تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی |روشهای جراحی زیبایی واژن

در ابتدا به تعریف پرینورافی میپردازیم و اینکه برای چه مواردی کاربردی است؟

لازم به ذکر است که گذر زمان و افزایش سن تاثیر منفی بسیاری خصوصا برای بانوان بر جای می گذارد و متعاقبش اثرات روحی در پی خواهد داشت از جمله موارد دفورمیتی می توان به تغییر شکل و گشاد شدن لوله واژن در گذر زمان و در طی افزایش سن اشاره کرد.

این مسئله  از مواردی است که می‌تواند منجر به اختلالات زناشویی و عدم رضایت زوجین از رابطه جنسی شود .

روش های متعددی برای تنگ کردن واژن و زیبا سازی ناحیه تناسلی بانوان وجود دارد. اما واژینوپلاستی با پرینورافی تفاوت هایی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
امروزه با پیشرفت علم از انواع روش ها برای تنگ کردن واژن استفاده می‌شود. از جمله روش های غیر تهاجمی مانند تزریق چربی به واژن، و روش جراحی مانند تنگ گردن واژن به روش واژینوپلاستی و لابیاپلاستی.

اما به راستی کدام روش بهتر است جراحی پرینورافی یا لیزر واژن؟

همانگونه که ذکر شد برای ارتقای بهداشت روحی و روانی و جسمی بانوان عزیز راهکارهای متنوع وجود دارد اما هیچ یک به اندازه جراحی پرینورافی نمی تواند نتیجه مطلوب را در پی داشته باشد که این مقاله سعی بر این است که بتوانیم به مواردی که سبب بهبود اعتماد به نفس و سلامت روحی خانم ها شود بپردازیم:

1) علل موثر بر تغییر فرم و شکل واژن
2) پرینورافی چیست و چگونه انجام میشود؟
3) چه روش هایی برای تنگ کردن واژن وجود دارد؟
4) رفع شلی واژن با RF (رادیوفرکوانسی)و یا لیزر کدام ارجح است؟
5) لیفت واژن با نخ برای تنگ کردن واژن
6) استفاده از ژل بهتر است یا چربی (برای فرم دهی و جذابیت بهتر دستگاه تناسلی بانوان)
7)چه تفاوتی بین پرینورافی و واژینوپلاستی وجود دارد؟
9) لابیاپلاستی چیست؟
10) مجموعه لابیاپلاستی و تنگی واژن

 

گشادی واژن

عواملی که بر گشاد شدن و تغییر فرم واژن تاثیر دارد:

دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان (دکتر زنان خوب شهرک غرب) در این مورد اذعان دارد که ابتدا مشکل بانوی محترم که به مطب به پزشک متخصص زنان مراجعه می کند باید علت‌یابی شود و سپس باید اقدام به معادله نمود خوشبختانه در کشور ما شاهد پیشرفت های شگرف در حیطه جراحی زیبایی واژن هستیم به گونه‌ای که مراجعین مطب های ما را افرادی از کشورهای اطراف و حتی اروپا را در بر می‌گیرد لذا پزشک ایرانی باید به خود ببالد که در این زمینه دانش بسیار کسب کرده است.
دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان (دکتر خوب شهرک غرب) ابتدا علل منجر به گشادی واژن را دسته‌بندی می‌کند تا بهتر برای خوانندگان مقاله قابل درک باشد

علت گشادی واژن:

1) زایمان طبیعی (NVD) یکی از علل مهم برای گشادی واژن است در طی انجام زایمان واژینال خصوصاً در موردی که عدم تناسب وزن جنسی و لگن مادر وجود دارد ما شاهد فشار بیش از حد به عضلات تاندون های لگن مادر هستیم و لذا این فشار موجب شل شدگی و گشادی واژن میشود در مواردی که از ابزارهایی مثل فورسپس یا واکیوم به علت سخت زایی مادر استفاده می‌شود این روند (گشادی واژن) بیشتر به وقوع می‌پیوندد.

مشاوره رایگان

 

2) مورد دیگر تعداد زایمانها است که هرچه تعداد زایمان های مادر بیشتر باشد قطعاً گشادی واژن نیز سریعتر و شیب تندتری پیدا خواهد کرد
در طی روند زایمان های سخت یک خانم این کشیدگی رباط ها و عضلات و متقابلش شل شدگی لگن موجب بی اختیاری ادراری در فرد به فرم بی اختیاری استرسی می شود که هنگام عطسه سرفه خنده موجب ریزش ادرار در فرد می شود اگرچه ورزش کگل چه در طی زمان بارداری و چه پس از آن می تواند موجب بهبودی شل شدگی شود ( ورزش کگل به این صورت است که در طی روز چندین بار مثلاً ۵ بار هر بار ۳۰ درجه فرد کگل خود را منقبض کند و سپس ریلکس و شل می کند).

 

کگل

 

ولی در بسیاری از موارد نمی تواند موجب بهبود صددرصدی و قطعی شلی واژن شود این ورزش (ورزش کگل) جز موارد بسیار ساده و قابل انجام در طی روزها در محل کار می باشد در طی ورزش لگن طبق گفته دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان نباید انتظار معجزه یک روز را داشته باشیم ، و بایستی در انجام اش کاملاً صبور بود و به زمان حدود شش ماه برای نتیجه بخش بودن نسبی آن نیاز است.

پادکست پرینورافی رو هم میتونید اینجا گوش کنید

علل دیگر گشادی واژن

2) تغییر وزن (چاق و لاغر شدن)
3) یبوست ها و مزاج سفت داشتن مداوم به طوری که فرد شاید 3 روز دستشویی برای اجابت مزاج نرود .
4) افرادی که ورزش‌های سنگین مداوم انجام میدهد( مثل وزنه برداران باشگاه های بدنسازی)
5) بالا رفتن سن: این مورد آخر شاید مهمترین عامل باشد در افرادی که سن بالای ۴۵ سالگی را تجربه می‌کند به علت کاهش سطح استروژن هورمون زنانه و کاهش کلاژن‌سازی ناحیه پرینه هم مانند پوست صورت دچار شلی و افتادگی میشود که لذا نیاز به انجام پرینورافی و واژینوپلاستی احساس می شود.

ناگفته نماند در تمام مواردی که ذکر شد مثل افزایش سن زایمانهای متعدد ژنتیک فرد حرف اول را میزند لذا در خانمها با سن یکسان و ژن های متفاوت شاهد میزان افتادگی و شلی متفاوتی نیز هستیم.

 دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه تاکید کردند که هر فرد برای خودش را با گذشته مقایسه اگر احساس رضایت ندارد برای بهبود روابط جنسی و افزایش اعتماد به نفس به پزشک مربوطه مراجعه کند در کلینیک دکتر ویدا یوسفیان خدمات پرینوپلاستی و مشاوره به بهترین نحو انجام می شود
02122074065

آیا روابط جنسی زیاد میتواند باعث گشادی زیاد شود ؟

باید بگوییم خیر به هیچ عنوان این باور غلط مورد تایید نیست برعکس روابط جنسی اگر نرمال و بدون ضربه و آسیب باشد به علت افزایش خونرسانی واژن میتواند باعث بهبود کلاژن‌سازی شود.

چه روش ها و متدهای برای تنگ کردن واژن وجود دارد؟

  • این روش ها شامل دو مورد است:
    – روش‌های جراحی
    – روشهای غیر جراحی

بر اساس نظر پزشک مورد اعتماد مان و پس از معاینه می توانید به درستی و با توضیحاتی که ایشان می دهد روش دلخواه و مناسب تان را انتخاب کنید. دکتر ویدا یوسفیان پزشک زنان خوب شهرک غرب از خانم ها در مورد خواسته هایش سوال می کند و علت مراجعه به کلینیک را جویا می شود و بر اساس آن معاینه و سپس توضیحات لازم را به بیمار می دهد و در صورت امکان قطعاً از روش‌های غیر جراحی استفاده می‌شود.

چه روش‌های غیرجراحی برای تنگ کردن واژن وجود دارد ؟

1) بهبود نحوه زندگی و انجام ورزش کگل که درباره آن توضیح داده شده (شل و سفت کردن متناوب لگن در طول روز به دفعات)
2) استفاده از لیزر واژن و یا RF واژن
یکی از روش‌های غیرجراحی مرسوم در این دوره در سراسر دنیا استفاده از لیزر واژینال است که این دستگاه با کلاژن سازی سبب جوانسازی واژن و تنگ کردن ناحیه می‌شود.

لیزر واژن

لیزر واژن چه مزایایی بر جراحی پرینورافی دارد؟

1) درد و خونریزی کمتری دارد
2)دوره نقاهتش کوتاهتر است
3) عوارض پس از عمل لیزر واژن کمتر است
4) هزینه کمتری دارد
5) مراقبت های پس از عمل باز لیزر واژینال ساده‌تر و کوتاه دارد
لازم به ذکر است که بر اساس صلاحدید پزشک و خواسته بیمار روش تنگ کردن انجام می شود.

آیا بعد از لیزر مونالیزا باید تحت مراقبت خاصی قرار گرفت؟

طبق توصیه دکتر ویدا یوسفیان پزشک خوب شهرک غرب توصیه ها پس از لیزر نسبت به جراحی بیمار محدود تر و کمتر است
اگر بخواهیم خلاصه بگوییم:

1)پس از لیزر واژن جهت درمان خشکی واژن ،آتروفی و بی اختیاری ادرار بایستی به مدت یک هفته از مقاربت دوری شود.
2) استفاده از کرم های واژینال که پزشک توصیه می کند اگرچه در بعضی نوشته ها به صورت پراکنده از گیاهانی چون ماریانا و ژل آلوورا هم تبلیغ شده است باید بگوییم تاثیر چندانی از آنها عاید فرد نمیشود.

مشاوره رایگان

آیا شلی واژن با RF (رادیو فرکوانسی) درمان پذیر است؟

RF یکی از روش‌های غیر جراحی از این روش توسط امواج رادیو فرکانسی که کم انرژی می باشد باعث تقویت عضلات واژن می شود در این روش ورزش عضلات کف لگن انجام می‌شود و کاربرد اصلی این روش درمان واژینیسموس میباشد.

کاربردRF در درمان افتادگی رحم و بیرون زدگی مثانه نیز سوال است.

چه مراقبت هایی پس از RF واژن باید در اولویت قرار گیرد?

در این روش نیاز نیست به مدت یک هفته از مقاربت پرهیز نمود.
و در اصل این روش نقاهت ندارد و بلافاصله پس از انجام آن می‌توان به فعالیت‌های روزمره پرداخت اینکه برای درمان

واژینیسموس چند جلسه نیاز به انجام RF است؟

شاید 3 الی 6 جلسه نیاز باشد

اما دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان زایمان در پکیج یک جلسه ای که شامل RF دیلاتور و بوتاکس است به صورت صددرصد واژینسموس را درمان میکند برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دکتر تماس حاصل فرمایید
02122074065

کاربرد ژل (فیلتر) برای تنگ کردن و جوانسازی واژن:

یکی از روش های موقت جهت بهبود ظاهر واژن و تنگ کردن واژن استفاده از ژل های موجود در بازار است به علت افزایش قیمت ژل ها استفاده از آنها بیشتر برای حجم به قسمت خارجی واژن و لابیاها کاربردیست و برای تنگ کردن واژن ما توصیه نمی کنیم
ژل های قدیمی ماندگاری دائمی داشتند ولی از بازار به علت عوارض جانبی که داشتند جمع شدن در این روش نیز و در اصل مزایای استفاده از لیزر و تزریق ژل به واژن به شرح ذیل است:

1) عدم ایجاد خونریزی و درد شدید
2) احتیاج به بیهوشی ندارد و با یک بی حسی موضعی قابل انجام است
3) به راحتی پس از استفاده از فیلر میتوان به فعالیت های روزمره پرداخت
از معایب استفاده از ژل جهت درمان تنگی واژن:
1) گران قیمت است و مقرون به صرفه نیست
2) موقتی است و نیاز به ترمیم دارد
3) مانند جراحی اثر شگرف ندارد
دکتر ویدا یوسفیان متخصص و جراح زیبایی زنان چه توصیه هایی پس از تزریق ژل به واژن دارد?
1) بهتر است نزدیکی تا ۵ روز پس از آن انجام نشود
2) بایستی فرد بعد از تزریق ژل به واژن مایعات فراوان می نوشد
3) فعالیت سنگین تا یک هفته نداشته باشد
روشهای جراحی برای تنگ کردن واژن
روشهای جراحی در موارد خاص توصیه میشود و بایستی قبل از انجام آن عوارضی به بیمار گفته شود نتیجه معمولاً پس از جراحی مطلوب خواهد بود


مقاله برای مطالعه بیشتر:

تزریق چربی به واژن


انواع روش های تنگ کردن واژن:

1) پرینورافی
2) جراحی سیستوسل رکتوسل APR
3) قسمت پایینی لابیا به شکل غنچه در آورده شده و بسیار کم تنگی واژن ایجاد میشود

روش اول پرینورافی:

پرینورافی در اصل جراحی پرینه و تنگ کردن ۵ سانت اول ناحیه ی خارجی واژن (محل تلاقی واژن به پرینه)می باشد در اصل این عمل نوعی جراحی ترمیمی محسوب می شود و بیشتر مختص افرادی است که به علت تروما و ضربه ناشی از زایمان و باز شدن بخیه های ناحیه (باز شدن اپی زیوتومی) دچار رنج و درد فراوانی هستند البته امروز افراد جوان‌تر که به علت ژنتیکی دچار شلی و افتادگی واژن هم هستند بسیاری مایل به انجام این عمل می باشند که طبق توصیه دکتر ویدا یوسفیان جراح زنان شهرک غرب حتماً معاینه و مشاوره شوند (قبل از جراحی) در پرینورافی هم می‌توان از بی‌حسی و هم بیهوشی بهره‌مند شد

چگونه پرینورافی انجام می‌شود؟

در این عمل قسمت خارجی واژن که به لابیا متصل است و چهار سانت ابتدای واژن در چند لایه بازشده و سپس ترمیم می شود اگرچه لایه های واژن باز و سپس ترمیم میشود ولی مانند رکتوسل تا بالا حدود ۱۰ الی ۱۲ سانتیمتر ادامه نمی یابد( نزدیک دهانه رحم) در جراحی ترمیمی واژن لازم است بدانیم میزان تنگی واژن توسط پزشک تعیین می شود.
مدت زمان تقریبی پرینورافی یک ساعت تخمین زده می‌شود.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

تنگ کردن واژن به علت عدم انقباض آن پس از زایمان با جراحی پرینورافی

آمادگی قبل از عمل پرینورافی:

1) بهتر از قبل از انجام این عمل تست سرطان یا پاپ اسمیر دهانه و HPV typingرحم انجام شود در این تست پزشک از سلامت دهانه رحم مطمعن میشود
2) آگاهی کامل فرد از انجام این روش جراحی بسیار مهم است لذا جراح باید وقت کافی برای توضیح بیمار بگذارد
3) محل جراحی از ۱۲ ساعت قبل باید شیو شود
4) در صورتی که پزشک هنگام معاینه ردی از عفونت بیاد باید در صدد درمان قبل از عمل جراحی باشد
5)کلیه داروهایی که می تواند روی عمل جراحی و خونریزی پس از آن تاثیر گذار باشد بایستی قطع شود از جمله داروهایی مانند رقیق کننده های خون(آسپرین)
6)حتما قبل از این عمل باید از عدم بارداری فرد مطمعن شد

روش دوم جراحی سیستوسل و رکتوسل

در این روش فاسیای رکتو واژینال (بین قسمتی از روده و واژن) و فاسیای زیکو واژینال (بین قسمتی از مثانه و واژن) باز شده و فاسیا و بافت اضافه چیده شده و دوباره با سوچورها و بخیه های مخصوص (ازجمله سوچور کلی و مترس و پرس و لواتور) بافت به جای اصلی خودش بازگشته و سپس در انتها بخیه های نهایی زده می شود.این جراحی جزو عملهای سنگین پزشکی است و جراح از دقت و تبحر لازم بایستی برخوردار باشد.
پس از عمل 1-2 روز بیمار بایستی استراحت کرده و تا 1 ماه از نزدیکی جنسی پرهیز کند.

چه امتیازاتی پرینورافی دارد؟ (مزایای پرینورافی)

1-  افزایش احساس رضایت از خود در خانم ها
2- نسبت به عمل سیستوسل رکتوسل راحت تر است و زمان عمل کوتاه تر است لذا دوره نقاهت کوتاه تر است
3-  میتوان عمل های دیگر از جمله تزریق چربی به واژن و تزریق چربی به لابیا و روشن سازی واژن را تواما انجام داد

مراقبت های پس از پرینورافی:

1- اصول بهداشتی ناحیه پرینه بایستی تا یک هفته به دقت رعایت شود از مصرف ژل های بهداشتی معطر که ایجاد سوزش در ناحیه می کند پرهیز شود طبق توصیه دکتر ویدا یوسفیان جراح زیبایی زنان شهرک غرب از سرم شستشو یا آب سرد و سشوار ملایم در ناحیه بایستی استفاده شود؛
2- بهتر است خانم پس از این عمل طاق باز نخوابد بود و بیشتر به پهلوی چپ یا راست و به صورت خمیده بنشیند چراکه به بخیه های ناحیه بهتر است فشار وارد نشود.
3- حداقل یک ماه از رابطه جنسی بایستی پرهیز شود
4- از انجام فعالیت های سنگین ورزشی تا ۴ ماه خودداری شود
5- اگر چه در دوران نقاهت یک و نیم الی دو روز است ولی بهتر است خانم حداقل امکان تا پنج روز استراحت نسبی داشته باشد.
6- از مصرف سیگار و قلیان تا یک هفته خودداری شود زیرا نیکوتین سیگار بهبودی و التیام زخم ناحیه را دچار تغییر می کند
7-در آخر خانم با مصرف ملین از ایجاد یبوست جلوگیری نماید.

اینستاگرام

لابیاپلاستی چیست و چگونه انجام میشود؟

اگرچه بیشتر خانم ها مایل به کوچک کردن و به شکیل کردن لابیا های کوچک خود هستند ولی طبق گفته دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان امروز خانم های بسیاری هم علاقه‌مند به فرم دهی و کوچک کردن لابیاها بزرگ نیز می باشند که در اصل در این موارد با یک برش خطی کوچک لیزر صحیح در جمع کردن پوست ،فاسیا عضلات ناحیه لابیا‌های بزرگ میشود در مواردی که خانم از شل شدگی و لاغری لابیا‌های بزرگ رنج می برد جراح زیبایی زنان می‌تواند پیشنهاد و تزریق ژل و جراحی را هم بدهد تکنیک‌های لابیاپلاستی در لابیا های کوچک متنوع است که شامل روش های:

1- linear یا خطی

2- روش مخروطی یا wedge

3- روش re-epithelization

که بایستی انتخاب روش را به عهده جراح گذاشت هر 3 این روش‌ها هم با بی حسی و و هم با بیهوشی قابل انجام است. روش جراحی لیزری لابیاها خطی که ایجاد می شود مرتب و یکنواخت و شکیل تر بوده و در آخرهم سررگهای خونریزی‌دهنده توسط لیزر خونگیری و کوآگوله می‌شود اما ممکن است خونریزی شدید در ناحیه توسط بخیه های کوچک لیزری شود لذا انتخاب روش لیزر و استفاده از بخیه لیزری هم باید به عهده جراح متبحر واگذار شود نکات مثبتی که لابیاپلاستی با لیزر دارد شامل:

1) کاملاً سرپایی و شاید نیاز به بیهوشی نباشد
2) ترس و وحشت بیماری از عمل را کاهش میدهد
3) احساس ناخوشایند بیمار در این روش کمتر و شکل برش هم گران تر خواهد بود

 

دوستان زیادی که از دکتر ویدا یوسفیان پزشک متخصص زنان در سعادت آباد سوال میکنند؛

آیا لابیاپلاستی می تواند بهانه ورودی واژن را هم تنگ کند؟

و در عمل پرینورافی را هم در بر گیرد باید بگوییم تکنیک خاص دکتر ویدا یوسفیان که در اصل شکل دادن قسمت های خارجی پرینه و لابیا (به فرم غنچه) روشی از لابیاپلاستی است که می‌تواند لابیا ها را کوچک کند و در عین حال پرینه را هم تنگ کند (پرینورافی).

لابیاپلاستی

 

پس در این روش واژن تنگ نمی‌شود و در اصل واژینوپلاستی به وقوع می‌پیوندد فقط نیمه پرینورافی و لابیاپلاستی انجام می‌شود .

یکی از دغدغه دختر خانم های عزیز که باکره (virgin)هستند اینست که نیز آیا انجام لابیاپلاستی در دخترها باعث ضربه زدن به هایمن ( پرده بکارت) می شود؟!

باید بگویم خیلی هیچ صدمه‌ای در این عمل به پرده بکارت نمی خورد زیرا این پرده شامل یک غشای مخاطی است که یک و نیم سانتی متر از دهانه ورودی واژن فاصله دارد و لابیاپلاستی در اصل در خارج دهانه ورودی واژن انجام می‌شود زیرا لابیاها در خارج ورودی واژن هستند.

مجموعه لابیاپلاستی و تنگی واژن:

امروزه جراحی های زیادی زنان بسیار پرطرفدار شده و خانم ها مایلند که همزمان چند عمل را به یک باره انجام داده و در یک زمان بیهوش شود و متوسط بیهوشی ها و جراحی های مکرر قرار نگیرد زیرا هم هزینه ها افزایش می یابد و هم بیهوشی مکرر می شود (اگر تواما انجام نشود).
لذا جراحی همزمان لابیاپلاستی و تنگی واژن که شامل واژینوپلاستی و پرینورافی است را می توان به سهولت انجام داد.

واژینوپلاستیواژینوپلاستی

در این عمل واژن در لایه های مختلف برش و لایه به لایه تنگ شده و سپس دوخته می شود و کل عضلات وفاسیا پوست شل شده و آویزان، که با زایمان های مکرر و افزایش سن و چاق و لاغر شدن متمادی اتفاق می‌افتد ترمیم‌میشود.
در این عمل رکتوسل و سیستوسل هم انجام می شود به گونه ای که اگر بافت مثانه به داخل واژن پرولابه ( افتاده و شل شده) باشد بافت رکتوم افتاده و آویزان به جایگاه اصلی و اولیه خود برمی گردد این عمل باعث خشنودی و رضایت فرد می شود و هم از روابط جنسی بهبود می یابد و میزان احتباس مدفوع و بی اختیاری ادرار بهبود یافته و در کل میزان اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد .
نکات مهم در واژینو پلاستی این است که قبل از عمل بهتر است مصرف دخانیات تا دو هفته قطع شود و حتماً قبل از عمل تست سرطان (یا پاپ اسمیر)دهانه رحم انجام شده و آزمایشات خون حیاتی فرد انجام شود میزان تنگ کردن واژن بایستی بر مبنای اصول علمی و جراحی بوده و به گونه‌ای نباشد که فرد پس از نزدیکی دچار اذیت و مشکل شود لذا انتخاب میزان تنگ کردن واژن را به سختی به عهده جراح گذاشت.

مقاله برای مطالعه بیشتر: انواع جراحی های زیبایی واژن

دکتر ویدا یوسفیان جراح متخصص زیبایی زنان شهرک غرب اذعان دارد که پرینورافی نیز یک عمل مورد توجه بانوان در سال‌های اخیر است بانوان زیادی از کشورهای همسایه و یا اروپا و آمریکا برای انجام این عمل ها به ایران سفر می‌کند زیرا عمل های جراحی زیبایی در کشورهای خارجی بسیار پرهزینه است اگرچه راه های زیادی برای تنگ کردن ورودی واژن از جمله استفاده از نخ های خاردار لیفت با و لیزر مونالیزا هم حائز اهمیت بوده و مورد توجه است ولی تنها روش دائمی که خانم شاهد تغییرات عمده و گفت در ورودی واژن خود باشد تنها و تنها جراحی پرینورافی است اگرچه این جراحی در بسیاری موارد جنبه زیبایی دارد ،ولی در بعضی خانم ها جهت درمان نیز استفاده می شود به همین خاطر انتخاب جراح متبحر و وارد به کار جز بهترین مواردی است که بانوان بایستی به آن توجه ویژه نمایند در این جراحی پرینورافی تنها عضلات وفاسیاها و پوست ناحیه ورودی واژن به جایگاه اولیه خود باز می‌گردد و منطقه‌ای اضافه برداشته می‌شود بلکه فاصله بین مقعد و ورودی واژن نیز افزایش یافته و ترمیم و بازسازی می شود.
لازم به ذکر است افرادی که زایمانهای مکرر داشته است و چاق هستند از نظر ژنتیکی واژن شل و افتاده دارند و افراد در شرف یائسگی به این جراحی‌ها نیاز بیشتری پیدا می کنند .

 

سخن آخر در کلینیک دکتر ویدا یوسفیان جراح متخصص زیبایی زنان کلیه خدمات پس از مشاوره و تعیین بهترین راهکار انجام می شود لطفاً جهت کسب اطلاعات و دریافت نوبت ما را از طریق اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان به :

آدرس👈 شهرک غرب،بلوار فرحزادی،خیابان 18 متری بالای داروخانه دکتر مشرف،مطهری،پ168

و از طریق تماس با مطب به شماره:

02122074065
09370786637

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.