چرا زگیل تناسلی خوب نمیشه؟

چرا زگیل تناسلی خوب نمیشه؟

زگیل تناسلی ممکن است به دلیل عوامل مختلف، به سختی بهبود پیدا کند. اما تقریباً تمام کسانی که به این ویروس مبتلا شده اند، بدون توجه به طول دوره بیماری، مدام از خود می پرسند که چرا زگیل تناسلی خوب نمیشه؟

اگز ساکن تهران یا کرج هستید؛ مراجعه به دکتر زنان خوب در تهران برای زگیل تناسلی زنان، بهترین و مطمئن ترین روش درمان است.

درمان‌ های سنتی برای زگیل تناسلی زنان، مانند داروهای موضعی، لیزر CO2، کرایوتراپی و برداشتن جراحی، اغلب می توانند منجر به درد، جای زخم و عود شوند. همین موضوع بر روند بهبودی تأثیر می گذارد.

در برخی موارد، استفاده از پمادهای موضعی ممکن است باعث عوارض جانبی مثل زخم موضعی پوست، به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل نشده شود.

تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا درباره دلایل و راه های بهبودی و آرامش روحی بیشتر آشنا شویم.

دلیل درمان طولانی زگیل تناسلی چیه؟

متاسفانه زگیل تناسلی روند درمان طولانی دارد و این ممکن است به دلیل ماهیت این ویروس باشد. از آنجایی که این ویروس در بسیاری از افراد خاموش است ولی قدرت انتقال دارد؛ شیوع آن بسیار زیاد است.

وقتی تعداد زیادی از افراد به یک ویروس مبتلا می شوند؛ پروسه درمان آن ویروس طولانی تر خواهد شد. همانطور که در مورد ویروس کرونا همه تجربه کرده ایم.

بهترین کار برای جلوگیری از شیوع بیماری و عدم ابتلا و دوری از مشکلات بعد از ابتلا، پیشگیری است. تزریق واکسن گارداسیل در زمان درست و رعایت مراقبت های لازم، دردسرهای این ابتلا به این ویروس را برطرف می کند.

دلیل درمان طولانی زگیل تناسلی

بهترین راه درمان زگیل تناسلی

کرایوتراپی، که معمولاً به عنوان درمان فرسایشی برای زگیل‌ های تناسلی خارجی (EGW) استفاده می‌شود، به عنوان بهترین راه درمان زگیل تناسلی شناخته شده است.

اما متاسفانه این روش نیز می‌تواند منجر به میزان عود بالایی شود که به طور متوسط ​​45٪ از افراد را در 6 ماه پس از درمان تحت تأثیر قرار می‌ دهد.

اما استفاده از آمینولوولینیک اسید، فتودینامیک درمانی به عنوان یک درمان متوالی فعال پس از کرایوتراپی، نتایج امیدوارکننده‌ ای را در کاهش میزان عود ضایعات زگیل تناسلی نشان داده است.

به طور کلی، در نظر گرفتن روش درمانی خاص، عوامل بیماری و احتمال عود هنگام پرداختن به چالش درمان زگیل تناسلی مهم است.

تا کی باید نگران انتقال ویروس تناسلی باشم؟

مدت زمانی که فرد باید نگران انتقال ویروس تناسلی باشد بسته به ویروس خاص مورد نظر می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، در مورد زگیل تناسلی که توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌ شود، باید بدانیم تا زمانی که زگیل وجود دارد، ویروس قابل انتقال است.

در برخی موارد، ویروس حتی در صورت عدم ظهور زگیل های قابل مشاهده، ممکن است همچنان قابل انتقال باشد.

در این مورد حتماً از یک متخصص برای درک ویژگی های وضعیت خود، از جمله نوع ویروس، راه های درمانی احتمالی، و مراحل به حداقل رساندن خطر انتقال به دیگران، راهنمایی بگیرید.

علاوه بر این، انجام رابطه جنسی ایمن و استفاده از کاندوم می تواند اقدامات مؤثری برای کاهش خطر انتقال ویروس به شریک جنسی باشد.

به طور کلی، درمیان گذاشتن نگرانی ‌ها با یک متخصص و پیروی از توصیه ‌های وی، دقیق ‌ترین و شخصی ‌سازی ‌شده‌ ترین راهنمایی ‌ها را در مورد مدت زمان انتقال احتمالی ویروس ارائه می ‌دهد.

چجوری از شر زگیل تناسلی خلاص بشم؟

چجوری از شر زگیل تناسلی خلاص بشم؟

اگر با تشخیص دکتر مطمئن هستید که ضایعه های پوستی شما ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV یا همان زگیل تناسلی هستند؛ اولین و عاقلانه ترین کار مراجعه به پزشک متخصص برای درمان است.

در تمام سایت ها و مقالات، راه های درمان خانگی زیادی معرفی شده است. داروهای سنتی، داروهای گیاهی و پمادهای موضعی هیچ کدام درمان قطعی برای این ویروس نیستند.

بهترین کار مراجعه به پزشک است که با توجه اندازه و محل زگیل، راه درمانی درست و مناسب را به بیمار پیشنهاد می دهد.

مراقبت های بعد از ابتلا، به عدم شیوع و تأثیر بیشتر روش درمانی اعمال شده کمک می کند.

راهکار درمان زگیل تناسلی بر اساس اندازه زگیل

راهکار درمانی معمول و متعارف برای ویروس های تناسلی شامل داروهای موضعی، درمان با لیزر CO2، کرایوتراپی و برداشتن با جراحی است.

این درمان‌ ها اغلب می ‌توانند منجر به درد، جای زخم و عود شوند و بر روند بهبودی تأثیر بگذارند.

روش کرایوتراپی برای زگیل های کوچک مناسب است. کرایوتراپی روشی است که در آن زگیل های تناسلی به دستگاه کرایو، فریز می شوند.

این در حالی است که برای زگیل های بزرگ تر از روش CO2 استفاده می شود. لیزر CO2 برعکس کرایو، کار سوزاندن زگیل ها را برعهده دارد.

برای زگیل های خیلی بزرگ، بهترین روش درمانی، جراحی و برداشتن زگیل است.

درمان زگیل تناسلی بر اساس اندازه

درمان زگیل تناسلی با لیزر

همان طور که گفته شد، یکی از راه های درمان زگیل تناسلی زنان، استفاده از لیزر است. لیزر مونالیزاتاچ به کمک CO2، کار سوزاندن زگیل ها را برعهده دارد.

اما اثرات نامطلوب لیزر CO2 برای ویروس های تناسلی ممکن است شامل درد، جای زخم و احتمال عود باشد که می تواند بر روند بهبودی تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، مهم است که در نظر بگیرید که عوارض جانبی خاص ممکن است بر اساس ویژگی ‌های فردی بیمار و میزان بیماری تحت درمان متفاوت باشد.

کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی

کرایوتراپی با استفاده از سرمای زیاد، زگیل های تناسلی را منجمد می کند و با سرما می سوزاند. برای این کار مراجعه به پزشک متخصص الزامی است.

این روش ممکن است باعث سوزش و زخم در محل زگیل شود و ناراحتی هایی را به وجود آورد.

برای پیشگیری از اتفاقات نا خوشایند بعد از انجام هر یک از روش های درمانی زگیل تناسلی، تمام پیشینه پزشکی خود را در اختیار پزشک معالج خود قرار دهید تا پس از بهبودی، با مشکلات تازه روبرو نشوید.

عوارض هر یک از راه های درمانی برای زگیل تناسلی

داروهای موضعی: ایمیکیمود، یک داروی موضعی رایج، ممکن است منجر به عوارض جانبی مانند زخم موضعی پوست، به ویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 کنترل نشده شود.

لیزر درمانی CO2: عوارض جانبی ممکن است شامل درد، جای زخم و احتمال عود باشد که می تواند بر روند بهبودی تأثیر بگذارد.

کرایوتراپی: کرایوتراپی ممکن است با میزان عود بالای زگیل های تناسلی خارجی همراه باشد که به طور متوسط ​​45 درصد از افراد را ظرف 6 ماه پس از درمان تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، خطر زخم پوستی موضعی وجود دارد.

برداشتن جراحی: عوارض جانبی برداشتن جراحی ممکن است شامل درد، جای زخم و عود باشد که می‌ تواند بر روند بهبود تأثیر بگذارد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.