جوانسازی واژن در طب سنتی

جوانسازی واژن در طب سنتی

یکی دیگه از راه های جوانسازی واژن، که مثل واژینوپلاستی نیاز به جراحی نداره و مورد توجه همه خانوم ها قرار گرفته؛ جوانسازی واژن در طب سنتی هستش.

توی این روش هیچ عمل جراحی صورت نمی گیره و خانوم ها می تونن با روش هایی که در طب سنتی اومده، برای زیباسازی و جوانسازی واژن اقدام کنن.

نکته قابل توجه اینه که روش هایی که در ادامه راجع بهشون توضیح داده میشه؛ تأثیر عمل جراحی رو نداره و برای دستیابی به نتیجه کم و بیش، باید زمان زیادی این روند در پیش گرفته بشه.

راه های جوانسازی واژن در طب سنتی

روش های جوانسازی واژن در طب سنتی

رسانه ها و فرهنگ عامه علاقه فزاینده ای به روش های تنگی واژینال، ظاهراً برای بهبود رضایت جنسی، منتشر می کنن. البته این کار نه تنها رسیدگی به زیبایی محسوب میشه بلکه به سلامتی خانوم ها هم کمک می کنه.

تکنیک‌ های جوان ‌سازی واژن از چاقوهای جراحی تا لیزرهای غیرتهاجمی و دستگاه ‌های فرکانس رادیویی پیچیده پیشرفت زیادی کردن.

طبق آمار بانک اطلاعات ملی انجمن زیبایی واژن، از سال 2011 تا 2021، روش ‌های جوان‌ سازی واژن 7.6 برابر افزایش داشته.

محبوبیت درمان‌ های جوانسازی واژن در حال افزایش هستش، زیرا بانوان دوست دارن اثرات پیری، زایمان و یائسگی رو خنثی کنن.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

جوانسازی واژن چیست؟

جوانسازی واژن بر روی واژن و کف لگن تمرکز داره و هدفش اینه که ظاهر و عملکرد واژن رو بهبود ببخشه. یکی از دلایل اصلی جستجو برای جوانسازی واژن، بهبود رضایت جنسی است.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کار، برطرف کردن نگرانی های مرتبط با پیری واژن هستش. با افزایش سن، بافت واژن خانوم ها سست و کم آب میشه که میتونه منجر به آتروفی واژن و دیسپارونی (مقاربت دردناک) بشه.

طبق گزارش ها، جوانسازی واژن باعث بهبود خاصیت ارتجاعی و روانکاری میشه و درد را به حداقل می رسونه.

روش های جوانسازی واژن میتونه به ترمیم و سفت کردن شلی واژن ناشی از زایمان کمک کنه. همچنین برای برخی از شرایط پزشکی، از جمله بی اختیاری یا افتادگی واژن هم تجویز شده.

انواع مختلفی از روش‌های جوان‌سازی واژن وجود داره که از جراحی گرفته تا غیرجراحی رو شامل میشه که هر کدوم برای رفع نگرانی ‌ها یا شرایط خاص به بیمار توصیه میشن.

عمل زیبایی واژن

معروف ترین و رایج ترین عمل زیبایی واژن لابیاپلاستی است که در این عمل نسبت به اصلاح فرم لبه های واژن اقدام می شود و هم در سلامتی و هم زیبایی ناحیه تناسلی بسیار تاثیر گذار است.

اگر دوست دارید یکی از بهترین پزشک های لابیاپلاستی در تهران را بشناسید و در مورد این عمل اطلاعات بیشتری داشته باشید به لینک لابیاپلاستی در تهران مراجعه کنید.

لیزر سفید کننده واژن هم دیگر خدمات پزشکی است که برای جوانسازی واژن با هزینه کمتر معمولا از آن بهره گرفته می شود.

روش های جوانسازی واژن در طب سنتی

روش های جراحی برای جوانسازی واژن

جراحی جوانسازی واژن، روش های مختلفی رو برای کاهش اندازه کانال و دهانه واژن دربر داره. جراح های زنان یا جراح های پلاستیک معمولاً این جراحی رو انجام میدن.

این تکنیک های جراحی عبارتند از:

  • واژینوپلاستی (سفت کردن یا ترمیم کانال واژن)
  • لابیاپلاستی (تغییر شکل لابیا)
  • ولوپلاستی (تغییر شکل بافت فرج)
  • پرینئوپلاستی (حذف بافت اضافی، سفت کردن و تقویت عضلات پرینه)
  • مونسپلاستی (برداشتن بافت چربی از روی استخوان شرمگاهی)
  • کاهش کلاهک کلیتورال

 

بیشتر تکنیک ها مشابه روش هایی هستند که در کولپورافی سنتی برای اصلاح افتادگی واژن یا نقایص کف لگن استفاده میشن. نتایج این جراحی ها امیدوارکننده است، اما خطر عوارض نیز وجود داره.،

جوان کردن واژن به روش های خانگی

بهترین و ایمن ترین روش برای جوانسازی واژن به روش خانگی، ورزش کردنه. ورزش های مخصوصی که به جمع شدن واژن و درمان افادگی رحم کمک می کنن.

اما همونطور که گفته شد، این راه های درمانی بازدهی زودهنگام ندارن و باید حتماً به انجامشون ادامه داد و به صورت مستمر در برنامه زندگی قرار داد.

جوانسازی واژن بدون جراحی و به روش های سنتی

در ادامه برای بهره وری از روش‌ های تنگ کردن واژن با ورزش، چند حرکت پیشنهاد شده که میتونه خیلی کمک کننده باشه.

بعضی از ورزش ‌ها و حرکات خاص باعث میشن که عضلات ناحیه لگن تقویت بشن. تقویت این ماهیچه ها هم تنگ شئن و وسفت شدن واژن رو به همراه داره.

ورزش برای جوانسازی واژن در طب سنتی

  1. حرکات اسکات

برای تقویت عضلات کف لگن و سفت کردن واژن، حرکات اسکات خیلی مؤثر هستن. برای انجام حرکت استکات باید به نحوی بایستید که انگار روی یک نیمکت نشستید.

پاها رو اندازه عرض شونه باز کنید و باسن رو کمی به عقب بکشید. کمی صاف بایستید و دوباره تکرار کنید. این حرکت رو روزی 15 تا 20 بار انجام بدید.

  1. حرکت پل باسن برای سفت کردن واژن

این حرکت رو باید در حال دراز کشیده انجام بدید. به این صورت که کف پا رو روی زمین بگذارید و کمی از هم فاصله بدید. بعد به آهستگی باسن رو از روی زمین بلند کنید.

شانه ها روی زمین قرار می گیرن و نوک پنجه پا زمین رو لمس می کنه. یادتون باشه عضلات سرینی باید منقبض باشن. مدتی در  همین حالت بمونید و سعی کنید روزی 15 تا 20 باز این حرکت رو تکرار کنید.

جوانسازی واژن به روش های خانگی

  1. حرکت تمرینی کگل برای جوانسازی واژن به روش سنتی

این تمرینات برای سفت کردن عضلات کف لگن و بافت اطراف واژن خیلی مفیدن. انجام دادن این تمرینات در هر جایی امکان پذیره.

حتی زمانی که مشغول تماشای تلویزیون یا رانندگی هستید و یا مشغول آشپزی و یا خرید هستید؛ می تونید این تمرین رو انجام بدید.

برای انجام این تمرین کافیه عضلات درست رو شناسایی کنید. عضلاتی که جریان ادرار رو متوقف می کنن. تمرین کگل زمانی که مثانه خالی باشه مؤثرتره.

انجام تمرین کگل

اگرچه انجام این تمرینات در حالت نشسته هم ممکنه اما بهتره به کمر دراز بکشید و عضلات کف لگن رو منقبض کنید. پنج ثانیه نگه دارید و سپس پنج ثانیه شل کنید. این تمرین رو حداقل پنج بار پشت ‌سرهم تکرار کنید.

وقتی کمی قوی شدید و انجامش براتون راحت شد؛ می ‌تونید زمان انجام این حرکات رو به ۱۰ ثانیه افزایش بدید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، این تمرینات رو سه ست ده باره انجام بدید.

  1. حرکات کششی

یکی دیگه از حرکاتی که به تقویت عضلات واژن کمک می کنه، حرکات کششی هستن. ساده ‌ترین روش برای انجام این حرکت اینه که روی لبه صندلی نشسته و پاهاتون رو باز نگه دارید. بعد به سمت مچ پاها خم شده و دست ‌ها رو به سمت بیرون باز کنید.

این کار رو ده بار در روز انجام بدید تا به نتیجه دلخواهتون برسید.

  1. بالا بردن پا در حال دراز کشیده

روی یک سطح نرم به پشت بخوابید. بعد به ترتیب یک بار پای راست و یک بار پای چپ را بدون خم کردن زانو بالا ببرید. به نحوی که کف پا به سمت بالا باشه.

هنگام انجام این حرکت، از خمیده شدن کمر خودداری کنید تا به مهره های کمر فشار نیاد. این حرکت رو ده بار برای هر پا انجام بدید.

جوانسازی واژن در طب سنتی

جوانسازی واژن در طب سنتی با مواد طبیعی

یکی دیگه از روش های تنگ کردن واژن به روش طب سنتی، استفاده از مواد طبیعی و مواد غذایی مناسبه. میوه ها و سبزیجاتی که سرشار از فیتواستروژن هستن؛ می تونن به سفت شدن واژن کمک کنن.

بعضی از خوراکی هایی که تا حدی از شل شدن واژن جلوگیری میکنه در ادامه آورده شده:

  • هویج
  • دانه کنجد
  • دانه شنبلیله
  • مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک
  • امگا
  • سویا
  • ماست
  • سیب
  • کرن بری
  • گردو و فندق

برای جوان سازی واژن چه باید کرد؟

برای جوانسازی واژن میشه از میوه ها کمک گرفت. بعضی از میوه ها با سفت شدن و جوان سازی واژن کمک می کنن. در ادامه با من همراه باشید تا چند مورد رو با هم بررسی کنیم.

  1. تنگ کردن واژن با سیر

خواص درمانی سیر برای همه شناخته شده ست و علیرغم بویی که داره، طرفدارهای زیادی داره. علاوه بر خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که داره، روی دستگاه تناسلی زنان هم عملکرد فوق العاده ای داره.

سیر باعث میشه که بوی بد واژن از بین بره و در کنار مقابله با عفونت های مخمری در واژن، به سفت شدن اون هم کمک میکنه.

جوانسازی واژن در طب سنتی با مواد طبیعی

  1. آووکادو

این میوه هم به جوانسازی و سفت کردن دیواره واژن و سلامت اون کمک می کنه. این میوه با داشتن ویتامین هایی مثل پتاسیم و B6 به تقویت واژن کمک کرده و میل جنسی رو افزایش میده.

  1. تنگ کردن واژن با انار

برای این که واژنی سفت و تنگ داشته باشید؛ از پوست انار غافل نشبد. برای استفاده از پوست انار، باید اول اون رو تمیز بشویید. بعد اجازه بدید که پوست انار خشک بشه.

پوست های خشک شده رو آسیاب کنید و در قابلمه روی حرارت بذارید و حدود یک ربع بجوشونید. آب داخل قابلمه که به رنگ قهوه ای در اومد، اون رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید که سرد بشه.

از این محلول یک ربع قبل از رابطه جنسی روی واژن اسپری کنید. سعی کنید حداقل سه تا چهار بار در هقته از این محلول استفاده کنید تا تأثیرش رو روی بدنتون متوجه بشید.

جوانسازی واژن با داروی گیاهی

برای این که چند تنگ کننده واژن گیاهی بهتون معرفی کنم، همراه من باشید. برای تنگ کردن واژن میشه از داروهای گیاهی هم استفاده کرد.

این روش به خاطر گیاهی بودن و عدم استفاده از مواد شیمیایی، راهی بی خطر و تقریباً مقرون به صرفه ست.

  1. سفت کردن واژن با آلوئه‌ ورا

همون طور که میدونید آلوئه ‌ورا یه گیاه فوق العاده برای رفع مشکلات پوستیه و خواص دارویی زیادی داره. استفاده از این گیاه به خاطر خاصیت ترمیم کنندگی که داره، به سفت شدن واژن کمک می کنه.

برای استفاده از ژل داخل گیاه آلوئه ورا، اون رو برش بزنید. بعد با یه وسیله تمیز مثل قاشق، مقداری از ژل رو بردارید و داخل ظرف بریزید. بعد ژل رو با دست های تمیز به داخل واژن وارد کنید.

جوانسازی واژن در طب سنتی با داروهای گیاهی

  1. پیوراریا میریفیکا

این گیاه خاصیت سفت کنندگی داره. استفاده از این گیاه برای سفت کردن سینه ها به کار میره؛ اما برای سف کردن عضلات واژن هم مؤثره.

  1. استفاده از گیاه آمله برای جوانسازی واژن در طب سنتی

آمله یا همان انگور فرنگی هندی، برای تقویت سیستم ایمنی بدن و درخشان و مستحکم کردن موها، و سفید و شفاف کردن پوست به کار میره. اما یکی دیگه از خواص گیاه امله، سفت کنندگی و جوانسازی واژن در خانوم هاست.

هفت عدد از این گیاه رو در دو لیوان آب بجوشونید و بعد از خنک شدن به صورت اسپری روی واژن استفاده کنید. هفته ای سه بار این کار رو قبل از رفتن به حمام انجام بدید.

  1. کوهوش سیاه

این گیاه به دلیل وجود دایزوفلاون‌ ها، دارای خواص فیتواستروژنیک هستند و به جوان ‌سازی اندام تناسلی زنانه کمک می ‌کنن. این گیاه در رفع بسیاری از مشکلات مربوط به خانوم ها مؤثره و خاصیت درمانی بالایی داره.

تنگ کردن و سفت کردن واژن یکی از کاربردهای کوهوش سیاه برای خانوم هاست. عصاره این گیاه رو تهیه کنید و هر روز روی عضلات داخلی و خارجی واژن استعمال کنید.

  1. استفاده از مارچوبه برای تنگ شدن واژن و جوانسازی واژن در طب سنتی

گیاه مارچوبه در طب آیورودا، ترشحات هورمونی رو تنظیم میکنه و به ‌عنوان یک تقویت‌ کننده برای دستگاه تناسلی خانوم ها عمل میکنه.

این گیاه از گذشته تا به حال برای تنگ کردن واژن و جلوگیری از افتادگی واژن استفاده میشه. این گیاه رو دو تا سه بار در روز استفاده کنید.

استفاده از مارچوبه برای تنگ کردن واژن

  1. فندق افسونگر

از پوست درختچه فندق افسونگر برای تنگ کردن واژن استفاده میشه. پوست خشک شده فندق افسونگر رو از عطاری ها تهیه کنید و پودر کنید.

سپس پودر رو با مقداری آب مخلوط کنید و هفته ای یک بار از این مخلوط برای شستشوی اندام تناسلی استفاده کنید. از اونجایی ‌که فندق جادوگر خاصیت منقبض کنندگی داره؛ ازش برای تنگ کردن و سفت کردن واژن استفاده میشه.

جوانسازی واژن در طب سنتی

اگه دوست دارید تنگ کدرن واژن رو با داروهای گیاهی انجام بدید و یا روش های سنتی رو امتحان کنید؛ حتماً قبلش با یه دکتر متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

در صورتی که باردار هستید و یا نوزاد شیرخوار دارید؛ هرگز این راه ها رو بدون مشورت با دکتر انجام ندید. می تونید برای مشورت با دکتر زنان، تقاضای ویدیو کال یا تماس تلفنی داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.