تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن چیست؟ یک نوع عمل زیبا سازی ناحیه تناسلی که بدون جراحی و بیهوشی عمومی انجام می شود. بهترین متخصص تزریق چربی به واژن

از دست دادن زیبایی ظاهری و روابط جنسی که به دلیل عدم اعتماد به نفس به خاطر شل بودن واژن تحت تأثیر قرار می گیرد، از مهمترین دلایل انجام تزریق چربی به واژن هستند.

ناحیه تناسلی خانم ها بر اثر زایمان های طبیعی و بالا رفتن سن، به مرود دچار شلی و افتادگی می شود. این اتفاق علاوه بر رابطه جنسی ممکن است به سلامت فرد نیز آسیب بزند.

یکی از راه حل های درمان شلی و افتادگی واژن تزریق چربی است. این چربی ها معمولاً از قسمت های مختلف بدن فرد مانند ران و یا شکم برداشته می شود و سلول های سالم آن جدا شده و به موضع تزریق می شود

امروزه زنان به سلامت و ظاهر خود توجه بیشتری دارند تا کیفیت روند زندگی عادی و زناشویی خود را حفظ می کنند.

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

تزریق چربی به واژن چیست؟

در بین روش‎ های جوان سازی واژن، تزریق چربی امروزه به یکی از روش‎های بسیار پرطرفدار تبدیل شده است که نتایج بسیار خوبی را به مراجعین هدیه می ‎دهد.

انجام هر یک از روش‎ های زیبا سازی ناحیه تناسلی، باعث تقویت قوای جنسی در زنان و افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه افزایش کیفیت در زندگی آن ها خواهد شد.

از آنجایی که امروزه خانم ‌های زیادی از این روش جوان ‌سازی استقبال می‌ کنند، دانش پزشکی نیز به دنبال دستیابی به روش‌ های متنوعی برای ایمن ‌تر و مؤثرتر کردن آن است.

افزایش سن و همچنین زایمان می ‌تواند باعث تغییراتی در ناحیه واژن شود. این تغییرات می ‌تواند مشکلات جسمانی و ناراحتی ‌های احساسی را به دنبال داشته باشد.

حتی می ‌تواند تأثیر بسیار زیادی در روابط جنسی زوجین داشته باشد. لذا، در چنین مواقعی، تزریق چربی به واژن و جوان ‌سازی آن می ‌تواند یک راه‌ حل مؤثر باشد.

چگونگی تزریق چربی به واژن

چگونگی تزریق چربی به واژن

قبل از هر چیز، بهتر است ابتدا با چگونگی عمل تزریق چربی به واژن آشنا شوید. این عمل زیبایی به صورت انتقال چربی از قسمتی از بدن به ناحیه اطراف واژن انجام می ‌شود.

انتقال چربی روش بسیار مؤثری برای حجم‌ دهی و متعادل ‌سازی در زیباسازی و جراحی زیبایی اندام تناسلی زنان محسوب می‌شود.

همچنین تقاضا برای ایجاد پف ‌کردگی قسمت لابیا ماژور که همان لب ‌های بزرگ و بیرونی واژن هستند، برای ایجاد ظاهری جوان ‌تر در آنها، به صورت فزاینده ‌ای محبوبیت پیدا کرده است.

تزریق چربی به واژن چگونه انجام می شود؟

چربی مورد نیاز برای تزریق چربی به واژن از محلی از بدن که معمولاً می ‌تواند شکم، پهلو و یا قسمت بیرونی ران‌ ها باشد، برداشته ‌شود.

سپس به وسیله میکروکانولا به لب‌ های بزرگ واژن (لابیا ماژور) تزریق شده تا ناحیه واژن وضعیت بهتری پیدا کند.

عمل تزریق چربی به واژن معمولاً تحت بی ‌حسی موضعی و با مصرف قرص‌ های آرام بخش انجام شود.

مراحل تزریق چربی به واژن به شرح زیر است:

  • در مرحله اول مقداری چربی از بدن خود فرد گرفته می ‌شود. این چربی در اکثر موارد از پهلو برداشته می‌شود اما به طور کلی می ‌تواند از هر نقطه ‌ای از بدن که دارای چربی اضافی است، تهیه شود.

روش برداشتن چربی از پهلو به طریق لیپوساکشن انجام می ‌شود. برش هایی که برای عمل لیپوساکشن ایجاد می ‌شود حدود ۱۵ میلی‌ متر است که پس از برداشت چربی توسط بخیه‌ های جذبی دوخته می ‌شوند.

  • در مرحله دوم چربی توسط تجهیزات ویژه مورد پردازش قرار گرفته و سلول های چربی از سلول های خونی جدا می شوند.
  • در مرحله آخر چربی توسط یه سرنگ کوچک و یک کانول به ناحیه لابیای بزرگ یا اطراف دهانه واژن تزریق می ‌شود.

دلایل تزریق چربی به واژن

علت تزریق چربی به واژن

از مهمترین دلایل استفاده از روش تزریق چربی به واژن، مواردی است که در ادامه به آن اشاره شده است.

  • جوانسازی واژن
  • افزایش کلاژن سازی در بافت واژن
  • حجم دهی و فرم دهی به لابیا ماژورها
  • افزایش زیبایی واژن
  • بهبود کیفیت زندگی جنسی افراد
  • جلوگیری از ابتلا به آتروفی

دلایل شل شدن واژن

شل شدن واژن در خانم ها بر اثر عوامل مختلفی اتفاق می افتد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • افزایش سن
  • تغییرات ناحیه تناسلی در دوران بارداری
  • تغییراتی که بر اثر زایمان طبیعی ایجاد می ‌شود.
  • افزایش و کاهش وزن زیاد
  • تغییراتی که پس از یائسگی و با کاهش ترشح برخی از هورمون‌ ها ایجاد می‌ شود.

دلایل شل شدن واژن

کاندیدای مناسب تزریق چربی به واژن

عوامل متعددی مانند بارداری و افزایش سن می ­‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در واژن شود.

بیمارانی که از ناهمواری یا عدم تقارن لابیا و یا شل شدن واژن خود رنج می ­‌برند یا می­‌ خواهند ظاهر و ساختار ناحیه تناسلی خود را بهبود بخشند، کاندیدای ایده آل برای این کار محسوب می‌­شوند.

بهترین گزینه ها برای انجام عمل تزریق چربی به واژن، افرادی هستند که از تغییرات در بافت و اندازه‌ واژن خود رضایت ندارند.

کسانی که تصمیم به انجام این عمل دارند نباید در دوره رژیم غذایی و تغییر وزن باشند. همچنین انتظار می رود که به نتجیه عمل واقع بینانه نگاه کنند و موارد توصیه شده توسط پزشک معالج خود را به دقت رعایت کنند.

فواید تزریق چربی به واژن

اگر بخواهیم مزایای عمل زیبایی واژن که با تزریق چربی انجام می‌ شود را نام ببریم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • جوان ‌تر شدن ظاهر واژن
  • رنگ لب‌ های بزرگ و ناحیه اطراف واژن به رنگ صورتی روشن تغییر می ‌کند.
  • لب ‌های واژن تغییر اندازه داده و حجم مناسبی پیدا می ‌کنند.
  • سفت شدن ناحیه تناسلی
  • رفع خشکی واژن
  • رفع مشکل عدم تقارن در لب‌ های واژن
  • تنگ کردن واژن و متعاقباً افزایش لذت جنسی

علاوه بر موارد گفته شده، تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی بوده و نیاز به بخیه، برش و بیهوشی عمومی ندارد. همچنین نتایج حاصل از تزریق چربی ماندگاری بیشتری نسبت به سایر فیلرها دارد.

از آنجایی که از هیچ گونه ماده شیمیایی جهت تزریق استفاده نشده است، امکان ایجاد هرگونه واکنش آلرژیک به صفر می رسد.

همچنین دوره بهبودی پس از تزریق چربی واژن بسیار کوتاه می‌ باشد و افراد طی یکی دو روز می توانند فعالیت ‌های روزمره خود را آغاز نمایند.

دکتر خوب لابیاپلاستی در تهران

اگر به زیبایی ناحیه تناسلی خود اهمیت می دهید، لابیاپلاستی از معروف ترین عمل های زیبایی واژن است که هم با لیزر و هم با جراحی انجام می شود.

دکتر ویدا یوسفیان مدرس این عمل در ایران می باشند که اگر به دنبال یک پزشک با تجربه در این خصوص می گردید، می توانید با شماره تلفن زیر تماس بگیرید:

تلفن: 02122074065

تزریق چربی به واژن تهران

ماندگاری تزریق چربی به واژن

تزریق چربی به واژن به دلیل ماندگاری بالایی که دارد، یکی از محبوب ترین روش های جوانسازی واژن محسوب می شود. ماندگاری تزریق چربی به واژن ممعمولاً تا آخر عمر است.

تنگ کردن و جوانسازی واژن به روش های مختلفی انجام می شود. بعضی از روش ها مثل واژینوپلاستی و لابیاپلاستی، تهاجمی هستند و با عمل جراحی نتیجه مطلوب حاصل می شود.

برخی از روش ها مانند تزریق چربی به واژن و یا تزریق ژل، کم تهاجمی هستند. تزریق چربی به واژن نیز یکی از روش هایی است که به عنوان روش زیبایی ژنیتال در بین خانوم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

اندام خانوم ها به دلایل مختلف از قبیل افزایش سن و زایمان های متعدد، دستخوش تغییراتی قرار می گیرد. یکی از این تغییرات عبارت است از شل شدن و افتادگی واژن.

تزریق چربی به واژن یکی از ساده ترین و بهترین راه حل های این مشکل است. این روش ماندگاری بالایی دارد و به دلیل این که از چربی بدن بیمار استفاده می شود، حساسیت بافتی کمتری ایجاد می کند.

اثر تزریق چربی به واژن

در دو الی سه ماه اول، حدود سی درصد از چربی جذب می شود. به همین دلیل معمولاً پزشکان راه حل هایی را در این زمینه ارائه می دهند.

یکی از این راه حل ها این است که در اولین تزریق چربی به واژن بیمار، مقداری بیشتر از حد نیاز استفاده می شود تا پس از جذب نتیجه دلخواه حاصل گردد.

به این نکته دقت داشته باشید که این تصمیم بر عهده پزشک است و بیمار نمی تواند اظهار نظر کند. زیرا ممکن است تشخیص پزشک بر خلاف رأی بیمار باشد.

راه حل دیگری که ممکن است پزشک متخصص با شما در میان بگذارد این است که، مقداری از چربی را فریز می کنند تا در صورت نیاز و در زمان مقرر با هماهنگی پزشک، دوباره تزریق انجام شود.

تأثیر تزریق چربی به واژن معمولاً در بیماران، با توجه به شرایط فیزیکی بیمار، تا آخر عمر باقی می ماند. در نظر داشته باشید که تزریق چربی، پیوند سلول چربی است و در صورت کاهش و اضافه وزن شدید، این مقدار چربی نیز کم و زیاد می شود.

اما خبر خوب این که تکرار عمل تزریق چربی به واژن به دلیل خطر کمی که دارد، محدودیتی ندارد و چنانچه بیمار پس از چند سال و کاهش وزن شدید، می تواند دوباره این عمل را تکرار کند.

عوارض تزریق چربی به واژن

عوارض تزریق چربی به واژن

هر اقدامی برای جوان سازی واژن ممکن است علاوه بر مزایا و فواید، عوارضی نیز داشته باشد.

اما لازم است بدانید که در تزریق چربی به واژن به دلیل این که چربی از بدن خود فرد گرفته می ‎شود، بنابراین کاملاً با بدن سازگار می‎شود و بی خطر است و هیچ گونه عوارضی را با خود به همراه ندارد.

با این حال ممکن است عوارض جانبی در تزریق چربی وجود داشته باشد که به صورت موقتی هستند و بعد از مدتی از بین خواهند رفت. عوارضی که در هر عمل جراحی وجود دارد مانند:

  • عفونت
  • ورم
  • التهاب
  • درد موقتی
  • تبدیل چربی به کیست

مورد آخر در صورتی که چربی توسط پزشک کم تجربه و غیر متخصص انجام شود؛ ممکن است به دلیل بیش از حد بودن در مقدار و تزریق یکجا، به کیست تبدیل شده و زیر پوست در یک نقطه تجمع کند.

مراقبت‌ های قبل از عمل زیبایی واژن

قبل از اینکه عمل زیبایی را با تزریق چربی انجام دهید، نکات زیر را باید به منظور آماده شدن برای جراحی رعایت کنید:

  • حداقل از 6 ساعت قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  • حداقل از 2 هفته قبل از جراحی مصرف ویتامین‌ ها و مکمل ‌هایی مانند ویتامینE ، روغن ماهی، روغن هسته انگور، عصاره جینگو و عصاره جینسنگ را متوقف کنید.
  • حداقل 2 هفته قبل و بعد از جراحی دخانیات مصرف نکنید.
  • برای جلوگیری از هرگونه خطری، در صورتی که هرگونه آلرژی دارید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • قبل از جراحی دوش بگیرید.
  • انجام عمل در دوران قاعدگی توصیه نمی ‌شود.
  • یک لباس زیر گشاد برای پوشیدن بعد از عمل آماده کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

مراقبت های بعد از تزریق چربی به واژن

پس از انتقال چربی به لب ‌های بزرگ واژن، دوره نقاهت بسیار کوتاهی را باید سپری کنید. اکثر افراد به طور متوسط می‌ توانند بین یک تا هفت روز بعد از تزریق به سر کار خود بازگردند.

طول دوران نقاهت به این امر بستگی دارد که از چند روش برای تزریق استفاده شده و به چه مقدار چربی از ناحیه‌ ای از بدن برداشته شده است.

طبیعتاً در ناحیه ‌ای که تحت عمل لیپوساکشن و استخراج چربی قرار گرفته و ناحیه واژن که محل تزریق چرب بوده است؛ ممکن است تا چند ساعت احساس درد و ناراحتی داشته باشید.

مصرف آنتی بیوتیک در دوران بهبودی باید به صورت منظم باشد. اگر دچار هرگونه خونریزی غیرطبیعی شدید با پزشک خود تماس بگیرید.

عوامل مختلفی در بازجذب چربی تأثیر دارند، بنابراین به دستورالعمل‌ هایی که توسط پزشک متخصص ارائه می ‌شود به خوبی عمل نمائید تا بتوانید بهترین نتیجه را از این تزریق داشته باشید.

بعد از تنگ کردن واژن

مواردی که بعد از عمل تزریق چربی به واژن باید رعایت شود:

  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • در صورت بروز خونریزی غیرطبیعی، باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.
  • برای تمیز کردن و شستشوی ناحیه جراحی از آب کاملاً تمیز استفاده کنید.
  • ممکن است در ناحیه جراحی شاهد کبودی و تورم باشید که در مدت 2 هفته کاهش خواهد یافت.
  • حداقل تا 3 هفته پس از جراحی از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید.
  • حداقل تا یک هفته پس از عمل، هیچگونه فعالیت جنسی و مقاربتی نداشته باشید.
  • نتیجه عمل بعد از گذشت سه ماه به خوبی قابل مشاهده است.

تزریق چربی به واژن دستگاه

هزینه تزریق چربی به واژن

قیمت تزریق چربی به واژن می ‌تواند شامل هزینه جراحی، هزینه بیمارستان یا کلینیک، مقدار چربی مورد نیاز و مواردی از این قبیل باشد.

از آنجایی که انجام تزریق در افراد مختلف بنا به شرایط و انتظارات آن ها می ‌تواند متفاوت باشد، لذا نمی ‌توان هزینه از پیش تعیین شده‌ ای را مشخص کرد.

در این صورت، بهترین کار این است که ابتدا با پزشک خود مشورت کرده و پس از مطرح کردن خواسته‌ ها و انتظارات خود، و پس از معاینه توسط پزشک متخصص و با رسیدن به یک جمع‌ بندی مشترک، هزینه ‌ها را به صورت دقیق برآورد کرد.

تزریق چربی به واژن بهتر است یا ژل

تزریق ژل و چربی به واژن عمل های زیبایی هستند که برای جوانسازی واژن و رفع شلی و افتادگی آن انجام می شوند. برای انجام این عمل های زیبایی، چربی یا ژل به پوست بیرونی لابیاهای بزرگ واژن تزریق می شود.

یکی از مزایای مهم تزریق چربی نسبت به تزریق ژل این است که کمترین میزان حساسیت را برای فرد تزریق کننده ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل، اکثر خانم‌ ها تزریق چربی به ناحیه تناسلی را ترجیح می ‌دهند.

همچنین می ‌توان به دیگر مزایای این روش ازجمله هزینه مناسب ‌تر، عدم نیاز به بیهوشی، عدم خونریزی، و دوران نقاهت بسیار کوتاه نیز اشاره کرد.

علل تزریق چربی به واژن

سؤالات متداول درباره تزریق چربی به واژن

تا به اینجا راجع به چگونگی، معایب، مزایا، مراقبت های قبل و بعد و ماندگاری تزریق چربی به واژن به طور مفصل توضیح داده شد. در ادامه به برخی از سؤالات پرتکرار و متداول پاسخ داده شده است.

مدت زمان  بروز نتایج تزریق چربی چقدر است؟

حدود شش ماه

آیا انتقال چربی دوام دارد؟

نتایج حاصل از انتقال چربی دائمی است. با این حال، همه سلول های چربی از این روش جان سالم به در نمی برند. بنابراین ممکن است به حجم مورد نظر خود نرسید. حدود شش ماه طول می کشد تا سلول های چربی تزریق شده یک منبع خون جدید ایجاد کنند و نتایج نهایی را ببینند.

آیا تزریق چربی بد است؟

مانند هر درمان پزشکی، تزریق چربی با خطرات و عوارض جانبی بالقوه همراه است. برخی از شایع ترین عوارض جانبی شامل تورم، کبودی و قرمزی در محل تزریق است. عوارض جانبی جدی تر می تواند شامل آسیب عصبی، زخم پوستی و جای زخم باشد.

روش تزریق چربی چیست؟

پیوند چربی اتولوگ یک روش زیبایی شناختی و ترمیمی است که در آن چربی خود فرد جمع آوری شده و به بافت های نرم تزریق می شود تا کانتور و سایر ناهنجاری ها اصلاح شود. پیوند چربی به دلیل زیست سازگاری، عدم ایمنی زایی و در دسترس بودن، بهترین پرکننده بافت نرم ایده آل در نظر گرفته می شود.

به چه تعداد تزریق چربی نیاز دارید؟

برای بهترین نتیجه، بسته به اندازه ناحیه تحت درمان، بین دو تا هشت جلسه نیاز دارید. رایج ترین تعداد جلسات تزریق چربی دو تا سه جلسه درمان است که بین چهار تا شش هفته از هم فاصله دارند.

آیا بعد از تزریق چربی برمی گردد؟

این درمان سلول های چربی را به طور دائم از بین می برد، بنابراین این رسوبات چربی بر نمی گردند (اما اگر نیاز به حفظ وزن خود داشته باشید و همچنین روند پیری همچنان در حال پیشرفت است و پس از چند سال ممکن است متوجه شوید که چربی به آرامی در حال جمع شدن است).

بعد از تزریق چربی از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟

از مصرف بیش از حد الکل به مدت 24 ساعت اجتناب کنید. در روز اول از ورزش شدید خودداری کنید.

آیا چربی برداشته شده از شکم مؤثر است؟

بله، شکم و ران، بهترین گزینه برای برداشتن چربی هستند زیرا چربی به طور برجسته در این ناحیه ذخیره می شود. (به ویژه در زنان).

بهترین دکتر تزریق چربی کیست؟

دکتر ویدا یوسفیان یکی از بهترین پزشکان متخصص تزریق چربی به واژن است که در منطقه شهرک غرب تهران پذیرای مراجعه کنندگان خود می باشند.

تزریق چربی چقدر دردناک است؟

اگر ناحیه وسیعی در حال درمان است، ممکن است لازم باشد درمان شما در 2 جلسه یا بیشتر انجام شود. در طول عمل نباید درد زیادی احساس کنید، اما ممکن است چند روز یا چند هفته پس از آن درد داشته باشید. در صورت نیاز به شما مسکن داده می شود.

آیا می توان چربی را به سینه منتقل کرد؟

از آنجایی که در پیوند چربی به جای ایمپلنت های سیلیکونی یا سالین، از چربی بدن خود بیمار برای بزرگ کردن سینه استفاده می شود، احتمال رد آن کمتر است.

این بدان معناست که رویه برای بسیاری از گزینه ها باز است. این موضوع می تواند به ویژه برای افرادی که از سینه های خود راضی نیستند و همچنین دارای چربی اضافی هستند مفید باشد.

مضرات تزریق چربی چیست؟

گاهی سفتی، برآمدگی یا عدم تقارن ممکن است از اتفاقاتی باشده که به عنوان مضرات تزریق چربی به لابیا رخ دهد. اگر مقداری از چربی از انتقال جان سالم به در نبرد، ممکن است در واقع “بمیرد” و سفت شود و باعث ناراحتی شود.

آیا می توانم بعد از تزریق چربی ورزش کنم؟

به مدت 48 ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید. ممکن است کبودی ایجاد شود. به مدت 48 ساعت از تابش مستقیم نور خورشید، تخت آفتاب و گرما درمانی خودداری کنید. به مدت 5 روز از حمام و دوش آب گرم (فقط آب ولرم) خودداری کنید.

تزریق چربی چقدر سریع عمل می کند؟

این محلول سلول‌ های چربی را حل می ‌کند و سپس طی 4 تا 6 هفته توسط بدن تجزیه و جذب می ‌شود. بنابراین ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج قابل مشاهده باشد.

آیا نوشیدن آب به تزریق چربی کمک می کند؟

لطفاً حداقل 2 لیتر آب در روزهای قبل از درمان و همچنین تا دو هفته بعد از آن بنوشید. مسلماً این بسیار زیاد است. با این حال، به سیستم تخلیه لنفاوی شما کمک می کند تا چربی را از سلول های تجزیه شده پاک کند.

بعد از تزریق چربی چه باید کرد؟

پس از درمان مقدار زیادی مایعات بنوشید، باید حداقل 2 لیتر در روز مصرف کنید. اگر ناحیه حساس است، می ‌توانید از مسکن‌ های ساده بدون نسخه استفاده کنید.

آیا می توانم چربی را به باسنم منتقل کنم؟

شما می توانید به طور مطلق چربی ایزوله ای را به باسن منتقل کنید. اگر چربی کافی برای پردازش و انتقال ندارید، ایمپلنت لگن گزینه دیگری است.

سخن آخر

عمل زیبایی واژن به وسیله تزریق چربی به واژن بسیار متداول شده و افراد بسیار زیادی از این روش استفاده می ‌کنند.

توصیه می ‌کنیم که قبل از هر تصمیمی، ابتدا با یک پزشک متخصص مشورت کنید و شرایط و وضعیت خود را با او در میان بگذارید. همچنین انتظارات و خواسته ‌های خود را از انجام این عمل مطرح کنید.

در این صورت، پزشک متخصص پس از معاینه شما و در صورت لزوم انجام آزمایشات موردنیاز، وضعیت و شرایط شما را بررسی کرده و بهترین روش انجام این جراحی را به شما پیشنهاد خواهد داد.

در این صورت شما بدون شک یک جراحی موفقیت ‌آمیز و بدون عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.