پیشاب

آیا پیشاب موجب بارداری می شود؟

۱– پیشاب چیست؟
۲- آیا در پیشاب اسپرم هست؟
۳- پیشاب چه زمانی خارج می شود و چه رنگی است؟
۴- تفاوت پیشاب با مایع منی در چیست؟
۵- آیا پیشاب موجب بارداری می شود؟
۶ در بارداری با پیشاب، حاملگی چگونه به وقوع می پیوندد؟
۷- راه های ارتباطی و طرح پرسش از ما؟


پیشاب چیست؟

پیشاب در اصل و به صورت خلاصه مایعی است که در ابتدای نزدیکی و مقاربت جنسی از آلت تناسلی آقا خارج می شود. دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در این خصوص خاطرنشان می کند که بر خلاف خانم ها که مجرای ادرار از واژن جداست اگرچه نزدیک هم هستند.

اما در آقایان آلت تناسلی به فرمی است که یک لوله به تنهایی هم محل خروج ادرار و هم محل خروج مایع منی است. ادرار ترکیبی اسیدی دارد و بسیار اسپرم کش می باشد لذا در بدن آقایان برای محافظت از اسپرم از اسیدیتیه ادرار غددی وجود دارند که در هنگام مقاربت ماده ای بی رنگ و قلیایی(پیشاب) را ترشح می کنند.

اثرات پیشاب:

۱- محافظت از اسپرم در مقابل ادرار اسیدی
۲- لوبریکیت کردن واژن و لیز کردن واژن جهت سهولت نزدیکی
مایع پیشاب در اصل آلت تناسلی را پاکسازی می کند تا از کشتن اسپرم در اثر ادرار جلوگیری شود و طبعاً احتمال باروری افزایش یابد.

 

آیا در پیشاب اسپرم هست؟

دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان و زایمان، متذکر می شوند که با وجودی که در این مایع شفاف که در ابتدای نزدیکی از آلت مرد خارج می شود مقدار بسیار اندکی اسپرم وجود دارد و هیچگاه نمی توان میزان اسپرم را در پیشاب صفر دانست.

درمان زگیل تناسلی در خانم ها

راه های درمان زگیل تناسلی در زنان

  • پزشکی
  • خانگی

را در این مطلب یاد میگیرد:

درمان زگیل تناسلی در زنان

پیشاب چه زمانی خارج می شود و چه رنگی دارد؟

در ابتدای انزال و نزدیکی جنسی در حد چند قطره از این مایع شفاف از بدن مرد خارج و داخل واژن ریخته می شود و رنگی کاملاً شفاف مثل آب دارد.آیا پیشاب باعث بارداری می شود؟

تفاوت پیشاب با مایع منی در چیست؟

پیشاب در اصل مایع شفافی است که از غدد پیازی پیشابراهی مرد(دو غده کوچک در ابتدای مجرای ادرار) خارج می شود.
این مایع اغلب در نوک آلت مرد قابل مشاهده است. اما مایع منی حاوی میلیون ها اسپرم شاید حدود ۵۰۰ میلیون اسپرم می باشد که باید از حرکت خوبی جهت باروری خانم برخوردار باشند لازم به ذکر است که فقط یک اسپرم سالم با حرکت مناسب می تواند منجر به بارداری در خانم شود.
مایع منی به رنگ شیر است و مقدار آن ۲-۵ سی سی به طور طبیعی می باشد. پس مقداد اسپرم موجود در مایع منی بسیار بیشتر از پیشاب است و حجم این مایع هم بسیار بیشتر از حجم پیشاب می باشد.

آیا پیشاب موجب بارداری می شود؟

این سوالی است که بسیاری از پژوهشگران از خود می پرسند و به طور خلاصه می توان گفت بله احتمال بارداری با پیشاب است اما بسیار اندک است. اگرچه عده ای اعتقاد دارند که اسپرم موجود در پیشاب باقی مانده مایع منی از نزدیکی قبلی است لذا اگر در رابطه جنسی دوم(قبل از نزدیکی برای بار دوم) ادرار کند دیگر در پیشاب اسپرم وجود نخواهد داشت ولی این نظریه یک پیش فرض است و این ادعا کاملاً ثابت شده نیست.

تعیین جنسیت صد در صد پسر

در مقاله زیر روش های تعیین جنسیت صد در صد پسر را می شناسید.

قبل از بارداری، در ماه اول، ماه دوم و ماه سوم:

تعیین جنسیت صد در صد پسر

پیشاب و بارداری

در بارداری با پیشاب حاملگی چگونه اتفاق می افتد؟

زمانی بارداری در اثر پیشاب به وقوع می پیوندد که قبل از انزال واقعی مایع منی که حاوی اسپرم های فراوانی است از آلت تناسلی مرد خارج شده و با پیشاب مخلوط شود که این موارد بسیار نادر است و برای اثبات اینکخ این مایع(پیشاب) حاوی اسپرم است بایستی زیر میکروسکوپ رویت شوند.
سوالی که خیلی مطرح می شود این است که آیا در هنگام مقاربت و زمان خروج مایع منی با توجه به این که تنها یک لوله برای خروج مایع منی و ادرار موجود است(در بدن مرد) می شود احتمال دارد که هر دو(هم ادرار و هم منی) از آلت تناسلی مرد همزمان خارج شود؟

حاملگی با پیشاب
باید گفت: خیر، همزمان یک فرد نمی تواند هم ادرار کند و هم مایع منی از بدنش خارج شود، این مزایا نتیجه ساختار بدنی مرد است کا با هماهنگی درست و صحیح ساخته شده و به فرد امکان خروج همزمان ادرار و مایع منی را نمی دهد.
دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان و زایمان و نازایی، خاطر نشان کرد که اگر چه میلیون ها اسپرم در مایع منی تلاش می کنند که به تخمک برسند ولی در بین راه آسیب فراوان می بینند و فقط چند اسپرم به تخمک می رسد و از آن تعداد هم با توجه به دیواره ضخیم تخمک که سد راه اسپرم است یک اسپرم منجر به سوراخ کردن موفقیت آمیز تخمک و باروری می شود.[anchor id=”pi7″ ]
حتی دانشمندان دینی ما در رابطه با پیشاب می گویند این مایع زلال و مثل آب است و نیاز به غسل کردن ندارد و وضو و غسل را باطل نمی کند.
چیزی که قابل ذکر است: در دو مقاربت که با فاصله اندک اتفاق می افتد برای اینکه پیشاب حاوی اسپرم نباشد حتماً آقا بایستی ادرار کند.

کلام آخر

بر خلاف تصور عمومی، اسپرم می تواند به پری کوم نشت کند که می تواند منجر به بارداری شود. استفاده از روش های مانع یا سایر روش های پیشگیری از بارداری ممکن است به کاهش خطر بارداری ناخواسته کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع، سایت هلث لاین مرجع معتبر و مناسبی است.

راه های ارتباطی و پرسش از ما:
021-22074065
09370786637


تماس با ما:

[contact-form-7 id=”2096″ title=”فرم تماس 1″]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.