آیا بعد از سزارین می توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

همانطور که می دانید زایمان و بهبودی پس از آن نیاز به صبر دارد، چرا که دگرگونی والدین همه جنبه‌ های زندگی را در بر می ‌گیرد. چرا که شما علاوه بر اینکه شما مادر شده اید، انسان هستید و ممکن است به رابطه جنسی نیز فکر کنید. این که آیا بعد از زایمان می توانید رابطه جنسی داشته باشید یا خیر؟

یکی از مواردی می باشد که حتما قبل از زایمان فکرتان را مشغول می کند. سازگاری با مادر شدن، چه برای اولین بار یا سومین بار باشد، چیزی است که شایسته رنج کشیدن می باشد. اما می بایست شما به دیگر لذت ها مانند رابطه جنسی نیز فکر کنید. در ادامه قصد داریم بدانیم که آیا بعد از سزارین می توان رابطه جنسی برقرار کرد یا خیر؟ پس با ما همراه شوید.

چه مدت بعد از سزارین می توانید رابطه جنسی داشته باشید؟

اگرچه تجربه هر فرد از رابطه جنسی بعد از سزارین متفاوت است، اما بسیاری از افراد در مقایسه با کسانی که زایمان طبیعی داشته اند دیرتر رابطه جنسی را آغاز می کنند. به طور حتم، حدود شش هفته طول می کشد تا دهانه رحم به اندازه طبیعی خود بازگردد. زیرا بعد از ۶ هفته رحم کوچک می شود و زخم سزارین بهبود می یابد. همچنین قابل درک است که روند بهبودی زمان می برد و به همین جهت توصیه پزشک این است که تا شش هفته پس از زایمان صبر کنید. بهتر است بدانید که این یک رویکرد عاقلانه است که باید تا شش هفته معاینه پس از زایمان رابطه جنسی را متوقف کنید تا خود را با بهترین توصیه های بهداشتی آماده کنید.

کنترل احساسات بعد از زایمان سزارین

سعی کنید با نیازهای بدن، احساسات و شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. بحث ‌های آزاد با همسرتان درباره برنامه ‌ریزی برای داشتن رابطه جنسی، نوع رابطه جنسی یا تصمیم ‌گیری برای صبر طولانی ‌مدت، می تواند مهم باشد.‌ هنگامی که پزشک اجازه داد تا با همسر خود شروع به رابطه جنسی کردید، به یاد داشته باشید که نیازی به عجله کردن نیست. لحظه ای به سلامت روان خود توجه کنید، چرا که بسیاری از افراد با افسردگی و اضطراب پس از زایمان دست و پنجه نرم می کنند و زایمان و مراقبت از نوزاد یک تغییر بزرگ در زندگی می باشد. بدن شما هنوز تغییرات هورمونی را پشت سر می گذارد و برخی افراد احساس می کنند که رابطه جنسی برای آنها مناسب نیست. به هر حال، رابطه جنسی یک تجربه فیزیکی و احساسی است، بنابراین هم ذهن و هم بدن نیاز به توجه دارند. اگر هنوز مشکل دارید، می توانید با پزشک خود در رابطه با کنترل احساسات خود برای از سر گیری رابطه جنسی با پزشک صحبت کنید.

چطور بهترین دکتر سزارین در تهران را پیدا کنیم؟

آیا رابطه جنسی پس از سزارین خطراتی دارد؟

از سرگیری رابطه جنسی پس از زایمان سزارین قبل از شش هفته توصیه شده می تواند منجر به افزایش خطر عفونت و سایر عوارض شود. اکثر زنان در چند هفته اول دوره پس از زایمان با مقداری خونریزی از محل برش سزارین مواجه می‌ شوند. این امر باعث می‌ شود به طور کلی و به ویژه هنگام رابطه جنسی به آن منطقه حساس توجه بیشتری داشته باشند و به همین دلیل هیچ گونه لذتی در هنگام رابطه جنسی احساس نشود.
• خطر عفونت در محل عمل سزارین وارد شدن باعث مشکلات جدی می ‌شود.
• ممکن است درد و ترس از ایجاد آسیب در محل جراحی باعث مشکلات و ناراحتی شما شود.
•شروع زودرس رابطه جنسی ممکن است باعث تأخیر در بهبود شما و بازگشت به شرایط طبیعی نشود.
•شروع زودرس رابطه جنسی ممکن است باعث خونریزی یا مشکلات دیگر شود.
• عدم آمادگی بدنی و عضلات ضعیف می‌ تواند باعث مشکل در رابطه جنسی شود.

قیمت عمل زیبایی لابیاپلاستی

تصمیم گیری در مورد گزینه های کنترل بارداری

یکی از جنبه های از سرگیری رابطه جنسی، تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کنترل بارداری برای شما مناسب است یا خیر. اهداف خانواده شما هر چه که باشد، از سرگیری رابطه جنسی با آرامش خاطر به ایجاد تجربه راحت و بدون استرس کمک می کند. در مورد برنامه های خود با یک متخصص صحبت کنید تا بهترین توصیه های پیشگیری از بارداری را برای شرایط خود دریافت کنید ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که برخی از گزینه های کنترل بارداری می توانند بر مقدار شیر تأثیر منفی بگذارد.

بهترین راه برای از سر گیری رابطه جنسی پس از سزارین چیست؟

هنگامی که احساس می کنید برای داشتن رابطه جنسی آماده هستید، ممکن است تعجب کنید که چگونه از کند بودن روند بهبودی و افزایش درد جلوگیری کنید. بسیاری از مردم در مورد از سرگیری رابطه جنسی پس از تولد احساس نگرانی می کنند، بنابراین ما چند پیشنهاد عملی برای جلوگیری از رابطه جنسی دردناک بعد از سزارین داریم. ابتدا باید اشاره کنیم که از سرگیری رابطه جنسی پس از زایمان سزارین ممکن است با خونریزی پراکنده واژینال همراه باشد.
در حالی که جای نگرانی نیست، اما در صورت افزایش درد در اطراف محل برش یا واژن، باید در اسرع وقت با یا پزشک خود مشورت کنید. بهترین راه برای لذت بردن از رابطه جنسی بعد از سزارین این است که کارها را به آرامی انجام دهید.

مراقبت های بعد از سزارین

راحت ترین وضعیت رابطه جنسی بعد از سزارین چیست؟

خبر خوب این است که تعدادی از پوزیشن‌ های جنسی راحت واژینال وجود دارد که باید بعد از سزارین امتحان کنید.‌ به عبارت «Netflix and Chill» معنای جدیدی بدهید، پوزیشن‌های جنسی دراز کشیده را امتحان کنید، که تضمین می‌کند هیچ فشاری روی محل برش در حال بهبودی شما وارد نمی ‌شود و درد غیر ضروری وجود ندارد. موقعیت‌ هایی که شریک زندگی ‌تان پاهایش را روی هم می ‌زند و به عقب متمایل می ‌شود، باعث می ‌شود که راحت ‌تر از بالا بنشینید و خود را تثبیت کنید.
پوزیشن های جنسی که باید بعد از زایمان سزارین اجتناب کنید
شما بهترین کسی هستید که تصمیم می گیرید کدام پوزیشن های جنسی انتخاب شما باشد، هرچند ما چند نمونه برای شما در ادامه آورده ایم که باید از آنها برای مدتی بعد از زایمان سزارین اجتناب کنید. نکته اصلی که در اینجا باید به خاطر بسپارید این است که از هرگونه فعالیت جنسی که فشار بیش از حد بر محل برش و عضلات کف لگن شما وارد می کند اجتناب کنید.
-میسیونری سنتی یا هر گونه فعالیت جنسی که وزن بدن همسر شما روی شماست ممنوع است.
-سبک سگی نیز یکی از مواردی است که باید از آن اجتناب کنید، زیرا فشار بیشتری را بر عضلات مرکزی و کف لگن وارد می کند.
-وضعیت های ایستاده نیز مشکل هستند زیرا عضلات شکم شما هنوز در حال بهبود هستند.
-زمانی که در مسیر بهبودی سزارین خود قرار گرفتید و تصمیم به انجام آن گرفتید، همچنان با احتیاط ادامه دهید و به بدن خود گوش دهید.

نکاتی برای لذت بردن از رابطه جنسی بعد از سزارین

داشتن رابطه جنسی بعد از سزارین ممکن است دلهره آور باشد و با آزمون و خطا همراه باشد، اما به مرور زمان می توان از رابطه جنسی لذت برد. شما می توانید با به کار بردن نکات زیر از رابطه جنسی بعد از سزارین لذت ببرید:
– پس از عمل سزارین، به صبر و تمرین برای بهبود قوای عضلات نیاز می باشد.
-قبل از شروع هرگونه فعالیت جنسی، مشورت با پزشک خود را جدی بگیرید.
– استفاده از مواد لوبریکانت و روش‌ های دیگر برای کمک به راحتی و لذت بردن از رابطه جنسی می‌ تواند مفید باشد.
-برای افزایش لذت و آرامش در رابطه جنسی، ارتباط و احترام به همسر بسیار اساسی می باشد.
-درک و پذیرش تغییراتی که بعد از سزارین در بدن شما اتفاق می ‌افتد، می ‌تواند به شما کمک کند تا رابطه جنسی را با آرامش و لذت بیشتر تجربه کنید.

سوالات متداول

۱-آیا می ‌توانیم رابطه جنسی پس از عمل سزارین داشته باشیم؟

بله، اما بهتر است منتظر بهبود کامل بدن خود بعد از عمل باشید و پس از مشورت با پزشک خود اقدام کنید.

۲-چه مدت باید بعد از سزارین منتظر بمانیم تا دوباره رابطه جنسی داشته باشیم؟

پیشنهاد می‌شود حداقل ۶ تا ۸ هفته بعد از عمل سزارین منتظر بمانید تا بدن شما بهبود یابد و آماده باشد.

۳-آیا رابطه جنسی پس از سزارین باعث مشکلی برای بدن من می‌شود؟

بله، اگر زودتر از زمان توصیه شده به فعالیت جنسی بپردازید، ممکن است باعث عفونت یا ایجاد مشکلات دیگری شود. بنابراین بهتر است منتظر باشید و به دستور پزشک عمل کنید.

۴-آیا نیاز به استفاده از وسایل مانند کاندوم برای رابطه جنسی پس از سزارین وجود دارد؟

بله، استفاده از وسایل مانند کاندوم می‌ تواند در پیشگیری از عفونت ‌ها و مشکلات دیگر کمک کند و تا حدی ایمنی شما را افزایش دهد.

آدرس👈 شهرک غرب،بلوار فرحزادی،خیابان 18 متری بالای داروخانه دکتر مشرف،مطهری،پ168

و از طریق تماس با مطب به شماره:

02122074065
09370786637

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.