برای تنگی واژن چه باید کرد

برای تیرگی واژن چه باید کرد؟

اگر واژن شما تیره شده و به خاطر این مسئله نگران هستید باید بدانید که در حالت عادی در همه افراد ناحیه تناسلی تیره تر از سایر قسمت های بدن است. در نتیجه این یک امر کاملا طبیعیه و نباید به خاطر این مسئله نگران باشید و یا از آن خجالت بکشید.

با این حال از آن جایی که امروزه زیبایی ناحیه تناسلی خیلی مورد توجه خانم ها قرار گرفته، بسیاری از خانم ها به دنبال راه هایی برای روشن کردن واژن خود هستند. یکی از راه های زیبا کردن واژن که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته لابیاپلاستی می باشد.

ما در این مقاله ابتدا علت تیرگی واژن را بررسی می کنیم سپس راه هایی برای روشن کردن واژن به شما معرفی می کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

علت تیرگی واژن

با گذشت زمان و افزایش سن ممکن است قسمت های مختلف بدن تیره شود. این تیرگی در ناحیه تناسلی هم دیده می شود. در نتیجه این اتفاق یک روند طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.

نوع لک و تغییر رنگ می‌تواند از یک زن به زن دیگر کمی متفاوت باشد و زنان با پوست کم‌رنگ‌تر لک‌های روشن‌تری نسبت به سایرین افراد با پوست تیره دارند. افراد با پوست تیره‌تر لک‌های قهوه‌ای‌تری را مشاهده خواهند کرد. این تیرگی‌ها ممکن است روی لب‌ها، کیسه بیضه و مقعد نیز تأثیر بگذارد.

دلایل مختلفی برای تغییر رنگ پوست واژن وجود دارد:

  1. افزایش سن

    :با افزایش و بالا رفتن سن تغییرات زیادی از جمله تغییر در رنگ‌دانه‌ها اتفاق می افتد. زیرا با افزایش سن، مجموعه‌ای از ضربه‌های مکرر ناشی از اصلاح یا مقاربت و تغییرات هورمونی بر بدن وارد می شود.

  2. هورمون ها:

تغییرات هورمونی یکی دیگر از عوامل سیاه شدن واژن می باشد. تیرگی واژن ممکن است به‌علت افزایش ناگهانی سطح استروژن در دوران بلوغ رخ دهد. تغییرات هورمونی علاوه بر ناحیه تناسلی، می‌تواند باعث تیرگی اطراف آرئول سینه‌ها و حتی مقعد نیز شود.

  1. اصطکاک :

    ساییدگی و اصطکاک که به هنگام مقاربت ایجاد می شود نیز یکی دیگر از علت تیرگی واژن در خانم ها می‌باشد که باعث افزایش فعالیت ملانوسیت می‌شود. چین‌های پوستی در کشاله ران نیز می‌توانند در اثر مالش روزانه روی یکدیگر تیره‌تر شوند.ساییدگی در اثر پوشیدن لباس های تنگ نیز ایجاد می شود. بنابراین از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید.

  1. مصرف دارو:

    داروهایی مانند داروهای ضد بارداری به دلیل هورمونی بودن می‌توانند منجر به افزایش تولید ملانین شوند که منجر به تیره شدن پوست قسمت داخلی ران و سایر خم شدن‌ها می‌شود.

  2. سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS):

    طبق تحقیقات صورت‌گرفته، در عصر حاضر بسیاری از زنان به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) مبتلا هستند. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که کیست‌های کوچک در تخمدان‌ها ایجاد می‌شوند و این امر منجر به تخریب هورمون‌های داخل بدن می‌شود. PCOS باعث افزایش هورمون‌های مردانه (آندروژن) در بدن می‌شود که این امر ممکن است منجر به تیره‌شدن ناحیه اطراف اندام تناسلی شود.

  3. اصلاح:

اصلاح با تیغ و ژیلت باعث تحریک درم، فعال‌شدن سلول‌های ملانین و تیره‌شدن پوست می‌شود.

روش های رفع تیرگی واژن

روش های مختلفی برای رفع تیرگی واژن وجود دارد. شما می توانید به دلخواه هر کدام را امتحان کنید. اما در نظر داشته باشید که با روش های کلینیکی سریع تر به نتیجه می رسید.

برای تنگی واژن چه باید کرد

 رتینول برای رفع تیرگی واژن

رتینول از ویتامین A ساخته شده‌است و نوعی رتینوئید است. رتینوئیدها معمولا برای روشن‌کردن هایپرپیگمانتاسیون (تجمع رنگ‌دانه در یک نقطه از پوست) و بهبود ظاهر پوست صورت استفاده می‌شوند، اما برای پوست ظریف پرینه هم تا حد زیادی مؤثر هستند. اگر دنبال یک کرم تیرگی واژن مؤثر هستید، محصولات حاوی این ماده اثربخشی بالایی دارند.

هیدروکینون برای رفع تیرگی واژن

هیدروکینون یک روشن‌کننده قوی رنگ‌دانه است که تأثیرگذاری بسیار بالایی دارد. بسیاری از متخصصان پوست استفاده از کرم‌های حاوی هیدروکینون را برای روشن‌ سازی و رفع تیرگی واژن توصیه می‌کنند. این ماده در مقادیر کم در محصولات بدون نسخه موجود است اما در صورت لزوم، متخصص پوست محصولاتی حاوی مقادیر بالای هیدروکینون را تجویز می‌کند. برخی از مطالعات حیوانی، نشان دادند که هیدروکینون، سرطان‌زاست. به همین علت، فقط برای استفاده کوتاه‌مدت توصیه می‌شود. هیدروکینون را تنها با نظارت پزشک مصرف کنید.

علاوه‌براین محصولات حاوی رتینوئید، رشد سلولی را تنظیم می‌کنند. برای اثرگذاری رتینوئید، ممکن است نیاز باشد که چندین ماه از آن استفاده کنید. محصولات حاوی رتینوئید ممکن است پوستتان را خشک کنند و آن را نسبت به نور خورشید آسیب‌پذیر کنند، به همین علت باید آنها را تحت نظارت پزشک متخصص زنان و متخصص پوست مصرف کنید.

ژل سفیدکننده واژن ویاکسی

ژل سفیدکننده واژن ویاکسی حاوی عصاره گیاهان است که برای برطرف‌کردن مشکلات جدی مرتبط با رنگ‌دانه‌های تیره مؤثر است. ویاکسی مخصوصا برای نواحی حساس همچون خط بیکینی، قسمت خارجی ناحیه تناسلی، زانو و آرنج طراحی شده‌است. در صورت استفاده منظم، این محصول به روشن‌شدن نواحی تیره کمک می‌کند.

در صورت تأیید پزشک می‌توانید از محصولات حاوی این مواد برای رفع تیرگی سوراخ مقعد و واژن استفاده کنید.

کرم ویتابلا برای رفع تیرگی واژن

کرم ویتابلا یک کرم روشن‌کننده واژن است که هایپرپیگمانتاسیون، زخم‌ها، نقاط تیره و تیرگی واژن را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. این کرم از مواد تشکیل‌دهنده طبیعی و ملایم درست شده‌است و عاری از مواد سفیدکننده شیمیایی است. بهتر است این کرم را در دوز تجویزشده مصرف کنید و از مصرف خودسرانه خودداری کنید.

پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی واژن

پماد زینک اکساید همچون یک مانع عمل می‌کند که سد پوستی را ترمیم می‌کند و سوختگی‌های جزئی را التیام می‌بخشد. فرمولاسیون ملایم زینک اکساید باعث شده‌است که برای هر نوع پوستی ایده‌آل باشد.

حتی اگر پوستتان خشک، حساس یا مستعد آکنه باشد، زینک اکساید می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره، بافت ناهموار پوست، هایپرپیگمانتاسیون، تولید سبوم و مقابله با آکنه کمک کند. در صورت تأیید پزشک می‌توانید از پماد زینک اکساید روی نواحی حساسی همچون واژن و مقعد هم استفاده کنید.

اگر به زینک، دایمتیکون، لانولین، روغن جگر ماهی، ژل پترولیوم، پارابن، روغن معدنی یا موم حساسیت دارید، نباید از زینک اکساید به‌صورت موضعی استفاده کنید.

برای تنگی واژن چه باید کرد

رفع تیرگی واژن با لیزر

یکی از بهترین روش ها برای سفید کردن واژن استفاده از لیزر واژن می باشد. رفع تیرگی واژن با لیزر، یک درمان غیرتهاجمی مؤثر برای روشن کردن واژن است که به طور مستقیم سلول‌های رنگ‌دانه پوست را از بین می‌برد.

لیزر واژن یک روش دائمی برای سفید کردن ناحیه تناسلی است. با این روش سریع ترین نتیجه را خواهید گرفت.

این فرایند بسته به شرایط فرد، در سه جلسه یا بیشتر و با استفاده از آخرین نسل لیزر ویژه انجام می‌شود. معمولا هر جلسه بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

لیزر، حذف لایه ملانین موجود در نواحی حساس را امکان‌پذیر کرده است. به همین دلیل منبع رنگ نامطلوب را درمان می‌کند. انجام لیزر پس از یک جلسه ملاقات با پزشک انجام می‌شود و پزشک از بی‌حسی موضعی برای فرد استفاده می‌کند.

در دوره پس از انجام لیزر، اقدامات احتیاطی خاصی باید در ناحیه موردنظر رعایت شوند. همچنین توصیه می‌شود که اولین رابطه جنسی ۳ الی ۴ روز بعد از جلسه لیزر انجام شود.

برای تنگی واژن چه باید کرد

بهترین روغن گیاهی برای سفید کردن واژن

یکی از روش‌های سفید کردن واژن، ماساژ آن با روغن‌های گیاهی است. از بهترین روغن‌های گیاهی برای سفید و روشن کردن واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-روغن آرگان:

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی که در اکثر محصولات بهداشتی و زیبایی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن آرگان است. این روغن در از بین بردن لک‌های پوستی و از بین بردن جای زخم و بریدگی بسیار شهرت دارد و می‌توانید با ماساژ تنها دو قطره از این روغن در روز پوست خود را روشن کنید.

2-روغن رازیانه:

روغن رازیانه به دلیل آنکه سرشار از هورمون‌های زنانه است و تأثیرات بسیار چشمگیری در زیبایی پوست دارد، بسیار محبوب است. روغن رازیانه می‌تواند در مدت کوتاهی پوست را تا چند درجه روشن و سفید کرده و لک‌های پوستی را از بین ببرد و یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفید کردن واژن محسوب می‌شود.

3-روغن سیاه دانه:

این روغن منبعی غنی از امگا 6 و امگا 3 است که به جوان‌سازی پوست، رفع چین و چروک و افزایش درخشندگی پوست کمک می‌کند.

برای تنگی واژن چه باید کرد

روش های خانگی سفید کردن واژن

بعضی از خانم ها با وجود درمان های کلینیکی و لوسیون های موجود در بازار برای رفع تیرگی واژن به دنبال راه های خانگی هستند. ما در این جا به چند مورد اشاره می کنیم.

1- آلوئه‌ورا برای رفع تیرگی واژن

تنها کاری که باید انجام دهید این است که ژل آلوئه‌ورا را روی ناحیه تیره واژن خود بمالید تا نتیجه را ببینید. آن ناحیه را ماساژ دهید تا ژل کاملاً جذب پوست شود. بعداً با آب گرم بشویید.

آلوئه‌ورا شامل آلوئین است که پتانسیل روشن‌کننده پوست را دارد و در نتیجه هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می‌دهد. همچنین دارای قدرت بازسازی است.

2- ترکیب روغن نارگیل و آب لیمو برای رفع تیرگی واژن

ترکیبی از دو تا سه قاشق غذاخوری از روغن نارگیل و یک قاشق چایخوری از لیمو را روی پوست تیره ناحیه بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند.

در حالی که لیمو غنی از ویتامین C به محو شدن‌هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند، روغن نارگیل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد میکروبی است . روغن نارگیل همچنین حاوی 80 تا 90 درصد چربی اشباع شده است که پوست شما را عمیقاً مرطوب می‌کند. علاوه بر این، از آنجایی که حاوی اسیدهای چرب مختلف است، می‌تواند به ایجاد غشاهای سالم کمک کند و در عین حال یک سد محافظ ایجاد کند و احتمال تیره شدن قسمت داخلی ران را کاهش دهد. درصورتی که روغن نارگیل خالص‌تر باشد، مؤثرتر خواهد بود.

3- خمیر جوش شیرین برای رفع تیرگی واژن

وان حمام خود را تا نیمه از آب پر کنید و سپس جوش شیرین را اضافه کنید. اجازه دهید تا حل شود. به مدت 10-15 دقیقه در حمام جوش شیرین خیس کنید. پس از آن، پوست خود را خشک کنید و آن را مرطوب کنید.

در پوست‌های خشک و پوسته‌پوسته، جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار متوسط ​​عمل می‌کند. ماهیت قلیایی آن به افزایش PH پوست و رفع پوسته‌پوسته شدن پوست و سفید کردن واژن کمک می‌کند. این همچنین می‌تواند رفع تیرگی واژن ناشی از خشکی پوست کمک کند.

راه‌های جلوگیری از تیره شدن واژن

اولین قدم برای پیشگیری از تیرگی واژن جلوگیری از به وجود آمدن اصطکاک و ساییدگی در این ناحیه است. به عنوان مثال: از پوشیدن لباس‌های تنگ به خصوص لباس زیر تنگ خودداری کنید و پوست خود را مرطوب نگه دارید.

از برداشتن بیش از حد موهای زائد از جمله روش‌های اپیلاسیون و اصلاح خودداری کنید. این می‌تواند باعث التهاب و فولیکولیت شود.

همان‌طور که گفته شد تیرگی واژن به هیچ وجه خطرناک نیست. اگر فکر می‌کنید به دلیل التهاب است، مراقب باشید تا مطمئن شوید که عفونتی وجود ندارد. تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه به رفع تیرگی واژن و همچنین سفید کردن واژن کمک خواهد کرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.