"> مراقبت بعد از لیزر واژن - دکتر ویدا یوسفیان|جراح و متخصص زنان|لیزر واژینال،لابیاپلاستی

مراقبت بعد از لیزر واژن

لیز واژن چیست؟

گاهأ عواملی مانند افزایش سن و یائسگی، کاهش استروژن، زایمان و… در بدن زنان باعث مواردی چون درد، سوزش ، خارش ، مقاربت دردناک ، عفونت های مزمن ، بی اختیاری ادرار ، افتادگی مثانه و… می شود.مقاله مراقبت بعد از لیزر واژن

انجام زایمان در بسیاری از موارد باعث جدا شدن ماهیچه های داخلی و کشیدگی بافت های خارجی می شود. همچنین ورود به مرحله‌ی یائسگی سبب خشکی واژن می گردد و کاهش استروژن باعث عفونت واژن می شود که باعث بهم خوردن تعادل روزمره می شود.روش های بسیاری برای درمان یا کاهش این علائم وجود دارد.

لیز واژینال از روش های غیر جراحی است که می‌تواند سلامت واژن را برگرداند. این جراحی به عنوان عمل زیبایی واژن نیز انجام می شود، این روش بسیار سریع ( در عرض چند دقیقه انجام می شود )و بدون درد و عوارض است و می تواند بسیاری از مشکلات زنان از جمله خشکی واژن ، تنگ کردن واژن ، بر طرف کردن مشکلات جنسی ( افزایش میل جنسی و رفع شل شدگی و ظاهر نامطلوب واژن) ،رفع علائم یائسگی، زیبایی لب های تناسلی ، رفع تیرگی واژن ، جوانسازی واژن، رفع مشکل بی اختیاری ادرار، رفع سوزش و خارش واژن ، رفع عفونت های مزمن را برطرف سازد.

برخی افراد بر این باورند بعد از لیز واژن نباید بارداری صورت گیرد و بسیاری از افراد نیز نگرانی های بابت بروز سرطان دارند اما آیا این باور ها درست هستند؟!

به گفته ی دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، لیز واژن منعی برای بارداری ندارد و تاثیری نیز بر باروری ندارد‌ و از سوی دیگر نور هایی که طول موج کمتر از 300nm دارند در بروز سرطان تاثیری ندارند.
این جراحی سرپایی و توسط متخصص مربوطه انجام می گردد البته لیز واژن عوارضی مانند خارش، قرمزی و سوزش و یا حتی تورم را ممکن است برای برخی افراد به وجود آورد.

مراقبت های قبل از لیزر واژن:

_معاینه ی واژینال توسط متخصص زنان
_ در صورت ابتلا به عفونت واژینال ابتدا باید به درمان عفونت اقدام نمود.
_ انجام پاپ اسمیر
_ انجام لیز درمانی
به گفته دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، مناسب ترین زمان انجام لیز ۳ الی ۵ روز پس از اتمام پریودی است .

مراقبت های بعد از لیزر واژن:

جهت مراقبت بعد از لیزر تنگ کردن واژن باید به موارد زیر توجه کرد:

_ خودداری از رابطه جنسی ( ترجیحاً تا دو هفته )
_ خودداری از انجام کار های سنگین ( ترجیحاً تا دوهفته)
. اقدامات لازم قبل از لیزر جوانسازی واژن
_ تمیز کردن محل درمان
_ عدم استفاده از لوسیون و هر گونه کرم
_عدم اپیلاسیون از سه روز قبل از جلسه ی لیزر
( بهتر است محل درمان شیو یا برنزه شود)

مراقبت های لازم بعد از لیزر جوانسازی واژن

پیش از بررسی مراقبت های لازم بعد از لیزر جوانسازی واژن توضیحات مختصری در رابطه با جوانسازی واژن ارائه می گردد
جوانسازی واژن، سبب رفع گشادی و خشکی و سوزش واژن می گردد همچنین باعث درمان عفونت ، درمان مقاربت دردناک ، درمان بی اختیاری دراری ،و روشن سازی واژن و حتی لابیاپلاستی می شود

_ استفاده از کمپرسی آب سرد
_شستو شوی محل درمان با پاک کننده ( پاک کننده ی غیر آلرژیک)
_ استفاده از پماد مرطوب کننده
_ خودداری از پوشیدن شلوار های تنگ
_ استراحت کامل ( تا 72ساعت پس از درمان)
_ خودداری انجام هر گونه ورزش تا دو پس از لیز واژن
_ از مهم ترین نکته هایی که باید توجه نمود این است که از هر نوع جراحت یا تحریک شدن ناحیه‌ی درمان
_ خودداری از رابطه‌ی جنسی ( تا یک ماه پس از لیزر)
_ از استحمام با آب گرم

لیزر واژن

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی با لیزر

_ خودداری از انجام فعالیت های سنگین
_ استراحت کامل چند روزه( ۳تا ۶ روز )
_ استفاده از پماد ها و دارو های تجویز شده از سوی پزشک
_ مواظبت و انجام مراقبت های لازم جهت پیش گیری از بروز یبوست

مراقبت های لازم قبل از لیزر مو های زائد:

_خودداری از آفتاب گرفتن و در معرض آفتاب قرار گرفتن
_ خودداری از استفاده ی موم ( توجه داشته باشید باید موهای زائد محل را بتراشید)
_ عدم استفاده از کرم های مرطوب کننده

اینستا دکتر یوسفیان

مراقبت های لازم بعد از انجام لیزر مو های زائد :

_ پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید
_ درصورتی که محل لیزر متورم شده باشد با قرار دادن یخ در محل پوست را آرام کنید
_ احتیاط زیاد هنگام استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی
_ ۴۸ ساعت اول درمان باید از هر گونه فعالیتی که باعث عرق کردن می شود جلوگیری شود ( ورزش های مانند دوچرخه سواری، زومبا، دویدن ، شنا کردن ، رقصیدن و…)

توجه داشته باشید: بروز خارش در محل درمان طبیعی است اما سعی کنید از خاراندن پوست جلوگیری کنید زیرا این عمل باعث تحریک بیشتر پوست می شود.

مقاله برای مطالعه بیشتر:

سرطان دهانه رحم و روش های پیشگیری از سرطان دهانه رحم

مراقبت های لازم بعد از لیزر واژن برای سفید کردن واژن :

پس از استفاده از لیز مراقبت خاصی نیاز نیست تنها برای پیشگیری از سوزش احتمالی استفاده از کرم های موضعی پیشنهاد می شود.
لازم به ذکر است نوع مراقبت پس از لیزر بسته به نوع جراحی در هر فرد متفاوت است در صورتی که فرد جراحی همزمان انجام دهد که بالطبع در این شرایط مراقبت بیشتری نیز نیاز است.

خشک نگه داشتن واژن و استفاده از کمپرسی سرد از نکات مهم در مراقبت پس از لیز به شمار می آید‌.

مراقبت لیزر واژن

توجه داشته باشید که لیزر واژن برای تمامی افراد نمی تواند مناسب باشد ، افرد دارای سیستمیک حاد و موضوعی قادر به استفاده از لیزر نیستند همچنین باید توجه داشته باشید قبل از انتخاب نوع اقدام برای تنگ کردن واژن بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید چرا که با انجام معاینات مشخص میشود چه روشی ( جهت تنگ کردن واژن ) برای شما بهتر است.

. آیا دختران باکره نیز می توانند لیزر واژن داشته باشند؟

دختران باکره می توانند از کاربرد هایی نظیر :
روشن سازی واژن ، تزریق ژل به واژن ، رفع مو های زائد، لابیاپلاستی با لیزر

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان:

02122074065 – 09370786637

لابیاپلاستی