لابیا پلاستی یک روش جراحی برای تغییر لابیا داخلی و لابیا خارجی

لابیا پلاستی یک روش جراحی برای تغییر لابیا داخلی و لابیا خارجی است. اندام جنسی خارجی زنان ولو نام دارد. در زنان اندازه شکل و رنگ اندام تناسلی با هم متفاوت است.

این عمل زیبایی برای دو دسته از زنان صورت میگیرد :

1-کسانی که به طور مادرزادی این مشکل را دارند.

2-کسانی که به مرور زمان و در اثر زایمان و دیگر عوامل فیزیکی دچار این عارضه هستند. در بسیاری از موارد عدم تقارن بین لابیا وجود دارد اما در بعضی از موارد این عدم تقارن باعث احساس نارضایتی در ظاهر خانم ها میشود و یا هم چنین باعث اذیت و درد در این ناحیه در هنگام دوچرخه سواری و .. میشود. طبق مطالعاتی که در سال 2008 صورت گرفته است حدود 32%از بانوان به دلیل این درد این عمل را انجام دادند. و 31% برای زیبایی این عمل را انجام داده اند.
روش های جراحی :
روش های مختلفی جراحی برای لابیاپلاستی وجود دارد که به طور معمول به دو روش WEDGE و TRIM انجام میشود.
روش TRIM:

در مواقعی استفاده میشود که لابیاها بزرگ باشند. جراح در این تکنیک برش های طولی را در قسمت های اضافه لابیاها ایجاد کرده و لابیا باقی مانده را بخیه میزند.

لابیاپلاستی

روش WEDGE :

که در این روش واژن را به شکل V برش میدهند این روش شکل طبیعی تری نسبت به روش های دیگر دارد و دوره ی نقاهت کمتری را لازم دارد.
حال به تکنیک های دیگر لابیاپلاستی میپردازیم که نسبت به این دو روش کمتر مورد استفاده است.

در این روش دقت و تبحر بسیار مهم است زیرا در این تکنیک بافت داخلی لابیا مینور را برش میدهند.
روش: Seculped liner این روش معمولا به وسیله ی لیزر انجام میشود و در این روش جراح بسته به وضعیت واژن و لابیاها برش های را در نواحی مختلف دستگاه تناسلی ایجاد می کند.

لابیاپلاستی
سوالات رایج :
حال سوال این است آیا این عمل باعث کاهش میل جنسی میشود؟

دغدغه خیلی از بانوان از جهت کاهش میل جنسی و کاهش کیفیت آن در سکس است اما باید دانست که عصبهای جنسی زنان در دو نقطه از واژن قرار دارند. ناحیه اول در نقطه G هستند که درون واژن قرار دارد و موجب تحریک جنسی درون مهبلی می شود و ناحیه دوم در قسمت کلیتوریس هستند و باعث ارگاسم بیرونی می شوند.
از دیگر سوالات سن لازم برای این عمل است ؟
این عمل رده ی سنی خاصی ندارد و از 18 سالگی تا 50 سالگی بلامانع است.
موارد منع انجام عمل :
مورد قطعی برای منع انجام عمل وجود ندارد و هر بیماری که از سلامت عمومی مناسب برخوردار باشد و میتواند تحت بررسی قرار بگیرد. اگر جراح در جلسه مشاوره تشخیص دهد که لابیاپلاستی علائم را تسکین می‌دهد و واژن را زیبا می‌کند، منعی برای انجام عمل زیبایی واژن وجود نخواهد داشت. شرط اصلی این عمل موافقت بیمار با انجام جراحی واژن و تصمیم‌گیری آگاهانه اوست. همان طور که درباره اکثر جراحی‌ها صادق است، سیگار کشیدن روند التیام زخم را آهسته می‌کند و خطر باز شدن زخم را افزایش می‌دهد. اختلال‌های کلاژن از عامل‌های باز شدن زخم محسوب می‌شود که باید هنگام برنامه ریزی برای جراحی در نظر گرفته شود. مهم‌تر از هر چیز این که بیمار باید انتظار واقع بینانه از عمل داشته باشد و آگاهانه با انجام عمل موافقت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.