درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان بیماری های مقاربتی مثل زگیل تناسلی را باید جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. اما گاهی درمان خانگی زگیل تناسلی به عنوان روشی موثر استفاده می شه.

اگر زگیل تناسلی دارید نگران نباشید چون تنها نیستید. زگیل تناسلی بسیار شایع است.

لازمه که این مسئله رو در نظر داشته باشید روش هایی که پیشنهاد می شه و درمان خانگی زگیل تناسلی یک روش مقطعی هست و زگیل از روی سطح پوست از بین می ره و امکان برگشت بیماری زگیل خیلی زیاده. درمان خانگی زگیل تناسلی به نوع زگیل ها، تعداد آنها و روش انتخابی بستگی داره.

درمان زگیل تناسلی زنان با فریز رایج ترین نوع درمان پزشکی این ویروس است.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش های خانگی درمان زگیل تناسلی رو معرفی کنیم.

 

برای درمان زگیل تناسلی زنان در تهران همین حالا با ما تماس بگیرید تا شما را کمک کنیم.

تلفن: 02122074065

روش های درمان خانگی زگیل تناسلی

بیشتر موارد زگیل تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شه. بیش از 120 گونه HPV وجود داره.

زگیل تناسلی ممکنه طی دو سال خود به خود برطرف بشه. درمان‌ها می‌توانند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کنند. لیزر واژن در دنیای امروز به عنوان موثرترین و ایمن ترین روش درمانی در دنیای پزشکی شناخته می شود که برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله زگیل های تناسلی کاربرد دارد.

در این جا چند راه برای درمان زگیل تناسلی در خانه آورده شده است.

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان خانگی زگیل تناسلی با روغن درخت چای

روغن‌ها برای استفاده به عنوان عوامل ضد قارچ و سایر فواید سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. روغن درخت چای یک روغن ضروری است که بر علیه قارچ ها و دیگر موجودات زنده از جمله شپش سر مفید است.

برای استفاده، روغن درخت چای را با 1 تا 2 قطره روغن مانند بادام یا نارگیل رقیق کنید. یک قطره از روغن رقیق شده را مستقیماً روی زگیل بمالید.

برخی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین ابتدا مقدار کمی از روغن رقیق شده را روی بازوی خود آزمایش کنید. اگر بعد از 24 ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، از آن  استفاده کنید.

روغن درخت چای می تواند تحریک کننده باشد و باعث سوزش یا التهاب شود – به این ترتیب اندازه زگیل کاهش می یابد. برای چند هفته باید روغن را به طور مکرر بمالید.

مطلب مفید برای شما: دشمن زگیل تناسلی زنان

درمان خانگی زگیل تناسلی با روغن درخت چای

درمان خانگی زگیل تناسلی با چای سبز

بر اساس تحقیقات سال 2009، چای سبز برای درمان زگیل تناسلی موثر است. این چای دارای خواص ضدالتهابی و ضد آفتاب است و می‌تواند به عنوان یک راه حل ساده و موثر درمانی برای پوست عمل کنه.

شما می تونید عصاره چای سبز را خریداری کرده و با افزودن یک یا دو قطره به روغن نارگیل و استفاده از آن روی زگیل در خانه از آن استفاده کنید.

همچنین برای استفاده از چای سبز، می‌تونید یک برگ چای سبز را در آب جوش قرار دهید و بعد از خنک شدن آن را بر روی پوست خود بمالید.

درمان خانگی زگیل تناسلی با چای سبز

درمان خانگی زگیل تناسلی با سیر

شواهدی از منبع معتبر 2006 وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از عصاره سیر روی زگیل می‌تواند به پاکسازی آن‌ها کمک کنه.

برای درمان زگیل با استفاده از سیر، می‌تونید سیر خام خرد شده یا روغن سیر تازه را مستقیماً بر روی زگیل‌های دست، پا و اندام‌های تناسلی استفاده کنید. ممکن است وقتی از سیر تازه استفاده می کنید، باعث سوزش و حساسیت موقت پوست شود، اما به سلول‌های اپیتلیال آسیبی وارد نمی‌کند.

بر اساس توصیه‌های پزشکان طب سنتی ، باید روزی دو مرتبه حداقل تا دو هفته یا تا زمانی که زگیل تناسلی شروع به چروک شدن و خشک شدن می کنه استفاده از سیر را ادامه بدید.

قبل از استفاده از سیر، ناحیه ای که زگیل ها در آن قرار دارند را به خوبی پاک کرده و آن را تمیز کنید. دستان خود را و سپس ناحیه را با آب بشویید و با یک حوله نخی خشک کنید. هر لباس یا پارچه ای که با زگیل ها در تماس بوده را در آب گرم و با صابون بشویید. برای اطمینان از کشتن هر گونه ویروس ایجاد کننده زگیل، حوله ها را با استفاده از سفیدکننده بشویید.

دکتر زنان خوب برای درمان زگیل تناسلی در تهران

برای رزرو وقت با دکتر زنان خوب برای درمان زگیل تناسلی زنان میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس: 02122074065

درمان خانگی زگیل تناسلی با سیر

درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب

یکی دیگه از روش های درمان ، استفاده از سرکه سیب است که به شما در درمان زگیل تناسلی در خانه کمک می کنه. ممکن است به روشی مشابه داروهای تجویزی که از مواد اسیدی برای از بین بردن ویروس استفاده می کنند، عمل کند. مقداری پنبه یا تکه گاز را در سرکه سیب آغشته کنید و روی زگیل بمالید.

درمان خانگی زگیل تناسلی با سرکه سیب

درمان زگیل تناسلی با زردچوبه

زردچوبه یکی از ادویه‌های پرطرفدار ایرانیان است که به عنوان طعم‌دهنده‌‌ی غذا، و هم برای مصارف درمانی استفاده می‌شه.
به طور کلی زردچوبه یک ماده‌ی ضدعفونی کننده می‌باشد که در علم آیورودا در هندوستان مورد استقبال قرار گرفته است. خاصیت ضدعفونی کننده‌ی طبیعی زردچوبه باعث شده است بسیاری از زخم‌های ملتهب و شدید ر ا بهبود بخشد.
این ماده‌ی شگفت انگیز می‌تونه از پیشرفت عفونت جلوگیری و آن را به راحتی مهار کنه. باتوجه به خواص زردچوبه، مشخص شده است ماده‌ی مناسبی برای درمان خانگی زگیل تناسلی می‌باشد.
همچنین برای رفع خارش و سوزش ناشی از زگیل موثر است و از آسیب به بافت اطراف آن جلوگیری می‌کنه. ماده‌ی کورکومین موجود در زردچوبه باعث تسریع فرآیند بهبود می‌شه.

درمان خانگی زگیل تناسلی با زردچوبه

درمان زگیل تناسلی با شیره انجیر

برای از بین بردن زگیل ها با شیره انجیر باید از ساقه انجیر شیره آن را بگیرید و شیره بدست آمده را بر روی زگیل ها بمالید.به مدت چند هفته و برای چند بار در روز این کار را تکرار کنید تا زمانی که زگیل ها از روی پوست شما محو شوند. شیره انجیر مؤثرترین روش خانگی برای درمان زگیل می‌باشد که تاکنون شناخته شده است.

درمان خانگی زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با آبلیمو

یکی دیگه از راه های درمان خانگی زگیل استفاده از آب لیمو است. این ماده طبیعی و آنتی‌اکسیدانی به خوبی می‌تونه برای تسکین تحریک پوست و بهبود سریع آن استفاده شود. برای این کار یک عدد لیمو را برش بزنید و آب آن را به پوست خود بمالید. اگر پوست شما خیلی حساس است، می‌توانید آب لیمو را با آب مخلوط کنید تا کمی خاصیت اسیدی آن ضعیف شود.

شاید این مطلب را هم دوست داشته باشید: بهترین پماد برای زگیل تناسلی

مصرف سبزیجات

سبزیجات از چند جهت برای شما مفید هستند. به طور کلی توصیه می شود که هر روز 4 تا 5 وعده سبزیجات بخورید.

سعی کنید سبزیجات ترد مانند:

کلم ، کلم بروکلی ، گل كلم ، کلم پیچ مقدار زیادی اجزا مهم دارند که یکی از آنها، دی ایندولیل متان یا DIM و دیگری ایندول تری کربینول (I3C) است، که نقش مهمی در از بین بردن سلول‌های عفونی زگیل تناسلی و سلول‌های سرطانی ایفا می‌کنند.

مصرف مولتی ویتامین و B12 ممکن است به بدن شما کمک کند تا با عفونت HPV مقابله کند و زگیل ها را پاک کند.

برای کمک به بهبودی سریع‌تر بدنتان، سعی کنید از عوامل استرس‌زای ایمنی مانند سیگار کشیدن یا رژیم غذایی حاوی غذاهای فرآوری‌شده یا کم‌مغذی پرهیز کنید.

غذاهایی که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید عبارتند از:

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کدو حلوایی)

سبزی های دارای برگ تیره مانند اسفناج و کلم پیچ

غلات کامل

بادام ها

لوبیا

گوشت لخم – گوشت کم چربی

این غذاها می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن و به حداقل رساندن عود HPV کمک کنند.

غذاهایی که باید اجتناب کرد عبارتند از:

هرگونه آلرژن غذایی احتمالی (لبنیات، سویا، ذرت، افزودنی های غذایی)

غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا

گوشت قرمز

غذاهای فرآوری شده با چربی ترانس

کافئین و سایر محرک ها

خطرات و هشدارها

مهم است که به خاطر داشته باشید که خلاص شدن از شر زگیل تناسلی خارجی به این معنی نیست که از شر ویروس HPV خلاص شده اید. اگرچه نادر است، اما HPV می تواند هم باعث زگیل تناسلی و هم سرطان دهانه رحم شود. همچنین ممکن است بیش از یک نوع HPV داشته باشید.

ویروسی که می تواند زگیل تناسلی ایجاد کند می تواند برای مدت طولانی در بدن شما خفته بماند. بنابراین، حتی اگر زگیل های خود را درمان کنید و از شر آنها خلاص شوید، ممکن است دوباره عود کنند.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

زگیل تناسلی به طور سنتی چگونه درمان می شود؟

بر اساس یک بررسی تحقیقی در سال 2012، هیچ درمان استانداردی برای زگیل تناسلی وجود ندارد که متخصصان مراقبت های بهداشتی در مورد آن توافق داشته باشند. پزشکان مختلف بسته به نوع زگیل یا مدت زمانی که شما آن را داشته اید، ممکن است از درمان های متفاوتی برای زگیل تناسلی استفاده کنند.

درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مصرف دارو

منجمد کردن زگیل ها

بریدن زگیل

از بین بردن زگیل با لیزر

درمان خانگی زگیل تناسلی

چه چیزی باعث زگیل تناسلی می شود؟

به گفته مؤسسه ملی سرطان، حدود 90 درصد منبع مطمئن زگیل تناسلی ناشی از انواع کم خطر HPV 6 و 11 است.

30 تا 40 گونه از HPV وجود دارد که به طور خاص بر اندام تناسلی تأثیر می گذارد، اما تنها تعداد کمی از این گونه ها باعث ایجاد زگیل تناسلی می شوند.

ویروس HPV از طریق تماس پوست به پوست بسیار قابل انتقال است، به همین دلیل است که به عنوان یک بیماری مقاربتی شناخته می شود.

در واقع، HPV آنقدر رایج است که منبع معتبر CDCT می گوید اکثر افراد فعال از نظر جنسی در برخی مواقع به آن مبتلا می شوند.

با این حال، ویروس همیشه منجر به عوارضی مانند زگیل تناسلی نمی شود. در واقع، در بیشتر موارد، ویروس بدون ایجاد هیچ مشکلی برای سلامتی خود به خود از بین می رود.

زگیل تناسلی معمولاً توسط سویه‌های HPV ایجاد می‌شود که با سویه‌هایی که باعث ایجاد زگیل روی دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدن می‌شوند، متفاوت است.

سوالات متداول

آیا خمیر دندان می تواند زگیل تناسلی را از بین ببرد؟

خیر، خمیر دندان نمی تواند زگیل تناسلی را از بین ببرد. خمیردندان می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به پوست شما آسیب برساند، به خصوص در ناحیه تناسلی. ممکن است باعث تحریک پوست شود.

درمان خانگی زگیل تناسلی

آیا زگیل تناسلی می تواند به طور طبیعی ناپدید شود؟

برای برخی از افراد، زگیل تناسلی ممکن است طی 2 سال خود به خود از بین برود. با این حال، دریافت درمان برای تسریع روند مهم است.

اگر HPV داشته باشم، آیا به زگیل تناسلی مبتلا می شوم؟

خیر، داشتن HPV به این معنی نیست که شما به طور خودکار زگیل تناسلی نیز خواهید داشت.

می توانید در خانه به درمان زگیل تناسلی کمک کنید. اما همچنان باید برای بررسی و درمان هر گونه عفونت مقاربتی (STIs) که ممکن است باعث زگیل شود به پزشک مراجعه کنید.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی از طریق فعالیت جنسی از جمله رابطه جنسی دهانی، واژن و مقعدی منتقل می شود. ممکن است تا چند هفته یا چند ماه پس از عفونت شروع به ایجاد زگیل نکنید.

زگیل تناسلی همیشه با چشم انسان قابل مشاهده نیست. ممکن است بسیار کوچک و به رنگ پوست یا کمی تیره تر باشند. قسمت بالای رشدها ممکن است شبیه گل کلم باشد و در لمس صاف یا کمی برآمدگی به نظر برسد.

آنها ممکن است به صورت دسته ای از زگیل ها یا فقط یک زگیل ظاهر شوند.

برای مردان، زگیل تناسلی ممکن است در نواحی زیر ظاهر شود:

آلت تناسلی

کیسه بیضه

کشاله ران

ران

داخل یا اطراف مقعد

برای زنان، این زگیل ها ممکن است ظاهر شوند:

داخل واژن یا مقعد

خارج از واژن یا مقعد

روی دهانه رحم

زگیل تناسلی همچنین ممکن است روی لب ها، دهان، زبان یا گلوی فردی که تماس جنسی دهانی با فرد مبتلا به HPV داشته است ظاهر شود.

حتی اگر نتوانید زگیل تناسلی را ببینید، ممکن است علائمی مانند:

ترشحات واژن

خارش

خون ریزی

سوزش

اگر زگیل تناسلی گسترش یابد یا بزرگ شود، این وضعیت می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد.

درمان خانگی زگیل تناسلی در دختر باکره

عموما زگیل تناسلی در دختر باکره در کشاله ران، آلت تناسلی خارجی و یا در اطراف مقعد به وجود می آیند. این زائده های پوستی می توانند از لحاظ اندازه و شکل با هم متفاوت باشند. برخی از آنها شبیه به لکه های صاف سفید رنگ هستند و برخی دیگر به شکل برآمدگی هایی شبیه به خوشه های کوچک گل کلم ظاهر می شوند. زگیل تناسلی در دختر باکره می توانند از چند هفته تا چند ماه بعد از تماس با فرد آلوده ایجاد شوند.

دختران مجرد می‌توانند با مصرف مواد غذایی مقوی این بیماری را کنترل کنند و از بین ببرند. معمولا افراد با سیستم ایمنی ضعیف، درگیر این ویروس می‌شوند. در نتیجه با تقویت سیستم دفاعی بدن می‌توانید از مبتلا به این ویروس مصون بمانید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.