لابیاپلاستی چیست

عمل زیبایی لابیاپلاستی چیست و قیمت آن چقدر است؟

در دنیای امروز علاوه بر زیبایی ظاهری، زیبایی ظاهری اندام جنسی برای خانم ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. لابیاپلاستی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی اندام جنسی خانم ها می باشد که طرفداران زیادی دارد.

لابیاپلاستی به منظور افزایش زیبایی ناحیه تناسلی و درمان مشکلات ناشی از لابیای بزرگ انجام می شود.

برای استعلام قیمت عمل زیبایی لابیاپلاستی با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید.

قیمت عمل زیبایی لابیاپلاستی

خانم هایی که از سایز و شکل لابیای خود ابراز نارضایتی می کنند، معمولا به احساس خجالت و کمبود اعتماد به نفس در برابر شریک جنسی خود دچار می شوند. راه حل این افراد لابیاپلاستی است. بنابراین لابیاپلاستی مناسب افرادی است که از ظاهر اندام جنسی خود رضایت ندارند.

ممکن است سوالات مختلفی در خصوص Labiaplasty مطرح شود. در ادامه سوالات شما را پاسخ خواهیم داد و در این مطلب برای شما توضیح می دهیم چه افرادی کاندید این عمل هستند.

همچنین میتوانید فرم زیر را پر کنید تا ما با شما تماس بگیریم:

شماره تلفن خود را بگذارید تا ما با شما تماس بگیریم.

عمل لابیاپلاستی چیست؟

عمل لابیاپلاستی درمانی برای نارضایتی و یا خجالت از شکل ظاهری و اندازه ی واژن یکی از مسائل و مشکلاتی است که اکثر خانم ها به هنگام صحبت کردن در مورد آن احساس راحتی نمی کنند. بزرگ بودن لب های واژن در هنگام انجام حرکات ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و حتی رابطه جنسی باعث ایجاد ناراحتی می شود.

لابیاپلاستی چیست

لابیاهای دستگاه تناسلی به دلایل متفاوتی در برخی از خانم ها بزرگ، بدشکل و بد رنگ شده و در نتیجه خانم ها در صدد اصلاح این مشکل ساختاری بر می آیند. عمل جراحی که به اصلاح این مشکل می پردازد، عمل لابیاپلاستی نام دارد.

یکی از عمل های زیباسازی و جوان سازی واژن، عمل لابیاپلاستی می باشد که برای اصلاح فرم و کاهش اندازه لابیا مینور انجام می شود. این جراحی برای بهبود ظاهر لابیا و کاهش مشکلات فیزیکی حین فعالیت‌های روزانه انجام می‌گیرد.

اندام جنسی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها لابیا نام دارد. لابیا، یک اندام گوشتی مانند است که از اعضای داخلی دستگاه تناسلی زنان مانند کلیتوریس و دهانه واژن محافظت می کند.

لابیاها در اطراف دهانه واژن قرار دارند. لابیای بیرونی به عنوان لابیا ماژور و قسمت بزرگ لبه واژن است. این قسمت چین‌های بزرگتری دارد که از اندام‌های تناسلی خارجی شما محافظت می‌کند و پس از بلوغ با موهای ناحیه تناسلی پوشانده می‌شود.

لب‌ها یا چین‌های داخلی به عنوان لابیای مینور شناخته می‌شود که همان لب‌های کوچک واژن است. این چین‌های پوستی از دهانه مجرای ادرار و واژن را محافظت می‌کند.

عوامل زیادی مانند زایمان، پیری، فعالیت جنسی و ژنتیک، باعث بزرگ شدن اندازه لابیاها در واژن خانم‌ها می‌شود. که باعث مشکلاتی در ورزش‌کردن، موارد بهداشتی، فعالیت جنسی و سایر فعالیت‌های بدنی می شود.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

لابیاپلاستی به‌طور معمول روی بخش لابیا مینور واژن که نزدیک‌ترین چین‌ها به کلیتوریس است، انجام می‌شود تا ظاهری مناسب‌تر روی واژن ایجاد کند. هدف از این روش کاهش اندازه‌ لابیا مینور به صورتی است که در زیر قسمت لابیاماژور آویزان نشوند. لابیاپلاستی ممکن است به‌منظور رفع عدم تقارن لابیاها نیز انجام گیرد.

در طول این عمل جراحی و بسته به دلیل انجام آن، جراح شما یکی از این موارد را انجام می‌دهد:

  • مقداری از بافت لابیا را برای کاهش اندازه آن کاملا جدا می‌کند.
  • یک ماده پر کننده یا چربی به لابیا تزریق می‌شود تا آن ناحیه بزرگ‌تر شود.
  • در صورت نیاز ترمیم را در این قسمت انجام می‌دهد.

همچنین میتوانید تصویر لابیا برای پزشک ارسال کنید تا مستقیما از ایشان مشاوره بگیرید:

دکتر ویدا یوسفیان

 

روش‌های انجام عمل لابیاپلاستی

در این قسمت به بررسی روش های مختلفی که در زمینه ی انجام لابیاپلاستی وجود دارند می پردازیم. از هر کدام از این تکنیک ها می توان در عمل لابیاپلاستی استفاده کرد که بستگی به ظاهر لابیاها و تصمیم پزشک دارد.

لابیاپلاستی

تکنیک تریم:

در این روش لب های مینور کلامپ می شود و برش داده می شود یعنی بافت بیرون زده و نامتقارن با لستفاده از چاقوی جراحی، قیچی یا لیزر بریده شده و سپس بخیه زده می شود.

حدود یک سانتی متر از لابیا باقی گذاشته می شود تا به عنوان یک پوشش برای ورودی واژن عمل کند.

تکنیک تریم

تکنیک وج:

لبه طبیعی لابیا حفظ می شود وتنها بخشV شکل از قسمت بیرون زده بافت جدا می شود.در این تکنیک بافت زیر مخاطی دست نخورده باقی گذاشته می شودتا زمانی که لابیاها بخیه می شوند، لبه چین خورده آن ها بدون تغییر باقی بماند. همین امر ظاهر طبیعی این ناحیه را حفظ می نماید.

تکنیک وج

استفاده از لیزر واژینال:

در این روش با استفاده از لیزر بافت لابیا برش داده می شود و همزمان انعقاد خون انجام می شود. چون انجام برش و انعقاد یا کواگولیشن همزمان توسط لیزر انجام می گیرد بدون خونریزی است در نتیجه دوره نقاهت و بهبودی در روش لیزر سریع تر انجام می گیرد.

روش لیزری لابیاپلاستی با بیحسی موضعی و بدون بخیه یا با حداقل بخیه انجام می شودبه صورت سرپایی انجام می شود و فرد روز بعد از عمل می تواند فعالیت های روزانه خود را از سربگیرد.

از لیزر واژن به غیر از لابیاپلاستی در موارد دیگری ازجمله سفید کردن واژن و برطرف کردن شلی واژن استفاده می شود.

بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران کیست؟

بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران کیست و چطور یک جراح مطمئن پیدا کنیم؟

مهارت و تکنیکی که جراح از آن برای لابیاپلاستی استفاده می کند یکی از عوامل مهم در نتیجه بخش بودن عمل های جراحی است. در واقع داشتن علم و دانش به تنهایی کافی نیست به خصوص در جراحی های زیبایی که افراد به دنبال بهتر شدن ظاهر اندام خود هستند. بنابراین بی شک پزشکی که شما برای عمل لابیاپلاستی خود انتخاب می کنید نقش بسیار مهمی دارد.

چگونه می‌توان پزشک خوب را از بین جراحان بسیاری که در این زمینه فعالیت دارند پیدا کرد؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا بایستی با ویژگی‌های بهترین دکتر لابیاپلاستی در تهران بیشتر آشنا شوید که در ادامه به توضیح این موارد پرداخته شده است:

  • دارای تخصص و مدرک لازم باشد.
  • از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد.
  • سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار بدهد.
  • رضایت مراجعین قبلی را به دست آورده باشد.
  • از تکنیک‌ها و تجهیزات پیشرفته و به روز استفاده کند.
  • علاوه بر منطق ریاضی از علم هنر آگاهی داشته باشد.

دکتر ویدا یوسفیان یکی از شناخته شده ترین و بهترین متخصصین زنان و زایمان در تهران است که می توان گفت بهترین د کتر لابیاپلاستی در تهران نیز می باشد. او درکلینیک خصوصی خود در تهران ، جراحی ها و درمان های زیبایی اندام تناسلی و بهترین جراحی زیبایی زنان را انجام می دهد.

دکتر ویدا یوسفیان

بهترین دکتر در تهران

یکی از جراحی های پلاستیک در ناحیه تناسلی بانوان لابیاپلاستی است که می تواند کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد. طی این عمل شکل لابیا مینور( لب های داخلی در دو طرف دهانه واژن) تغییر می کند.

تغییر فرم و افتادگی لب داخلی واژن مشکلاتی را برای خانم ها ایجاد می کند که این مشکلات هم بر زندگی روزمره و هم بر زندگی جنسی تاثیر منفی می گذارد و در نتیجه باعث کاهش اعتماد به نفس این افراد می شود.

خانم ها با کمک جراحی لابیاپلاستی اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابی می کنند.

جراحی زیبایی زنان عموماً به دلایل زیبایی ترجیح داده می‌شود، اما گاهی اوقات این روش برای افرادی که لبه ‌های واژن بسیار بزرگ دارند یا هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی یا در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی می کنند، توصیه می‌شود.

لابیاپلاستی به زنان کمک می کند تا فعالیت های روزمره خود را راحت تر انجام دهند.علاوه بر این، زیبایی زنان کیفیت رابطه جنسی و اعتماد به نفس افراد را نیز افزایش می دهد. این جراحی بهتر است توسط بهترین دکتر لابیاپلاستی انجام شود تا عوارض نداشته باشد.

لابیاپلاستی با لیزر

لابیاپلاستی با لیزر یک جراحی بسیار رایج و راحته که نیاز به مراقبت های قبل و بعد از عمل نداره. این جراحی برای افرادی که از انجام عمل های جراحی و بیهوشی ترس دارند لیزر گزینه ی مناسبیه.

یکی از دلایل بزرگ شدن لابیای مینور به دلیل وراثت و ژنتیکی می باشد اما بعضی از خانم ها شکایت دارند که لابیاهای آن ها از ابتدا بزرگ نبوده. بنابراین دلایل دیگری مانند تغییرات هورمونی در دوران بلوغ و یا بارداری و زایمان باعث بزرگ شدن لابیا شده.

لابیاپلاستی با لیزر بهترین انتخاب برای خانم هایی است که از بزرگی لابیای خود ناراضی هستند.

لابیاپلاستی با لیزر

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

یکی از مزایای قابل توجه لابیاپلاستی با لیزر، توانایی آن در ارائه رویکرد دقیق تر و کنترل شده است. پرتو لیزر به طور دقیق بافت را حذف می کند، حداقل آسیب به ناحیه اطراف را تضمین می کند و خطر عوارض بعد از جراحی را کاهش می دهد. لیزر همچنین هنگام برش رگ های خونی را سوزانده و منجر به خونریزی کمتر، کاهش تورم و بهبود سریعتر می شود.

علاوه بر این، استفاده از لیزر در لابیاپلاستی اغلب در مقایسه با روش‌های جراحی مرسوم منجر به زمان بهبودی کوتاه‌تر می‌شود. فناوری لیزر باعث بازسازی سریعتر بافت می شود که می تواند منجر به کاهش ناراحتی، کمترین جای زخم و بازگشت سریع تر به فعالیت های عادی شود.

توجه به این نکته ضروری است که لابیاپلاستی، چه با لیزر انجام شود یا نه، یک تصمیم شخصی است و باید به طور کامل با یک جراح و متخصص زنان خبره و با تجربه در میان گذاشته شود. مشاوره به جراح این امکان را می دهد تا نگرانی ها، انتظارات و سابقه پزشکی بیمار را ارزیابی کند و از مناسب و ایمن بودن روش اطمینان حاصل کند.

در نتیجه، لابیاپلاستی با لیزر یک رویکرد پیشرفته و نوآورانه برای رسیدگی به نگرانی های زیبایی و عملکردی لابیا مینور ارائه می دهد. فناوری لیزر با دقت، حداقل تهاجم و زمان بهبودی سریع‌تر، به گزینه‌ای جذاب برای کسانی که به لابیاپلاستی فکر می‌کنند تبدیل شده است.

با این حال، مشورت با یک متخصص واجد شرایط برای بحث در مورد نیازهای فردی و تعیین مناسب ترین لابیاپلاستی یک روش جراحی است که شامل تغییر لب‌های کوچک یا لب‌های بزرگ است که چین‌های پوست اطراف دهانه واژن هستند. این روش معمولاً به دلایل زیبایی برای تغییر شکل یا کاهش اندازه لابیاها انجام می شود.

لابیاپلاستی با لیزر

آمادگی برای لابیاپلاستی با لیزر

قبل از انجام عمل لابیاپلاستی مواردی مانند سابقه سلامتی بیمار، آزمایشات زنان و تعیین انگیزه بیمار از انجام این جراحی ، توشط پزشک متخصص زنان آنالیز می شه و مورد بررسی قرار می گیره.

دو هفته قبل از انجام لابیاپلاستی، مراجعه کننده باید از مصرف آسپیرین یا داروهایی با عملکرد مشابه، قرص ویتامین E ، داروهای ضد انعقاد خون و داروهای سرماخوردگی پرهیز کنه. مصرف این داروها به طولانی شدن دوران نقاهت و افزایش خون ریزی منجر می شه.

سه روز قبل از انجام این جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنند. از دو هفته قبل از جراحی باید هرگونه عفونتی در ناحیه واژن از بین رفته باشه و در صورت وجود عفونت در ناحیه مورد جراحی، با مصرف قرص های آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، مصرف بشه تا عفونت درمان بشه.

همچنین در صورت لزوم با انجام آزمایش های خون، سنجش قند خون، سدیم، پتاسیم و فشار خون صورت می گیره.

اگر شما هم احساس ناراحتی از فرم و شکل واژن می کنید، نیازی به خجالت کشیدن نیست و به یک متخصص زنان و زایمان با تجربه و حاذق مراجعه و مشورت کنید.

لابیاپلاستی یکی از راه های درمانی یا زیبایی برای حل برخی از مشکلات زنان در ناحیه واژن است.

مزایای لابیاپلاستی با لیزر

تأثیر عمل لابیاپلاستی با لیزر

اگر فردی به دلیل بزرگ شدن یا نامتقارن بودن لابیاها احساس ناراحتی داشته باش، لابیاپلاستی برای او انجام می شه. همچنین می تونه برای رفع مشکلات عملکردی مانند ناراحتی در حین فعالیت های بدنی یا تحریک ناشی از لباس انجام بشه.

  • در این روش اندازه و شکل ظاهری لابیا را تغییر می کنه که این موضوع می تونه باعث افزایش کیفیت زندگی فرد بشه.
  • افزایش حساسیت لابیا و تحریک پذیری در نتیجه زندگی جنسی فرد به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.
  • پیشگری از بروز التهابات و عفونتهای احتمالی
  • اعتماد به نفس فرد را افزایش می ده.
  • همچنین این عمل به مخاط طبیعی واژن هیچ گونه آسیبی وارد نمی کنه.
  • لابیاپلاستی با لیزر دوران نقاهت زیادی نداره و بیمار بعد از 72 ساعت قادر است که فعالیت های روزمره را از سر بگیره و به امور روزانه خود بپردازد.

نحوه کار لیزر مونالیزا در عمل لابیاپلاستی چگونه است؟

لابیاپلاستی یک روش جراحی است که بر روی تغییر اندازه یا شکل لابیا مینور، لب های داخلی اندام تناسلی زنان تمرکز داره. با گذشت زمان، لابیاپلاستی به دلایل مختلفی از جمله نگرانی های زیبایی شناختی، ناراحتی در حین فعالیت های بدنی یا ناراحتی عاطفی ناشی از ظاهر لابیا محبوبیت پیدا کرده است.

در سال‌های اخیر، فناوری لیزر انقلابی در زمینه لابیاپلاستی ایجاد کرده است و روشی غیر تهاجمی و دقیق‌تر را در مقایسه با تکنیک‌های جراحی سنتی ارائه می‌ده. لابیاپلاستی با لیزر شامل استفاده از دستگاه لیزر برای برداشتن دقیق بافت اضافی، تراشیدن لابیا و دستیابی به نتیجه زیبایی شناختی مورد نظر است.

علاوه بر این، استفاده از لیزر در لابیاپلاستی اغلب در مقایسه با روش‌های جراحی مرسوم منجر به زمان بهبودی کوتاه‌تر می‌شه. فناوری لیزر باعث بازسازی سریعتر بافت می شه که می تونه منجر به کاهش ناراحتی، کمترین جای زخم و بازگشت سریعتر به فعالیت های عادی بشه.

توجه به این نکته ضروری است که لابیاپلاستی، چه با لیزر انجام شود یا نه، یک تصمیم شخصی است و باید به طور کامل با یک جراح متخصص خبره و با تجربه در میان گذاشته بشه. مشاوره به جراح این امکان را می ده تا نگرانی ها، انتظارات و سابقه پزشکی بیمار را ارزیابی و از مناسب و ایمن بودن روش اطمینان حاصل کنه.

برای جلوگیری از عوارض احتمالی مانند سوختگی، در اثر عمل با لیزر مونالیزا، بهتر است این کار توسط یک متخصص انجام بشه. عملکرد لیزر مونالیزا به این صورت است که بعد از حذف سلول های مرده به رشد سلول های جدید و کلاژن کمک می شود.

همچنین میتوان برای درمان بیماریهای زنان مانند عدم کنترل ادرار، مشکلات پس از دوران بارداری، یائسگی و نیز نازک شدن دیوارههای واژن یا آتروفی واژن از لیزر مونالیزا استفاده کرد.

لابیاپلاستی با لیزر یا جراحی؟

یکی از سوالات بسیار مهم در زمینه لابیاپلاستی، که دغدغه ی خیلی از مراجعین می باشد این است که آیا عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا بهتر است یا جراحی؟

در هر دو روش جراحی، لابیاهای مینور کوچک می شوند اما تفاوت هایی بین این دو نوع روش جراحی وجود دارد. تفاوت ها را در زیر بررسی می کنیم :

  • در جراحی لابیاپلاستی به روش لیزر بیهوشی نیاز نیست و پس از سر شدن موضع لابیاها بریده می شود.
  • مدت زمان انجام با لیزر حدود 10 تا 20 دقیقه است در حالی که مدت زمان جراحی بیش از 40 دقیقه می باشد.
  • با لیزر مونالیزا برش ها صاف تر هستند و نتیجه جراحی بهتر و فرم لابیاها طبیعی تر صورت می گیرد.
  • در روش جراحی با چاقو به بخیه زدن نیاز است اما در روش جراحی با لیزر نیازی به بخیه نیست . زیرا لیزر در حین بریدن قسمت های اضافی لابیا مینور، عروق موجود در این ناحیه را نیز می بندد.
  • زیرا لیزر در حین بریدن قسمت های اضافی لابیا مینور، عروق موجود در این ناحیه را نیز می بندد.
  • استفاده از لیزر مونالیزا برای برش لابیاها موجب خونرسانی بیشتر به لابیاها شده و قدرت تکثیر سلولی را بیشتر می کند. در نتیجه ترمیم و بهبودی بعد ازلابیاپلاستی با لیزر، بسیار سریعتر از لابیاپلاستی با جراحی می باشد و دوره نقاهت کمتری دارد.
  • مدت زمان انجام با لیزر حدود 10 تا 20 دقیقه است در حالی که مدت زمان جراحی بیش از 40 دقیقه می باشد.

 

شکل طبیعی لابیا

شکل طبیعی لابیا در افراد مختلف با نژادهای گوناگون، متفاوت است. تغذیه، نژاد و سبک زندگی می تواند بر شکل ظاهری تأثیر بگذارد.

شکل طبیعی لابیا

 

شکل طبیعی لابیا

 

شکل طبیعی لابیا

 

شکل طبیعی لابیا

 

شکل طبیعی لابیا

 

شکل طبیعی لابیا

عمل لابیاپلاستی با بی حسی یا بیهوشی؟

برای افرادی که قرار است جراحی در مطب انجام دهند، از بی حسی موضعی با داروی تزریقی که به موضع عمل تزریق می شود مختصری دردناک است. البته قبل تزریق بی حسی مدت ۶۰-۴۵ دقیقه از کرم بی حسی موضعی استفاده می شود. اما در نهایت چون داروی بی حسی به زیرپوست تزریق می شود مختصری دردناک است. اما بعد از تزریق داروی بی حسی، طی عمل جراحی بیمار دردی احساس نمی‌ کند و تنها کشش بافت یا فشار دست جراح را ممکن است حس کند. که این حالت به هیچ وجه همراه با درد نیست. در مواردی که نیاز به انجام جراحی در اتاق عمل باشد، طبق نظر متخصص بیهوشی، روش بی حسی تعیین می شود. اغلب موارد بی حسی نخاعی از طریق کمر انجام می شود و پس از بی حس شدن پاها و ناحیه تناسلی، فرد دردی ندارد و نیاز به تزریق داروی بی حسی در موضع عمل نیست. گاهی در بعضی افراد بیهوشی عمومی انجام می شود ولی در کل انتخاب یکی از این دو بر عهده متخصص بیهوشی بر اساس شرایط فرد است. از نظر پزشکی به طور کلی روش بی حسی اسپینال (نخاعی از کمر) نسبت به بیهوشی عمومی عوارض کمتر و بهبودی سریع تری دارد.

آیا لابیاپلاستی برگشت دارد؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال بهتر است بیشتر در مورد آناتومی ناحیه لابیا اطلاعات کسب کنید.

در بالا ناحیه ای به نام مونس پوبیس وجود دارد که از چربی و پوست تشکیل شده و در انتها به دو فولد به نام لابیا بزرگ منتهی می شود. در داخل لابیا بزرگ لابیاهای کوچک قرار می گیرند.

در بالا لابیا کوچک شامل کلیتوریس است و در پایین فورشت را ایجاد می کند. ناحیه لابیای مینور توسط پودندال داخلی که شاخه ای از ایلیاک داخلی است مشروب می شود.

لذا ناحیه ی لابیا کوچک خون رسانی زیادی دارد و دقت جراحی این ناحیه همیشه باید توسط جراح مجرب در نظر گرفته شود.

جراحی ناحیه لابیا کوچک چه توسط جراح و چه توسط لیزر برگشت پذیر نیست و عواملی چون چاقی، بارداری و زایمان نمی تواند جراحی این ناحیه را ناکار آمد نماید.

جراحی لابیاپلاستی یک عمل ماندگار و همیشگی است و پس از انجام آن شاهد رشد مجدد بافت نخواهیم بود. این عمل برای افزایش اتکا به نفس و احساس شادابی در فرد بسیار کارساز خواهد بود. بنابراین پاسخ این سوال خیر است.

لابیاپلاستی چیست

مراقبت‌های بعد از عمل 

جراحی لابیاپلاستی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود؛ به این معنی که نیاز به بستری شدن ندارد. اما به مراقبت های بعد از عمل نیاز دارد. بیشتر پزشکان برای کاهش خطر عفونت و التهاب واژن و کاهش درد، به بیماران آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند.

بعد از انجام عمل لابیا پلاستی ، حتما باید ناحیه تناسلی خود را تمیز نگه دارید. همچنین می توانید از کمپرس آب یخ برای کاهش درد و تورم محل مورد نظر استفاده کنید. برای رعایت بهداشت 24 ساعت پس از انجام عمل می توانید دوش بگیرید اما از هر گونه تماس با ناحیه تناسلی خودداری کنید.

دوره نقاهت حدودا 30 روز است. نکات زیر را در دوره نقاهت رعایت کرده تا بهبودی خود را تسریع کنید.

  • حداقل ۳ تا ۷ روز در منزل استراحت کنند.
  • برای جلوگیری از اصطکاک و درد بیش از حد، لباس گشاد بپوشند.
  • تغذیه سالم حاوی میوه و سبزیجات تازه داشته باشند.
  • تا مدتی از انجام ورزش و فعالیت‌های پرفشار خودداری کنند.
  • حداقل ۴ تا ۶ هفته، از مصرف تامپون خودداری کنند.
  • به مدت یک ماه از هرگونه فشار به اندام جنسی (استفاده از لباس تنگ، ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری، سوارکاری و ژیمناستیک) خودداری کنید.
  •  از هفته 3 الی 4 بعد از جراحی می توانید رابطه جنسی را مجددا از سر بگیرید.

دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی هم می‌تواند به دلایل پزشکی و فیزیکی و هم به دلایل زیبایی و احساسی انجام شود.

دلایل پزشکی و فیزیکی:

از آنجایی که بافت اضافی لب‌های واژن می‌تواند حالت پیچ‌خوردگی پیدا کرده، حالت نیشگون گرفتن ایجاد کند و باعث ناراحتی و تحریک فیزیکی در حین فعالیت‌های بدنی و مقاربت شود، این بافت اضافی باید حذف شود. همچنین، از آنجایی که بافت اضافی می‌تواند نظافت را دشوارتر کند و باکتری‌هایی را در خود جای دهد که می‌توانند منجر به ایجاد عفونت‌های دستگاه اداری شوند، برای بهبود بهداشت و سلامت لازم است که این جراحی انجام شود.

دلایل زیبایی و احساسی:

 از جمله دلایل زیبایی و احساسی برای جراحی لابیاپلاستی می‌توان به مواردی همچون، بازگرداندن ظاهری جوان‌تر به ناحیه واژن پس از زایمان یا در زمان پیری؛ برطرف کردن عدم تقارن در طرفین واژن؛ از بین بردن خطوط و برآمدگی‌هایی که در معرض دید هستند؛ و همچنین نیاز به افزایش اعتمادبه‌نفس با زیباسازی ناحیه واژن، اشاره کرد

راه های جلوگیری از عفونت بعد از لابیاپلاستی

برای جلوگیری از عفونت و چرکی شدن ناحیه جراحی بعد از هربار استفاده از سرویس بهداشتی، ناحیه را با سرم شست و شو دهید و برای خشک نمودن ناحیه از گاز استریل استفاده کنیم.

استفاده از صابون و یا محلول های ضدعفونی کننده کاربردی ندارد و سبب تحریک بیشتر ناحیه می شود، لذا از آنتی بیوتیک ها و ضد التهاب های موضعی که به صورت پماد در داروخانه ها موجود و توسط جراح نسخه شده باید استفاده شود.

نشانه ها و علائم عفونت بعد از عمل لابیاپلاستی

نشانه های عفونت شامل : سوزش، تب ، خارش، درد و تورم روزافزون در ناحیه می باشد. در صورت وجود این علائم حتما با جراح خود تماس بگیرید.

اگر پس از جراحی به درستی از آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی که برای شما تجویز شده استفاده نمایید قطعا دچار عفونت نخواهید شد.

ترمیم ناحیه لابیا اگر دچار عفونت نشود به دلیل وجود عروق خونی فراوان بسیار سریع خواهد بود.

لابیاپلاستی چیست

آیا قاعدگی مانع انجام لابیاپلاستی می شود؟

در زمان قاعدگی نباید اقدام به جراحی لابیاپلاستی نمود زیرا استفاده از نوار بهداشتی،ترمیم زخم ناحیه را مشکل خواهد نمود. تا حد امکان یک هفته بعد از تمام شدن پریود بهترین زمان برای انجام لابیاپلاستی است.

اگر فرد به علت شرایط خاص از جمله سفر اورژانسی می خواهد سریع تر عمل شود و پریودش هم نزدیک است، می تواند تحت نظر جراح زنان و با استفاده از قرص های ضد بارداری و استروژن، زمان قاعدگی را به تعویق بیندازد.

لابیاپلاستی با وجود زگیل تناسلی امکان پذیره؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که، اگر ضایعات فعال قابل مشاهده زگیل تناسلی در ناحیه لابیا و ولوواژینال وجود داشته باشد باید تا در مان قطعی از انجام عمل پرهیز نمود.

البته مثبت شدن hpv در ناحیه سرویکس یا دهانه رحم و عدم وجود ضایعات فعال قابل مشاهده زگیل تناسلی در بیرون واژن و ناحیه لابیا، منعی برای انجام لابیاپلاستی نمی باشد.

می توان این عمل را انجام داد و همزمان جهت رفع ویروس hpv از دهانه رحم اقدام به لیزر ناحیه سرویکس پس از انجام لابیاپلاستی نمود.

پس در نتیجه با وجود ویروس hpv  در دهانه رحم در صورتی که هیچ نشانه ای از زگیل در ناحیه ولوواژینال و لابیا و فوشت نباشد می توان با خیال راحت اقدام به لابیاپلاستی نمود.

جراحی کلیتوریس همزمان با لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک جراحی مینور است که به دلیل اینکه حجم خونریزی بیمار بسیار کم است و اگر جراح زیبایی زنان کار عمل لابیاپلاستی را با دقت انجام دهد و در این زمینه تخصص و تبحر داشته باشد میزان خونریزی بسیار کم می باشد ، به همین دلیل می توان همزمان با آن سایر جراحی زیبایی واژن را انجام داد که در ادامه به بیان این نکته و نام جراحی های همزمان با لابیاپلاستی می پردازیم

گاهی کلیتوریس در واژن از نظر اندازه بزرگتر از لابیای واژن است که در این صورت بسیار آزار دهنده می‌شود. برای رفع این موضوع می‌توان از عمل کوچک کردن کلیروتیس استفاده کرد که هودکتومی نام دارد. از این جراحی می‌توان در حین لابیاپلاستی استفاده کرد.

آیا دختران باکره می توانند لابیاپلاستی انجام دهند ؟

تصور غلطی که ممکن است برای عمل لابیاپلاستی وجود داشته باشد این است که برخی گمان می کنند که لابیاپلاستی می‌تواند به پرده بکارت دختران آسیب برساند. درصورتی که پرده بکارت درون دستگاه تناسلی قرار دارد در حالی که عمل بر روی لبه های خارجی واژن انجام می شود و هیچ گونه ارتباطی با پرده بکارت نخواهد داشت بنا بر این هیچ منعی برای دختران باکره نخواهد داشت.

در کل همه ی افراد به جز کسانی که از این عمل منع شده اند می توانند این جراحی را انجام دهند.کسانی که بیماری تیروئید، هایپر تیروئید و یا فشار خون دارند و این بیماری ها را کنترل و درمان نکرده اند قبل از انجام عمل زیبایی باید به بهبودی کامل برسند سپس می توانند عمل جراحی زیبایی واژن را انجام دهند.

لابیاپلاستی

ارتباط لابیاپلاستی با بارداری و زایمان

زایمان و بارداری از رویدادهایی هستندکه می‌تواند در اندازه و ظاهر لابیاها تأثیر بگذارد. زیرا طی مراحل آخر بارداری بدن زنان مملو از هورمون‌هایی می‌شود که می‌توانند باعث رشد قابل‌توجه لابیا شوند. این مسئله حتی درمورد زنانی که قسمت زیادی از لابیامینور خود را با عمل جراحی لابیاپلاستی بریده‌اند نیز صادق است. به همین دلیل، بسیاری از زنانی که در گذشته لابیاپلاستی انجام داده‌اند، تمایل به انجام مجدد این عمل پس از هرگونه حاملگی و زایمان طبیعی را دارند.

در این حالت، می‌توان یک متد جراحی بعد از بارداری را برای انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی انجام داد تا فقط بافت‌های اضافی که توسط هجوم طبیعی هورمون‌ها ایجاد شده است، بریده شوند.

انتخاب زمان انجام لابیاپلاستی درنهایت به خود بیمار بستگی دارد. اما اغلب توصیه می‌شود که زنان برای انجام عمل لابیاپلاستی تا بعد از زایمان و بارداری خود صبر کنند تا مجبور به انجام مجدد این عمل نشوند. بسیاری از زنان جوان مایل به انجام هرچه سریع‌تر جراحی لابیاپلاستی هستند تا احساس اعتمادبه‌نفس و راحتی بیشتری پیدا کنند، حتی اگر سال‌ها از بارداری و زایمان فاصله داشته باشند.

دکتر ویدا یوسفیان

لابیاپلاستی همزمان با سزارین

زنان باردار به هنگام زایمان مقدار زیادی خون از دست می دهند. این خونریزی هم در زایمان طبیعی و هم در سزارین اتفاق می افتد. در این حالت بافت های واژن بسیار پرخون هستند، بنابراین جراحی زیبایی واژن از جمله لابیاپلاستی همزمان با زایمان توصیه نمی شود.

تغییرات هورمونی در طول بارداری باعث می شود لابیاها بزرگ و حجیم شده و فرم شان تغییر کند. بزرگ شدن لابیاها در زمان بارداری اتفاقی کاملا طبیعی است و برای همه مادران رخ می دهد. بعد از زایمان و با به تعادل رسیدن هورمون ها، تورم لابیاها از بین می رود. بنابراین حجم و بزرگی لابیاها در بارداری و موقع زایمان، موقتی و غیر واقعی می باشد. در نتیجه عمل زیبایی واژن حین زایمان انجام نمی شود. لابیاپلاستی به زمانی موکول می شود که تورم لابیاها برطرف شده باشد.

یکی دیگر از عواملی که مانع از عمل لابیاپلاستی به هنگام سزارین می شود ریسک عوارض لابیاپلاستی در زمان زایمان می باشد. چراکه تمام بدن مادر به خصوص اندام های تناسلی پر خون هستند، هر نوع جراحی که در این ناحیه با ریسک بالایی منجر به عفونت و خونریزی در ناحیه واژن خواهد شد. احتمال بروز عوارض عمل لابیاپلاستی در زنان بعد از زایمان بسیار زیاد است.

انجام مراقبت بعد از عمل لابیاپلاستی ضروری می باشد و باید برای جوش خوردن لابیاها داروهای خاصی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع مراقبت ها با مراقبت های بعد از زایمان تداخل دارند و برای مادر مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

به همین دلیل است که هیچ وقت عمل لابیاپلاستی همزمان با سزارین انجام نمی شود. زیرا هدف از عمل لابیاپلاستی زیبایی واژن و بازگشت اعتماد بنفس خانم ها در رابطه جنسی است.

در صورت انجام عمل زیبایی واژن از جمله جراحی حین سزارین ، احتمال اینکه بعد از زایمان لابیاها به فرم طبیعی قبل از بارداری برگردند و شخص از اندازه و ظاهر لابیاهای جراحی شده ناراضی باشد، بسیار زیاد است. اگر شخص از فرم لابیا و اندازه آن راضی نباشد مجبور به انجام جراحی ترمیمی خواهد بود که سخت تر از عمل جراحی اول و پر هزینه تر است.

بهترین زمان برای عمل لابیا پلاستی 2 الی 6 ماه بعد از زایمان می باشد.

لابیاپلاستی باعث کاهش میل جنسی می شود ؟

خانم ها دو نقطه عصبی متعلق به امیال جنسی دارند. یکی نقطه G که در داخل واژن قرار دارد و دیگری ناحیه کلیتوریس می باشد. در اثر تحریک جنسی این دو قسمت، ارگاسم در خانم ها رخ می دهد. بنابراین هیچ گونه نقطه عصبی مربوط به امیال جنسی در قسمت لابیاها وجود ندارد. در نتیجه عمل لابیاپلاستی هیچ گونه اثری بر کاهش میل جنسی نخواهد داشت.

مزایا و معایب لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک عمل سرپایی محسوب می‌شود که یک الی دو ساعت طول می‌کشد و می‌تواند زندگی شما را از بسیاری جهات تقویت کند و برخی از این ناراحتی‌های شما را دراین‌خصوص تسکین دهد. اگر تصمیم به انجام جراحی لابیاپلاستی دارید، بهتر است که با مزایا و معایب این عمل نیز آشنا باشید.

مزایای عمل

  1. احساس زیبایی بیشتر
  2. عدم تحریکات مزمن در اثر برخورد لابیا ها با لباس یا غیره
  3. راحتی در انجام حرکات ورزشی و انجام برخی ورزشها خاص
  4. افزایش کیفیت زندگی فرد
  5. اعتمادبه‌نفس بیشتر
  6. افزایش کیفیت و ارتقای ارتباط جنسی
  7. عدم نمایان بودن لابیاها در لباس های تنگ و بدن نما

معایب عمل 

مانند هر عمل جراحی دیگری، لابیاپلاستی نیز ممکن است با خطراتی همراه باشد. از جمله خطرات عمده می‌توان به خونریزی، هماتوم و عفونت اشاره کرد. سایر خطرات می‌تواند شامل باز شدن زخم که باعث طولانی‌تر شدن زمان بهبودی می‌شود، احساس ناراحتی در هنگام مقاربت جنسی، نیاز به جراحی مجدد، ایجاد تغییر یا مشکل در ارگاسم، احساس درد در ناحیه جراحی، و یا تغییر در حس پوست باشد. البته با توجه به اینکه هر بیمار شرایط متفاوتی دارد، علائم و عوارض جانبی نیز می‌تواند در مورد هر شخصی متفاوت باشد.

لابیاپلاستی چیست

بهترین سن برای انجام جراحی

بهترین سن برای انجام عمل لابیاپلاستی 18 سال به بالا است. در موارد بسیار نادر، پزشک ممکن است جراحی را بر روی یک خانم جوان زیر 18 سال انجام دهد که این امر معمولاً فقط در موارد درد ناشی از تغییر شکل فیزیکی لابیا یا مسائل ناشی از آسیب‌دیدگی انجام می‌شود. دلایل اصلی توصیه نکردن این جراحی بر روی زنان زیر 18 سال عبارتند از:

  • نوجوانان زیر 18 سال هنوز از نظر عاطفی و جسمی در حال رشد هستند
  • جراحی قبل از رسیدن به بلوغ کامل ممکن است با عواقب ناخواسته‌ای مانند زخم یا از دست دادن حس همراه باشد
  • نوجوانان ممکن است تحت تأثیر تصاویر اندام تناسلی زنانه ایده‌آل در رسانه‌های زیبایی قرار گرفته و براساس یک تفکر غیرواقعی تصمیم بگیرند، بدون اینکه بدانند تفاوت در اندازه، شکل و تقارن در ناحیه تناسلی یک امر طبیعی است.

لابیاپلاستی یک جراحی پلاستیک نسبتاً جزئی است، اما قابل برگشت نیست و تصمیم برای انجام این جراحی کار چندان ساده‌ای نیست. در عین حالی که بسیاری از دختران جوان در مقطعی از زندگی خود دچار نگرانی در مورد قسمت‌های مختلف بدن خود می‌شوند، انجام تغییرات جراحی معمولاً قبل از رسیدن به سن بلوغ عاطفی و جسمی توصیه نمی‌شود.

لابیاپلاستی در تهران

جراحی لابیاپلاستی اگرچه عملی ساده و سرپایی به حساب می آید، اما این عمل هم بر روی ناحیه ای حساس انجام می شود که اعصاب زیادی در آن وجود دارد و هم یک عمل زیبایی است که باید با دقت و ظرافت انجام شود. به همین دلیل انتخاب یک جراح لابیاپلاستی خوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ویژگی های زیر را در هنگام انتخاب بهترین جراح لابیاپلاستی در نظر داشته باشید:

  • مهارت و تخصص در جراحی زیبایی
  • مجهز بودن کلینیک به دستگاه های جدید
  • خوش رفتار و در عین حال حرفه ای بودن پزشک
  • معاینه دقیق پیش از جراحی و اولویت قرار دادن سلامت بیمار
  • آشنا بودن به روش های جدید جراحی و به کار بردن بهترین روش لابیاپلاستی.

دکتر ویدا یوسفیان

هزینه عمل لابیاپلاستی

عوامل مختلفی می‌توانند در برآورد هزینه عمل یا جراحی لابیاپلاستی تأثیرگذار باشند. زیرا هر فرد شرایط خاص خودش را داشته و ضخامت لابیای رشد کرده، مقدار عدم تقارن بین لبه‌های واژن و مواردی از این قبیل می‌توانند در هزینه نهایی تأثیرگذار باشد. ضمن اینکه تجهیزات موردنیاز برای هر عمل نیز می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین نمی‌توان هزینه‌ی از پیش تعیین شده‌ای را اعلام کرد.

در این مورد بهتر است ابتدا با یک پزشک متخصص ملاقات کرده و ضمن ارائه مشکلات و نظرات خود و پس از معاینه، ضمن مشورت با پزشک به یک جمع‌بندی و تصمیم مشترک رسیده و سپس هزینه‌های جراحی و درمان محاسبه شود.

جراحی لابیای مینور

لابیاپلاستی در تمام کشورها مورد توجه و بررسی قرار گرفته است. سایت های مختلف نیز در این باره به تولید محتوا پرداخته اند. یکی از این سایت ها که منبع معتبری به شمار می آید، سایت NHS می باشد.

این سایت در باره لابیاپلاستی می گوید:

لابیاپلاستی جراحی برای کاهش اندازه لابیا مینور یا همان فلپ های پوست در دو طرف دهانه واژن است. این کار نباید در دختران کمتر از 18 سال انجام شود زیرا لابیاها پس از بلوغ تا اوایل بزرگسالی به رشد خود ادامه می دهند.

برخی از خانم ها به دلیل اینکه ظاهر لابیای خود را دوست ندارند می خواهند لابیاپلاستی انجام دهند. اما داشتن چین های پوستی قابل توجه در اطراف دهانه واژن کاملا طبیعی است. در بیشتر موارد، هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

19 پاسخ
  1. هنگامه
    هنگامه گفته:

    خانم دکتر من مربی ورزش هستم چه مدت بعد از عمل لابیاپلاستی می تونم تمرینات رو شروع کنم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.