تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن

عمل تنگ کردن واژن جز پنج عمل اصلی زیبایی زنان محسوب می شود. شل شدن واژن، گشاد شدن و افتادگی آن یکی از مشکلاتی است که با بالا رفتن سن ، لاغر شدن زیاد و یا زایمان طبیعی اغلب خانم ها دچار آن می شوند.

امروزه به دلیل پیشرفت علم پزشکی و به روز شدن دستگاه ها، اکثر بانوان برای رفع مشکل به متخصص زنان و زایمان مراجعه می کنند تا برای تنگ کردن دائمی واژن اقدام نمایند.

عمل تنگ کردن واژن باعث سفت و مستحکم شدن عضلات واژن شده و لذت رابطه جنسی را افزایش می دهد. در کل این عمل که یک عمل زیبایی به حساب می آید بافت واژن را ترمیم کرده و ظاهری طبیعی و زیبا به واژن می دهد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم.

دکتر ویدا یوسفیان

روش های تنگ کردن واژن

روش های مختلفی برای انجام این عمل وجود دارد که بسته به مورد، جراح متخصص تصمیم می گیرد.

1-روش noninvasive (غیر تهاجمی) تنگ کردن واژن

روش های غیر تهاجمی شامل لیزر واژن، کربوکسی تراپی ،Rf ، prp و یا تنگ کردن واژن به کمک نخ می باشد. در اینه روش تیغ جراحی و بخیه استفاده نمی شود. دوره ی نقاهت ندارد.

روش RF

در روش Rf یا (رادیو فرکوانسی)امواج رادیویی با فرکانس های متفاوت در پزشکی فقط در جهت سفت کردن و افزایش توان عضلات کف لگن بکار میرود لذا کارآرایی این روش نمی تواند شامل کلاژن سازی که در لیزر که شاهد آن هستیم باشد.

Rf در عضلات واژن خاصیت افزایش الاستیسته را دارد ولی در لاغری برای درمان سلولیت ها (در صورتی که در فرکانس های بالاتر به کار برود)بسیار موثر است.

روش های تنگ کردن واژن

لیزر واژن

در لیزر واژن هم شاهد این هستیم که امواج الکترومغناطیسی لایه های سطحی سلول های واژن را که کهنه و فرسوده هستند متلاشی کرده و سلولهای جدید جایگزین میشوند در لیزر کلاژن سازی و دوباره سازی در بافت واژن به وقوع می پیوندد.

استفاده از نخ در تنگ کردن واژن

یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی ، لیفت واژن یا تنگ کردن واژن با نخ می باشد. با استفاده از نخ های خاردار که دیر جذب هستند بافت های شل و آویزان واژن لیفت می شود. اینکه کدام خانم مناسب کدام پروسیجرو تکنیک زیبا سازی واژن است به عهده جراح زیبایی زنان می باشدکه از نتیجه کافی برخوردار شود.

باید بدانیم مزایای روش های غیر تهاجمی (noninvasive )در این است که نیازی به بستری ندارد و کاملا سرپا است. در بیشتر موارد شاید نیازی به بیهوشی نباشد و در استفاده از تنگ کردن واژن با نخ یک بی حسی موضعی مثل لیدوکائین کافی می باشد. در این روش کلاژن سازی و خاصیت ارتجاعی واژن بازیافت میشود و به حالت جوانی فرد باز می گردد.

تنگ کردن واژن

2- روشinvasive (تهاجمی) تنگ کردن واژن

شامل جراحی واژینوپلاستی، پرینورافی و لیفت واژن با جراحی می شود. در این عمل بسته به شکل ظاهری واژن و میزان افتادگی رحم  ، مثانه و بافت واژن تصمیم گیری می شود. نقاهت یک تا دو روزه دارد و پس از یک ماه امکان رابطه ی جنسی وجود دارد.
اگر بیرون زدگی رکتوم به واژن اتفاق افتاده باشد اصلاح این بیرون زدگی به کمک عمل رکتوسل انجام می شود. و اگر بیرون زدگی مثانه به واژن به وقوع پیوسته باشد اصلاح این مشکل با کمک جراحی سیستوسل انجام می شود. گاهی هردو روش در یک عمل که شامل(APR )می باشد اصلاح می شود.

بهتر است درعمل های زیبایی واژن از بیهوشی به روش اسپانیال استفاده شود در عمل واژینوپلاستی هم شل شدگی و افتادگی واژن طی عمل جراحی واژن اصلاح می شود.

متد و تکنیک جراحی به این صورت است که مخاط و زیکوواژینال (درصورت افتادگی مثانه ) در چند لایه ترمیم شده و سپس مشکلات متعددی مثل بی اختیاری استرس ادرار و احساس دفع ناکامل ادرار در خانم برطرف می شود.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

مزایای تنگ کردن واژن

1- بهبود اتکا به نفس در خانم و بهبود روابط جنسی در زوجین و در اصل می توان گفت نوع (دوپینگ جنسی) محسوب می شود.

2- در بسیاری موارد با انجام تنگ کردن واژن عفونت های مقاوم به درمان که به هیچ روش دارویی پاسخ نداده با لیزر و جراحی و لیفت بانخ بهبود می یابد. زیرا مجرای ورودی واژن که در اثر شلی و گشادی محل ورود میکروب های مقاوم به درمان بود در اثر تنگ شدن چه به روش جراحی و چه روش غیر جراحی راه نفوذی خود را از دست داده و چون فیلتری در این راه عمل می کند.
پس درمان عفونت های مقاوم به درمان با تنگ کردن واژن به وقوع می پیوندد.

3- بهبود قوام عضلات واژن و بهبود بیماری هایی مثل بی اختیاری استرسی و مشکلات عدیده ادراری.

4- بهبود دفع مدفوع و جلوگیری از زور زدن های پیاپی هنگام اجابت مزاج.

تنگ کردن واژن

معایب تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن اگر توسط جراح ماهر زنان انجام شود عیبی ندارد . اما در صورتی که دقت لازم درهنگام جراحی نشود این تنگی میتواند به گونه ای باشد که درهنگام دخول فرد دچار اذیت و مشکل شود.

اگر ابتدای جراحی باشد معمولا از لوبریکانتها و کرمهای روان کننده میتوان بهره برد ولی اگر پس از چند ماه همچنان مشکل ساز باشد باید از روش reverse vaginoplast استفاده کرد یعنی آن ناحیه که در اثر بی دقتی در ناحیه ابتدای واژن دچار تنگی بیش از حد شده توسط جراح ماهر زنان  باز شود در کل همیشه خانمها از این عمل چه با لیزر چه با جراحی سود خواهند برد.

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

معمولا بافت واژن به علت خون رسانی غنی توسط شبکه های عروقی متعدد بسیار سریع جوش میخورد و ترمیم می شود به همان نسبت که سریع بهبود می یابد سریع هم دچار عفونت می شود. لذا مصرف آنتی بیوتیک خوراکی و موضعی حتما در دستور کار می باشد .
بسیاری از خانمها درمورد زمان شروع ورزش از ما سوال می کنند حداقل 3 هفته فرصت دهید تا بافت ها پس از عمل تنگ کردن واژن التیام یابد. پس 3 هفته پس از جراحی می توانید به ورزش های هوازی بپردازید.

لازم به ذکر است در مورد استفاده از لیزر تنگ کردن واژن این محدودیت زمانی وجود نداشته و فرد فردای روز لیزر واژن می تواند ورزش کند . درمورد شروع رابطه جنسی بسته به معاینه ی بعد از عمل جراحی حدودیک ماه پس از عمل می تواند با تایید جراحتان مقاربت کنید. مسکن ها را به مدت 1 هفته فراموش نکنید ودر ساعتهای اولیه جراحی از کمپرس یخ استفاده کنید .

تنها محدودیت لیزر واژن زمان شروع نزدیکی و مقاربت است که حدود 7_5 روز بهتر است پس از لیزر نزدیکی نداشته باشید به هیچ عنوان خصوصا تا 10 روز اول از محلول های شستشو و صابون در محل زخم جراحی استفاده نکنید و فقط از سرم شستشو و آب سرد بهره ببرید.
در صورتیکه در محل عمل تورم شدید و یا خونریزی غیر قابل کنترل ایجاد شد حتما با پزشکان تماس بگیرید.
لازم به توضیح است که دوران نقاهت فقط 2-1 روز است و بهتر است از استراحت بیش از حد و طولانی بعلت خطر تشکیل لخته در پاها خصوصا در افراد چاق خوددادی شود.

مراقبت های بعد از تنگ کردن واژن

قیمت عمل تنگ کردن واژن

در کل نمی توان قیمت ثابتی برای این عمل در نظر گرفت زیرا مسلما این عمل در افراد مختلف با وسعت جراحی و زمان عمل و محل انجام عمل متفاوت خواهد بود.
ولی بطور کامل باید بدانیم به طور مثال در فردی که چند تا زایمان طبیعی داشته و محل بخیه ی زایمان در قسمت بیرونی واژن باز شده است مسلما اگر جراحی واژینوپلاستی و یا پرینورافی یا کلا عمل تنگ کردن واژن با جراحی را انجام دهد مقرون به صرفه تر است و از این عمل رضایت کامل را خواهد داشت زیرا حصول میزان تنگی مطلوب در واژن در این فرد طی جلسات متعدد لیزر مسلما اتفاق نخواهد افتاد. هزینه ی جراحی تنگ کردن واژن 5 میلیون و 500 هزار تومان به بالا می باشد.
اما در فردی که سابقه زایمان نداشته و سن پایین تری دارد ودرجات خفیف تری میخواهد واژن را تنگ کند از جلسات لیزر بهره مند خواهد شد که قیمت آن 1میلیون و 200 هزار تومان به بالا می باشد.

دکتر ویدا یوسفیان

آشنایی با نخ های تنگ کردن واژن

با متد جراحی نوین نخ های همگرای دو جهتی می توان لیفت عضلات پرینه را به شکل سرپایی انجام داد ، در تنگ کردن واژن با استفاده از نخ هیچ گونه خونریزی و بیهوشی وجود ندارد .

در ناحیه ورودی واژن با استفاده از نخ تنگ کردن آن را انجام می دهد در نتیجه با انجام این کار می توان دستگاه تناسلی بانوان را به حالت اولیه خود برگرداند .

نخ های تنگ کردن واژن دارای استانداردهای کشور ایتالیا ، استرالیا و کشورهای مدرن به روز دنیا می باشد .

موارد استفاده از نخ های واژینال

  • جوان سازی واژن
  • تنگ کردن واژن
  • ترمیم شل بودن واژن
  • بازسازی پرینه پس از زایمان
  • لیفت بافت واژن
  • بازسازی پرینه پس از اپیوزوتومی
  • ترمیم چروک خوردگی پریمه

مزیت نخ های تنگ کردن واژن

مزیت های نخ های تنگ کردن واژن 

  • دوره و زمان ریکاوری بسیار سریع می باشد .
  • عدم نیاز به بیهوشی عمومی
  • بدون خونریزی
  • غیر تهاجمی بودن روش
  • نخ ها مشخص نمی باشند در نتیجه ظاهر بسیار مطلوب
  • بهبود و تقویت عضلات لگن
  • بهبود وضعیت فیزیکی
  • بهبود وضعیت طب

عوامل زیادی سبب می شود که آزرگی و شل شدن بافت پرینه شود ، که به دلیل شکستگی واژن مشکلات متعددی رخ می دهد که بسیار آزار دهنده می باشد . با استفاده از تکنیک نخ ها می توان به برطرف سازی این مشکلات پرداخته شود.

تنگ کردن واژن با لیزر 

تنگ کردن واژن یک روش کاملا ایمن و بدون عارضه و یکی از انواع روش های تنگ کردن واژن است . در واقع این یک شیوه جوانسازی واژن است که کم تهاجمی است .

جراح زیبایی زنان در ابتدا ناحیه تناسلی را پاکسازی نموده سپس لیزر انجام می شود . مدت زمان انجام لیزر حدود پنج تا ده دقیقه می باشد . البته مدت زمان استفاده از لیزر جوانسازی واژینال بسته به شدت عارضه متفاوت می باشد .

اشعه لیزر سبب تحریک کلاژن سازی و استحکام بافت واژن می شود و همین امر موجب افزایش خونرسانی در این ناحیه می شود .

تعداد جلسات تنگ کردن واژن با لیزر

تعداد جلسات جوانسازی واژن با لیزر یا تنگ کردن واژن بسته به شدت عارضه متفاوت می باشد . به طور معمول تعداد جلسات درمانی بین یک تا سه جلسه می باشد و نتیجه بلافاصله پس از جلسه اول مشخص می شود اما به منظور تثبیت کلاژن سازی بهتر است فرد هر سه جلسه را انجام دهد . معمولا مدت زمان فاصله هر جلسه تنگ کردن واژن با لیزر ماهی یک بار خواهد بود

عوارض تنگ کردن واژن با لیزر

لیزر یک تکنیک و اشعه است که بایستی توسط فرد متبحر انجام شود و دستگاه خوبی در این زمینه به کاربرده شود . در صورتی این شیوه زیبایی توسط جراح زیبایی زنان متبحر همراه با دستگاه خوب انجام شود عارضه ای نخواهد داشت .

روش های تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن به روش های خانگی

تنگ کردن واژن در خانه موضوعی است که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که ادعا می شود درمان ها و تمرینات خانگی مختلفی برای سفت کردن واژن وجود دارد، مهم است که توجه داشته باشید که اثربخشی این روش ها ممکن است متفاوت باشد.

علاوه بر این، توصیه می شود قبل از انجام هر گونه درمان یا تمرینی با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید تا مطمئن شوید که این روش ها برای شما بی خطر هستند.

تمرینات مؤثر در تنگ کردن واژن

تمرینات کگل اغلب به عنوان راهی برای تقویت عضلات کف لگن توصیه می شود که ممکن است به بهبود سفتی واژن کمک کند. این تمرینات شامل انقباض و شل کردن عضلات مورد استفاده برای کنترل جریان ادرار است.

انجام تمرینات کگل به طور منظم و صحیح ممکن است منجر به بهبود عضلات و به طور بالقوه افزایش سفتی واژن در طول زمان شود. با این حال، توجه به این نکته مهم است که نتایج ممکن است فوری یا تضمین شده نباشد.

استفاده از محصولات بهداشتی

همچنین محصولات سفت کننده واژن مختلفی مانند کرم ها، ژل ها و داروهای گیاهی در بازار موجود است. با این حال، اثربخشی و ایمنی این محصولات از نظر علمی ثابت نشده است.

برخی از آن ها ممکن است خطراتی داشته باشند یا باعث واکنش های آلرژیک شوند. بسیار مهم است که قبل از استفاده از چنین محصولاتی احتیاط کنید و تحقیقات کامل انجام دهید.

اگر نگران شلی واژن یا مسائل مرتبط با آن هستید، به شدت توصیه می شود با یک متخصص زنان مشورت کنید. آن ها می توانند بعد از معاینه و مشاوره شخصی، راهنمایی و گزینه های درمانی بالقوه را بر اساس نیازها و شرایط فردی شما ارائه دهند.

راه حل خانگی برای سفت کردن واژن چیست؟

در حالی که درمان‌های خانگی مختلفی وجود دارند که ادعا می‌کنند واژن را سفت می‌کنند، مهم است که توجه داشته باشید که اثربخشی آن ها ممکن است متفاوت باشد و شواهد علمی برای حمایت از این درمان‌ ها محدود است.

راهکار خانگی تنگ کردن واژن

در اینجا چند درمان خانگی رایج ذکر شده است:

تمرینات کگل

این تمرینات شامل انقباض و شل کردن عضلات کف لگن است که می تواند به تقویت عضلات واژن در طول زمان کمک کند.

برای اجرای کگل، ماهیچه ‌هایی را که برای توقف جریان ادرار استفاده می‌شوند شناسایی کنید و آن‌ها را برای چند ثانیه منقبض و سپس شل کنید. این تمرین را چند بار در روز تکرار کنید.

داروهای گیاهی

برخی از افراد از گیاهانی مانند گال بلوط، فندق جادوگر یا پوراریا میریفیکا به شکل بخارپز کردن واژن، دوش کردن یا معجون‌ های گیاهی برای سفت کردن واژن استفاده می‌کنند.

با این حال، شواهد علمی کمی برای حمایت از اثربخشی یا ایمنی این درمان ‌ها وجود دارد و ممکن است خطرات یا اثرات نامطلوبی داشته باشند.

سبک زندگی سالم

حفظ وزن سالم، هیدراته ماندن و خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به طور غیرمستقیم از سلامت واژن با ارتقای سلامت کلی و سلامت بافت حمایت کند.

مخروط ها یا وزنه های واژن

مخروط ها یا وزنه های واژن وسایلی هستند که در واژن قرار می گیرند و ماهیچه ها برای نگه داشتن آن ها منقبض می شوند. این کارمی تواند به تقویت عضلات واژن کمک کند و به طور بالقوه سفتی را در طول زمان بهبود بخشد.

با این حال، استفاده صحیح از این دستگاه ها و مشورت با پزشک متخصص برای راهنمایی بسیار مهم است.

سؤالات متداول تنگ کردن واژن

سؤالات متداول در مورد تنگ کردن واژن

امروزه بسیاری از خانم ها علاوه بر زیبایی ظاهر و صورت و پوست خود، به زیبایی و سلامت اندام تناسلی خود نیز اهمیت می دهند. این امر باعث شده که در این باره به سؤالات زیادی برخورد کنند.

در ادامه به برخی از این سؤالات پرداخته شده است.

آیا تغذیه روی سفت شدن واژن تأثیر دارد؟

بله، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ‌های ارگانیک سبوس‌ دار، سبزیجات و میوه‌ های ارگانیک تازه و پروتئین حیوانی بدون چربی ارگانیک نیز عالی هستند زیرا حاوی آمیب سه ضد التهابی هستند که عضلات واژن را سفت نگه می ‌دارد.

هزینه تنگ کردن واژن چقدر است؟

هزینه جوانسازی و تنگ کردن واژن با توجه به میزان شل شدگی واژن و روش انتخابی و تجویز پزشک، متغیر می باشد.

چگونه از شر شل شدگی واژن خلاص شویم؟

تمرینات کگل؛ موقعیتی را برای تمرینات خود انتخاب کنید. اکثر مردم خوابیدن به پشت را برای کگل ترجیح می دهند. عضلات کف لگن خود را سفت کنید. انقباض را به مدت 5 ثانیه نگه دارید و 5 ثانیه دیگر استراحت کنید. این مرحله را حداقل 5 بار پشت سر هم تکرار کنید.

چه چیزی باعث سفتی واژن در خانه می شود؟

تمرینات کگل یکی از مرجح ترین و رایج ترین روش های سفت کردن واژن است. از حرکات فشردن و رهاسازی تشکیل شده است. عمل درگیر شدن عضلات کف لگن، نگه داشتن 5 تا 10 ثانیه و رهاسازی به عنوان تمرین کگل شناخته می شود. این کار 5 تا 10 بار پشت سر هم و چند بار در روز تکرار می شود.

عوارض جانبی جراحی تنگ کردن واژن چیست؟

ناراحتی و درد: پس از عمل، ممکن است سطحی از ناراحتی و درد را تجربه کنید که معمولاً طی چند روز کاهش می یابد. درد معمولا با مسکن های تجویز شده کنترل می شود. تورم و کبودی: تورم و کبودی در ناحیه جراحی از عوارض جانبی شایع است.

از چه کرمی برای تنگ کردن واژن استفاده کنم؟

ThermiVa یک گزینه ایده آل برای بیمارانی است که حداقل علائم را دارند و پرولاپس اندام لگنی را تجربه نمی کنند (شایان ذکر است که زنانی که بی اختیاری خفیف را تجربه می کنند نیز با ThermiVa تسکین یافته اند).

آیا ژل سفت کننده واقعا کار می کند؟

برخی از محصولات آرایشی، مانند ژل های سفت کننده، کرم ها، قرص ها و داروهای طبیعی توسط سازمان غذا و دارو کنترل نمی شوند.

تأثیر هیچ یک از این محصولات، به طور علمی ثابت نشده و بهتر است استفاده نشوند. تنها درمانی که نتایج شدید و طولانی مدت خواهد داشت، عمل واژینوپلاستی است.

آیا انجام اسکات به سفت شدن واژن کمک می کند؟

اسکوات به عنوان یک سازنده گلوت شناخته شده است، اما این تمرینات به طور مؤثر عضلات کف لگن را نیز تمرین می دهند. نیازی نیست که به باشگاه بروید و به دنبال وزنه های سنگین باشید، زیرا اسکات با وزن بدن که در خانه انجام می شود برای مبارزه با سستی واژن کافی است.

روش های تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن با RFچگونه انجام می شود؟

آر اف یکی از روش های مناسب و موثر در تنگ کردن واژن می باشد که بافت های داخلی و خارجی واژن را نیز تنگ می کند در نتیجه به بهبود ظاهر ناحیه تناسلی و‌جوان سازی واژن کمک میکند.
آر اف نوعی انرژی الکترومغناطیسی می باشد که با استفاده از گرما و امواج رادیوفرکوانسی در لایه های عمق پوست این ناحیه عمل کلاژن سازی اتفاق می افتد و موجب جوانسازی درقسمت داخلی و بیرونی ناحیه تناسلی خانم ها می گردد.

تنگ کردن واژن با تزریق بوتاکس

تزریق ژل یا چربی به واژن برای زیبایی سازی و‌ جوان سازی ناحیه تناسلی بانوان استفاده می شود و با توجه به نتیجه سریع و‌مشهود و موثری که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است.
انتخاب تزریق ژل یا چربی به عوامل متعددی بستگی دارد و‌استفاده از این روش مزایای فراوانی دارد؛ پس از تزریق پوست ناحیه تناسلی روشن تر و‌شاداب تر می شود با استفاده از تزریق تقارن و تناسب دو طرف لابیا واژن اصلاح می شود، با سفت شدن پوست واژن چین و چروک های اطراف واژن نیز ازبین می رود، نتایج تزریق فوری بوده و‌کمتر از دوساعت بعد از تزریق قابل مشاهده است.

پس از تزریق فرد می تواند به فعالیت روزانه خود ادامه دهد و نیازی به بستری شدن ندارد، در این روش به برش جراحی و بخیه نیازی نمی باشد و روش بسیار کم خطر بدون ریسکی هست، عوارض ایجاد محدودیت در رابطه جنسی و زخم را ندارد

تنگ کردن واژن با پرینورافی

پرینورافی نوعی عمل تنگ کردن واژن است که باعث تنگ کردن مدخل واژن می شود. زایمان های متعدد، اختلالات ژنتیکی و بالا رفتن سن دلیل گشادی واژن است. پرینورافی در دسته ی روش تهاجمی قرار دارد.  پرینورافی اغلب با ترمیم کف لگن برای درمان ضعف دیواره های واژن که باعث برآمدگی رحم، مثانه یا رکتوم به داخل واژن می شود، ترکیب می شود. جراحی روی پرینه همچنین می تواند به بازگرداندن شکل واژن به شرایط قبل از بارداری یا ترمیم آسیب های ناشی از آسیب تروماتیک کمک کند. پرینورافی این پتانسیل را دارد که به زنان این توانایی را بدهد و رضایت جنسی آنها را افزایش دهد و در کنار آن ظاهر زیبایی واژن را بهبود بخشد.

مراقبت های جراحی ترمیمی واژن

برای تنگ کردن واژن بدون جراحی مراقبت خاصی وجود ندارد فقط تا دو سه روز نباید وارد رابطه جنسی شد وکارهای سنگینی انجام داد.
ولی برای جراحی تنگ کردن واژن مراقبت های مهم و خاصی دارد که باید حتما انجام داد در غیر این صورت باعث مشکل برای فرد بیمار می شود.
چون خونرسانی دستگاه تناسلی و لایه های مخاطی واژن بسیار خوب است، بهبود سریعتر از جراحی های دیگر نقاط بدن اتفاق می افتد بهمین دلیل تمامی جراحی های زیبایی دستگاه تناسلی دوره نقاهت کوتاه تری نسبت به جراحی های دیگر نقاط بدن دارد.
پس از انجام واژینوپلاستی در صورت نبود مشکل خاصی فرد ترخیص می‌شود، از ۲۴ ساعت بعد از عمل فرد می‌تواند فعالیت های روزمره خود را شروع کند.

تنگ کردن واژن

 

تنگ کردن واژن بعد از زایمان طبیعی و سزارین

خیلی از خانوم ها بعد از زایمان دچار افسردگی می شوند که دلیل اصلی آن گشادی و شل شدن واژن می شود که با مراجعه به دکتر معالج و در خواست عمل زیبایی این مشکل خود را حل می کنند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که فقط با زایمان طبیعی واژن گشاد و شل می شود ولی این فکر اشتباه بوده چون در زایمان سزارین هم این شلی و گشادی واژن ممکن است چون در طول بارداری و حمل نوزاد در شکم مادر باعث فشار به مثانه و رحیم می شود که منجر به گشادی واژن می گردد و خیلی از خانوم ها از سر کمبود اطلاعات دست به کار های سنگین خانه داری می کنند این هم باعث گشادی واژن می شود.

عوارض زایمان طبیعی و سزارین

  • گشادی واژن
    • بی اختیاری ادراری
    • خشکی واژن

با عمل زیبایی و ترمیم این مشکل ها رفع می شوند.

جراحی های زیبایی بعد از زایمان با روش های نوین در عرصه پزشکی همانند تنگ کردن واژن با لیزر ،نخ ، rf،بوتاکس ، جراحی لابیاپلاسی و رفع عیوب ظاهری ناحیه ی تناسلی را بر طرف و زیبایی را به آن بازگرداند.
عمل جراحی واژن حدود ۳تا ۶ ماه بعد از زایمان انجام می شود چون تا ۶ماه آینده واژن به حالت عادی خود برمی گردد و اگر زودتر از آن عمل انجام شود عمل تاثیر چندانی ندارد.مراقبت های جراحی ترمیمی واژن

روش های طبیعی تنگ کردن واژن

اگرچه از راه های درمانی طبیعی مثل رژیم غذایی سالم واستفاده از خوراکی های محلول از استروژن مثل سویا ویا کرمهای گیاهی حاوی انار می توان تا حدودی بهره جست ولی در کل باید بدانیم برای افزایش کشسانی و افزایش قوام بافت واژن این روش ها با وجود ارزان بودن کار ساز نیستند و نتایج بسیار موقتی دارند.

لذا قبل از استفاده از این کرم های تنگ کننده واژن حتما با پزشک متخصص زنان مشورت کنید و بدانید که این مشاوره به شما کمک زیادی خواهد کرد .
تنگ کردن واژن با تمرین های یوگا نیز مدتی است که مورد توجه قرار گرفته ولی متاسفانه این ورزش ها هم انچنان کارساز نخواهد بود .

ویتامین E نیز مرطوب کننده ی مناسبی جهت رفع خشکی واژن به درجات خفیف است . یک فرض ویتامین Eرآهفته ای یکبار داخل واژن سوراخ کرده و قرار دهید.

کلام آخر

جوانسازی واژن اصطلاح گسترده ای است که روش های اصلاحی مختلف واژن را توصیف می کند. به دلایل مختلف از زایمان و افزایش سن گرفته تا ژنتیک، واژن و بافت های اطراف آن ممکن است خاصیت ارتجاعی و قدرت خود را از دست بدهند.

این امر منجر به مشکلات متعددی مانند بی اختیاری (نشت ادرار)، خشکی واژن، افتادگی پوست و عدم لذت جنسی می شود. اگر برای اطلاعات بیشتر راجع به تنگ کردن واژن به دنبال سورس خارجی هستید؛ سایت cleveland clinic، یک منبع معتبر پزشکی می باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.