کدام جراحی زیبایی واژن اعتماد به نفس بانوان را در رابطه زناشویی افزایش می دهد؟(تاثیر لابیاپلاستی)

امروزه جراحی های زیبایی و روش های مختلف آن در بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است. جراحی لابیاپلاستی یکی از این نوع جراحی هاست که منجر به زیبایی و رفع تیرگی واژن و روشن سازی واژن می شود. بسیاری از خانمها به دلیل ظاهر نامناسب یا رنگ تیره واژن خود، اعتماد به نفس لازم در رابطه زناشویی ندارند. با انجام این جراحی ها، می توان از چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

علاوه بر دلایل زیبایی و رفع تیرگی واژن، لابیاپلاستی معمولا برای کاهش اندازه لابیا مینور (چین‌های پوستی که مجرای ادرار و واژن را احاطه کرده است) نیز انجام می‌شود. گاهی پوست اضافی در قسمت کلیتوریس می‌تواند دچار پیچ‌خوردگی شود و در حین ورزش، دوچرخه سواری و فعالیت های مقاربتی شرایط دردناکی را ایجاد ‌کند که عمل کوچک کردن لابیاها می تواند میزان این مشکلات را کاهش دهد. همچنین بسیاری از خانم ها به دلیل داشتن لابیای بزرگ، نمی‌توانند به خوبی آن را تمیز و پاکسازی نمایند و دچار ترشحات پنیری می‌شوند. در حال حاضر، تعداد زنانی که به دلیل جوان‌سازی و زیباتر کردن ظاهر لابیاهای خود، این عمل را انتخاب می‌کنند، زیاد است. معمولا زنانی که پس از زایمان یا آغاز روند پیری پوست، از ظاهر واژن خود راضی نیستند، به سراغ این جراحی می‌روند. با استفاده از این عمل و اصلاح سایز لابیا، می‌توان تمامی این مشکلات را رفع کرد.

لابیاپلاستی چگونه انجام می شود؟

این جراحی، نوعی جراحی سرپایی یک تا دو ساعته است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و در طول جراحی با استفاده از لیزر، بافت های اضافی برداشته شده و پس از آن از بخیه جذبی برای چسباندن و ترمیم بافت استفاده می‌شود.

 

لابیاپلاستی چیست

نکات مهمی که باید در مورد لابیاپلاستی بدانیم

– عدم آسیب به پرده بکارت: جراحی زیبایی لابیاپلاستی برای دوشیزگان نیز قابل انجام است، زیرا باعث آسیب به پرده بکارت نمی‌شود.

– رضایت از رابطه جنسی: تحریک جنسی خانم‌ها در ناحیه واژن از نقطه جی و کلیتوریس انجام می‌شود. بنابراین هیچ نقطه تحریک جنسی در لابیاها وجود ندارد و در نتیجه، جراحی لابیاپلاستی نمی‌تواند باعث کاهش میل جنسی در خانم‌ها شود و حتی می تواند باعث افزایش لذت و رضایت جنسی شود.

– تازگی و طراوت واژن از طریق خروج ترشحات واژن: ترشحات واژن یکی از کارکردهای طبیعی و مفید دستگاه تناسلی زنانه است. ترشحات واژن نه تنها موجب تازگی و پاکسازی واژن می شود بلکه آلودگی ها و میکروب های آن همراه با ترشحات از محیط واژن خارج می شود. بانوانی که لابیاهای بزرگی دارند معمولا خروج صحیح ترشحات از واژن امکان پذیر نیست و همین موضوع یکی از دلایل ابتلا به عفونت های واژینال می باشد. بزرگ بودن لابیا و وجود بافت اضافه در این ناحیه باعث تعریق بیش از حد می شود و هم بهداشت ناحیه تناسلی را دچار مشکل کرده و هم باعث ایجاد بوی بد می شود. با عمل لابیاپلاستی مشکلات بهداشتی واژن حل شده و طراوت و شادابی ناحیه تناسلی بهبود پیدا می کند.

– کاهش احساس فشار و حفظ زیبایی اندام در هنگام پوشیدن لباس: هنگامی که لب های واژن داخلی یا بیرونی بزرگ باشد، پوشیدن نوع خاصی از لباس بسیار آزاردهنده است. شلوار جین چسبان، لباس زیر تنگ و حتی لباس شنا می تواند فشار اضافی آورده و باعث ایجاد خراش، جوش و سایر مشکلات میشود. اما لابیاپلاستی می تواند به ویژه در مورد ناجیان غریق و سایر افراد حرفه ای که باید هنگام کار لباس های تنگ بپوشند کمک شایانی نماید.

– لذت بیشتر در حین رابطه جنسی: از بین بردن بافت های اضافی واژن می تواند لذت جنسی را افزایش دهد. بعضی از خانم ها گمان می کنند با عمل لابیاپلاستی ممکن است میل جنسی آن ها کمتر شود یا دیگر از رابطه با همسر خود لذت نبرند که این امر واقعیت ندارد. جراحی لابیاپلاستی نه تنها بر روی روابط جنسی تاثیر منفی ندارد بلکه می تواند به بهبود آن هم کمک کند.

– ایجاد تقارن در لبه های واژن: در برخی خانم ها عدم تقارن در لبه های واژن به حدی است که زیبایی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد شرم در خانم ها می شود. عمل لابیاپلاستی با ایجاد تقارن باعث زیبایی و افزایش اعتماد به نفس در ناحیه تناسلی می شود. همچنین این عمل بیشتر با هدف کاهش اندازه لب‌های داخلی واژن انجام می‌شود تا شل‌شدگی و حالت آویزان آن از بین برود.

– تایید جنسیت: لابیاپلاستی معمولا بخشی از فرآیند تایید جنسیت نیز محسوب می‌شود و جراح، لابیاها را به کمک بافت تناسلی موجود ایجاد می‌کند. در واقع تایید جنسیت یا جراحی تطبیق جنسیتی اصطلاحی است که برای جراحی انطباق اندام مناسب با جنسیت ترنس به کار می‌برند.

 

مقاله برای مطالعه بیشتر: عمل لابیاپلاستی برای دختران باکره

سن مناسب انجام جراحی لابیاپلاستی چه سنی است؟

جراحی لابیاپلاستی محدودیت سنی ندارد و در هر دوره سنی قابل انجام است. البته انجام این جراحی می بایست پس از سن بلوغ و اتمام رشد صورت گیرد. لذا انجام جراحی لابیاپلاستی پس از سن هجده سالگی قابل انجام است و این جراحی را می توان تا سنین شصت سالگی انجام داد.پس هیچ محدودیت سنی با توجه به میل بیماران وجود ندارد. توصیه می شود که چنین اعمال زیبایی در دختران جوان بعد از ۱۸ سالگی که رشد جنسی و روانی کامل شده است انجام شود.

پریود بعد از لابیاپلاستی چگونه است؟

بعد از عمل لابیاپلاستی همچون سایر جراحی ها ممکن است تغییراتی در عادت ماهانه و نظم آن پیش بیاید. نامنظم شدن پریود بعد از عمل طبیعی است و به‌مرورزمان به حالت عادی برمی‌گردد. تغییرات زمانی جای نگرانی نداشته و نیازی به مراجعه به پزشک به جز موارد خاص ندارد.

قیمت جراحی لابیاپلاستی چگونه محاسبه می شود؟

هزینه جراحی لابیاپلاستی نیز مانند سایر جراحی های زیبایی، نسبت به شرایط بیمار، یعنی روشی که باید انجام شود و پزشک متخصص زنان تغییر می کند. بدون ملاقات حضوری با پزشک متخصص، نمی توان هزینه قطعی برای جراحی زیبایی را تعیین کرد. پس از اینکه پزشک بیمار را معاینه کرد و خواسته های او را بررسی کرد، می تواند روش درمانی و قیمت مناسب را به ایشان ارائه دهد. هزینه لابیاپلاستی به عوامل مختلفی مانند نوع جراحی انتخاب شده، مکانی که برای انجام عمل در نظر گرفته شده، تجهیزات مورد استفاده و تخصص پزشک بستگی دارد. بنابراین، قیمت دقیقی برای این عمل تعیین کردن دشوار است. اما تخصص و مهارت پزشک بسیار مهم است و باید در انتخاب پزشک این نکته را در نظر داشت. شاید یک پزشک متخصص هزینه بیشتری داشته باشد، اما این افزایش هزینه می‌تواند به دلیل کیفیت بالاتر و نتایج بهتر عمل باشد. همچنین، برخی از بیماران ممکن است ترجیح دهند در بیمارستان‌هایی با امکانات بیشتر عمل شوند که این موضوع نیز می‌تواند هزینه کلی را افزایش دهد. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، مشاوره کامل با پزشک متخصص و خانم دکتر ویدا یوسیفیان و بررسی دقیق هزینه‌ها و جزئیات مربوطه انجام شود.

 

قیمت عمل زیبایی لابیاپلاستی

 

مراقبت‌های پس از عمل لابیاپلاستی

این جراحی معمولاً توسط جراحان ماهر و با استفاده از روش‌های متنوعی انجام می‌شود، که بسته به نیاز و تمایلات بیمار، انتخاب می‌شود. همچنین مدت زمان بهبودی پس از عمل لابیاپلاستی، با توجه به نوع و زمان جراحی، عوارض پس از جراحی و پیروی از توصیه های پزشک متفاوت است. اما با رعایت دقیق دستورات پس از عمل و مراقبت‌های لازم، بیمار می‌تواند بهبودی را سریع‌تر و بدون مشکلات انجام دهد. کمی درد پس از لابیاپلاستی طبیعی است. این مراقبت‌ها کمک می‌کند تا درد کاهش‌یافته و هرچه زودتر دوره نقاهت طی شود:

• در ابتدا می‌توان برای کاهش درد از مسکن‌هایی مانند استامینوفن استفاده کرد اما چنانچه درد با مسکن کاهش پیدا نکرد، می‌توان از کمپرس سرد استفاده نمود. این نکته باید مدنظر قرار بگیرد که کیسه یخ نباید به‌صورت مستقیم روی لابیا قرار بگیرد. همچنین بهتر است برای مدت طولانی از آن استفاده نشود و بازه زمانی 5 الی 15 دقیقه برای کمپرس سرد کافی است.
• از لباس‌های تنگ استفاده نشود. لباس تنگ باعث می‌شود به زخم فشار وارد شده و دیرتر التیام پیدا کند.
• برای شستشوی لابیا از آب ولرم استفاده شود. همچنین بهتر است تا مدتی از مواد شوینده استفاده نکرد. در هنگام شستشو نیز باید به‌آرامی این کار را انجام داد تا بخیه‌ها باز نشوند و لابیا دچار تورم نشود. همچنین برای شستشو باید از ضربه‌های ملایم استفاده شود و از مالش ‌دادن و دست کشیدن ناحیه جراحی شده پرهیز شود زیرا موجب افزایش التهاب می‌شود.
نشستن طولانی‌مدت، خصوصاً نشستن روی دوچرخه حداقل تا یک ماه پس از عمل ممنوع است.
• بلند کردن وزنه‌های سنگین و تحرک زیاد می‌تواند باعث آسیب به لابیا شود.
• حتما به مدت 6 هفته از انجام رابطه جنسی خودداری شود.

 

مراقبتهای بعد از عمل لابیاپلاستی

 

سوالات متداول

1-  آیا عمل لابیاپلاستی باعث ناباروری می شود؟

برخی افراد تصور می کنند که عمل لابیاپلاستی می‌تواند باعث ناباروری شود اما در واقعیت چنین نیست. دوران نقاهت این عمل ۳ روز است و بعد از آن زیر نظر پزشک می‌توان به زندگی روزمره و عادی برگشت و برای بارداری اقدام نمود. یکی از علل بزرگ شدن لابیا مربوط به زایمان طبیعی است. پس بهتر است عمل لابیاپلاستی پس از دوران بارداری و انجام زایمان انجام شود.

2-  آیا لابیاپلاستی درد دارد؟

دردهای خفیف بعد از عمل طبیعی است. تنها درصورتی‌که درد شدید و غیرقابل‌تحمل باشد باید به پزشک مراجعه کرد و یا مشاوره آنلاین داشت. درباره خود عمل نیز می‌توانیم بگوییم که این جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و به‌صورت سرپایی است. به‌طورکلی می‌توان گفت این عمل، درد زیادی ندارد اما این مورد به مهارت و تخصص پزشک جراح نیز بستگی دارد.

3-  آیا عمل لابیاپلاستی برگشت‌پذیر است؟

این جراحی نتایج ماندگاری دارد. با این حال ممکن است با افزایش سن، بعد از زایمان و یائسگی مجددا شاهد تغییراتی در شکل، فرم و اندازه لابیاها باشیم.

4- آیا عمل لابیاپلاستی همیشه اثربخش خواهد بود؟

عمل زیبایی لابیاپلاستی، تصمیمی است که نیاز به دقت و اطلاعات کافی دارد. از طرفی انتخاب پزشک متخصص و مطمئنی که تجربه کافی در این زمینه دارد، امری حیاتی است. همچنین، باید اطمینان حاصل کرد که انتظارات و اهداف فرد از عمل زیبایی مورد نظر با توانایی‌ها و تخصص پزشک مطابقت دارد. با رعایت این موارد و مشاوره دقیق با پزشک، می‌توان بهترین تصمیم را برای رسیدن به ظاهری خوشایند و احساس رضایت بیشتر از خود گرفت.

 

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.