زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

تعریف زایمان طبیعی

لیبر در زایمان طبیعی عبارتند از انقباضات با ریتم منظم و افزایش یابنده رحم که باعث باز شدن و نرم شدن دهانه رحم می شود.برای شروع این انقباضات و لیبر طبیعی دکتر یوسفیات معتقد است: که بایستی  تا 41 هفتگی به خانم باردار فرصت دهیم البته باید مادر به آبریزش از رحم و خونریزی و کاهش حرکت جنین توجه کند.کاهش حرکت به معنی این است که مادر بایستی در اتاقی تنها به پهلوی چپ بخوابد اگر کمتر از 10 حرکت ظرف 2 ساعت احساس کرد این مسئله نشان دهنده کاهش حرکت جنین است.

خانم دکتر یوسفیان بر این مسئله تاکید دارند که در زایمان طبیعی بهتر است عضور ظاهر شده نوزاد در محل خروج سر باشد.

و همچنین انقباضات ممکن است از هفته ها پیش از زایمان طبیعی در خانم هایی که شکم اولشان است به صورت مختصر ایجاد شود.اگر انقباضات رو به بیشتر شدن باشد بایستی حتما به اورژانسهای زنان و زایمان مراجعه گردد.

ممکن است پس از شروع لیبر و دردهای زایمانی تا 2 روز خانم شکم اول در لیبر بماند و به مرحله فعال زایمانی نرسد(دهانه رحم حدود 4 سانتی متر باز نشود.)

در این صورت همراه زائو و خانم باردار نبایستی نگران شوند.

مهمترین مسئله در یک لیبر خوب و پیشرونده علاوه بر داشتن لگن مناسب و ورود مناسب جنین به داخل لگن مسئله آرامش خانم باردار می باشد.

خروج جفت پس از زایمان نوزاد حدود 30 دقیقه بعد اتفاق می افتد.

پش از زایمان طبیعی واکسیناسیون ضد سرخجه و در افراد غیر ایمن در روز ترخیص بایستی تجویز شود.(12-48 ساعت پس از زایمان)

خانم دکتر ویدا یوسفیان معتقد است به علت مشکلات زیادی که تا 1 ساعت پس از زایمان بوقوع می پیوندد ، بایستی درطی این یک ساعت خونریزی پس از زایمانکه اصطلاحا (آتونی) گفته می شود. مادر تحت نظر قرار گیرد و هر 15 دقیقه یکبار رحم مادر ماساژ داده شود و همچنین نشانه های هماتوم پری بایستی بررسی شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.