لیزر واژن برای رفع تیرگی

لیزر واژن برای رفع تیرگی

هدف از استفاده از لیزر واژن برای رفع تیرگی در حقیقت کاهش تیرگی پوست در ناحیه تناسلی، به ویژه در لابیا ماژور، ناحیه پرینه مقعدی و قسمت داخلی ران است.

این روش معمولاً برای رفع رنگدانه های تیره ناشی از عواملی مانند بارداری، شِیو کردن زیاد و افزایش سن استفاده می شود.

لیزر واژن درمان غیرتهاجمی است و تحت بی ‌حسی موضعی با هدف کاهش هایپرپیگمانتاسیون در ناحیه واژن، کشاله ران و بیکینی انجام می ‌شود.

این روش برای تحریک تولید کلاژن طراحی شده است و در نتیجه ظاهری سفیدتر و جوان تر در ناحیه تحت درمان ایجاد می کند.

لیزر واژینال برای سفید کردن واژن

اگرچه به صورت معمول و رایج، لیزر واژینال برای سفید کردن واژن گفته می شود؛ اما این یک نام اشتباه است. آناتومی مهمی راجع به اندام تناسلی خانم ها وجود دارد که باید با آن آشنا بود.

واژن قسمت داخلی اندام تناسلی زنانه است و برای سفید شدن بیش از حد حساس است و ممکن است منجر به آسیب های جدی شود.

سفید کردن واژن با لیزر در واقع با هدف روشن کردن اندام تناسلی خارجی زنان (فرج)، که شامل لابیا بزرگ، لابیا مینور، کلیتوریس، دهانه واژن و پرینه (ناحیه بین واژن و مقعد) و گاهی اوقات بیکینی یا قسمت داخلی ران است؛ صورت می گیرد و ربط چندانی به واژن ندارد.

سفید کردن واژن با لیزر درواقع روشی برای روشن کردن دائمی بافت های نواحی گفته شده با استفاده از لیزر درمانی است.

مزایای لیزر واژن برای رفع تیرگی

مزایای استفاده از لیزر واژن برای رفع تیرگی

از مزایای درمان های روشن کننده لیزر واژن می توان به کاهش هایپرپیگمانتاسیون، ظاهر صورتی تر، بهبود بافت پوست و افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.

همچنین نتایج قابل مشاهده ای را پس از اولین درمان ارائه می دهد و یک روش غیر تهاجمی و بدون درد با زمان بهبودی سریع است.

این عمل غیرتهاجمی بدون بیهوشی و تنها با بی حسی موضعی انجام می شود و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

هزینه لیزر واژن برای رفع تیرگی

هزینه درمان های روشن کننده با لیزر واژن می تواند بر اساس نواحی خاص بدن که تحت درمان هستند متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه نهایی پس از معاینه پزشک و تجویز وی بر اساس نواحی تیره و همچنین تمایل بیمار مشخص می شود.

برای این کار بهتر است با مطب پزشکی که انتخاب کرده اید تماس گرفته و جهت معاینه و مشاوره، وقت رزرو کنید.

تعداد جلسات لیزر واژن برای رفع تیرگی

افراد به طور کلی به سه تا چهار جلسه لیزر برای رفع کامل تیرگی نیاز دارند. برخی از افراد ممکن است نیاز بیشتری داشته باشند؛ در حالی که برخی دیگر نتایج مطلوب را در کمتر از دو جلسه دریافت می کنند.

تعداد جلساتی که ممکن است نیاز داشته باشید بستگی به میزان رنگدانه های موجود در پوست شما، نتایج مورد نظرتان و میزان مراقبت از ناحیه بعد از درمان دارد.

ماندگاری لیزر واژن برای رفع تیرگی

ماندگاری سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر یک درمان دائمی است، اما تفاوت های فردی وجود دارد که می تواند نتایج طولانی مدت را تحت تأثیر قرار دهد.

ناحیه واژن با گذشت زمان ممکن است دوباره تیره شود، به خصوص بر اثر بارداری یا یائسگی. این یک بخش طبیعی از پیری برای بسیاری از افراد است.

کاندیدای مناسب برای رفع تیرگی واژن با لیزر

از نظر کاندیداتوری، مناسب ترین افراد برای استفاده از لیزر درمانی در جهت روشن کردن واژن معمولاً کسانی هستند که قسمت ناحیه تناسلی بسیار تیره  دارند و دارای رنگدانه های بیشتری در این ناحیه هستند و ممکن است در مناطقی مانند مونس پوبیس، کشاله ران و نواحی تناسلی دچار هیپرپیگمانتاسیون شوند.

اگرچه لیزر واژن محدودیت خاصی ندارد اما بهتر است که قبل از انجام عمل با یک متخصص مشورت و در مورد هرگونه محدودیت یا نگرانی بهداشتی صحبت کنید.

عوارض لیزر برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی

استفاده از لیزر به منظور رفع تیرگی ناحیه تناسلی، به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. اما ممکن است عوارض مختصری در این زمینه برای مراجعه کننده رخ دهد.

عوارضی که بلافاصله پس از انجام لیزر ممکن است در بیمار مشاهده شود شامل تحریک احتمالی، التهاب و یا سوزش ناحیه تحت درمان می باشد.

اما برخی از عوارض جانبی ممکن است در طولانی مدت بروز کند که شامل از دست دادن حس و اسکار شدید می  باشد.

علاوه بر این، شایان ذکر است که روش درمانی لیزر برای روشن ‌کنندگی ناحیه تناسلی و واژن، تنها یکی از انواع روش ‌های جوانسازی و  زیباسازی ناحیه تناسلی است.

بلیچینگ واژن با لیزر

بلیچینگ واژن با لیزر

افراد با استفاده از دستگاه های زیبایی پزشکی مانند لیزر، اندازه، شکل و ظاهر تمام قسمت های مختلف بدن خود را تغییر می دهند.

این فقط شامل قسمت هایی از بدن نمی شود که به راحتی قابل مشاهده هستند. یکی از کم خطر ترین و بهترین راه های سفید کردن بخش خصوصی بدن و ناحیه تناسلی، بهره گیری از لیزر است.

فواید روشن کردن واژن با لیزر

از دستگاه های پزشکی مانند لیزر مونالیزاتاچ برای روشن کردن ناحیه اطراف واژن، فرج، پرینه و داخل ران استفاده می شود.

پوست اطراف واژن ممکن است با افزایش سن، بارداری و برخی بیماری‌ های خاص تیره شود که می ‌تواند باعث شود افراد تمایل به روشن کردن آن داشته باشند.

افراد به دلایل مختلف از جمله عدم اعتماد به نفس، فشار اجتماعی، فرهنگ و تمایل به داشتن اندامی زیبا، تصمیم به سفید کردن ناحیه تناسلی می گیرند.

بلیچینگ واژن باید توسط پزشک متخصص انجام شود و توصیه می شود برای این کار، از مراجعه به افراد بدون تجربه و مهارت برحذر باشید.

روش های خانگی سفید کردن ناحیه تناسلی

برخی از افراد به دلایل مختلف ترجیح می دهند از روش های خانگی برای سفید کردن ناحیه تناسلی استفاده کنند. استفاده از کرم های سفید کننده یا انواع خاصی از اسید نیز برای روشن کردن ناحیه اطراف فرج و واژن بین افراد رایج است.

عملکرد رفع تیرگی به کمک این کرم ها و ژل ها، حذف بخشی از لایه ملانین برای کمک به روشن شدن بافت‌ های فرج و از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون اطراف واژن و فرج است.

سازندگان این کرم ها ادعا می کنند که این کرم ها می توانند باعث تحریک در تولید کلاژن شده و پوست را محکم تر و صاف تر کنند.

دکتر ویدا یوسفیان

مراقبت های پس از لیزر واژن

اگر تصمیم به سفید کردن واژن با لیزر دارید، باید از نحوه مراقبت از خود پس از عمل آگاه باشید. در ادامه به برخی از این مراقبت ها اشاره شده است.

  • برای جلوگیری از اصطکاک، پس از درمان، لباس زیر گشاد یا یکبار مصرف بپوشید.
  • با محصولات ملایم ناحیه لیزر شده را تمیز و مرطوب نگه دارید.
  • از آب ولرم برای شستشو به مدت 48 تا 72 ساعت پس از درمان استفاده کنید و در چند روز اول از استحمام در آب داغ خودداری کنید.
  • 3 الی 4 روز پس از درمان از تماس جنسی خودداری کنید.
  • از ورزش های شدید به مدت 48 تا 72 ساعت خودداری کنید.
  • حداقل 2 هفته پس از درمان از برنزه کردن یا نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

پزشک شما ممکن است دستورالعمل ‌های دقیق ‌تری را به منظور مراقبت بیشتر به شما ارائه دهد و داروهایی نیز برای شما تجویز کند.

چرا نباید سفید کننده واژن با لیزر انجام شود؟

درست مانند دانه های برف، همه واژن ها و اندام های تناسلی منحصر به فرد هستند. ممکن است در هر فردی رنگ، طول لابیا یا اندازه کلیتورال متفاوت باشد. لابیا ها در افراد مختلف می توانند قهوه ای، صورتی، بنفش یا ترکیبی از رنگ ها باشند.

آنچه در پزشکی آن را «هیپرپیگمانتاسیون» می ‌نامند، فقط بخشی طبیعی از بدن و رنگ پوست ناحیه تناسلی است. این ناحیه تیره‌ تر می ‌شود و با افزایش سن رنگدانه‌ های بیشتری پیدا می ‌کند، مخصوصاً برای افرادی که پوست تیره ‌تری دارند.

با این حال، افراد همیشه تغییرات بزرگ و کوچک را در بدن خود ایجاد می کنند. از پیرسینگ گرفته تا ریمل و تزریق. شما حق دارید کارهایی را با بدن خود انجام دهید که به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید.

اگر تصمیم به سفید کردن واژن با لیزر گرفته اید، حتماً پس از مطالعه درباره معایب و مزایای این کار اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.