جراحی زیبایی زنان (زیبایی واژن)

جراحی زیبایی زنان یا جراحی زیبایی واژن

(جراحی زیبایی زنان)آیا تاکنون به عنوان یک زن از خودتان پرسیده‌اید: «آیا واژن من طبیعی است؟» شاید شما نپرسیده‌اید اما بسیاری از زنان این سوال را از خود پرسیده‌اند. وقتی درباره واژن صحبت می‌شود به طور معمول آن بخش از بدن مورد اشاره است که در واقع به آن «لابیا» گفته می‌شود. لبه‌ها و چین‌های پوستی که در دو طرف دهانه واژن قرار دارند، لابیا نام دارد. لابیا در افراد مختلف اندازه و شکل‌های بسیار متنوعی دارد.
بنابراین لازم است که در ابتدای این مقاله با آناتومی و ساختار واژن آشنا شویم. پس از آن، موضوعات مختلف این مبحث از جمله واژینوپلاستی، لابیاپلاستی، جوان‌سازی واژن، رفع شلی واژن، لیفت واژن بدون جراحی و عناوین مرتبط را با هم مرور می‌کنیم.

فهرست مطالب این مقاله

  • آناتومی واژن
  • واژینوپلاستی چیست؟
  • لابیاپلاستی چیست؟
  • جوان‌سازی واژن چیست؟
  • لابیا ماژورپلاستی

آناتومی واژن

 

آناتومی واژن• فرج یا ولوا (vulva)
به گفته دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان شهرک غرب، ظاهر بیرونی بخش تناسلی زنان در پزشکی با این نام خوانده می‌شود: ولوا، همانند سایر اعضای بدن، ولوا هم در افراد مختلف شکل‌ها و اندازه‌های متنوع دارند. این عضو بدن در برابر دید قرار ندارد و بسیاری از افراد شاید هنوز ولوای خود را حتی ندیده باشند.
نخستین بخش که در میانه ولوا به چشم می‌آید به طور معمول لابیا است اما پیش از این که به لابیا بپردازیم به عبارت‌های دیگر اشاره می‌کنیم.

• موی واژن (موی شرمگاهی)

موهایی که در ناحیه جنسی و اطراف مقعد رشد می‌کنند به موی شرمگاهی معروف هستند. موی شرمگاهی به لحاظ رنگ، بافت، درازا و ضخامت بسیار متنوع هستند و در بعضی افراد از بالا تا روی نواحی پایینی شکم یا از پایین تا روی نواحی بالایی ران را هم فرا می‌گیرند.
موی واژن نوعی محافظت برای این عضو به‌وجود می‌آورد و در انتقال حس لمس به این عضو نقش دارد. برخی افراد ترجیح می‌دهند از موی شرمگاهی راحت شوند و در این ناحیه مویی نداشته باشند. دلایل فرهنگی و مُد از مهمترین علل تصمیم‌های افراد در این رابطه است.[anchor id=”v1″ ]

ویدئو لیفت واژن بعد APR (افتادگي رحم و مثانه) رو ببینید

• لابیا

به گفته دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان شهرک غرب، خوب است بدانیم که در ولوا یا فرج دو نوع لابیا وجود دارد: لابیای خارجی ( که در زبان لاتین به آن لابیا ماژور گفته می‌شود) و لابیای داخلی (یا همان لابیا مینور). لابیای خارجی بیرونی‌ترین بخش ولوا را تشکیل می‌دهد و روی لابیای داخلی را می‌پوشاند.
در بیشتر موارد وقتی واژه لابیا گفته می‌شود در واقع به لابیای داخلی اطلاق می‌شود. در این مقاله هم از واژه مصطلح لابیا برای اشاره به لابیا مینور یا همان لابیای داخلی استفاده شده است.
لابیا کارکرد مهمی را در دستگاه تناسلی برعهده دارد. وظیفه مهم محافظت از واژن به عهده لابیا است. همچنین لابیا تعداد زیادی پایانه‌های عصبی حسی در خود دارد که حس تماس را در هنگام رابطه جنسی ایجاد می‌کند.

 

• کلیتوریس و کلیتورال هود

لابیاها در ناحیه بالایی به هم می‌رسند، روی هم تا می‌خورند و کلیتورال هود (clitoral hood) را پدید می‌آورند که به صورت یک برجستگی پوستی دیده می‌شود. این ناحیه برجسته پوستی روی غده حساس کلیتوریس را می‌پوشاند و آن را از اصطکاک و آسیب مصون نگه می‌دارد.
بسیاری از مردم به خودِ برجستگی پوستی، کلیت (clit) یا کلیتوریس می‌گویند. در این مقاله هم برای احترام به واژه مورد استفاده و قابل درک عموم مردم و سهولت کار از این پس هر جا واژه کلیتوریس به کار می‌رود منظور همان برجستگی پوستی یا کلیتورال هود است.
کلیتوریس عضو بسیار حساسی است زیرا درون آن در حدود 15000 پایانه عصبی حسی قرار دارند. به طور معمول نوک این برجستگی پوستی حساس‌ترین نقطه ولوا محسوب می‌شود و به همین دلیل نقش بسیار مهمی در برانگیختگی جنسی به عهده دارد.
• اورترا یا محل خروج ادرار
دهانه ریز و ظریفی در ولوا قرار دارد که ادرار از آن خارج می‌شود.
• واژن
کانالی که رحم را به بخش خارجی دستگاه تناسلی زنان متصل می‌کند، واژن یا مهبل نام دارد. واژن یکی از بخش‌های ولوا یا همان فرج محسوب می‌شود اما مردم به اشتباه به کل بخش بیرونی عضو تناسلی زنان، واژن می‌گویند.
آنچه از خارج از واژن قابل رؤیت است فقط یک دهانه (مدخل) است و بقیه بخش‌های واژن درون بدن قرار دارد. بخش‌های داخلی واژن به گردن رحم (cervix) متصل می‌شود.
اکنون که با آناتومی ولوا یا فرج آشنا شدیم به انواع جراحی زیبایی جنسی زنان می‌پردازیم.

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی

گاهی اوقات واژن گشاد و شل می‌شود. واژینوپلاستی به عنوان یک یک جراحی زیبایی زنان است برای این که واژن دوباره به وضعیت تنگ و محکم برگردانده شود. این عمل جراحی می‌تواند در بیشتر موارد حساسیت جنسی را افزایش دهد.

واژینوپلاستی برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

برخی از عواملی که می‌توانند باعث شلی واژن شوند عبارتند از:

•کشیده شدن عضلات و بافت‌ها در طول زایمان طبیعی
•نوسان وزن
•افزایش سن

از دید دکتر زنان خوب غرب تهران، شلی واژن و باز شدن فضای آن ممکن است حتی به حدی باشد که تامپون بیرون بیفتد یا با عواقب منفی در فعالیت جنسی زنان همراه باشد. برخی از این آثار منفی را در زیر ذکر می‌کنیم:

•کاهش حس تماس و کاهش لذت جنسی
•درد در هنگام دوچرخه ‌سواری یا اسب سواری یا ورزش‌های سنگین
سوزش در زمان فعالیت جنسی

یادآوری می‌کنیم که دیواره واژن انعطاف‌پذیر است و تحت فشار، دچار کشیدگی می‌شود. افزایش استحکام دیواره واژن یکی از عواملی به شمار می‌رود که باعث افزایش پاسخ جنسی به تحریک می‌شود اما فراموش نکنیم که عوامل دیگری هم دخیل هستند.
میل جنسی، برانگیختگی جنسی و ارگاسم (یا همان اوج لذت جنسی) همگی پیچیدگی‌های خاص خود را دارند که به شرایط انفرادی هر شخص بستگی دارد. علاوه بر زیبایی که تاثیر بسیار زیادی روی این عوامل دارد، شرایط روانی و هیجانی و ارتباط بین فردی نقش مهمی در هر سه مورد یادشده ایفا می‌نمایند.
باید اضافه کنیم که اگر شرایط بالا فراهم نباشد افزایش حساسیت جنسی به لذت بیشتر منتهی نمی‌شود و برعکس ممکن است باعث احساس درد شود.
یکی از موارد انجام عمل جراحی واژینوپلاستی برای کسانی است که مجوز تغییر جنسیت از مذکر به مونث را دریافت کرده‌اند. در این موارد، باید واژن برای فرد طراحی و درست شود.

واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

در واژینوپلاستی به عنوان یک جراحی زیبایی زنان عضلات واژن که به خاطر زایمان طبیعی یا سایر علل بالا از هم جدا شده‌اند و باعث شلی واژن گشته‌اند در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند تا شلی واژن برطرف شود. به علاوه مخاطِ (لایه داخلی پوشاننده داخل واژن) اضافی هم برداشته می‌شود. ممکن است واژینوپلاستی به تنهایی یا همراه با لابیاپلاستی انجام شود.

نحوه انجام واژینوپلاستی

ابتدا باید تصمیم گرفت که واژن تا چه حد قرار است تنگ شود. بر اساس این تصمیم مقدار مخاط اضافی که قرار است از داخل واژن برداشته شود علامت گذاری می شود. از محل برداشت مخاط دسترسی به لایه زیرین شامل عضلات به‌وجود می‌آید. هم اکنون با بخیه‌هایی محکم عضلات دیواره واژن به هم نزدیک می شوند.
پس از اتصال عضلات به یکدیگر، لبه‌های مخاط که به واسطه برش اولیه از هم دور افتاده بودند به هم بخیه زده می شوند.
اگرچه امکان انجام واژینوپلاستی با بی‌حسی موضعی وجود دارد اما بهترین راه برای انجام عمل جراحی واژینوپلاستی استفاده از بیهوشی عمومی است.[anchor id=”v2″ ]

مقاله برای مطالعه بیشتر: راهنمای کامل جراحی تنگ کردن و عمل زیبایی واژن با لیزر، مراحل، مزایا، عوارض و قیمت

 

عوارض و نقاهت واژینوپلاستی

طبق تجربه متخصص زنان سعادت آباد، واژینوپلاستی هم مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است به ندرت با عوارض همراه باشد. خونریزی، عفونت و درد از عوارض واژینوپلاستی محسوب می شوند.
بعد از این عمل فرد به یک تا دو هفته استراحت نیاز دارد. در چند روز نخست فرد ممکن است یک درد عمقی را حس کند. پس از انجام عمل واژینوپلاستی برای هشت هفته امکان استفاده از تامپون یا رابطه جنسی وجود ندارد.

نتیجه واژینوپلاستی

شکی نیست که انجام عمل جراحی واژینوپلاستی با تنگی و کاهش فضای واژن همراه است. اگر مسائل روانی به درستی در نظر گرفته و اصلاح شود، واژینوپلاستی به افزایش رضایت جنسی منتهی می شود.

لیفت واژن بدون جراحی

گاهی می‌توان برای رفع شلی واژن فقط از نخ مخصوص استفاده کرد. با افزایش سن یا گاهی وارد شدن ضربات مداوم یا شدید ماده‌ای به نام کلاژن که در زیر مخاط واژن وجود دارد از بین می‌رود یا از هم گسسته می‌شود و باعث شلی واژن می‌گردد. گاهی برای رفع این مورد جراحی محدود و سرپایی کفایت می‌کند و فقط با نخ مخصوص و با بی‌حسی موضعی می‌توان لیفت واژن را انجام داد.
از مزایای لیفت واژن بدون جراحی این است که به طور معمول در مطب یا مرکز جراحی محدود و فقط ظرف سی دقیقه قابل انجام بوده و نقاهت آن کوتاه‌تر است. پس از لیفت واژن بدون جراحی هم بهتر است تا 6 هفته نزدیکی و تحرک شدید نداشته باشیم و از تامپون استفاده نکنیم.
نخ‌های استفاده شده در لیفت باعث تحریک تولید کلاژن در دیواره واژن می‌شوند و بدین ترتیب فضای واژن تنگ و دیواره آن محکم می‌شود. مدت 3 تا 5 هفته زمان لازم است تا آثار لیفت واژن ظاهر شود. در این مدت فرد ممکن است تنگی زیاد یا حساسیت زیاد در واژن یا مقعد احساس کند که به‌تدریج برطرف می‌شود.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیا روی واژن را می‌پوشاند و تاثیر زیادی در زیبایی ناحیه تناسلی زنانه دارد.
انجام عمل جراحی پلاستیک روی لابیا را لابیاپلاستی می‌نامند. این جراحی زیبایی واژن ممکن است به تنهایی یا همراه با واژینوپلاستی انجام شود. این امکان وجود دارد که لابیاپلاستی روی لابیای خارجی (لابیا ماژور)، یا روی لابیای داخلی (لابیا مینور) صورت پذیرد.
در لابیاپلاستی این امکان وجود دارد که شکل یا اندازه لابیا تغییر داده شود. در بیشتر موارد این تغییرات شامل موارد زیر است:

•کوچک کردن لابیا و برداشتن قسمت‌های اضافی آن یا
•تصحیح غیرقرینگی لابیاهای چپ و راست

لابیاپلاستی برای چه کسانی توصیه می‌شود؟

افراد با دلایل مختلف و گاه بسیار شخصی برای لابیاپلاستی اقدام می‌کنند. در بین جراحی‌های زیبایی زنان، لابیاپلاستی پرطرفدارترین عمل جراحی است که صورت می‌پذیرد. در زیر به چند دلیل زنانی که برای لابیاپلاستی مراجعه می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

درد یکی از مهم‌ترین مواردی است که با لابیاپلاستی برطرف می‌شود. در برخی زنان لابیا گاهی اندازه بزرگی دارد و چرخش یا تا شدن آنها باعث درد می‌شود. علاوه بر نزدیکی که ممکن است با این مکانیسم باعث درد شود، احساس درد در ناحیه جنسی هنگام دوچرخه سواری، اسب سواری و فعالیت‌های مشابه هم به طور معمول از بزرگی لابیا ناشی می‌گردد.
خارش، آزردگی یا احساس کردن لابیا از دیگر مشکلاتی است که برخی زنان را وادار می‌کند برای رهایی آن به لابیاپلاستی اقدام کنند.
همان طور که از نام جراحی مشخص است زیبایی یکی دیگر از دلایل انجام این عمل جراحی است.

فیلم عمل لابیاپلاستی

 

لابیاپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

به طور معمول هدف انجام لابیاپلاستی این است که لابیای داخلی به اندازه‌ای کوچک شود که از بین لابیای خارجی فراتر نرود و با ناحیه دارای موی شرمگاهی روی لابیای خارجی تماس پیدا نکند.
گاهی لابیاپلاستی با این هدف انجام می‌شود که غیرقرینگی و عدم تناسب بین دو لابیای راست و چپ برطرف شود. گاهی یک لابیا بزرگ‌تر از دیگری است و در جراحی لابیاپلاستی بخشی از لابیای بزرگتر برداشته می‌شود تا به حد متناسب با لابیای دیگر برسد.
در بیشتر موارد جراح متخصص بیماری‌های زنان بخش‌هایی از هر دو لابیا را برمی‌دارد تا بدین ترتیب احتمال چرخش یا تاخوردگی هر دو لابیا تقریبا صفر شود. این کار مزیت زیبایی دیگری هم دارد که اعتماد به نفس زنان را افزایش می‌دهد. گاهی بیرون زدن لابیا و دیده شدن آن از ورای لباس شنا باعث شرم زنان می‌شود. با کوچک کردن لابیاها زنان می‌توانند با اعتماد به نفس کامل از پوشاک تنگ استفاده کنند.[anchor id=”v3″ ]

لابیاپلاستی با بیهوشی انجام می‌شود؟

لابیاپلاستی هم با بی‌حسی موضعی و خوردن داروی آرامبخش قوی قابل انجام است و هم با بیهوشی عمومی. پیشنهاد می‌کنیم این مورد را به طور کامل به جراح متخصص بیماری‌های زنان بسپارید. ایشان با توجه به تجارب پیشین بهترین راه را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

نحوه انجام لابیاپلاستی

تکنیک‌های جراحی متنوعی برای انجام عمل جراحی لابیاپلاستی وجود دارد که به کمک دکتر زنان خوب در شهرک غرب، به مشهورترین آنها به ترتیب اشاره می‌کنیم:

تکنیک تریم (trim): در این تکنیک بخش زائد لابیا برداشته می‌شود و روی بخش باقیمانده مستقیماً بخیه زده می‌شود.
تکنیک وج (wedge): در تکنیک وج، لبه لابیا دست نخورده و طبیعی باقی می‌ماند و بخشی از بافت لابیا به شکل برشی مثلث مانند از لابیا برداشته می‌شود.
در بسیاری از موارد و در صورت نیاز بخش‌های زائد کلیتوریس (نام مصطلح مردم برای برجستگی پوستی یا همان کلیتورال هود) هم برداشته می‌شوند که در ادامه درباره آن صحبت می‌کنیم.
در لابیاپلاستی به طور معمول از نخ بخیه قابل جذب استفاده می‌شود.

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی هم مانند هر عمل جراحی دیگری گاهی ممکن است با عوارض همراه باشد. خونریزی، تجمع خون (هماتوم) و عفونت عوارضی هستند که به‌ندرت ممکن است پس از عمل جراحی لابیاپلاستی رخ دهد.

شایع‌ترین عارضه لابیاپلاستی کوتاه کردن بیش از حد لابیا است. برخی از زنان دوست دارند که لابیای آنها تا بیشترین حد ممکن کوچک شود و این امر گاهی با خطرات خاص خود همراه می‌شود مانند خشکی مزمن یا قرار گرفتن جوشگاه زخم (رد زخم) در نزدیکی دهانه واژن و در نتیجه احساس درد هنگام نزدیکی.
وقتی از تکنیک وج برای لابیاپلاستی استفاده می‌شود احتمال این که تاخیر در ترمیم به‌وجود آید کمی بیشتر است بخصوص اگر برای کاهش خونریزی از مواد تنگ‌ کننده رگ‌ها استفاده شود.

مقاله برای مطالعه بیشتر: لابیاپلاستی با لیزر

نقاهت لابیاپلاستی

بهبودی لابیاپلاستی ممکن است یک هفته طول بکشد. به توصیه جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، استفاده از کمپرس سرد می‌تواند باعث شود که بهبودی زودتر حاصل شود. برای این کار بسته سرد بین لباس زیر و پوشش الاستیک که روی آن پوشیده شده قرار می‌گیرد. روش درست کمپرس سرد به این ترتیب است که بیست دقیقه کمپرس قرار داده شود و بیست دقیقه بدون کمپرس در دمای اتاق قرار گیرد.
استراحت در حالت درازکش، طوری که باسن فرد اندکی بالاتر باشد به کم شدن ورم کمک می‌کند.
به طور معمول پس از 4 تا 6 هفته می‌توان از تامپون استفاده کرد و رابطه جنسی برقرار نمود.

ورم آزاردهنده در محل عمل به طور معمول پس از شش هفته رفع می‌شود اما مقدار کمی ورم ممکن است در مدت شش ماه پس از عمل جراحی باقی بماند و به‌تدریج برطرف شود.

نتیجه لابیاپلاستی

به طور کلی انتظار می رود لابیای داخلی به قدری کوتاه و کوچک شود که به بخش مودار لابیای خارجی نرسد. درصد بسیار زیادی از کسانی که لابیاپلاستی شده اند پس از جراحی دیگر علائم ناشی از تاخوردگی یا چرخش لابیا را تجربه نمی کنند. پژوهش‌های پزشکی زیادی منتشر شده اند که نشان می دهند بالای 90 درصد کسانی که لابیاپلاستی شده اند از نتایج آن رضایت کامل دارند.

لابیاپلاستی

تفاوت‌ لابیاپلاستی با واژینوپلاستی

برای این که بفهمیم به واژینوپلاستی بیشتر نیاز داریم یا به لابیاپلاستی باید تفاوت‌های بین جراحی زیبایی زنان (یا همان که در بین مردم به جراحی زیبایی واژن مصطلح است) و جراحی ترمیمی واژن را بدانیم.
به طور کلی در پزشکی، جراحی ترمیمی به نوعی از عمل جراحی گفته می‌شود که در طی آن، کارکرد عضوی از بدن قرار است بهبود پیدا کند. جراحی زیبایی عبارتی است برای این که نشان دهیم یک عضو بدن کارکرد مناسب خود را دارد اما با یک عمل جراحی قصد داریم ظاهر آن را زیباتر کنیم.
برای درک بهتر این تفاوت شاید مثال زدن درباره بینی مناسب باشد. جراحی بینی می‌تواند شامل بازسازی دیواره‌های داخلی بینی باشد طوری که شخص راحت‌تر نفس بکشد که به آن جراحی ترمیمی بینی می‌گوییم. گاهی شخص هیچ مشکلی در کارکرد بینی ندارد و جراحی بینی فقط با این هدف انجام می‌شود که ظاهر آن زیباتر گردد؛ به این عمل، جراحی زیبایی یا جراحی پلاستیک بینی اطلاق می‌شود.

واژینوپلاستی یک عمل جراحی ترمیمی و یک جراحی زیبایی زنان محسوب می‌شود. واژینوپلاستی در ابتدا برای این صورت می‌گرفت که صدمات ناشی از زایمان طبیعی در واژن ترمیم شود. همچنین در برخی زنان که واژن بسیار کوتاه دارند یا به دلیل مشکلاتی اصلا واژن شکل نگرفته است عمل واژینوپلاستی کمک می‌کند که بتوانند عادت ماهیانه زنانه و فعالیت جنسی عادی داشته باشند.
امروزه عمل جراحی واژینوپلاستی بیشتر برای افزایش لذت جنسی انجام می‌شود که یکی از کارکردهای طبیعی انسان است. چند پژوهش پزشکی نشان می‌دهند که انجام عمل جراحی برای تنگ و کوچک کردن فضای واژن با بهبود کارکرد جنسی همراه بوده است و عوارض آن کم است.

مشاوره رایگان
لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی محسوب می‌شود. در لابیاپلاستی فقط بهبود شکل ظاهری هدف انجام عمل است.

جوان‌سازی واژن چیست؟

آکادمی جراحی پلاستیک آمریکا عبارت جوان‌سازی واژن (vaginal rejuvenation)  را به عنوان یک جراحی زیبایی زنان این گونه تعریف می‌کند:

هر کار پزشکی از جمله عمل جراحی یا کار با لیزر واژن یا امثال آن که با هدف بهبود ظاهر، اندازه، کارکرد یا کاهش درد ولوا، لابیا و واژن صورت گیرد.

در گروه عمل‌های جراحی، هر سه مورد زیر از انواع جوان‌سازی واژن محسوب می‌شوند:

•واژینوپلاستی
•لابیاپلاستی
ولواپلاستی (تغییر دادن ظاهر ولوا)
جوان‌سازی واژن تاثیر مثبتی روی اعتماد به نفس و احساس راحتی بسیاری از زنان دارد.
در بخش‌های پیشین با واژینوپلاستی و لابیاپلاستی به صورت مفصل آشنا شدیم. علاوه بر این دو عمل جراحی پرطرفدار، عمل های جراحی دیگری هم هستند که در طبقه بندی جراحی زیبایی تناسلی زنان قرار می‌گیرد. در زیر به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

 

عمل جراحی زیبایی کلیتوریس

عمل هودکتومی، کوچک سازی کلاهک کلیتوریس، جراحی کلیتورال هود، نهان سازی کلیتورال، کلیتوریس پلاستی، کلیتورال هود ریداکشن و…. نام‌های دیگر همین عمل جراحی زیبایی زنان هستند که خوب است با همه آنها آشنا باشیم و بدانیم همه آنها به همین عمل جراحی اشاره دارند یعنی عمل زیبایی کلیتوریس.
در بخشی که تحت عنوان «آناتومی واژن» در اوایل همین متن بود با کلیتوریس آشنا شدیم.

گاهی چین و چروک زیادی در محل کلیتورال هود (که برای سهولت کار به آن کلیتوریس گفته می‌شود) وجود دارد که علاوه بر اندازه بزرگ، شکل ناخوشایندی به آن می‌دهد. در این عمل جراحی، اندازه و شکل کلیتوریس اصلاح می‌شود. در تقریبا همه موارد، افرادی که به زیبایی جنسی خود اهمیت می دهند انجام این عمل جراحی را همراه با لابیاپلاستی درخواست می‌کنند.
یادآوری می‌کنیم وقتی فردی لابیاپلاستی انجام می‌دهد با توجه به زیبا و کوچک شدن ظاهر لابیا ممکن است اندازه بزرگ کلیتوریس تناسب این زیبایی را بر هم بزند و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در کنار لابیاپلاستی حتما عمل جراحی زیبایی کلیتوریس هم انجام شود. بنابراین بسیار واضح است که پاسخ پرسش هایی درباره نحوه انجام عمل جراحی و نوع بیهوشی در هنگام انجام عمل جراحی زیبایی کلیتوریس همان جواب هایی هستند که در بخش لابیاپلاستی مطالعه فرمودید.
در این جراحی هم برای انجام بخیه ها به طور معمول از نخ بخیه قابل جذب استفاده می شود.

مشاوره رایگان

عوارض عمل جراحی زیبایی کلیتوریس

این عمل جراحی هم مانند سایر عمل‌های  جراحی زیبایی زنان ممکن است به ندرت عوارضی داشته باشد. این عوارض عبارتند از: خونریزی، تجمع خون (هماتوم)، عفونت، کوچک کردن زیاد از حد کلیتوریس، یا کوچک کردن کلیتوریس کمتر از حد انتظار.
با توجه به این که در تقریبا همه موارد این جراحی با لابیاپلاستی همراه است همان مطالبی که تحت عنوان نقاهت لابیاپلاستی گفته شد، در این مورد هم صدق می‌کند.[anchor id=”v4″ ]

نتیجه عمل زیبایی کلیتوریس

در برخی از بیماران که لابیاپلاستی انجام می‌دهند و کلیتوریس بزرگ دارند، عدم تناسب بزرگی این برجستگی پوستی در بالای لابیا که اکنون ظاهری زیبا و ظریف دارد، دلچسب نخواهد بود. کوچک کردن کلیتوریس همزمان با لابیاپلاستی و در تناسب با آن می‌تواند نتایج رضایت‌بخشی به همراه داشته باشد. در مواردی که عمل زیبایی کلیتوریس همزمان با لابیاپلاستی انجام می‌شود با رضایت بالای نود درصد همراه است.

جهت اخذ مشاوره و دریافت نوبت برای جراحی لابیاپلاستی از خانم دکتر میتونید با شماره 02122074065 تماس بگیرید.

لابیا ماژورپلاستی

نام این عمل جراحی به عنوان یک جراحی زیبایی زنان به خوبی نشان می دهد که هدف آن چیست: زیبایی لابیای خارجی یا همان لابیا ماژور یعنی همان بخشی که پوست آن، مو دارد. در مواردی که لابیای خارجی بزرگ یا آویزان است، هم در فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری و اسب سواری ناراحتی و درد ممکن است ایجاد کند هم به لحاظ ظاهری ممکن است باعث احساس شرم شود.

نحوه انجام لابیا ماژور پلاستی

جراح متخصص بیماری های زنان دو هلال کوچک از بخش داخلی پوست لابیای خارجی هر طرف برمی دارد. مقدار پوست برداشته شده به حجم بافت اضافی که قرار است از لابیا ماژور برداشته شود بستگی دارد. برای بخیه در این محل به طور معمول از نخ بخیه قابل جذب استفاده می‌شود. اگرچه در مواردی که فقط حجم کمی از لابیای خارجی یا همان لابیا ماژور قرار است برداشته شود، بی‌حسی موضعی هم کفایت می‌کند اما در بیشتر موارد بهتر است این عمل جراحی با بیهوشی عمومی صورت پذیرد.

عوارض و نقاهت در لابیا ماژورپلاستی

این عمل جراحی هم مانند سایر اعمال جراحی ممکن است به ندرت با عوارض همراه باشد. خونریزی، تجمع زیرپوستی خون (هماتوم)، عفونت، باقی ماندن اثر جوشگاه زخم، برداشتن زیاد از حد یا کمتر از حد انتظار از لابیای خارجی از عوارض این عمل جراحی به شمار می‌آیند.

بیشتر کسانی که تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند پس از یک هفته می‌توانند فعالیت عادی خود را از سر بگیرند. قرار دادن کمپرس سرد به صورت یک بسته منجمد مابین لباس زیر و پوشش الاستیکی که روی آن پوشیده شده است، به کاهش سریع‌تر درد و ورم کمک می‌کند. بهتر است کمپرس سرد بیست دقیقه روی موضع قرار داده شود و سپس با برداشتن آن بیست دقیقه به موضع استراحت داده شود. دراز کشیدن به پشت در حالی که باسن کمی بالاتر از سطح بدن قرار دارد هم به کاهش ورم کمک می کند.
پس از 4 تا 6 هفته فرد می‌تواند نزدیکی جنسی داشته باشد یا از تامپون استفاده کند.
اگرچه در بیشتر موارد، ورم پس از 6 هفته از بین می‌رود اما در مواردی که بافت زیادی از لابیای خارجی برداشته می‌شود، ممکن است مقداری ورم تا 6 ماه ادامه یابد.

نتیجه لابیا ماژور پلاستی

این عمل جراحی به طور معمول باعث می‌شود لابیای خارجی در ظاهر کوچک‌تر به نظر برسد. در مواردی که لابیای خارجی پوست اضافی داشته است انجام پس از این عمل جراحی، فرد در حالت ایستاده دیگر احساس ناراحتی نمی‌کند. کاهش حجم لابیای خارجی نه تنها باعث رفع برخی ناراحتی ها بلکه باعث زیباتر بودن عضو جنسی زن می‌شود و اعتماد به نفس بیشتری به فرد می‌دهد.[anchor id=”v5″ ]

هزینه جراحی زیبایی واژن

از آنجایی که جراحی زیبایی زنان یا همان جراحی زیبایی واژن یک تکنولوژی پیچیده است و انواع مختلفی از شیوه های جراحی از سوی پزشکان متخصص و جراحان حاذق ارائه می شود در نتیجه نمی توان به قاطعیت بازه مشخصی را برای هزینه های جاری این جراحی ها در نظر گرفت. چرا که هزینه های عمل به موارد بسیاری که در طول درمان و پیش از آن مورد بررسی واقع می شوند بستگی دارد. اما بهتر است صادقانه بگوییم از آنجایی که مبالغی که برای این عمل جراحی پرداخته می شود به منظور زیباسازی و جوان سازی اندام جنسی می باشد لذا ممکن است هزینه هایی بالاتر از 2 میلیون تومان را در گیرند.

چکیده
عمل‌های جراحی زیبایی زنان اهمیت ویژه‌ای در برگرداندن اعتماد به نفس به زنان دارد. اگر سایر شرایط روانی مهیا باشد به طور معمول نتایج این عمل‌ها با رضایت جنسی بیشتر همراه خواهد بود. واژینوپلاستی و لیفت واژن بدون جراحی به طور عمده باعث ترمیم شلی واژن و آسیب‌های قبلی می‌شود و با فراهم آوردن تنگی مناسب واژن لذت و اعتماد به نفس در فعالیت جنسی را دوباره به زندگی برمی‌گرداند. انواع لابیاپلاستی و عمل زیبایی کلیتوریس بیشتر جنبه زیبایی دارد و با افزایش جذابیت جنسی، باعث ارتقای سطح اعتماد به نفس فرد می‌شود و ناراحتی و درد هنگام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری را برطرف می سازد.

 

راه‌‌‌‌‌های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان در شهرک غرب:

22074065 – 09370786637

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.