جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن
دکتر ویدا یوسفیان ،جراح زیبایی زنان، در اینباره می گوید:
برای دوباره سازی بافت واژن و جراحی ترمیمی واژن بایستی بدانیم براساس سن بیمار و شرایط فیزیولوژیکی و میزان زایمان ها و ژنتیک بافت (بررسی میزان شلی واژن) تصمیم می گیریم. بسیاری از بیماران از دکتر ویدا یوسفیان، متخصص زنان، می پرسند: آیا لیزر واژن در بهبود جوانسازی واژن برای ما مفید است؟


دکتر ویدا یوسفیان، جراح زنان، در پاسخ به این ها می گوید پس از معاینه واژینال ک بررسی میزان ریلکسیشن (Relaxation) واژن و اندازه گیری میزان شلی واژن برای شما می توانیم با قاطعیت ضمنی بگوییم که آیا می توانیم به انجام لیزر واژن در شما امیدوار باشیم یا خیر.
معمولاً برای جوانسازی واژن در بیمارانی که دچار بازشدگی شدید قسمت پرینه شده اند و ضایعه در این قسمت شهود است. لیزر نمی تواند نتیجه ی مطلوب را بوجود بیاورد زیرا که در این خانم ها که معمولاً زایمان های طبیعی متعدد داشته اند علاوه بر تنگ کردن واژن خواهان این هستند که بافت پرینه نیز از نظر ظاهری جمع و جور شود پس این خانم ها کاندید پرینورافی هستند.
جراحی پرینورافی نیاز به بستری ندارد و دکتر ویدا یوسفیان متخصص زیبایی زنان ظرف ۲ ساعت پس از انجام این عمل بیمار را مرخص می کند.
ضمناً علاوه بر پرینورافی دکتر ویدا یوسفیان توصیه به انجام لیفت واژن و عمل رکتوسل هم می نماید که باز هم بیماران به صورت سرپایی البته در کلینیک و یا بیمارستان عمل می شوند.


گاه به عقیده خانم دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان که  با خانم های یائسه ای برخورد می کند که دچار آتروفی و شلی واژن هستند ولی به علت سن بالا کاندید عمل جراحی نمی باشند و عمل جراحی در این ها با مخاطرات قلبی و عروقی همراه است لذا در این افراد توصیه به انجام لیزر واژن جهت تنگ کردن واژن و درمان آتروفی و خشکی واژن می شود.


در خانم های یائسه که دچار خشکی شدید هستند(سن حدود ۶۰ سال به بالا) توصیه به مصرف کرم استروژن نیز پس از انجام لیزر واژن می شود. جراحی زیبایی واژن بایستی به گونه ای انجام شود که بافت واژن پس از ترمیم و جراحی در هنگام معاینه پس از دو هفته حدود ۱۵-۱۰ سال جوان تر شده باشد(میزان تنگی واژن به گونه ای باشد که گویی فرد به ۱۵ سال قبل خود بازگشته است)
دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان می گوید: گاه پس از جراحی زیبایی زنان شاهد مواردی هستیم که همکاران یا بسیار خانم را تنگ کرده اند که قادر به سکس کردن بدون لوبریکانت و نرم کننده نمی باشد و یا آنقدر با احتیاط و Gentle این عمل را انجام می دهند که خانم پس از جراحی زیبایی واژن هیچ تفاوتی را نسبت به گذشته در خود احساس نمی کند و همسر (آقا) نیز پس از عمل در هنگام مقاربت هیچ تغییری در خانم نمی بیند. باید خاطر نشان کنیم که جوانسازی ترمیمی واژن و درمان شلی واژن باید به گونه ای انجام شود که جراح پس از عمل با آزمایشی که انجام می دهد بفهمد که عمل جراحی جوانسازی ترمیمی واژن و درمان شلی واژن به میزان کافی بوده است. باید بدانیم خیلی وقت ها پس از عمل جوانسازی واژن در خانم ها توسط لیزر واژینال حتی زخم های دهانه رحم برطرف می شوند البته در مورد این موضوع آخر خانم دکتر ویدا یوسفیان می گوید بین متخصصین زنان و زایمان اتفاق نظر وجود ندارد.

مقاله تهیه شده توسط :

خانم دکتر ویدا یوسفیان

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.