نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی

نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی

نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی چگونه است؟ آیا بخیه های عمل لابیاپلاستی با نشستن نامناسب باز می شود؟

این سوالاتی است که برای شمایی که قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را دارید و یا این عمل را انجام دادید، ممکن است پیش بیاید.

قبل از مطالعه این مطلب پیشنهاد می کنم ببینید: عمل زیبایی لابیاپلاستی چیست و قیمت آن چقدر است؟

همان طور که می دانید هر عمل جراحی که انجام می شود به مراقبت و رعایت نکاتی بعد از عمل نیاز دارد. عمل لابیاپلاستی هم برای رسیدن به نتیجه مطلوب به مراقبت نیازمند است.

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی و دیگر مراقبت ها و نکات آن آشنا شوید.

نحوه خوابیدن و نشستن بعد از لابیاپلاستی به چه صورت است؟

لابیاپلاستی به عنوان یکی از عمل های زیبایی واژن با هدف کاهش اندازه لابیا مینور انجام می شود. برای عمل لابیاپلاستی روش های مختلفی وجود دارد که پزشک با توجه به شکل ظاهری و وضعیت مراجع کننده بهترین روش را انتخاب می کند.

رعایت مراقبت های بعد از لابیاپلاستی تاثیر بسزایی در نتیجه عمل دارد.

جهت موفقیت در نتایج جراحی علاوه بر تجربه و مهارت جراح زیبایی زنان لازم است دستورالعمل‌های پس از جراحی نیز به خوبی رعایت شود.

یکی از دستورالعمل‌های مهم که پس از جراحی باید در نظر گرفته شود نحوه خوابیدن و نشستن پس از جراحی لابیاپلاستی می‌باشد.

نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی یکی از مهمترین مراقبت های بعد از این جراحی می‌باشد. دوران نقاهت لابیاپلاستی بسیار کوتاه است و فرد طی این مدت اذیت نمی‌شود اما باید دقت داشه باشد که تا پنج روز الی یک هفته اول بعد از عمل، لباس های تنگ و چسبان مانند لگ های ورزشی نپوشد تا به لابیاهای تازه بخیه زده شده فشار وارد نشود.

خانم ها باید توجه داشته باشند که حتما باید فرم خواب خود را به حالت استاندارد رعایت کنند و در روز های اولیه بعد از عمل، به یک پهلو نخوابند.

خوابیدن افراد به یک سمت به طور مداوم سبب شده که تورم و التهاب در لابیای همان سمت دیرتر بهبود یابد و حتی بعد از گذشت دوران نقاهت، لابیا در آن سمت بزرگتر از طرف دیگر باشد.

افراد باید هنگام خوابیدن برای ساعات طولانی مانند خواب شب، به فرمی دراز بکشند که کمرشان در حالت صاف به پشت قرار بگیرد. خانم هایی که در حالت استراحت نیمه نشسته قرار دارند، بهتر است از یک بالشت یا تشکچه مخصوص استفاده کنند تا در سطح سخت و محکم ننشینند که در نهایت به بخیه ها فشار وارد نشود.

جراحی لابیاپلاستی چیست؟

اندام جنسی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها لابیا نام دارد. لابیا، یک اندام گوشتی مانند است که از اعضای داخلی دستگاه تناسلی زنان مانند کلیتوریس و دهانه واژن محافظت می کند.

لابیاها در اطراف دهانه واژن قرار دارند. لابیای بیرونی به عنوان لابیا ماژور و قسمت بزرگ لبه واژن است. این قسمت چین‌های بزرگتری دارد که از اندام‌های تناسلی خارجی شما محافظت می‌کند و پس از بلوغ با موهای ناحیه تناسلی پوشانده می‌شود.

لابیاهای دستگاه تناسلی به دلایل متفاوتی در برخی از خانم ها بزرگ، بدشکل و بد رنگ شده و در نتیجه خانم ها در صدد اصلاح این مشکل ساختاری بر می آیند. عمل جراحی که به اصلاح این مشکل می پردازد، عمل لابیاپلاستی نام دارد.

نحوه خوابیدن و نشستن بعد از عمل لابیاپلاستی

روش‌های انجام عمل لابیاپلاستی

تکنیک تریم:

در این روش لب های مینور کلامپ می شود و برش داده می شود یعنی بافت بیرون زده و نامتقارن با لستفاده از چاقوی جراحی، قیچی یا لیزر بریده شده و سپس بخیه زده می شود.

حدود یک سانتی متر از لابیا باقی گذاشته می شود تا به عنوان یک پوشش برای ورودی واژن عمل کند.

تکنیک وج:

لبه طبیعی لابیا حفظ می شود وتنها بخشV شکل از قسمت بیرون زده بافت جدا می شود.در این تکنیک بافت زیر مخاطی دست نخورده باقی گذاشته می شودتا زمانی که لابیاها بخیه می شوند، لبه چین خورده آن ها بدون تغییر باقی بماند. همین امر ظاهر طبیعی این ناحیه را حفظ می نماید.

نشستن در هفته‌ی اول پس از لابیاپلاستی

روز پس از جراحی معمولاً مقداری خونریزی خواهید داشت، بنابراین در 24 ساعت اول پس از جراحی بهتر است تا جایی که می‌توانید استراحت نمائید و از هرگونه تحرک و پیاده روی غیرضروری خودداری نمائید.

در روز دوم و سوم پس از جراحی میزان خونریزی قطع می‌شود، جهت کاهش تورم می‌توانید در ناحیه تناسلی از کمپرس یخ استفاده نمائید. در روزهای چهارم و پنجم ممکن است همچنان احساس خستگی داشته باشید اما پیشنهاد می‌شود شروع به راه رفتن نمائید.

در روز ششم و هفته بخیه‌های موضع جراحی توسط جراح خارج خواهد شد، پس از خارج شدن بخیه‌ها احساس بهتری خواهید داشت و می‌توانید فعالیت‌های روزمره‌ی خود را به تدریج از سر بگیرید.

در تمام مدت هفته‌ی اول پس از جراحی لابیاپلاستی نباید در حالت صاف و یا روی نشیمن گاه خود بنشینید، نشستن به صورت صاف منجر به فشار و آسیب به ناحیه تناسلی می‌شود و ممکن است موجب افزایش خطر خونریزی، باز شدن بخیه‌ها، عفونت، تحریک و یا ایجاد سایر مشکلات پس از جراحی شود.

توصیه می‌شود در طی این مدت بیشتر دراز بکشید، فعالیت‌های خود را در حالت ایستاده انجام دهید و سپس به تخت خود بازگردید.

نحوه خوابیدن در هفته‌ی اول پس از لابیاپلاستی

در هفته‌ی اول و دوم پس از لابیاپلاستی حداقل 8 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را بخوابید، اگر نمی‌توانید به میزان کافی بخوابید سعی کنید در بیشتر ساعات در تخت خود دراز بکشید و از نشستن خودداری نمائید .

نکاتی که در هنگام خوابیدن در طی هفته‌ی اول باید رعایت نمائید عبارتند از:

  • در تمام طول هفته‌ی اول به پشت بخوابید، از خوابیدن به سمت پهلو و یا روی شکم خودداری نمائید.
  • جهت کاهش تورم و فشار یک بالش در زیر باسن خود قرار دهید.
  • در هنگام خوابیدن لباس‌های گشاد و نخی به تن کنید تا از هرگونه تماس با زخم ها جلوگیری شود.
  • اتاق خواب و استراحت خود را در محلی انتخاب نمائيد که به دور از سر و صدا باشد تا بتوانید بیشتر ساعات شبانه روز را به صورت کامل استراحت نمائید.
  • اگر درد دارید و درد مانع از خواب راحت می‌باشد می‌توانید از داروهای مسکن که پزشک برای شما تجویز نموده است استفاده نمائید.

به طور کلی توصیه می‌شود پس از جراحی لابیاپلاستی حداقل 2 هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید و به مقدار لازم استراحت نمائید.

اقدامات بعد از عمل لابیاپلاستی

تورم در ناحیه تناسلی کاملا طبیعی خواهد بود و این ورم‌ها به مدت ۶ هفته ادامه پیدا می‌کنند. تا سه روز پس از عمل جراحی از کمپرس سرد استفاده کرده و برای کاهش ورم‌ لابیاها مفید خواهد بود.
رژیم غذایی پس از عمل جراحی لابیاپلاستی را جدی بگیرید طوری که نه باید شما با خوردن و نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی برای خود مشکلی ایجاد کنید. یبوست با خوردن غذاها ایجاد می‌شود و باعث فشار در ناحیه واژن و باز شدن بخیه‌ها خواهد بود. سعی کنید در رژیم غذایی خود از گوشت، مرغ، تخم مرغ، میوه و سبزیجات استفاده کنید.
بهتر است در طول بهبودی از هر گونه فعالیت سنگین جداً خودداری کنید، چون فشار زیاد بخیه‌های لابیاپلاستی را باز می‌کند و حتی اگر بخیه‌ها جوش خورده باشند چنین فعالیت‌هایی باعث تورم‌های زیر بخیه می‌شود.
برای تمیز کردن واژن از آب ولرم و سرم شست و شو استفاده کنید. به هیچ عنوان از شوینده ها استفاده نکنید.

بعد از رفتن به دستشویی برای خشک کردن واژن از باد ولرم سشوار استفاده کنید به این دلیل که خشک کردن با دستمال فشار به واژن می‌آورد‌.

از پمادهای آنتی بیوتیک و ضد التهاب که دکتر تجویز کرده است حتما استفاده کنید.
به این ترتیب عفونتی در کار نخواهد بود‌ بدانید که استراحت و نحوه خوابیدن بعد از عمل لابیاپلاستی مهم خواهد بود و اگر به یک جهت استراحت کنید لب‌های واژن متقارن نمی‌شوند.
مدتی از تیغ یا ژلیت‌های اصلاح برای واژن استفاده نکنید و می‌توانید برای تمیز کردن از شیو ناحیه تناسلی کمک بگیرید که کار خود را سریعتر انجام دهید‌.
حتی استفاده از کرم‌های موضعی یا موبر در دوران نقاهت ممکن نیست چون استفاده از آن‌ها در محل واژن کشیدگی یا فشار ایجاد می‌کند‌.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.