تزریق بوتاکس در واژن

تزریق بوتاکس در واژن یکی از روش های غیر تهاجمی برای جوانسازی واژن می باشد که علاوه بر رفع برخی از مشکلات خانم ها باعث بهبود روابط جنسی نیز می شود.

جوانسازی واژن با روش های تهاجمی مثل واژینوپلاستی و روش های کم تهاجمی مانند تزریق چربی به واژن انجام می شود. اما روش تزریق ژل به واژن و یا تزریق بوتاکس در واژن، از روش های غیرتهاجمی و البته با ماندگاری کم است.

بوتاکس واژن

نحوه عملکرد تزریق بوتاکس در واژن

تزریق بوتاکس در واژن جوانسازی واژن ،شامل تمامی اقدامات ترمیمی است که با هدف اصلاح مشکلات واژن مانند شل شدگی، افتادگی و خشکی ، توسط متخصص زنان و زایمان انجام می شود.

واژن یکی از اعضای بدن است که خاصیت کشسانی داشته و به دلیل افزایش سن و شروع یائسگی ، زایمان های مکرر و دوقلوزایی حالت افتادگی و شلی پیدا می کند و لبه های داخلی و خارجی واژن حالت قبلی خود را از دست میدهند.

با افزایش سن و کاهش هورمون استروژن قدرت عضله و بافت های همبند اطراف کاهش یافته و در نتیجه واژن قابلیت ارتجاعی خود را از دست میدهد. در این شرایط اعتماد به نفس برای برقراری رابطه زناشویی کاهش یافته، زنان احساس قبلی که هنگام برقراری رابطه جنسی داشته اند را ندارند و با مشکلات دیگر از قبیل بی اختیاری ادرار رو به رو می شوند.

در نتیجه جوانسازی واژن یک عمل زیبایی درمانی است که هم با هدف درمان و هم هدف زیباسازی توسط پزشک زنان و زایمان انجام می‌شود.توجه داشته باشید که سلامت و زیبایی واژن در کیفیت روابط جنسی و احساس رضایت از زندگی زناشویی تاثیر زیادی دارد.

یکی دیگر از راه های جوانسازی واژن، تزریق چربی به واژن می باشد که می توانید با کلیک روی لینک از جزئیات بیشتر اطلاع پیدا کنید.

تزریق بوتاکس به واژن

روشهای جوانسازی واژن

جوانسازی واژن از طریق دو روش جراحی و غیر جراحی انجام می‌شود.

روش جراحی:

لابیاپلاستی، واژینوپلاستی

روش غیر جراحی:

نحوه انجام تزریق بوتاکس به واژن

•روشRF ، کربوکسی تراپی،تزریق چربی به واژن ،تزریق بوتاکس در واژن

•تزریق بوتاکس در واژن: این روش، نوعی روش جوانسازی است که به منظور کاهش افتادگی ، رفع چین و چروک و حجم دهی به لبهای ناحیه تناسلی توسط پزشک متخصص زنان و زایمان انجام می‌شود. لبهای بزرگ واژن در هنگام برانگیختگی جنسی در اثر افزایش جریان خون به آن ناحیه ،متورم می شود.

با این حال با افزایش سن زنان و زایمان، این اثر به مرور زمان از بین می‌رود و سبب ایجاد ظاهری پیر و غیرجذاب در واژن می شود .حجم دهی به لبهای واژن با تزریق بوتاکس در واژن ،به آن ظاهری جوانتر بخشیده و اعتماد بنفس فرد را افزایش میدهد.

RF
افراد مناسب برای تزریق بوتاکس در واژن:

۱-افرادی که به دلیل افزایش سن، ناحیه تناسلی آنها دچار افتادگی ، پیری و چین و چروک شده است
۲-افراد جوانی که لابیا ی آنها لاغر است و می‌خواهند لابیای پر ترو سفت تری داشته باشد.
۳-افرادی که لابیای نامتقارن و نامتناسب دارد.
تزریق بوتاکس در واژن سبب حجم دهی و برجسته شدن لبهای واژن و همچنین سبب کاهش و برطرف شدن چین و چروک آن می شود در نتیجه سبب جوانتر شدن واژن می گردد.

کلینیک دکتر ویدا یوسفیان متخصص جراحی زنان شهرک غرب مفتخر است که کلیه خدمات را ارائه دهد
02122074065

تزریق بوتاکس به واژن

تزریق بوتاکس در واژن یک روش پزشکی است که برای کمک به کاهش برخی شرایط مربوط به اختلال عملکرد کف لگن یا اسپاسم عضلات واژن استفاده می شود.

تزریق بوتاکس، یک نوروتوکسین، به شل شدن ماهیچه های ناحیه واژن، کاهش درد و ناراحتی کمک می کند. این روش معمولاً توسط یک متخصص واجد شرایط، مانند متخصص زنان، در یک محیط بالینی انجام می شود.

توجه به این نکته ضروری است که این روش تنها یک درمان زیبایی نیست و می تواند به دلایل پزشکی انجام شود. قبل از در نظر گرفتن این روش، مهم است که با یک متخصص زنان مشورت کنید تا در مورد خطرات بالقوه، مزایا و جایگزین های موجود صحبت کنید.

عوارض تزریق بوتاکس به واژن

در حالی که تزریق بوتاکس در واژن می تواند برای برخی از شرایط پزشکی و زیبایی مؤثر باشد؛ خطرات و عوارض جانبی بالقوه ای وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

توجه به این نکته مهم است که این خطرات ممکن است بسته به عوامل فردی و روش خاص انجام شده متفاوت باشد. در اینجا برخی از خطرات و عوارض جانبی احتمالی وجود دارد:

درد یا ناراحتی

درد یا ناراحتی خفیف تا متوسط ​​در محل تزریق شایع و معمولاً موقتی است. می توان آن را با مسکن های بدون نسخه کنترل کرد.

عفونت

خطر عفونت در محل تزریق وجود دارد. مهم است که اقدامات بهداشتی مناسب را دنبال کنید و هرگونه علائم عفونت مانند افزایش درد، قرمزی، تورم یا ترشح را به پزشک خود گزارش دهید.

خونریزی

در موارد نادر ممکن است مقداری خونریزی موضعی در محل تزریق وجود داشته باشد. اگر خونریزی بیش از حد اتفاق افتاد، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

احتباس ادرار

تزریق بوتاکس ممکن است باعث ایجاد مشکل موقت در تخلیه کامل مثانه شود. این مشکل معمولاً با گذشت زمان برطرف می شود، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به کاتتریزاسیون باشد.

عوارض تزریق بوتاکس در واژن

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)

تزریق بوتاکس به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به عفونت ادراری را افزایش دهد. مهم است که بهداشت را رعایت کنید و هرگونه علائمی مانند تکرر ادرار، فوریت یا درد را به پزشک خود گزارش دهید.

واکنش های آلرژیک

اگرچه نادر است، واکنش های آلرژیک به بوتاکس ممکن است رخ دهد. علائم ممکن است شامل خارش، بثورات پوستی، تورم، تنگی نفس یا سرگیجه باشد. اگر چنین علائمی را تجربه کردید، فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

تغییرات موقتی در عملکرد جنسی

در برخی موارد، تغییرات موقتی در حس واژن یا عملکرد جنسی، مانند کاهش روانکاری واژن یا تغییر ارگاسم، گزارش شده است. این اثرات معمولاً با گذشت زمان برطرف می شوند.

مهم است که قبل از انجام هر گونه اقدام پزشکی با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. آن ها وضعیت فردی شما را ارزیابی می کنند و تعیین می کنند که آیا تزریق بوتاکس در واژن برای شما مناسب است یا خیر.

تزریق بوتاکس در واژن درد دارد؟

تزریق بوتاکس به واژن درد دارد؟

مدت زمان تغییرات موقت پس از تزریق بوتاکس به واژن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در حالی که برخی از افراد ممکن است در عرض چند هفته یا چند ماه بهبودی را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است مدت بیشتری طول بکشد.

به طور کلی، این اثرات موقتی در نظر گرفته می شوند و به تدریج با از بین رفتن بوتاکس و بازیابی عملکرد طبیعی عضلات بهبود می یابند.

توجه به این نکته مهم است که دوره نقاهت می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله شرایط خاص تحت درمان، فرآیندهای بهبودی فردی و دوز تزریقی بوتاکس قرار گیرد.

اگر به دنبال این عمل هر گونه نگرانی یا تغییر طولانی مدت در عملکرد جنسی را تجربه می کنید، بسیار مهم است که با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

عوارض تزریق بوتاکس لگن چیست؟

حدود 10 درصد از بیماران علائم خفیف آنفولانزا (بدن درد، سردرد) را تا 48 ساعت پس از تزریق خواهند داشت. حدود 15 درصد از بیماران متوجه افزایش بی اختیاری مقعدی (نشت کنترل نشده گاز یا مدفوع از طریق راست روده) می شوند. این علائم به مرور زمان با از بین رفتن بوتاکس برطرف می شوند.

علل تزریق بوتاکس در واژن

تزریق بوتاکس واژینال چیست؟

تزریق بوتاکس واژینال شامل تزریق بوتاکس توسط پزشک به طور مستقیم در عضلات واژن است. این فرآیند با بی حسی موضعی انجام می شود، بنابراین بیمار بیدار است اما دردی احساس نخواهد کرد.

بوتاکس چیست؟

شاید نام بوتاکس را شنیده باشید که از سم بوتولینوم می آید و برای اهداف زیبایی برای کاهش خطوط و چین و چروک صورت استفاده می شود.

با این حال، بوتاکس کاربردهای پزشکی غیر آرایشی نیز دارد و برای درمان بیماری هایی مانند میگرن مزمن، مثانه بیش فعال، درد گردن، اسپاسم عضلانی و تعریق بیش از حد استفاده می شود.

مشکل رایجی که بوتاکس آن را درمان می کند اسپاسم عضلانی است و چندین علامت واژن و لگن ناشی از اسپاسم عضلانی است.

بوتاکس یک نوروتوکسین است که در صورت استفاده در دوزهای کم یک درمان ایمن و مؤثر است. بوتاکس با فلج کردن ماهیچه ای که به آن تزریق می شود عمل می کند و در نتیجه باعث شل شدن عضله می شود.

دلایل انجام تزریق بوتاکس به واژن

تزریق بوتاکس در واژن می تواند در درمان زنان مبتلا به اسپاسم عضلانی لگن که به عنوان اختلال عملکرد کف لگن نیز شناخته می شود، مؤثر باشد.

بیماران مبتلا به اسپاسم عضلات لگن می توانند علائم مختلفی را نشان دهند زیرا کف لگن با مثانه، واژن، رکتوم، دنبالچه و استخوان شرمگاهی در تماس است.

تزریق بوتاکس در واژن چیست؟

زنان ممکن است درد، مشکل در ادرار کردن یا اجابت مزاج، یا درد را در رابطه جنسی تجربه کنند. چندین اصطلاح پزشکی برای برخی از این شرایط وجود دارد، از جمله اختلال عملکرد کف لگن، و واژینیسموس.

اما یکی دیگر از دلایل تزریق بوتاکس به واژن به لحاظ زیبایی می باشد. تزریق بوتاکس باعث رفع شل شدگی واژن و درمان افتادگی و خشکی و آتروفی می شود. این عمل حتماً باید توسط پزشک متخصص زنان و زایمان انجام شود.

واژینیسموس:

واژینیسموس یک اختلال جنسی است که با گرفتگی و انقباض شدید و غیر ارادی بدن همراه است.در این حالت فرد هنگام نزدیکی درد بیش از حد زیادی را تجربه میکند و به همین دلیل از برقراری رابطه جنسی ترس دارد.
واژینیسموس انواع مختلفی دارد:

واژینیسموس اولیه : معمولا خانم ها موقع اولین رابطه جنسی آنرا تجربه می کنند و دخول به واژن هرگز انجام نمی شود.
واژینیسموس ثانویه: پس از یک دوره رابطه جنسی موفق رخ میدهد ،یعنی زن قبلاً رابطه ی جنسی بدون درد را تجربه کرده و

بعدها بر اثر عواملی مانند: عفونت ، زایمان سخت، یائسگی و ضربه و… دچار این اختلال شده.
واژینیسموس عمومی: این عارضه همیشه وجود دارد و در هیچ موقعیتی، اجازه دخول هیچگونه وسیله ای داده نمی شود.
واژینیسموس موقعیتی: تنها در برخی از موقعیت ها به وجود می‌آید .مثلاً فقط هنگام برقراری رابطه جنسی رخ می‌دهد اما در زمان انجام معاینات زنان و زایمان و استفاده از تامپون ،فرد مشکلی ندارد.

محرک های اساسی در به وجود آمدن واژینیسموس:

•اضطراب نسبت به چگونگی عملکرد در حین رابطه
•اطلاعات غلط و ناآگاهی در مورد فعالیت جنسی و یا احساس گناه
•ترس از آسیب و صدمه در طی رابطه
•حوادث ناگوار زندگی از جمله تجاوز جنسی یا سابقه سوء استفاده
•رابطه نامطلوب زناشویی
•زایمان سخت یا جراحی

روش های درمان واژینیسموس:

•مراجعه به مشاور و متخصص زنان و زایمان:

برای درمان واژینیسموس زوج ها باید همراه هم به پزشک متخصص خوب مراجعه کنند و ریشه مشکل خود را پیدا کند.

•پروتز درمانی:

در پروتز درمانی پزشک متخصص زنان از پروتزهای مخصوص استفاده می کند و ناحیه تناسلی را گشاد میکند.

•استفاده از ژل های لوبریکانت :

اگر خشکی واژن باعث ایجاد واژینیسموس شده باشد ژل های لوبریکانت، که دارای مقدار زیادی مواد روان کننده هستند برای شما تجویز می‌شود تا خشکی واژن را برطرف کند و حالت لغزنده ای در واژن ایجاد کند.

•تزریق بوتاکس درواژن :

اگر فرد واژینیسموس حاد مبتلا باشد برای درمان مشکلات باید تزریق بوتاکس در واژن انجام دهد. بوتاکس دارو یا ژل است که به عضلاتی خاص تزریق می‌شود و باعث فلج شدن آن عضلات میشود .وقتی بوتاکس به ناحیه تناسلی تزریق شود عضلات این ناحیه را فلج می کند.

تزریق بوتاکس در واژن در درمان واژینیسموس، باعث کاهش تنش ماهیچه هایی می شود که موقع برقراری رابطه جنسی یا معاینات لگنی توسط دکتر زنان و زایمان دچار انقباضات شدید و غیر ارادی می شود.

همچنین تزریق بوتاکس در واژن تنش و استرس شدید خانم ها را موقع برقراری رابطه جنسی برطرف کرده و رابطه زوجین را بهبود می بخشد. با استفاده از این روش می توان از بسیاری از طلاق های ناشی از عدم دخول جلوگیری و زوجین را به زندگی عادی زناشویی برگرداند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس در واژن ،متفاوت است. مشکل بعضی افراد با یک بار تزریق بوتاکس در واژن حل می‌شود اما بعضی دیگر از خانم ها باید هر چند ماه یک بار بوتاکس انجام دهند.

زیباسازی واژن:

بسیاری از بانوان به دلیل تغییراتی که در طول زمان متوجه ناحیه تناسلی آنها می‌شود از برقراری رابطه جنسی بیم دارند چرا که احساس می‌کنند این تغییرات باعث از بین رفتن زیبایی واژن آنها شده است.

زایمان های متعدد، کاهش وزن ناگهانی، افزایش سن وتغییرات هورمونی از جمله عواملی هستند که می توانند در ظاهر واژن تاثیر گذار باشند.

تزریق بوتاکس در واژن میتواند در ظاهر کلی واژن تاثیر گذار باشد وبا برجسته کردن لابیاهای ماژور، چین و چروک های ناشی از افتادگی پوست را برطرف کرده و ظاهری زیبا به واژن دهد . زیباسازی واژن تاثیر مستقیمی بر کیفیت برقراری رابطه جنسی ایجاد می کند.

بالا بردن میل جنسی:

پوست چروکیده و تیره واژن ظاهر ناخوشایندی دارد و باعث خجالت و کاهش اعتماد به نفس زنان در روابط زناشویی شده و به مرور باعث کاهش میل جنسی میشود. جوان سازی و زیباسازی واژن به روش تزریق بوتاکس در واژن می تواند اعتماد به نفس را به زنان برگرداند و باعث بالا رفتن میل جنسی شود.

سپاس از همراهیتان ، امیدواریم مطالعه این مطلب برایتان سودمند بوده باشد.

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان:

02122074065 – 09370786637

تزریق بوتاکس به واژن تهران