جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی برای بسیاری از مراجعه کنندگان به راحتی قابل انجام است. تقریبا همه عمل هایی که در ناحیه واژن صورت می گیره به صورت همزمان انجام می شه.

سوالی که برای مراجعه کنندگان پیش میاد این هست که:

عمل هودکتومی چیست؟

آیا من کاندید عمل هودکتومی هستم؟

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی چگونه انجام می شه؟

موضوعی که باید حتماً برای انجام عمل مورد توجه قرار گیرد؛ انتخاب بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران است.

تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به همه این سوالات پاسخ بدیم.

جراحی لابیاپلاستی و هودکتومی چیست ؟

جراحی لابیاپلاستی با هدف کاهش اندازه بافت لابیای داخلی، به نام لابیا مینور انجام می شه. همچنین اگر یک طرف لابیا از طرف دیگر بلندتر باشه، با جراحی لابیاپلاستی عدم تقارن لابیا ‌ها برطرف می شه.

عمل هودکتومی با کاهش کلاهک کلیتورال می تواند بافت اضافی اطراف کلیتوریس را کاهش دهد. این عمل با استفاده از بی حسی موضعی و در مدت زمان کوتاهی انجام می شه. مدت زمان جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی بیشتر از یک ساعت نیست و عملی سرپایی است.

هودکتومی زمانی که توسط یک جراح مجرب انجام شود کاملا بی خطر است. با بیهوشی عمومی یا موضعی، این روش حداقل ناراحتی را ایجاد می کنه. بیماران ترجیح می دهند به طور همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی را انجام دهند. انجام هر دو جراحی ظاهر کلی اندام تناسلی را بهبود می بخشه.

انجام همزمان عمل لابیاپلاستی و عمل هودکتومی با مزایای زیر همراه ست:

  • ظاهر متقارن تر واژن
  • زیبایی بیشتر واژن
  • افزایش میل جنسی
  • برای هر دو عمل، یکبار باید مراقبت های بعد از جراحی را انجام دهید.
  • افزایش بیشتر حس جنسی به دلیل همراه بودن لابیاپلاستی با عمل هودکتومی
  • کاهش هزینه های جراحی نسبت به زمانی که هر دو عمل را جداگانه بخواهید انجام دهید.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

آناتومی ناحیه بیرونی واژن

قسمت بیرونی واژن که فرج هم گفته می شه شامل بخش های زیر است:

لابیاماژور: به لبه های خارجی ناحیه تناسلی گفته می شود که بدون نیاز به باز کردن پاها می توانید آنها را ببینید. روی لبیاماژور موهای زائد رشد می کنند. این لابیاها استرس و اصطکاک روی قسمت های دیگر فرج را کاهش می دهند و از آنها محافظت می کنند.

لابیامینور: به چین های پوستی اطراف دهانه واژن لابیا مینور یا لبه داخلی واژن می گویند. این لابیاها در حفظ رطوبت و بهداشت واژن نقش مهمی بر عهده دارند.

کلیتوریس و هود: کلیتوریس حساس ترین بخش ناحیه تناسلی است که تحریک آن باعث ارگاسم در زنان می شود. این بخش زیر پوسته ای به نام کلاهک یا هود قرار گرفته است. هود از کلیتوریس در برابر اصطکاک و ضربه حفاظت می کند.

بهترین حالت ظاهری واژن این است که لابیامینورها کاملا توسط لابیاماژورها پنهان شوند. هود کلیتوریس نیز طوری باشد که کاملا کلیتوریس را نپوشاند و موقع رابطه جنسی بتوان کلیتوریس را لمس کرد.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

چه کسانی کاندیدای لابیاپلاستی هستند؟

بزرگ شدن لابیای مینور یکی از مسائل و مشکلاتی است که اکثر خانم ها به هنگام صحبت کردن در مورد آن احساس راحتی نمی کنند. بزرگ شدن لب های واژن در هنگام انجام حرکات ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و حتی رابطه جنسی باعث ایجاد ناراحتی می شه.

اندام جنسی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها لابیای مینور نام داره.  این چین‌های پوستی از دهانه مجرای ادرار و واژن را محافظت می‌کنه.

عوامل زیادی مانند زایمان، پیری، فعالیت جنسی و ژنتیک، باعث بزرگ شدن اندازه لابیاها در واژن خانم‌ها می‌شه. که باعث مشکلاتی در ورزش‌کردن، موارد بهداشتی، فعالیت جنسی و سایر فعالیت‌های بدنی می شه.

این افراد کاندید جراحی لابیاپلاستی هستند. عمل لابیاپلاستی یکی از عمل های زیباسازی و جوان سازی واژن می باشد که برای اصلاح فرم و کاهش اندازه لابیا مینور انجام می شه. این جراحی برای بهبود ظاهر لابیا و کاهش مشکلات فیزیکی حین فعالیت‌های روزانه انجام می‌گیره.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

مشکلات بزرگ شدن لابیای مینور

  • لابیاهای های بزرگ با لبه های ناهموار و ظاهر نامتقارن ممکن است اعتماد به نفس فرد را کاهش بده. این یک واقعیت است که میزان لذت از رابطه جنسی با اعتماد به نفس فرد رابطه مستقیم داره.
  • گاهی اوقات لابیا های بزرگ پوشیدن برخی لباس ها را برای فرد دشوار می کنه.
  • لابیاهای بزرگ فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و اسب سواری را غیرممکن می کنه.
  • اندازه لابیاها می تواند در هنگام زایمان مشکل ساز باشد. لابیای بزرگ بیشتر در حین زایمان آسیب می بینه، پاره و کشیده می شه.
  • داشتن لابیا های بزرگ می تواند باعث درد در هنگام رابطه جنسی بشه.
  • لابیای بزرگ به دلیل بوی نامطبوع ناحیه واژن خطر عفونت را افزایش می ده.
  • لابیای بزرگ باعث تحریک و حساسیت دائمی در ناحیه تناسلی می شه.
  • لابیای بزرگ ممکن است باعث نشت ادرار شود.

چه کسانی کاندیدای جراحی هودکتومی هستند؟

در جراحی هودکتومی اندازه و طول کلاهک کلیتورال را کاهش پیدا می کنه. برخی از زنان از کلاهک کلیتورال یا ناراضی هستند و یا احساس ناراحتی می کنند. در نتیجه ممکن است به دنبال هودکتومی باشند. هودکتومی با کوتاه کردن بافت اضافی، ناراحتی را کاهش می ده. در صورت نیاز می توان آن را همزمان با لابیاپلاستی انجام داد. این امر باعث بهبود ظاهر و تحریک کلیتوریس در طول رابطه جنسی می شه. در مجموع، بیماران شاهد بهبود اعتماد به نفس و سلامت جنسی هستند.

در این روش، پوست اضافی ناحیه کلیتوریس برداشته می شه تا ظاهر و لذت جنسی بیشتر بشه.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

کاندید های اصلی جراحی لابیاپلاستی و هودکتومی :

  • نداشتن ظاهر زیبا در دستگاه تناسلی
  • کسانی که به دلیل بزرگ بودن لبه های کلیتوریس دچار بوی نامطبوع در ناحیه واژن می شوند.
  • بانوانی که بزرگ بودن لبه های کلاهک کلیتوریس موجب عفونت دستگاه تناسلی آن ها می شود.
  • افرادی که به دلیل عدم زیبایی واژن دچار کمبود اعتماد به نفس می باشند.
  • افرادی که به دلیل بزرگ بودن لبه های کلیتوریس دچار کاهش لذت جنسی و یا درد هستند.
  • بانوانی که لباس های چسبان آنها را اذیت می کند
  • کسانی که در فعالیت های روزانه دچار مشکل می شوند، مثل نشستن و …

مزایای جراحی هودکتومی

پس از انجام هودکتومی، خانم ها با بالا رفتن اعتماد به نفسشون رابطه جنسی خوبی را تجربه می کنند. هودکتومی دارای چندین مزیت مستقیم و غیرمستقیم از جمله کاهش ناراحتی در اطراف واژن و بهبود ارگاسم است. به طور کلی، یک روش موفق تأثیر مثبت و قابل توجهی بر سلامت جنسی فرد خواهد داشت.

تفاوت هودکتومی با جراحی کلیتوریس چیست؟

هود مانند چادری کلیتوریس را پوشانده تا کلیتوریس تحت اصطحکاک، کشش و ترومای فیزیکی قرار نگیرد و آسیب نبیند. این مسئله یک ناحیه امنی برای کلیتوریس ایجادکرده است.

در جراحی هودکتومی این پوست پوشاننده کلیتوریس جراحی و کوچک می شود؛ اما در جراحی کلیتوریس که به ندرت در افراد انجام می شود خود کلیتوریس کوچک و یا لیفت می شود. این دو با هم تفاوت دارند.
جراحی کلیتوریس نسبت به جراحی هودکتومی سخت تر است. بدلیل اینکه عصب های جنسی در گیر است و جراحی حساسی است و باید با احتیاط و در کسانی که شرایط مهم و حاد دارند انجام بشه.

اکثر افراد تنها لیفت برای کلیتوریس انجام می دهند تا از بیرون آمدن و بزرگی آن کم کنند. ولی زمانیکه کلیتوریس بزرگ باشد باید بخشی از آن را جدا کنند. بعضی از افراد به صورت ژنتیک کلیتوریس بزرگی دارند، که این افراد نیاز دارند که کلیتوریس را کوچک کنند، که باجراحی، کوچک کردن کلیتوریس امکان پذیره.

بعضی افراد این جراحی را با هودکتومی اشتباه می گیرند، هودکتومی عمل جراحی است پوست اضافی بالای کلیتوریس برداشته می شود و کلیتوریس را بیشتر در معرض قرار می دهد.

همین مسئله باعث می شود کلیتوریس نمایان شود و میل جنسی و ارگاسم خانم ها افزایش پیداکند.

عمل های جراحی کلیتوریس و هودکتومی در یک روز قابل انجام است و می توان این عمل های جراحی را توسط بی حسی و یا بی هوشی انجام داد و معمولا نیاز به یک تا دو روز استراحت می باشد.

جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی

سوالات متداول

مدت زمان جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی چقدر است؟

این امر بستگی به تکنیک های مورد استفاده برای جراحی دارد، اما میانگین زمان مورد نیاز حدود یک ساعت است در حالی که حداکثر زمان صرف شده ۲ ساعت خواهد بود.

آیا جراحی همزمان لابیاپلاستی و هودکتومی دردناک است؟

خیر. ناحیه مورد نظر به صورت موضعی بی حس می شود و بنابراین بیمار دیگر احساس درد نخواهد کرد. ممکن است تا چند روز پس از جراحی درد خفیف تا متوسط درد یا ناراحتی احساس شود.

حداقل سن برای لابیاپلاستی و هودکتومی چقدر است؟

اکثر مراجعین می توانند ان جراحی را بعد از ۱۸ سالگی انجام دهند.

لابیاپلاستی با هودکتومی چه عوارض و خطراتی دارد؟

این جراحی ها ایمن و بدون عارضه هستند. ولی بعد از عمل به طور طبیعی دچار کبودی، تورم و درد می شوید که بعد از یک هفته این عوارض به شدت کاهش می یابند. خونریزی، عفونت و جای زخم، عدم تقارن لابیاها و باز شدن بخیه ها نیز از دیگر عوارض لبیاپلاستی و هودکتومی هستند که در همه رخ نمی دهند.

هزینه عمل لابیاپلاستی و هودکتومی چقدر است؟

بستگی به تکنیک و نوع جراحی لابیاپلاستی، تعداد و کیفیت نخ های بخیه، تخصص جراح، تجهیزات مطب، … دارد. در جلسه مشاوره با مشخص شدن این موارد می توان هزینه لابیاپلاستی و هودکتومی را تعیین کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.