بخیه های عمل لابیا کی میفته؟

بخیه های عمل لابیا کی میفته؟

بخیه های عمل لابیا کی میفته؟ این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که مراجعین بعد از انجام عمل لابیاپلاستی می پرسند.

افتادن یا نیفتادن بخیه های عمل لابیاپلاستی باعث ترس و نگرانی در خانم ها شده است. در صورتی که امری طبیعی بوده و نیازی به نگرانی نیست مگر آن‌که علائم جدی پس از عمل جراحی را شاهد باشیم و یا حتی با گذشت بیش از سه هفته از بخیه زدن لابیا، بخیه‌ها هنوز نیفتاده باشند که در این صورت شاید نیاز باشد که به پزشک مراجعه کنید و بخیه ها کشیده شود.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع بخیه های عمل لابیاپلاستی و نحوه مراقبت از آن بپردازیم.

چند روز بعد از عمل لابیا بخیه ها میوفته؟

با توجه به نوع و اندازه بخیه های عمل لابیاپلاستی، بعد از گذشت چند روز بخیه ها خواهند افتاد. گاهی ممکن است تا بیش از یک هفته نیز طول بکشد.

دو تا سه هفته بعد از عمل لابیاپلاستی، بخیه‌ها به‌خودی خود خواهند افتاد و نیازی به مراجعه پزشک نیست.

گاهی مدت زمان افتادن بخیه‌های لابیاپلاستی بین دو هفته تا یک ماه هم ممکن است طول بکشد. در این مدت برای این که برای شما مشکلی پیش نیاید باید تمامی مراقبت‌های بعد از عمل لابیاپلاستی را انجام دهید.

نکته قابل توجه این‌که نخ‌های بخیه در دو نمونه قابل جذب و غیرقابل جذب طراحی شده‌اند.

انواع بخیه‌ لابیاپلاستی

بخیه های لابیاپلاستی با توجه به تکنیک و روشی که در جراحی لابیاپلاستی به کار گرفته می‌شود، به دو نوع تقسیم می شود، که عبارتند از بخیه های جذبی و بخیه های غیر جذبی

بخیه‌های جذبی :

این بخیه‌ها به‌طور کاملا طبیعی تا هنگامی که بافت پوست به یکدیگر متصل شوند بر روی پوست باقی خواهند ماند و پس از آن نیز داخل پوست از بین خواهند رفت . معمولا با گذشت ۱۴ روز از عمل جراحی، به خودی خود جذب شده و نیازی به باز کردن آن‌ها نیست.

بخیه‌های جذبی بخیه‌هایی هستند که نخ سازگار با آنزیم‌های طبیعی بدن دارند. این بخیه‌ها به ندرت توسط بدن جذب شده و درد ناشی از جراحی لابیاپلاستی را به حداقل می‌رسانند. این بخیه‌ها پس از این که‌ جای زخم را جوش دادند، خودشان از بین می‌روند. بخیه‌های جذبی خود دارای انواع مختلفی هستند که متناسب با بدن یک فرد انتخاب می‌شوند.

 بخیه لابیاپلاستی غیر قابل جذب:

گونه دیگری از بخیه‌ها در جراحی لابیاپلاستی به کار گرفته می‌شوند که باید پس از عمل کشیده شوند. این بخیه‌ها درد و سوزش بیشتری را برای بیمار به همراه دارند و مراقبت از آن‌ها باید با توجه به نکات مهم صورت بگیرد.

نخ‌های غیر قابل جذب در عمل لابیاپلاستی از جنس پلی استر، نایلون و یا پلی پروپیلن هستند که مقاومت و حالت کشسانی دارند.

این نوع نخ‌ها نه فقط برای جراحی لابیا بلکه در سایر جراحی‌ها هم چون جراحی‌های قلبی عروقی و یا جراحی‌های ارتوپدیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و تفاوتی که با نخ‌های قابل جذب دارند، مقاومت بیشتر آن‌ها در برابر پوسیدگی و عوامل فیزیکی و شیمیایی است.

احتمال این که بافت‌های دوخته شده به یکدیگر با استفاده از بخیه غیر قابل جذب باز شوند، بسیار کم است. البته ممکن است نخ‌های آن عفونت کنند و یا به بافت‌های لابیا صدمه بزنند. در هر صورت شما با مشورت پزشک باید نوعی از بخیه را انتخاب کنید.

مراقبت از بخیه‌ های عمل لابیاپلاستی

بخش بزرگی از عمل جراحی لابیاها، مراقبت‌های بعد از عمل از بخیه‌هاست تا دچار مشکل خاصی نشوند و به خودی خود جذب شوند.

اگر به خوبی از بخیه لابیاپلاستی مراقبت کنید، امکان عفونت کردن بافت‌های لابیا و باقی ماندن جای بخیه به حداقل می‌رسد.

معمولا نخ‌های مورد استفاده برای بخیه درجه کیفی بالایی دارند و به سادگی دچار پارگی و یا مشکلاتی از این قبیل نمی‌شوند اما شما نیز برای اطمینان از بروز هرگونه مشکلات برای بخیه و همین‌طور جلوگیری از عفونت، التهاب و سایر عوارض جراحی، بهتر است تا زمانی که ناحیه جراحی به‌طور کلی بهبود پیدا نکرده، دستورالعمل‌های مراقبتی را رعایت کنید که معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • تغذیه سالم و مناسب

داشتن تغذیه سالم و کافی از جمله موارد مراقبتی پس از عمل لابیا و بخیه زدن آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. شما اگر به تازگی عمل لابیاپلاستی انجام داده‌اید بهترین کار این است که از غذاهایی با ویتامین بالا و یا غذاهایی با ویتامین‌های گروه آ و سی مصرف کنید چرا که علاوه بر بهبود بخیه‌ها، کمک زیادی به بهبود درمان لابیاها می‌کند.

  • داشتن استراحت کافی

استراحت یک اصل بسیار مهم پس از عمل لابیاپلاستی و بخیه زدن آن است. توصیه پزشکان به شما این است که تا زمان جذب بخیه‌ها و یا خارج کردن آن‌ها توسط پزشک، استراحت کنید و از انجام دادن ورزش، فعالیت‌های سنگین روزمره و موارد اینچنینی خودداری نمایید.

  • مصرف داروهای تجویزی

داروها نقش اساسی در بهبود وضعیت زخم و بخیه‌ها دارند از این رو توصیه می‌شود برای التیام زخم لابیا، کمک به بهبودی بخیه‌ها، جلوگیری از عفونت و التهابات، داروهای تجویز شده از جانب پزشک را در زمان معین شده مصرف کنید.

  • حفظ بهداشت و تمیزی

تمیز نگه داشتن محل بخیه شده در لابیاها امری ضروری و مهم است که باید به آن توجه شود. در دوره بهبودی و تا کشیدن بخیه‌ها لابیاپلاستی، شما باید نهایت دقت در حفظ بهداشت واژن را داشته باشید و از رفتن به شنا و یا قرار گرفتن واژن در معرض آب گرم خودداری کنید.

بخیه های عمل لابیا کی میفته؟

  • پوشیدن لباس‌های مناسب

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها پس از انجام عمل لابیا و بخیه زدن آن، لباس‌های مناسبی می‌پوشند و این باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. پوشیدن لباس زیر تنگ ممکن است باعث پاره شدن بخیه و بروز مشکلات جدی دیگر شود بنابراین بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که خیلی تنگ نیستند و احساس راحتی در آن دارید.

  • عدم انجام رابطه جنسی

یکی از مشکلات که رابطه جنسی پس از عمل لابیاپلاستی می‌تواند به‌وجود بیاورد، پارگی بخیه‌ها و خون‌ریزی آن است بنابراین نه فقط برای این مورد بلکه برای جلوگیری از عفونت بهتر است تا زمان کشیدن بخیه‌ها و بهبودی کامل ناحیه عمل صبر کنید.

با رعایت دستورالعمل‌های پزشکی، به سادگی می‌توانید از بروز هرگونه عارضه پس از عمل لابیاپلاستی جلوگیری کنید که بخش بزرگی از آن به بخیه‌ها مربوط می‌شود.

در دوره بهبودی اگر هرگونه تغییراتی در بخیه‌ها ایجاد شد بهتر است آن را به پزشک اطلاع داده و به جز موارد ذکر شده، سعی کنید طی دوره بهبودی و تا افتادن بخیه‌ها از هر کاری که موجب فشار بر روی ناحیه تناسلی می‌شود خودداری کرده و سعی کنید طریقه صحیح نشستن و خوابیدن در دوره بهبودی به‌نحوی که فشاری بر روی واژن وارد نمی‌شود را فرا بگیرید.

در صورتی که بخیه‌های لابیا دچار پارگی شد، بهتر است آن را نشویید و با یک حوله تمیز مانع از خون‌ریزی آن شده و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران

دکتر ویدا یوسفیان یکی از بهترین پزشکان لابیاپلاستی در تهران است که سابقه انجام بیش از 1500 عمل موفق را داشته است.

بخیه های عمل لابیا کی میفته؟

مدت زمان جوش خوردن بخیه لابیاپلاستی

چه مدت طول می کشد تا بخیه ها جوش بخورند؟ این سوال یکی از مهم‌ترین نگرانی خانم‌هایی که بخیه لابیاپلاستی دارند. موارد مختلفی وجود دارند که می‌توانند دوره نقاهت پس از جراحی لابیاپلاستی را کاهش یا افزایش دهند.
به توصیه پزشک متخصص زنان باید بیمار از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کند. در این صورت می‌توان مدت زمان جوش خوردن بخیه‌ها را به حد قابل توجهی کاهش داد.

در واقع نوع بخیه‌ای که استفاده شده است، میزان مهارت پزشک، توجه شما به نکات مراقبتی و وضعیت جسمانی می‌تواند مدت زمان جوش خوردن بخیه‌ها را تعیین کند. شما در این زمان باید از مواد غذایی حاوی ویتامین آ و سی استفاده کنید تا جای زخم سریع از بین برود. همچنین لازم است که پروتئین‌های زیادی را در وعده‌های غذایی خود جای دهید.

جای بخیه بعد از لابیاپلاستی

یکی دیگر از نگرانی های خانم ها باقی ماندن جای بخیه پس از انجام جراحی لابیاپلاستی می باشد.

جراحی لابیاپلاستی یکی از جراحی زیبا کننده واژن است. پس زیبایی واژن به خصوص عدم باقی ماندن جای بخیه در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

امروزه با پیشرفت در علم و تجهیزات پزشکی اتفاق افتاده است، جای بخیه لابیاپلاستی به طور کامل از بین خواهد رفت. تکنیک های جدیدی در این زمینه وجود دارد که بسیار کمک کننده است.
تکنیک‌های بدون بخیه یا لیزری برای جراحی که امروزه پزشک زنان به کار می برند دیگر جای هیچ گونه نگرانی باقی نخواهد گذاشت. به همین دلیل است که جای بخیه در این جراحی به طور کلی از بین می‌رود.

زخم‌ها خود به خود خوب می‌شوند. آنچه‌ که‌ مهم است این است که حتی اگر جای بخیه هم در موارد نادر باقی بماند، با استفاده از پماد یا داروهای مربوطه می‌توان آن را از بین برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.