برای تنگی واژن چی بخوریم؟

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

خیلی از خانم ها به دنبال راهکارهای خانگی برای درمان بیماری های واژن و زیبایی آلت تناسلی خود هستند.
با گذشت سال ها و زایمان های متعدد واژن دچار شلی می شود. بنابراین خانم ها به فکر برطرف کردن این مشکل با راهکارهی خانگی و گیاهان دارویی هستند.
البته در نظرداشته باشید که مراجعه به پزشک در اولویت قرار داره و برای مشکلات مربوط به بیماری زنان حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید. یکی از موثرترین درمان ها برای تنگ کردن واژن استفاده از لیزر واژن است.
ما در این مقاله به بررسی اینکه برای تنگی واژن چی بخورریم می پردازیم.

داروهای گیاهی برای تنگ و سفت کردن واژن

گیاهان مختلفی وجود داره که خانم ها برای تنگ کردن واژن از آن استفاده می کنند. در واقع مصرف داروهای گیاهی روشی طبیعی می باشد که به داشتن واژن تنگ و سفت کمک خواهد کرد.
استفاده از درمان‌های گیاهی روشی موثر، بی‌خطر و مقرون‌به‌صرفه است اما بهتر است قبل از امتحان کردن هر یک از این روش‌ها، با پزشک زنان مشورت کنید.
در این جا موثرترین گیاهان را معرفی می کنیم.

1. تنگ کردن واژن با مارچوبه

مارچوبه گیاهی دارویی در طب آیورودا است که ترشحات هورمونی را تنظیم می‌کند و به‌عنوان یک تقویت‌کننده برای دستگاه تناسلی زنانه عمل می‌کند. از زمان‌های گذشته تابه‌حال این گیاه برای تنگ کردن واژن و جلوگیری از افتادگی واژن استفاده می‌شود.۲-۳ بار در روز ۳ گرم پودر مارچوبه مصرف کنید.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

2. تنگ کردن واژن با آمله

انگور فرنگی هندی یا آمله، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، درخشان و مستحکم کردن موها و درخشان و زیبا کردن پوست، برای سفت کردن واژن نیز موثر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که ۵-۷ عدد گیاه آمله را به همراه ۱-۲ فنجان آب در یک قابلمه بریزید. آن را بجوشانید تا محلول غلیظی به دست آید. سپس این محلول را در جایی خنک نگهداری کنید که بتوانید به طور مرتب از آن استفاده کنید. قبل از رفتن به حمام محلول حاصل را در اطراف ناحیه واژن استعمال کنید.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

3 . تنگ کردن واژن با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه شگفت‌انگیز برای مشکلات مختلف پوستی است و خواص دارویی زیادی دارد. خاصیت ترمیم‌کننده این گیاه باعث شده که درمان موثری برای ازبین‌بردن شل‌شدگی واژن باشد. برای استفاده از آلوئه‌ورا این اقدامات را انجام دهید:
داخل این گیاه حاوی ژل است؛ بنابراین قسمتی از یک آلوئه‌ورا را بردارید و آن را باز کنید.ژل داخلی آن را با قاشق یا هر وسیله دیگری جمع کنید و در ظرفی بریزید. دست‌هایتان را به‌خوبی بشویید و سپس این ژل را با انگشتتان در داخل و اطراف واژن استعمال کنید.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

4.تنگ کردن کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی است که برای برطرف‌کردن اکثر مشکلات زنانه کاربرد دارد. ایزوفلاون‌های موجود در این گیاه دارای خواص فیتواستروژنیک هستند و به جوان‌سازی اندام تناسلی زنانه کمک می‌کنند. فعالیت فیتواستروژنی کوهوش سیاه از نظر علمی اثبات شده است. کوهوش سیاه همچنین به‌عنوان یک روش خانگی تنگ کردن واژن شناخته می‌شود که اثرگذاری بالایی دارد.
عصاره کوهوش سیاه را در خانه تهیه کنید و به‌صورت روزانه آن را روی عضلات داخلی و خارجی واژن استعمال کنید. این کار باعث سفت‌تر شدن عضلات می‌شود. استفاده از این درمان به زنان باردار و زنان شیرده توصیه نمی‌شود.

5 .تنگ کردن واژن با سیر

سیر به دلیل خواص درمانی ای که دارد شناخته می‌شود. این گیاه دارویی دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی بی‌نظیری است. همچنین برای دستگاه تناسلی زنان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند به سفت کردن واژن کمک کند. سیر هرگونه بوی بد واژن را از بین می‌برد و برای مقابله با عفونت‌های مخمری در واژن استفاده می‌شود.
برای داشتن واژن سالم و سفت، سیر بیشتری را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

6. تنگ کردن واژن با آب انار

ممکن است شنیده باشید که استفاده از آب انار و یا نشستن در وان آب انار کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی واژن بازگشته و تنگی خوبی را در دیواره ها و عضلات ایجاد کند. اینکه انار خاصیت جوانسازی دارد یک امر حتمی است و در بسیاری از مواد آرایشی و بهداشتی از عصاره آن کمک گرفته می شود. انار باعث از بین رفتن افتادگی پوست شده و شادابی چشمگیری را ایجاد می کند. همینطور توصیه می شود که برای جوانسازی واژن از وان آب انار کمک بگیرید یا در حین رابطه زناشویی از کاندوم های حاوی عصاره انار استفاده کنید. دقت داشته باشید که استفاده از این روش بی تاثیر نیست اما در نهایت موقتی است و بعد از چند دقیقه کوتاه از بین می رود. حالت تنگ کنندگی ناشی از انار معمولا کوتاه است و مجدد با ایجاد گرما و یا تجربه ی ارگاسم در خانم ها از بین می رود. بهترین روش های تنگ کردن واژن تکنیکی است که بتواند عضلات واژن را قوی کند تا انقباضات آن بازگردد و قطر واژن را کمتر کند.

7. گیاه دارویی مازو

هنگامی که پای تنگ کردن واژن به طور طبیعی و در خانه به میان می‌آید، نباید مازو را نادیده بگیرید. مازو یک گیاه تایلندی است که می‌تواند به دلیل تاثیری که برای تنگ کردن واژن دارد، مورد استفاده قرار گیرد. این داروی گیاهی حاوی تانن‌ها، فیتواستروژن‌ها و همچنین خواص قابض است که تاثیر شگفت‌انگیزی روی عضلات واژن دارند و آنها را قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌کنند. عصاره‌ی مازو را می‌توانید به طور مستقیم در منطقه‌ی واژن استعمال کنید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، هر روز قبل از این‌که حمام کنید، عصاره‌ی مازو را در ناحیه‌ی واژن استعمال کنید.

8. فندق افسونگر

یکی دیگر از نکات موثر برای تنگ کردن واژن، که باید بدانید و سپس آن را برای همیشه امتحان کنید، استفاده از گیاه دارویی فندق افسونگر است. پوست فندق افسونگر به عنوان یک درمان مؤثر برای مشکل شل شدن ناحیه‌ی واژن به شمار می‌رود. برای استفاده از این روش، پوست خشک شده‌ی این گیاه را باید خرد و تبدیل به پودر کنید. سپس، آن را با آب مخلوط کنید تا یک محلول گیاهی آماده شود. شما باید از این محلول برای شستن ناحیه‌ی تناسلی خود دست کم یک بار در هفته استفاده کنید. فندق افسونگر به عنوان یک قابض قدرتمند در بازگرداندن تنگی دیواره‌ی واژن بسیار موثر است.

ویتامین‌هایی که باعث سفت شدن واژن می‌شوند

از نظر علمی ثابت شده است که کمبود ویتامین D سبب ضعف و اختلال در عضلات کف لگن می‌شود. ویتامین D مسئول تقویت توده عضلانی و استقامت بدن است. این شامل عضلات کف لگن نیز هست. دریافت ویتامین D۳ کافی به عضلات کف لگن کمک می‌کند که قوی بمانند.
علاوه بر این نشان‌داده‌شده که افرادی که ویتامین D کافی دریافت می‌کنند، ۴۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به بی‌اختیاری ادرار قرار دارند. منابع غنی از ویتامین D عبارت‌اند از ماهی، لبنیات، تخم‌مرغ و قارچ. بدن نیز در پاسخ به نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند! بااین‌حال، اگر در شهری با آب‌وهوای سرد زندگی می‌کنید، ممکن است قادر به دریافت ویتامین D کافی از نور خورشید نباشید.
در این شرایط توصیه می‌شود که روی مصرف منابع غذایی غنی از ویتامین D و مکمل‌های ویتامین D تمرکز کنید.

با توجه به تحقیقاتی که در مورد مزایای ویتامین E صورت گرفته‌است، این ویتامین یکی از بهترین ویتامین‌ها مفید برای عملکرد مناسب اندام‌های داخل بدن است. ویتامین E به عنوان یک درمان خوب برای برخی از بیماری‌ها از جمله دیابت و فشار خون بالا در دوران بارداری توصیه می‌شود. با این حال، بسیاری از زنان این واقعیت را نمی‌دانند که ویتامین E مرطوب‌کننده‌ای برای درمان راحت و موثر خشکی واژن است. علاوه بر این، ویتامین E اگر به درستی استفاده شود، به شما کمک می‌کند که دیواره‌های واژن را سالم‌تر و قوی‌تر کنید.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

دلایلی که باعث شل شدن واژن می شود؟

فقط دو چیز می‌تواند بر قابلیت ارتجاعی واژن تاثیر بگذارد: سن و زایمان. رابطه جنسی مکرر یا فقدان آن باعث شل شدن واژن و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی آن نخواهد شد.
گذشت زمان، زایمان و سن به‌طور بالقوه می‌توانند باعث شل شدن جزئی و طبیعی واژن شوند. زنانی که بیشتر از یک بار زایمان طبیعی داشته‌اند به احتمال زیاد عضلات واژن ضعیفی دارند. اما به هر حال بالا رفتن سن نیز موجب تضعیف عضلات این ناحیه می‌شود، صرف نظر از این که شما بچه‌دار شده‌اید یا خیر.
امکان دارد از سن ۴۰ سالگی به بعد تغییر را در کشش عضلات واژن خود احساس کنید. چون با ورود به دوران یائسگی سطح استروژن در بدن شروع به کاهش پیدا می‌کند.
از دست دادن استروژن به این معنی است که بافت واژن شما در مقایسه با قبل نازک‌تر و خشک‌تر می‌شود و انعطاف‌پذیری کمتر و سطح اسیدی پایین‌تری خواهد داشت. حال این تغییرات با رسیدن به سن یائسگی کامل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
طبیعی است که واژن شما پس از زایمان طبیعی تغییر کند. به هر حال، عضلات واژن شما کشیده می‌شود تا کودک بتواند از کانال زایمان عبور کند و از ورودی واژن خارج شود.
بعد از تولد کودک، ممکن است متوجه شوید که واژن شما کمی شل‌تر از شکل معمول همیشگی است و این موضوع کاملا طبیعی است. واژن شما باید چند روز پس از زایمان به داخل فرو برود، اگر چه ممکن است کاملا به شکل اولیه خودش باز نگردد.
اگر چندین زایمان داشته‌اید، به احتمال زیاد عضلات واژن شما کمی کشش را از دست می‌دهند. اگر از این امر ناراحت هستید، می‌توانید برای تقویت عضلات کف واژن خود قبل، تمریناتی حین و بعد از بارداری انجام دهید.

تمرینات ورزشی برای تنگ کردن واژن

تمرین ورزشی کگل برای تنگ کردن واژن

یکی از توصیه شده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های سفت شدن واژن، انجام تمرینات ورزشی کگل است که در تاپیک تنگی واژن نی نی سایت نیز مطرح شده است. منقبض کردن و سپس آزاد کردن آن دقیقا بنیاد تمرینات کگل را تشکیل می‌دهد.
ورزش کگل در واقع عضلات کف لگن را درگیر می‌کند، ۵ تا ۱۰ ثانیه باید عضلات این ناحیه را سفت کرده و سپس رها کنید. این کار باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ بار پشت سر یکدیگر در طول روز انجام شود. عضلات کف لگن با این کار قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه واژن سفت و تنگ خواهد شد.

برای تنگی واژن چی بخوریم؟

تمرین اسکات برای تنگ کردن واژن

برای تنگ کردن واژن اسکات توصیه می‌شود. برای انجام حرکت اسکات روش‌های متنوعی وجود دارد اما یک روش رایج انجام آن به این شکل است که پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید، سپس مانند وقتی که می‌خواهید روی نیمکت بنشینید پایین بیایید، برای چند ثانیه نگه دارید دوباره بالا بروید.

تمرین ساق پا برای تنگ کردن واژن

حرکات ساق پا تمرین خوبی برای تنگ کردن واژن است و به ایجاد قدرت عضلات لگن کمک می‌کند. به پشت دراز بکشید و عضلات شکم را منقبض کنید.
سپس پاها را بدون این‌که زانوهایتان خم شود به سمت بالا بیاورید. می‌توانید هر دو پا را همزمان یا یکی در میان به سمت بالا بیاورید. انجام این کار به تقویت عضلات کف لگن و صحیح نگه داشتن حالت آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.