لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟ این یکی از سوالاتی است که برای کسانی که تصمیم به عمل لابیاپلاستی دارند مطرح می شود.

این افراد می خواهند بدانند که کدام یک از روش های جراحی لابیاپلاستی بهتر و مناسب تر خواهد بود. بهتر است بدانید که روش انجام جراحی بسته به وضعیت جسمی فرد و صلاح دید جراحی زیبایی زنان مشخص می گردد.

اما جالب است بدانید که روش کوچک کردن لابیاها با لیزر به نسبت جراحی سنتی مزیت های بسیاری دارد اما گاهی برای برخی افراد جراحی مناسب تر خواهد بود. لذا نمی توان به طور دقیق مشخص نمود کدام روش بهتر است زیرا انتخاب روش جراحی بسته به شرایط بیمار مشخص می گردد.

در این مطلب به بررسی روش های جراحی لابیاپلاستی می پردازیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که ” لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی؟ ”

مطلب مرتبط برای شما: لابیاپلاستی با لیزر در تهران

هدف از جراحی لابیاپلاستی

خانم هایی که از ظاهر واژن خود به دلیل لابیاهای بزرگ و تیره احساس نارضایتی دارند و بزرگی و قرینه نبودن لابیا را عاملی در کاهش زیبایی ناحیه ی تناسلی خود می دانند، بیشتر از سایرین، مایل به انجام جراحی هستند.

بزرگ بودن لابیا مینور باعث ایجاد اختلالات زیادی در ناحیه ی تناسلی زنان می شود. از جمله ی این اختلالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نداشتن رضایت و حس مطلوب در روابط جنسی
  • افزایش احتمال عفونت واژن
  • کاهش اعتماد به نفس فرد حین نزدیکی با شریک احساسی خود
  • اختلال در فعالیت هایی مانند: دوچرخه سواری، اسب دوانی و…

با این حال فردی که با بزرگی لابیا مینور مواجه است، نمی تواند دغدغه ی خود را با اطرافیانش در میان بگذارد زیرا این یک امر کاملا شخصی است.

با این حال متخصص زنان و زایمان، فرد امین و مناسب برای شنیدن دغدغه های شما می باشد و می تواند با ارزیابی های دقیق، بهترین راه را برای حل مشکلات شما، پیشنهاد دهد.

روش های عمل لابیاپلاستی

با پیشرفت علم و تجهیزات پزشکی، راهکارهای مختلفی برای درمان مشکلات زنان در زمینه ی زیبایی ناحیه واژن ابداع شده است. از جمله روش های رایج و مطرح در زمینه ی لابیاپلاستی عبارتند از:

  1. جراحی لابیاپلاستی کلاسیک
  2. عمل لابیاپلاستی با لیزر

1.جراحی لابیاپلاستی کلاسیک

در روش جراحی کلاسیک پوست اضافی لابیا مینور به وسیله تیغ جراحی بریده می شوند و بخیه های لازم در محل برش، زده می شوند.کلیتوریس و مجرای ادراری در این روش جراحی دستخوش تغییر نمی شوند.

افتادگی و شل شدگی لابیا مینور کاملا برطرف می شود و لابیا مینور شکل و فرم طبیعی پیدا می کند.

تمام مراحل فوق الذکر به واسطه ی بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شوند. لازم به ذکر است بخیه های مورد استفاده در این روش لابیاپلاستی، جذبی می باشند و دیگر نیازی نیست بیمار برای کشیدن بخیه به متخصص زنان مراجعه نماید.

این روش جراحی برای افرادی که لابیاهای بسیار بزرگ و چروکیده دارند مناسب می باشد.

در صورتی که نیاز باشد بافت زیادی از ناحیه تناسلی برداشته شود بهتر است جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام گیرد تا بیمار کاملا راحت و بدون استرس باشد. دوره نقاهت این روش جراحی زیبایی زنان به نسبت لیزر طولانی تر خواهد بود و به دلیل آنکه با تیغ جراحی انجام می شود خونریزی در طول عمل امکان خواهد داشت.

معرفی پزشک: دکتر خوب برای لابیاپلاستی در تهران

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟

2.عمل لابیاپلاستی با لیزر

استفاده از لیزر مونالیزا تاچ در لابیاپلاستی، کار را بسیار راحت کرده است. به گونه ای که برش های مورد نیاز برای عمل لابیاپلاستی به واسطه ی لیزرهای قدرتمند و بی عارضه ایجاد می شوند.

عمل زیبایی لابیاها با لیزر با انواع دستگاه های لیزر به صورت سرپایی قابل انجام است. در صورتی که میزان تغییرات این جراحی زیبایی واژن زیاد نباشد می توان این جراحی را با استفاده از دستگاه های لیزر در مطب انجام داد. لابیاپلاستی با لیزر مزیت های بسیاری دارد بدین صورت که نیازی به بستری شدن و اتاق عمل نخواهد بود. لذا جراحی زیبایی لابیاها با لیزر را می توان در مطب جراح زیبایی زنان انجام داد.

اما در صورتی که جراحی وسیع تر باشد می توان به صورت همزمان با سایر اعمال جراحی زیبایی زنان در اتاق عمل انجام داد. از دیگر مزیت های لابیاپلاستی با لیزر بدین صورت است که هزینه کمتری خواهد داشت و بسیاری از افراد می پرسند آیا این روش دردناک است، در صورتی که بدانید این روش زیبایی کاملا بدون درد می باشد.

علت بزرگی لبه های واژن چیست؟

در مقاله بالا میتوانید دلایل مختلف بزرگی لبه های واژن را بشناسید و شکل طبیعیه لابیا را ببینید.

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی؟

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی قابل انجام است، که انتخاب روش جراحی با توجه به شرایط فرد و صلاح دید جراح متخصص زنان تعیین می گردد. برای تصمیم گیری بهتر است حتما با پزشک خود صحبت کنید چرا که شرایط هر شخص با دیگری متفاوت می باشد.

لابیاپلاستی یک روش زیبایی بدون عارضه است و دوره نقاهت عمل زیبایی لابیاها با توجه به روش انجام آن متفاوت می باشد. لازم است بدانید، شکل اصلی لابیاها در مورد جراحی پس از یک ماه و نیم مشخص می شود ولی در مورد لیزر تورم بافت موجب می شود تا مدت زمان بیشتری طول بکشد تا شکل اصلی مشخص شود اما به طور معمول ظاهر ناحیه تناسلی پس از دو تا سه ماه مشخص می شود.

برای پیشگیری از جراحی ترمیمی بهتر است به یک جراح زیبایی زنان با تجربه مراجعه نمایید تا از بروز عوارض این چنینی پیشگیری نمایید. چونان که می دانید جراح زنان تاثیر بسزایی در نتیجه درمان خواهد داشت. لذا قبل از اقدام به جراحی مشورت نموده و در انتخاب خود دقت نمایید.

به دلیل تفاوت هایی که در نتیجه ی این دو جراحی وجود دارد، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا تاچ به جراحی ترجیح داده می شود. دلیل این امر و تفاوت ها عبارت است از:

  • کیفیت برش: با لیزر مونالیزا برش ها صاف تر هستند و نتیجه جراحی بهتر و فرم لابیاها طبیعی تر صورت می گیرد.
  • تعداد بخیه: تعداد بخیه ها در عمل با لیزر مونالیزا خیلی کمتر از روش جراحی می باشد. حتی گاهی لابیاپلاستی با لیزر برای برخی از بیماران بدون بخیه انجام می شود، در نتیجه امکان ایجاد پوست اضافه یا جای زخم برجای نمی گذارد.
  • میزان خونریزی: به این دلیل که همزمان با برش لیزر مونالیزا، انتهای عروق خونی منعقد و بسته می شود، خونریزی در حد یک تا دو قطره می باشد. اما جراحی با خونریزی زیادی همراه است.
  • دوره نقاهت: استفاده از لیزر مونالیزا برای برش لابیاها موجب خونرسانی بیشتر به لابیاها شده و قدرت تکثیر سلولی را بیشتر می کند. در نتیجه ترمیم و بهبودی بعد از لابیاپلاستی با لیزر، بسیار سریعتر از لابیاپلاستی با جراحی می باشد و دوره نقاهت کمتری دارد.

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟

نحوه انجام جراحی لابیاپلاستی

در طول لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بی حسی ناحیه تناسلی ابتدا با استفاده از پماد های موضعی انجام می گردد و پس از گذشت سی دقیقه جراح زیبایی زنان آمپول بی حسی موضعی را تزریق می نمایید تا ناحیه تناسلی به صورت کامل بی حس شود.

در نهایت لابیاپلاستی با استفاده از دستگاه لیزر حدود شصت دقیقه به طول می انجامد و در این زمان فرد هیچگونه احساس درد و ناراحتی نخواهد داشت، اما پس از اتمام لیزر زیبایی زنان برخی افراد ممکن است احساس سوزش داشته باشند که این یک امر طبیعی است و قابل تحمل خواهد بود.

همچنین در چنین شرایطی فرد می تواند با مشورت پزشک و استفاده از پمادها، مسکن های خوراکی و یا شیاف از احساس سوزش ناحیه تناسلی بکاهد. عمل زیبایی لابیاها با لیزر بدون خونریزی انجام می گردد، زیرا لیزر این قابلیت را دارد که در همان لحظه ای که بافت ناحیه تناسلی را برش می دهد، عروق خونی را می بندد و همین امر موجب می شود تا خونریزی بسیار کم باشد و اغلب در مواردی ممکن است خونابه های وجود داشته باشد.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه ها و مراقبت های پس از لابیاپلاستی را فراموش نکنید زیرا این رعایت این توصیه ها تاثیر بسزایی در نتیجه درمان خواهد داشت. جالب است بدانید که به هیچ عنوان اسکاری ناشی از لیزر باقی نخواهد ماند زیرا این روش زیبایی زنان بسیار ظریف است. البته آنچه بسیار اهیمت دارد این است که بافت ناحیه تناسلی به مدت یک تا دو ماه متورم خواهد بود و در این مدت نمی توان نسبت به شکل ظاهری ناحیه تناسلی قضاوت نمود و پس از این زمان و برطرف شدن تورم بافت ها می توان شکل نهایی را مشاهده نمود.

یکی از مهمترین توصیه ها به افرادی که تحت این روش از جراحی زیبایی زنان قرار می گیرند، این است که نبایست به مدت دو ماه رابطه جنسی داشته باشند زیرا این ناحیه بسیار حساس بوده و برقراری تماس جنسی می تواند منجر به فشار به بافت آن ناحیه و احساس در و ناراحتی شود.

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی بازگشت دارد؟

یکی از سوالات شایع که افراد می پرسند این است که آیا پس از انجام هر دو پروسه ، امکان تغییر و بازگشت به حالت اولیه وجود دارد؟ عمل کوچک  کردن لابیاها یک جراحی زیبایی زنان و یک جراحی پلاستیک است بدین صورت که بخشی از بافت برداشته می شود، لذا امکان بازگشت به حالت اولیه وجود ندارد. حتی اگر فرد پس از جراحی باردار شود و تغییرات هورمونی در فرد ایجاد گردد این امر نمی تواند منجر به تغییر و بازگشت لابیاها به حالت اولیه شود. به همین منظور شکل ظاهری لابیاها پس از جراحی ثابت است.

لابیاپلاستی با لیزر بهتره یا جراحی ؟

 

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

اما تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی به چه صورت است؟ فرقی نمی کند که شما لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی انجام داده باشد ، به طور کل انجام این فرایند سبب کاهش میل جنسی یا از بین رفتن آن نمی گردد، البته به شرطی که این جراحی به درستی انجام گردد.

در قسمت بالایی لابیاها ناحیه کلیتورال قرار دارد که اعصاب و حس جنسی در این ناحیه وجود دارد. به همین منظور در صورتی که جراحی دقیق و ظریف انجام نشود میل جنسی برطرف نمی گردد بلکه منجر به افزایش میل جنسی و اعتماد به نفس در فرد می شود.

اگر دوست دارید بیشتر بدانید، مطلب رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی را بخوانید.

مزایای دستگاه مونالیزا تاچ برای عمل لابیاپلاستی

  • نتیجه بخشی سریع
  • مدت زمان کوتاه در انجام آن
  • مقرون به صرفه بودن
  • غیر تهاجمی و غیر جراحی بودن این روش
  • نداشتن خطرات و عوارض
  • عفونت های واژینال از طریق این روش کاهش می یابد.
  • جوان و زیبا سازی واژن
  • تنظیم ph واژن
  • عدم استفاده از داروی بیهوشی و بی حسی موضعی
  • کمترین میزان دوره نقاهت

اگر دوست دارید مطالب علمی بخوانید:

در زیر مطالب علمی به زبان انگلیسی از مراجع معتبر دنیا را آورده ایم که میتوانید در آن ها اطلاعات دقیق بدست آورید.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8498955/

https://www.nhs.uk/conditions/cosmetic-procedures/cosmetic-surgery/labiaplasty/

https://www.healthline.com/health/labiaplasty

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.