بهترین متخصص زگیل تناسلی در سعادت آباد

یکی از ویروس هایی که این روزها بسیار همه گیر شده است؛ ویروس HPV یا همان زگیل تناسلی می باشد. چنانچه ساکن غرب تهران هستید، مراجعه به بهترین متخصص زگیل تناسلی در سعادت آباد، با مشاهده اولین علائم این ویروس، به شما توصیه می شود.

اگرچه بیشتر افراد به دنبال راه حل های و راهکارهای خانگی برای درمان این ویروس می باشند؛ اما باید بدانید که بهترین راه درمان این ویروس تزریق واکسن مخصوص است.

فراموش نکنید که عاقلانه ترین راه برای درمان چنین بیماری هایی، ملاقات با دکتر متخصص زگیل تناسلی زنان در غرب تهران است.

همانطور برای جوانسازی واژن عمل واژینوپلاستی انجام می دهید، برای درمان بیماری های ناحیه تناسلی نیز باید به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عفونت بسیار شایع مقاربتی (STI) است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. زگیل تناسلی از طریق تماس پوست به پوست در طول رابطه جنسی واژینال، مقعدی یا دهانی پخش می شود.

بیش از 100 نوع HPV وجود دارد که می تواند پوست انسان را آلوده کند. حدود 40 نوع از این HPV پوست ناحیه تناسلی از جمله آلت تناسلی، واژن یا مقعد را آلوده می کند.

برای درمان زگیل تناسلی زنان در تهران همین حالا با ما تماس بگیرید تا شما را کمک کنیم.

تلفن: 02122074065

این عفونت ها می توانند قابل مشاهده باشند یا هیچ علائم یا علامتی نداشته باشند. عفونت قابل مشاهده زمانی است که می توانید زگیل را در ناحیه تناسلی ببینید.

زگیل ها می توانند برای هر فرد و همچنین در قسمت های مختلف بدن متفاوت به نظر برسند. زگیل ها می توانند صاف یا برجسته باشند، می توانند تک یا چندتایی باشند و خوشه هایی مانند گل کلم های کوچک تشکیل دهند.

عفونت تحت بالینی زمانی است که هیچ علامت یا نشانه ای وجود ندارد اما HPV در داخل سلول های پوست یافت می شود.

زگیل تناسلی چیست؟

چگونگی ابتلا به زگیل تناسلی از نظر بهترین متخصص زگیل تناسلی در سعادت آباد

تقریباً تمام زگیل ‌های تناسلی از طریق تماس جنسی منتقل می ‌شوند. بیشتر افراد در زمان شروع رابطه جنسی به عفونت HPV مبتلا می شوند.

حدود دو سوم افرادی که با فردی که زگیل تناسلی دارد رابطه جنسی برقرار می کنند، به آن مبتلا می شوند. زگیل معمولاً در عرض 3 ماه پس از تماس ظاهر می شود.

اگر HPV دارید اما علائمی ندارید، همچنان می توانید عفونت را به شخص دیگری منتقل کنید. HPV از طریق میکروتروما به پوست منتقل می شود و این درحالی است که شما نمی توانید علائم آسیب پوست را ببینید.

شاید این مطلب هم برای شما مفید باشد: درمان خانگی زگیل تناسلی

سرایت زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی بدون علائم سرایت می کند؟

بله، متأسفانه کسانی که مبتلا به زگیل تناسلی می شوند ولی هیچ علائمی ندارند نیز می توانند باعث سرایت آن به شریک جنسی خود شوند.

این موضوع می تواند باعث شیوع بیشتر ویروس شود اگر شخص شریک جنسی ثابتی نداشته باشد.

روش های درمان زگیل تناسلی بهترین متخصص زگیل تناسلی در سعادت آباد

قبل از این که شروع به درمان ویروس کنید، باید ابتدا این ویروس توسط پزشک متخصص و مجرب تشخیص داده شود. قابل ذکر است که برای بسیاری از افراد زگیل بدون هیچ درمانی از بین می رود.

زگیل ها معمولاً در عرض 12 سال خود به خود از بین می روند. برای برخی افراد زگیل ممکن است خود به خود از بین نرود. از آنجایی که اکثر مردم از ظاهر زگیل تناسلی خوششان نمی آید، آن ها را درمان می کنند.

درمان می تواند خطر سرایت عفونت به دیگران را کاهش دهد. زگیل را می توان به روش های مختلفی درمان کرد، اگرچه هیچ یک از درمان ها 100٪ موثر نیستند.

راه های درمان زگیل تناسلی

راه های متفاوتی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که پزشک بعد از معاینه بیمار، با توجه به اندازه و تعداد زگیل ها، بهترین راه را تجویز می کند.

راه های درمان زگیل تناسلی به اختصار عبارتند از:

• درمان زگیل تناسلی با محلول های شیمیایی
  • با یخ زدن زگیل ها
  • با استفاده از کرم مخصوصی که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا از شر زگیل خلاص شود.
  • با برداشتن جراحی برای زگیل های بزرگتر

درمان می تواند زگیل های قابل مشاهده را از بین ببرد، اما 12 تا 24 ماه طول می کشد تا ویروس به طور کامل از سلول های پوست پاک شود.

به همین دلیل، زگیل ها می توانند در هر زمانی پس از درمان عود کنند و این بیشتر در 3 ماه اول مشاهده می شود. در صورت وجود زگیل در ناحیه شرمگاهی از اصلاح یا اپیلاسیون خودداری کنید.

همچمین در صورت مشاهده زگیل روی پوست تناسلی، رابطه جنسی محافظت نشده توصیه نمی شود.

درمان زگیل تناسلی

راه های درمان زگیل تناسلی عموماً مربوط به زگیل هایی است که قابل مشاهده هستند. برای اکثر افراد، سیستم ایمنی بدن به مرور زمان از شر ویروس خلاص می شود.

هدف درمان حذف زگیل های قابل مشاهده است که معمولاً به دلایل زیبایی انجام می شود. همیشه در مورد هر روش درمانی با پزشک خود مشورت کنید. درمان ‌های بدون نسخه برای زگیل تناسلی مناسب نیستند.

واکسن گارداسیل

سایر گزینه های درمان زگیل تناسلی

سایر گزینه های درمانی ویروس HPV عبارتند از:

• کرایوتراپی یا یخ زدن زگیل ها: زگیل ها با نیتروژن مایع منجمد می شوند. ممکن است چندین جلسه مورد نیاز باشد.
  • پودوفیلوتوکسین: این لوسیون را می توان در خانه استفاده کرد. روی زگیل های متعددی که به راحتی در دسترس هستند، مؤثرتر است. افراد باردار نباید از پودوفیلوتوکسین استفاده کنند.
  • کرم imiquimod: این کرم یک بار در روز، سه بار در هفته تا سه ماه استفاده می شود. این درمان برای استفاده در بارداری توصیه نمی شود.
  • لیزر یا درمان دیاترمی : این روش برای زگیل هایی با تعداد زیاد و یا زمانی که سایر گزینه های درمانی مؤثر نبوده اند استفاده می شود.

درمان لیزر یا دیاترمی در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. به یاد داشته باشید، بیمار با این روش از شر ویروس خلاص نمی شود، بلکه به خلاص شدن از شر زگیل های قابل مشاهده کمک می کند.

زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم

زگیل تناسلی و ابتلا به سرطان دهانه رحم

سؤالی که بسیاری از بیماران می پرسند این است که آیا در صورت ابتلا به زگیل تناسلی احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم بیشتر است؟

این ویروس می تواند دهانه رحم را آلوده کند. برخی از انواع HPV روی دهانه رحم می توانند تغییراتی در سلول های دهانه رحم ایجاد کنند که به مرور زمان ممکن است به سرطان تبدیل شود.

انواع HPV که باعث زگیل تناسلی می شوند باعث سرطان دهانه رحم نمی شوند. اگر زگیل تناسلی دارید، نیازی به انجام آزمایشات غربالگری دهانه رحم به طور منظم ندارید.

شما می توانید در مورد زمان انجام آزمایش غربالگری دهانه رحم با یک پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

واکسن گارداسیل بهترین متخصص زگیل تناسلی در سعادت آباد

بهترین راه پیشگیری و درمان زگیل تناسلی، استفاده از واکسن گارداسیل است. واکسن HPV یا گارداسیل برای کمک به پیشگیری از سرطان دهانه رحم نیز می باشد.

این واکسن با جلوگیری از عفونت دو نوع HPV نوع 16 و 18 اثر می کنند. Gardasil در برابر انواع HPV از بدن محافظت می کند.

ایمن سازی با واکسن HPV شامل یک برنامه منظم در دو دوز برای اکثر افراد انجام می شود.افراد دارای نقص ایمنی ممکن است به سه دوز واکسن HPV نیاز داشته باشند تا به اندازه کافی مؤثر باشد.

اگر دوزهای واکسن قبل از شروع فعالیت جنسی تکمیل شود، بهترین محافظت را از بدن ارائه می دهد.