهانه رحم مبتلا باشید و نتایج تست‌های پاپ اسمیر شما در سه سال گذشته منفی گزارش شده باشند. چنانچه به بیماری واژینال خاصی مبتلا هستید و یا عفونتهای طولانی مدت دارید، پزشک خود در جریان قرار دهید.

 

روشن کردن واژن با لیزر

مزایای سفید کردن واژن

در گذشته با استفاده از جراحی‌های زیبایی، پزشکان و جراحان متخصص زیبایی می‌توانستند به حفظ و بهبود ظاهر واژن اقدام کنند، اما امروزه با استفاده از لیزر درمانی که یک روش بدون درد می‌باشد می‌توان واژن را زیباتر کرد.

با استفاده از لیزر علاوه بر واژن، ناحیه پروینیوم و همچنین قسمت داخلی ران را نیز می‌توان سفید نمود که باعث می‌شود تا تاثیر سفید شدن واژن بیشتر شود. با زیباتر شدن این ناحیه اعتماد بنفس و به دنبال آن روابط جنسی فرد نیز بهتر می‌شود.

همچنین از دیگر مزایای سفید کردن واژن با لیزر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشی بدون درد و خونریزی است
  • در هر گروه سنی برای خانمها قابل انجام می‌باشد
  • مدت زمان لیزر درمانی بسیار کوتاه است
  • نتایج اثربخش و سریع دارد
  • بدون بیهوشی انجام می‌شود
  • اثر لیزردرمانی طولانی مدت است و علاوه بر رفع تیرگی واژن، باعث جوان سازی و شادابی پوست واژن می‌شود.
  • نیاز به بستری و همراه ندارد و بعد از لیزر می‌توانید به امور روزمره خود بپردازید.

عوارض سفید کردن واژن

این روش با استاندارد‌های بالا صورت گرفته، روشی بسیار ایمن می‌باشد و عارضه خاصی ندارد. بیشتر زنان در طول پروسه که چند دقیقه ای بیشتر طول نمی‌کشد، کوچکترین درد و ناراحتی حس نمی‌کنند.

افرادی که پوست حساسی دارند ممکن است به مدت چند روز کمی ‌احساس درد و سوزش داشته باشند که طبیعی ست و می‌توانند طبق نظر پزشک از پمادهای مخصوص استفاده کنند.
با توجه به حساس بودن ناحیه واژن ، حتما لیزر درمانی را تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید. اگر این کار توسط پزشک مجرب انجام نشود احتمال پیش آمدن عفونت قارچی یا سوختن و خشک شدن پوست واژن وجود دارد.

با مراجعه به مطب دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی در شهرک غرب، که از به روز ترین دستگاه ها و تجهیزات استفاده می‌کنند می‌توانید به مطلوب ترین نتیجه دست پیدا کنید.

هزینه روشن کردن

لیزر سفید کننده واژن

با استفاده از لیزر می‌توان پوست هر ناحیه از بدن را روشن کرد. همانطور که پوست صورت روشن می‌شود، می‌توان پوست ناحیه تناسلی را نیز روشن کرد. اما نوع لیزر مورد استفاده برای این کار متفاوت است.

این لیزر می‌تواند موجب تحریک تولید کلاژن در ناحیه تناسلی شده و موجب جوان‌سازی پوست واژن شود. این روش درمانی هیچ دردی ندارد و نتایج آن بعد از اولین جلسه درمانی نیز قابل مشاهده است.

تغییر رنگ و تیرگی پوست می‌تواند در هر ناحیه از بدن ایجاد شود و مهم‌ترین دلایل این تغییر رنگ در ناحیه آلت تناسلی، تغییرات هورمونی و عوامل ارثی است. اگرچه این ناحیه در معرض دید همه نیست، اما تیره بودن آن می‌تواند برای خود فرد یا شریک جنسی او ناخوشایند باشد.

این روش درمانی یا لیزر واژن به صورت سرپایی انجام می‌شود. ممکن است بعد از انجام این عمل کمی‌ تحریکات پوستی اتفاق بیفتد اما معمولا این تحریکات خیلی زیاد نیستند. اکثر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند درد و ناراحتی خاصی را تجربه نمی‌کنند.

[anchor id=”laser5″ ]

هزینه سفید کردن واژن با لیزر

پس از اطلاع از نحوه عملکرد این روش، نوبت به این سوال می‌رسد که هزینه لیزر برای رفع تیرگی واژن چقدر است. هزینه رفع تیرگی واژن با لیزر به نسبت تعداد جلسات مورد نیاز، نوع دستگاه لیزر و مراکز درمانی متغیر است.

برای دریافت یک هزینه دقیق نیاز است که حتما قبل از هر چیزی معاینه شوید. هزینه بسته به میزان و شدت تیرگی ناحیه تناسلی، روش کابردی برای روشن کردن ناحیه مذکور، تکنیک اجرایی توسط جراح زیبایی زنان و تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه‌ی لازم، متغیر می‌باشد.

همچنین نوع دستگاه و شارژی که از دستگاه استفاده می‌شود نیز در محاسبه هزینه تاثیر گذار هستند. از آنجاییکه این کار جزو درمانهای زیبایی محسوب می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

همچنین بیمه تکمیلی هم هزینه آنرا پرداخت نمی‌کند. در مورد هزینه دقیق عدد خاصی را نمی‌توان نام برد زیرا هزینهی روشن سازی بر اساس بدن افراد مشخص می‌شود به همین دلیل بسیار تنوع قیمت وجود دارد.

برای تعیین قیمت دقیق بهتر است که حضوری به مطب دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی تهران مراجعه کنید و پس از مشاوره و معاینه‌ توسط ایشان از بهترین روش و هزینه متناسب با شرایط بدن خود مطلع شوید.[anchor id=”laser6″ ]

رفع تیرگی واژن با لیزر

رنگ تیره در ناحیه تناسلی ناشی از غلظت بالای ملانین زیر پوست است. در دنیا و در بین خانم ها و متخصصان زنان، از میان روش‌های مختلف سفید کردن واژن و از بین بردن لک‌های تیره که در این ناحیه رواج فراوانی دارد، موثرترین روش جهت درمان تیرگی و کبودی ناحیه واژن، لیزر می‌باشد.

قبل از شروع کار متخصص روی موضع را آغشته به کرم بی حس کننده می‌کند تا بیمار متوجه هیچ دردی نشود. سپس اشعه ای بی خطر را به پوست واژن می‌تاباند. این اشعه رنگدانه‌های پوستی به نام ملانین را از بین می‌برد و باعث رفع تیرگی واژن می‌شود.

این تیرگی در اثر عوامل مختلفی از جمله زایمان، یائسگی، شیمی‌درمانی ، کاهش وزن ( بیش از ۱۰ کیلوگرم ) و غیره به وجود می‌آید. همچنین لیزر مونالیزا برای افرادی که هنگام آمیزش جنسی احساس ناخوشایندی دارند، موثر است.

همزمان با این روش می‌توان دیواره ناحیه واژن را تنگ کرده و پوست کلفت ناحیه را از بین برد که باعث افزایش لذت هنگام ارگاسم می‌شود.

در اصل روشن سازی واژن با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ بعنوان روش اول روشن سازی در دنیاست که هم اکنون جزو جدیدترین تکنولوژیهای روز به شمار می‌آید و معمولا 3 الی 5 جلسه زمان می‌برد.

ماندگاری بالا و عدم نیاز به تکرار مجدد تا چند سال جزو مزایای این روش محسوب می‌شود و به دلیل آن که در جهان بسیار مورد استقبال قرار گرفته است، در ایران نیز به سرعت در حال افزایش است. این روش اصلا محدودیت سنی ندارد.

در این روش با تاباندن اشعه به پوست باعث تحریک رنگ دانه‌های پوست شده و همچنین با افزایش تولید کلاژن و الاستین موجود در پوست باعث بوجود آمدن لایه جوان و جدیدی در آن ناحیه می‌گردد و نتایج در جلسه اول کاملا مشهود خواهد بود.[anchor id=”laser7″ ]

لیزر علاوه بر سفید کردن واژن می‌تواند موجب، سفید شدن مقعد و عضلات کناری واژن نیز بشود. لیزر مقعدی و سفید سازی واژینال در مقایسه با کرم‌های بلیچینگ و یا سفیدکننده مطمئن‌تر و ساده‌تر است.

همچنین در صورتی که از ظاهر واژن خود راضی نیستید، می‌توانید قبل و یا بعد از سفید کردن واژن با لیزر اقدام به جراحی زیبایی واژن و یا لابیاپلاستی نمایید.

کلام آخر

سفید کردن واژن روشی است که شامل استفاده از لایه برداری شیمیایی یا لیزر درمانی با هدف روشن کردن پوست اطراف ناحیه بیکینی است.

در حالی که به آن روشن کردن واژن می گویند، درواقع معمولاً کانال داخلی واژن را درگیر نمی کند.

سایت هلث لاین مرجع معتبری بین سایت های خارجی برای مطالعه و تحقیق بیشتر در این رابطه است.

راه‌‌‌‌‌های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان

دکتر زنان در شهرک غرب:

22074065 – 09370786637

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.