ضررهای عمل لابیاپلاستی

ضررهای عمل لابیاپلاستی

بعضی از خانم ها به دلیل ترس از ضررهای عمل لابیاپلاستی اقدام به انجام عمل نمی کنند. این افراد با وجود مشکلاتی که لابیای مینور بدفرم و بزرگ برای آن ها به وجود آورده است اما از انجام عمل لابیاپلاستی ترس دارند.

بزرگ شدن لابیا علاوه بر ظاهر واژن باعث بروز مشکلاتی در خانم ها می شود که بهتر است با مشورت با پزشک متخصص، جراحی لابیاپلاستی را انجام دهند.

در این مطلب به بررسی عوارض و ضررهای عمل لابیاپلاستی می پردازیم. با مطالعه این مطلب متوجه خواهید شد که آیا تصورات شما در مورد جراحی لابیا پلاستی و ضررهای عمل لابیاپلاستی درست بوده یا خیر.

با مطالعه این مطلب تصمیم خود را برای انجام این عمل خواهید گرفت.

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

امروزه علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری، زیبایی اندام جنسی یکی از مواردی است که خانم ها به آن توجه می کنند. یکی از عمل های زیبایی اندام جنسی که در بین خانم‌ها رایج است ، جراحی لابیاپلاستی می باشد. این عمل باعث کاهش لابیا مینور و یا همان کاهش چین‌های پوستی که مجرای ادرار و دستگاه تناسلی را احاطه کرده است ، می‌شود.

به دلایل مختلفی ممکن است لابیای مینور در برخی از خانم ها بسیار بزرگ، بدرنگ و یا بدفرم شده باشد که در این صورت می‌توانند به راحتی و با کمک بهترین جراح لابیاپلاستی برای زیباسازی این ناحیه اقدام نمایند. علاوه بر این در برخی از مواقع ممکن است این عارضه باعث ایجاد درد و ناراحتی در زمان انجام ورزش و یا مقاربت گردد.

لابیاپلاستی در تهران

دکتر ویدا یوسفیان یکی از قدیمی ترین پرشکان عمل لابیاپلاستی در تهران است که برای اطلاع از جزئیات این عمل و هزینه آن با ما تماس بگیرید.

 یکی از دلایل بزرگ شدن لابیای مینور به دلیل وراثت و ژنتیکی می باشد اما بعضی از خانم ها شکایت دارند که لابیاهای آن ها از ابتدا بزرگ نبوده. بنابراین دلایل دیگری مانند تغییرات هورمونی در دوران بلوغ و یا بارداری و زایمان باعث بزرگ شدن لابیا شده است.

ضررهای عمل لابیاپلاستی

شاید دوست داشته باشید بخوانید: چرا لابیا بزرگ می شود؟

تکنیک های لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که برای تغییر اندازه، شکل یا ظاهر لابیا مینور یا لابیا بزرگ، چین‌های پوست اطراف دهانه واژن انجام می‌شود. برخی از تکنیک های رایج مورد استفاده در لابیاپلاستی عبارتند از:

1-تکنیک تریم:

در این روش با کمک چاقوی جراحی و یا لیزر قسمت های اضافی لابیای مینور بریده می شود. در واقع این روش برش خطی است. سپس لبه های باقی مانده دوباره به هم دوخته می شوند.

2- تکنیک گوه:

در این تکنیک بافت اضافی لابیا به شکل V برش داده می شود. در نتیجه لبه و خطوط طبیعی لابیا حفظ می شود. بعد از برش لبه های باقی مانده دوباره به هم دوخته می شود.

3- لابیاپلاستی با لیزر:

استفاده از لیزر برای عمل لابیاپلاستی بهترین راه جراحی می باشد. زیرا در این روش از بیهوشی و بخیه استفاده نمی شود و دوران نقاهت کمتری دارد.

ضررهای عمل لابیاپلاستی

ضررهای عمل لابیاپلاستی چیست؟

در حالی که عمل لابیاپلاستی می تواند برای برخی افراد مزایایی داشته باشد، قبل از تصمیم گیری، آگاهی از ضررهای احتمالی آن بسیار مهم است. در اینجا خلاصه ای از برخی  نکات کلیدی آورده شده است:

  • خونریزی، هماتوم و عفونت:  مانند هر عمل جراحی، لابیاپلاستی نیز خطر خونریزی، لخته شدن خون (هماتوم) و عفونت را دارد.
  • جای زخم:  در حالی که جای زخم معمولاً محو می شود، می تواند در برخی موارد برجسته یا کلوئیدی (برجسته) باشد.
  • بی حسی و کاهش حساسیت:  آسیب به اعصاب در حین عمل می تواند منجر به بی حسی موقت یا دائمی شود که بر عملکرد جنسی و تحریک پذیری تأثیر می گذارد.
  • تغییر در ظاهر:  برداشتن بیش از حد بافت می تواند آناتومی طبیعی واژن را مختل کند و به طور بالقوه باعث ناراحتی یا مشکلات عملکردی شود.
  • افزایش خطر عفونت های واژینال:  اگر بافت بیش از حد برداشته شود، عملکرد محافظتی لابیا می تواند مختل شود و منجر به عفونت های مکرر شود.

چه کسانی نباید عمل لابیاپلاستی انجام دهند؟

عمل لابیاپلاستی برای دختران زیر 18 سال توصیه نمی شود. تا قبل از این سن بلوغ جنسی هنوز کامل نشده و لابیا هنوز در حال رشد است.

در خانم‌های بالاتر از ۵۵ سال چون احتمال دیر جوش خوردن بخیه ها و در نتیجه عفونت زخم وجود دارد،کاندیدای مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی نیستند.

دیگر گروه هایی که نباید عمل لابیاپلاستی را انجام دهند خانم‌های باردار، زنان مبتلا به زگیل تناسلی یا تبخال تناسلی و عفونت‌های واژینال می باشند. زیرا هرگونه دست کاری باعث تشدید زخم‌ها، التهاب و عفونت می‌شود.

ضررهای عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی روی میل جنسی تاثیر منفی دارد؟

خانم هایی که لابیای مینور آن ها بزرگ و تیره شده است معمولا از ظاهر اندام تناسلی خود احساس شرم می کنند و اعتماد به نفس پایینی دارند. به همین دلیل این افراد معمولا از برقراری رابطه جنسی دوری می کنند.

جراحی لابیاپلاستی با کوچک کردن لابیای مینور و بهبود شکل ظاهری اندام تناسلی ، باعث بالا رفتن حس اعتماد به نفس در خانم ها می شود. با بالا رفتن اعتماد به نفس در خانم ها حس راحتی در روابط جنسی بالا می‌ رود.

بنابراین با توضیحات داده شده، عمل لابیاپلاستی نه تنها روی میل جنسی تاثیر منفی ندارد بلکه باعث تاثیر مثبت در میل و روابط جنسی می شود.

عوارض بلند مدت لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از عمل های بی خطر در حوزه ی زیبایی اندام تناسلی زنان می باشد. چنانچه لابیاپلاستی توسط متخصص زنان ماهر انجام شود به هیچ عنوان عوارض بلند مدتی نخواهد داشت.

آلرژی و واکنش به بی هوشی از جمله خطراتی است که هر عمل جراحی به همراه دارد. البته لابیاپلاستی با لیزر باعث می شود تا احتمال بروز این علائم به صفر برسد.
از عوارض بلند مدت لابیاپلاستی که ممکن است رخ دهد می توان به نا متقارن بودن لابیا، ماندگاری جای بخیه، آلرژی به بی هوشی، بدشکل شدن لابیا اشاره کرد. به همین دلیل توصیه می شود که در انتخاب بهترین دکتر لابیاپلاستی حساس باشید.

ضررهای عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی با لیزر بی خطر است یا جراحی؟

لابیاپلاستی به دو روش جراحی با استفاده از تیغ و استفاده از لیزر انجام می شود. این دو روش بی خطر هستند و خطری برای فرد ندارند. اگر جراح تجربه و مهارت نداشته باشد احتمال این که جای برش و بخیه روی بافت باقی بماند زیاد است . همچنین استفاده از بی هوشی ممکن است با عارضه همراه باشد.

در لابیاپلاستی با لیزر از تیغ جراحی استفاده نمی شود به همین دلیل برش ها نسبت به جراحی با استفاده از تیغ ظرافت بیشتری دارد. در لابیاپلاستی با لیزر نیازی به بی هوشی کامل نیست و جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، در نتیجه عوارض بی هوشی را نخواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.