واژینوپلاستی چسیت؟

واژینوپلاستی چیست؟ عمل تنگ کردن ناحیه تناسلی زنان که توسط جراح متخصص زنان انجام می شود و باعث بهبود رابطه جنسی می شود. + هزینه و مزایا در این مطلب

واژینوپلاستی یا جوان سازی واژن، یک عمل جراحی پلاستیک است که به منظور تنگ کردن واژن انجام می شود. این عمل علاوه بر سفت کردن واژن، برای بهبود روابط زناشویی و پیشگیری از بیماری های زنانه و سلامتی واژن موثر است.

واژن ممکن است به دلیل زایمان طبیعی و یا افزایش سن، فرم و سفتی اولیه خود را از دست داده و شل شود.

با جراحی واژینوپلاستی، سفت کردن واژن با به هم رساندن ماهیچه های جدا شده و برداشتن پوست اضافی مخاط واژن صورت می گیرد.

با انجام این عمل نزد یک پزشک متخصص و با تجربه، ظاهر واژن سفت تر و جوان تر می شود.

یکی از راه های جوانسازی واژن استفاده از لیزر واژن می باشد که امروزه بسیار پرکاربرد است.

واژینوپلاستی

واژینوپلاستی چیست؟

واژینوپلاستی یکی از رایج ترین روش هایی است که به منظور تنگ کردن ناحیه تناسلی بانوان و از بین بردن حالت افتادگی واژن در اطراف عضلات کف لگن و اطراف ناحیه واژن استفاده می شود.

در واقع عمل واژینوپلاستی تمامی علائم شل شدگی واژن را از بین خواهد برد. شل شدن واژن بر اثر زایمان های متعدد یا در اثر افزایش سن یا کاهش وزن، اتفاق می افتد.

این امر باعث شده که خانم ها برای تنگ کردن واژن به سراغ روش های درمانی مختلفی بروند.

زمانی که واژن دچار شل شدگی شود، اصولاً عضلات دیواره واژن تمامی قدرت و کنترل خود را از دست داده و از این رو قطر داخل واژن نیز به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

یکی از مهمترین دلایل تنگ کردن واژن در خانم ها، لذت بردن از رابطه جنسی است. البته در برخی دیگر از افراد که به دلیل افتادگی واژن دچار بی اختیاری ادرار می شوند، واژینوپلاستی جنبه درمانی دارد.

دکتر ویدا یوسفیان

درمان افتادگی واژن با واژینوپلاستی

به گفته ی دکتر ویدا یوسفیان، دکتر زنان در شهرک غرب، خانم های زیادی هستند که دچار مشکلات افتادگی واژن هستند. از این رو همیشه به دنبال روشی برای درمان افتادگی واژن بوده اند.

یکی از روش های درمان دائمی شل شدن واژن، که پزشک متخصص برای برطرف نمودن آن برای بیمار خود تجویز می کند، استفاده از روش تنگ کردن واژن با عمل واژینوپلاستی است.

البته اولین روش درمانی برای تنگ کردن واژن، روش واژینوپلاستی نیست. اما این روش می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه ها باشد.

افرادی که علاقه مند به استفاده از روش های درمانی یا جراحی های خاص نیستند، می توانند در منزل تمرینات عضلانی بر روی واژن و لگن انجام دهند.

از سوی دیگر استفاده از برخی کرم های تنگ کننده واژن روش دیگری است که برخی از خانم ها اقدام به انجام آن می نمایند.

اما متأسفانه با این که هر یک از این روش های به منظور تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار می گیرند، اما نمی توانیم از نتیجه بدست آمده آن اطمینان حاصل نماییم.

زیرا افرادی که مدت های طولانی از کرم های واژن استفاده می کنند، به مراتب نتیجه کمتری نسبت به افرادی که از روش واژینوپلاستی استفاده نموده اند، بدست می آورند.

مهمترین ایراد سایر روش های درمانی جهت تنگ کردن آلت تناسلی خانم ها این است که ممکن است نتیجه آن ها سرعت و ماندگاری روش واژینوپلاستی را نداشته باشد.

به همین دلیل بیشتر خانم ها ترجیح می دهند تا به جای صرف زمان طولانی و نتیجه نگرفتن از این روش ها، به سراغ واژینوپلاستی بروند.

جراحی مرتبط با واژینوپلاستی

عمل لابیاپلاستی یکی دیگر از عمل های زیبایی مربوط به ناحیه تناسلی خانم هاست که موجب زیبایی بیشتر واژن و همچنین سلامت بیشتر آن می شود.

به دو شکل جراحی و لیزر می توانید لابیاپلاستی را انجام دهید.

اگر در تهران هستید و دوست دارید در مورد این عمل جراحی هم اطلاعات بدست آورید، پیشنهاد می کنم مطلب زیر را هم از دست ندهید:

عمل لابیاپلاستی در تهران

اینستاگرام دکتر ویدا یوسفیان

واژینوپلاستی چیست و چرا انجام می شود؟

همان طور که گفته شد، واژینوپلاستی یکی از انواع جراحی‌ های زیبایی به شمار می رود که در ناحیه تناسلی خانم ها و در واژن انجام می‌شود.

هدف اصلی این عمل سفت کردن واژنی است که در اثر زایمان های متعدد و طبیعی، کهولت سن و یا کاهش وزن زیاد سست یا شل شده است.

یکی دیگر از موارد روی آوردن به عمل واژینوپلاستی جهت ترمیم واژنی که به هر دلیل از جمله سرطان آسیب دیده است.

همچنین برای ایجاد تغییرات فیزیکی ناحیه تناسلی در واژن افراد تراجنسیتی و کمک به آن‌ها برای به دست آوردن هویت جنسی جدید نیز از این عمل استفاده می‌شود.

واژینوپلاستی با لیزر

واژینوپلاستی با لیزر

یکی از روش های تنگ کردن واژن، واژینوپلاستی با لیزر است که برخی از پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند. این عمل به صورت سرپایی انجام می شود.

توجه داشته باشید که انجام عمل واژینوپلاستی با لیزر با وجود انجام سریع و پرطرفدار بودن در بین خانم ها، باید حتماً تحت نظر پزشک متخصص صورت گیرد تا باعث آسیب بیشتر نشود.

با استفاده از دستگاه های لیزر به جهت تنگ کردن واژن، به راحتی می توان کلاژن سازی واژینال را تحریک نمود.

زمانی که کلاژن سازی واژن تحریک می شود، رشد آنها افزایش یافته و بافت درون واژن با سرعت فوق العاده بالایی شروع به ترمیم نمودن و جوان سازی خود می نماید.

کلاژن سازی در واژن در اصل عمل جوان سازی واژن را بر عهده دارد. از سوی دیگر ظاهر واژن را بهبود بخشیده و منجر به تقویت عضلات نگهدارنده واژن می شود.

واژینوپلاستی با لیزر به خانم هایی که قصد بارداری و زایمان طبیعی دارند، توصیه می شود. کسانی که عمل تنگ کردن واژن با لیزر را انتخاب کرده اند، برای بارداری مجدد بعد از عمل و حتی زایمان طبیعی مشکلی ندارند.

زیرا این روش یک روش جراحی نبوده و یکی از مزایای این روش نسبت به جراحی واژینوپلاستی این است که انجام زایمان پس از انجام لیزر واژن بلامانع بوده و پس از گذشت یک سال از زایمان طبیعی لیزر واژن می تواند تکرار شود.

واژینوپلاستی با جراحی

یکی دیگر از روش های تنگ کردن واژن، عمل واژینوپلاستی با جراحی است. در این روش عمل جراحی با بیهوشی بیمار همراه است و پزشک متخصص با ایجاد برش در واژن و در انتها بخیه هایی در محل مورد نظر کار را به اتمام می رساند.

هزینه عمل واژینوپلاستی

گاهی ممکن است عمل واژینوپلاستی به همراه چند عمل دیگر و به طور همزمان صورت گیرد. به عنوان مثال معمولاً کسانی که کاندید خوبی برای عمل واژینوپلاستی هستند، به عمل لابیاپلاستی نیز تمایل دارند.

اما به طور کلی قیمت حدودی عمل واژینوپلاستی در مطب پزشک جراح متخصص حدود شش میلیون تومان می باشد.

عمل واژینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

این عمل چگونه انجام می شود؟

احتمالاً اولین سؤالی که بعد از تصمصم به جراحی واژینوپلاستی برای خانم ها پیش می آید این است که:

  • عمل جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می شود؟
  • آیا برای انجام این جراحی، بیهوشی به صورت عمومی صورت می گیرد یا به صورت موضعی؟
  • مدت زمان این جراحی چقدر است؟
  • دوره نقاهت بعد از عمل چه مدت طول می کشد و بیمار باید چند روز در منزل استراحت کند؟

در عمل واژینوپلاستی مراحل مختلفی انجام می‌شود که بر اساس هدف عمل، با هم تفاوت‌ هایی دارند. در ادامه قسمت ‌های مختلف عمل زیبایی واژن بر اساس هدف آن را تفکیک کرده‌ایم.

1. عمل واژینوپلاستی بعد از زایمان

هنگامی که واژینوپلاستی برای ترمیم جراحات بعد از زایمان انجام می‌شود، این روش شامل موارد زیر است:

  • از بین بردن پوست اضافی
  • استفاده از بخیه برای محکم کردن بافت شل در بخشی خاص یا عمق کامل واژن
  • کاهش اندازه دهانه واژن

2. عمل واژینوپلاستی برای ترمیم نواقص مادرزادی

واژینوپلاستی برای ترمیم نواقص مادرزادی یعنی مشکلی که فرد با آن متولد شده است، ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد یک واژن کاربردی
  • برداشتن بافت اضافی یا ساختارهای غیر طبیعی
  • جلوگیری از تجمع خون در دوران قاعدگی

3. واژینوپلاستی برای تغییر جنسیت افراد ترنس

در طی یک واژینوپلاستی به عنوان بخشی از جراحی تایید جنسیت، اندام تناسلی خارجی مرد تا حدی برداشته شده و دوباره پیکربندی می‌شود. از پوست آلت تناسلی و کیسه بیضه برای ایجاد کانال واژن و لابیا استفاده می‌شود.

این عمل تنها توسط پزشک متخصص زنان و متخصص واژینوپلاستی انجام نمی شود بلکه توسط یک تیم پزشکی متخصص در حوزه بیماری های ترنس و تغییر جنسیت صورت می گیرد.

جراحی واژینوپلاستی

سوالات متداول در رابطه با جراحی تنگ کردن واژن

اصولا در اولین جلسه پیش از اقدام به جراحی واژینوپلاستی، پزشک تمامی اطلاعاتی که متقاضی باید در مورد آن بداند، در اختیار وی قرار می دهد.

اما با این تفاسیر سوالات متداول بسیاری در مورد این روش درمانی زیبایی وجود دارد که بهتر است به کمک دکتر ویدا یوسفیان، بهترین دکتر زنان در غرب تهران، مهمترین آنها را با مرور نماییم.

آیا لابیاپلاستی زیرمجموعه واژینوپلاستی است؟

لابیا عضو بیرونی اندام تناسلی زنان می باشد که لابیای کوچک و مینور است و قسمت خارجی واژن را می پوشاند.

در زمان انجام عمل لابیاپلاستی، بعد از چیده شدن بافت اضافی لابیای مینور، افتادگی واژن در افرادی که مشکل افتادگی واژن داشته باشند؛  بیشتر نمایان می شود.

به همین دلیل اغلب کسانی که با مشکل شل شدن واژن روبرو هستند، در هنگام عمل لابیاپلاستی، تمایل به انجام عمل واژینوپلاستی دارند. در این افراد قسمت ابتدایی واژن برای حفظ ظاهر و شکل بهتر ترمیم می شود.

آیا می توان بعد از واژینوپلاستی باردار شد؟

معمولاً خانم هایی که تصمیم به عمل واژینوپلاستی می گیرند، دیگر قصد بارداری ندارند. اما گاهی ممکن است پس از مدتی از تصمصم خود منصرف شده و بخواهند برای بارداری اقدام کنند.

بارداری بعد از عمل تنگ کردن واژن هیچ مشکلی نخواهد داشت و حتی این افراد مجاز به زایمان طبیعی نیز هستند.

همچنین پس از گذشت حدود یک سال از زایمان طبیعی می توانند مجدداً لیزر واژن را انجام دهند.

بارداری بعد از واژینوپلاستی

واژینوپلاستی برای چه کسانی ممنوع است؟

اگرچه عمل واژینوپلاستی و تنگ کردن واژن از دسته عمل های زیبایی محسوب می شود، ولی انجام آن برای برخی از بانوان مجاز نیست. این افراد عبارتند از:

تنگ کردن واژن برای دختران کمتر از ۱۸ سال

جراحی زیبایی واژن به هیچ وجه مناسب دختران کمتر از ۱۸ سال نیست. زیرا رشد اندام‌ های جنسی در آن ‌ها همچنان ادامه دارد.

بنابراین اگر در این افراد عمل زیبایی واژن انجام شود، ممکن است با افزایش سن و تکامل دستگاه تناسلی، نتیجه عمل از بین برود.

واژینوپلاستی در بارداری

واژینوپلاستی برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا در دوره بارداری، به دلیل تغییرات هورمونی، لابیا بیشتر از اندازه خود بزرگ می‌ شود. بنابراین بانوی آبستن برای انجام عمل شرایط مناسبی ندارد.

زنانی که بیشتر از ۵۵ سال سن دارند

از آنجایی که با افزایش سن قدرت ترمیم بدن کاهش پیدا می‌کند، این عمل به افراد بالای 55 سال توصیه نمی شود. زیرا ممکن است بهبودی فرد مدت زیادی طول بکشد.

برای مبتلایان به تبخال یا زگیل تناسلی

انجام عمل واژینوپلاستی برای افرادی که مبتلا به تبخال یا زگیل تناسی هستند، به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا تبخال یا زگیل تناسلی به هر تحریکی حساس است.

انجام عمل زیبایی واژن باعث تحریک بیشتر این تبخال‌ ها شده و باعث افزایش تعداد آن ها می شود.

برای مبتلایان به عفونت واژینال

عفونت واژینال می‌تواند تاثیر منفی روی نتیجه عمل داشته باشد. بنابراین پیش از عمل باید هر گونه عفونتی را درمان شود.

دوران بهبودی بعد از عمل واژینوپلاستی

پاسخ به این سوال بسته به نوع عمل جراحی دارد. اما به طور معمول بیشتر بیماران بعد از 3 تا 7 روز استراحت، آمادگی لازم را برای بازگشت به محل کار خود داشته اند.

در صورتی که عارضه خاصی بعد از تنگ کردن واژن برای بیمار رخ ندهد، بیمار در این مدت زمان به میزان قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

دکتر ویدا یوسفیان

چه زمانی مراجعه به پزشک ضروری است؟

تمام توصیه‌ ها و نکات مراقبتی را پس از جراحی به‌ دقت انجام دهید. اما اگر با رعایت تمام موارد، برخی نشانه‌ ها را مشاهده کردید، فوراً به پزشکتان مراجعه کنید. این نشانه‌ ها عبارتند از:

  • پانسمان‌ های آغشته به خون، که می‌ تواند نشانه خونریزی بیش از حد باشد.
  • عفونت‌ هایی که می‌ توانند باعث تب یا ترشح زرد رنگ از محل برش شوند.
  • دردی که با استفاده از داروها برطرف نمی شود.
  • علائم لخته شدن خون، مانند تورم غیرطبیعی در کشاله ران یا ساق پا.
  • استفراغ و عدم توانایی در پایین نگه داشتن مایعات.

برای پیشگیری از گشادی واژن چه باید کرد؟

برای جلوگیری از شل شدن و افتادگی واژن و این اتفاقات ناخوشایند در ظاهر واژن خود، باید به طور منظم ورزش کنید.

از مربی متخصص در این حوزه تمریناتی مانند: کگل را شروع کرده و ادامه دهید تا به سفت شدن عضلات واژن به طور طبیعی، در طی یک مدت کوتاهی بیانجامد. با این کار می توانید هم ظاهر و  هم سلامتی خود را تضمین کنید.

البته که توجه داشته باشید روش صحیح انجام ورزش کگل باید به طور کامل آموخته باشید، در غیر این صورت ممکن است به دیگرنقاط بدن تان آسیبی وارد شود.

بهتر است این کار را با خیال راحت تحت نظر مربی و در محیط باشگاه انجام دهید. ورزش به طور کلی نشاط آور و انرژی زا  است و سلامتی و زیبایی ظاهری را برای افراد به ارمغان می آورد.

بخیه واژینوپلاستی

بخیه واژینوپلاستی به این صورت است که لایه ابتدایی و مخاطی واژن در امداد طولی تا دهانه رحم که سرویکس نام دارد، باز می شود. سپس به روش بخیه پرس و لواتور، سوچور یا بخیه زده می شود.

بعد از این کار بافت واژن به هم نزدیک شده و مخاط اضافی چیده می شود. پس از اتمام کار مخاط مجدد ترمیم می شود.

در واقع بخیه هایی که در عمق زده می شوند با نام پرس و لواتور و بخیه های سطحی که بعد از حذف قسمت های اضافی واژن برای اتمام کار استفاده می شود؛ بخیه هایی هستند که تحت عنوان بخیه واژینوپلاستی شناخته شده اند.

نکته مهم این است که پزشکی باید این عمل را انجام دهد که در زمینه جراحی زنان تخصص داشته باشد و و بتواند لایه های واژن را به درستی و به صورت منظم به هم نزدیک کند و بخیه بزند.

مراقبت‌های بعد از عمل تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی

بعد از عمل، احتمالا بیمار در محل جراحی با ورم و درد روبرو خواهد شد. اما این علائم طولانی مدت نبوده و بعد از یک یا دو هفته بهبود می یابد.

پس بیمار می تواند پس از چند روز بعد از تنگ کردن واژن به راحتی راه برود. اما در صورتی که بخواهید نتیجه نهایی واژینوپلاستی را مشاهده کنید، نیاز به مدت چند ماهه خواهید داشت.

فراموش نکنید کم شدن درد به معنی اجازه برای شروع رابطه نیست و تا حدود هشت هفته اجازه استفاده از تامپون یا برقراری رابطه جنسی را ندارید.

سعی کنید بعد از عمل واژینوپلاستی دقیقا طبق دستورالعمل پزشک متخصص عمل کنید تا خطراتی مانند عفونت و خونریزی بیش ‌ازحد شما را تهدید نکند.

طبق نظر دکتر ویدا یوسفیان، 4 تا 6 هفته زمان لازم خواهید داشت تا بدن شما برای آغاز رابطه جنسی آماده شود.

معمولا پزشک بعد از عمل، چند ساعتی بیمار را در بیمارستان نگه می دارد. تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتواند آن را برطرف نماید.

برای کاهش درد می توان از دارو های مسکن استفاده نمود. اگر بیمار علاوه بر تنگ کردن واژن جراحی دیگری همچون لابیاپلاستی نیز انجام داده باشد، مسلما دوره بهبودی وی طولانی تر خواهد شد.

برای این که مطمئن شوید روند بهبودی شما بعد از واژینوپلاستی به خوبی طی می شود، می تواند به پزشک جراح خود مراجعه نموده و چکاپ شوید.

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

اقدامات لازم بعد از عمل واژینوپلاستی

بهبودی کامل بعد از عمل واژینوپلاستی ممکن است چند هفته طول بکشد. اما درد و ناراحتی بعد از انجام عمل معمولاً پس از سه تا هفت روز از بین می رود.

با رعات نکات زیر بهبودی پس از عمل زودتر و رضایت از عمل واژینوپلاستی حاصل خواهد شد:

  • به مدت شش هفته فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.
  • به مدت سه ماه شنا و دوچرخه ‌سواری نکنید.
  • دوش گرفتن سرپایی برای اولین ویزیت پزشک بعد از عمل خوب است.
  • برای راحتی بیشتر روی بالش طبی بنشینید.
  • به مدت 4 تا 6 هفته رابطه جنسی نداشته باشید.
  • در هفته اول روزی یکبار از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • استرس و نگرانی خود را مدیریت کنید.
  • در چهار تا هشت هفته اول منتظر خروج ترشحات و خونریزی واژینال باشید و به‌ جای استفاده از تامپون، از پدهای بهداشتی استفاده کنید.
  • حداقل یک ماه از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • مراقب مصرف خودسرانه داروهای مسکن باشید و آن‌ها را فقط در شرایط ضروری استفاده کنید.

 چه کسانی کاندیدای عمل جراحی واژینوپلاستی هستند؟

درواقع کسانی که از ظاهر واژن خود رنج می برند و در زندگی آن ها تاثیر منفی برجای گذاشته است، بهترین کاندیدای این عمل جراحی هستند.

همچنین کسانی که به علت شل بودن واژن، اعتماد و عزت نفس خود را از دست داده اند و برای برقراری رابطه جنسی دچار مشکل شده اند؛ کاندیدای مناسبی برای عمل واژینوپلاستی می باشند.

کاندیدای عمل واژینوپلاستی

بهترین زمان برای عمل واژینوپلاستی

به اعتقاد تعدادی از بهترین متخصصین زنان، از جمله خانم دکتر ویدا یوسفیان، زمان مناسب برای واژینوپلاستی دقیقاً از روزی که دوره عادت ماهانه خانم ها به پایان می رسد تا پنج روز پس از آن است.

از این زمان به عنوان گلدن تایم یا زمان طلایی و ایده آل برای این عمل  نیز یاد می کنند.

آزمایش های قبل از عمل واژینوپلاستی

تمامی افرادی که کاندید تنگ کردن واژن با عمل واژینوپلاستی هستند، باید پیش از عمل آزمایش خون انجام دهند تا در صورت داشتن کم خونی، بارداری و … انجام این عمل به تعویق افتد.

مسلماً هر روش درمانی نیاز به مراقبت های پیش و پس از عمل دارد. از این رو در اولین جلسه مشاوره ای که با پزشک متخصص برگزار می شود، ایشان تمامی مراقبت های خاصی که باید توسط بیمار صورت پذیرد را بیان می کند.

از جمله مهمترین مراقبت های پیش از عمل تنگ کردن واژن می توانیم بر اساس تجربه های دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان سعادت آباد، به موارد زیر اشاره کرد:

    1. ممنوعیت استفاده از سیگار و دخانیات به مدت یک ماه پیش از عمل
    2. ممنوعیت استفاده از داروهای آسپرین و هورمونی به مدت دو هفته پیش از عمل
    3. در صورتی که بیمار به عفونت های قارچی یا باکتریال در ناحیه تناسلی مبتلا است، ابتدا باید آنها را درمان نماید سپس اقدام به تنگ کردن واژن کند.
    4. انجام آزمایش خون و تست پاپ اسمیر
    5. در صورتی که بیمار از داروی خاصی استفاده می کند، لازم است پزشک قبل از عمل تنگ کردن واژن از آن مطلع شود تا در صورت نیاز داروهای جایگزین برای آن تجویز نماید.

عدم رعایت هر یک از این موارد باعث به تعویق افتادن نتیجه دلخواه و روند بهبودی می شوند. پس لازم است قبل از عمل واژینوپلاستی از هر گونه مصرف قرص های انعقاد خون، و مصرف دخانیات خودداری شود.

واژینوپلاستی

انتظارات بیمار از واژینوپلاستی

این که یک بیمار از انجام جراحی تنگ کردن واژن تا چه میزان انتظار باید داشته باشد، به بدن بیمار بستگی دارد. پزشک باید برای بیمار تشریح نماید که نتیجه بدست آمده بعد از عمل تا چه میزان خواهد بود، تا پس از عمل بیمار با عدم رضایت مواجه نشود.

بیمارانی که انتظارات واقع بینانه ای از واژینوپلاستی ندارند، همیشه بعد از عمل با عدم رضایت مواجه می شوند. ممکن است در برخی مواقع واژن به اندازه ای که بیمار انتظار دارد سفت نشود.

گاهی ممکن است سفت شدن واژن بیش از حد باشد و بیمار قادر به وارد کردن تامپون در واژن نباشد. یا از رابطه جنسی خود حس خوبی به دست نیاورد.

برای این که از این مشکلات پیشگیری به عمل آید، باید بیمار پیش از عمل به درستی فکر کند و به پزشک متخصص و با تجربه مراجعه نموده و تمامی انتظارات خود را از انجام واژینوپلاستی بیان نماید.

در صورتی که انتظارات بیمار مورد تایید پزشک باشد، می توان با موفقیت عمل تنگ کردن واژن را انجام داد. حتما توجه داشته باشید که در مورد انتظارات خود صادقانه با پزشک صحبت کنید.

عمل زیبایی واژن

آیا همه افراد می توانند واژینوپلاستی انجام دهند؟

بیشترین افرادی که به سراغ انجام جراحی واژینوپلاستی می روند، خانم هایی هستند که طی زایمان های مکرر دچار جراحت واژن، کشیدگی واژن، افتادگی واژن، و تغییر شکل واژن شده اند.

با وجود اینکه این تغییرات طبیعی هستند اما با توجه به صحبت های دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در تهران، می توانند تاثیرات منفی بر روی زندگی زناشویی خانم ها بگذارند.

زیرا ممکن است در اثر شل شدگی واژن لذت جنسی که بدست می آوردند و یا به همسرانشان منعکس می کنند چندان خوشایند نباشد. پس نیاز به استفاده از روشی برای تنگ کردن واژن خواهند داشت.

واژینوپلاستی به نوعی بازگرداندن جوانی به واژن است. پس از انجام این عمل حس اعتماد به نفس در خانم ها افزایش یافته و حس بهتری از رابطه جنسی به دست می آورند. حتی حس بهتری نیز به همسر خود منتقل می کنند.

حتی زنانی که دچار جراحت واژن نشده اند نیز می توانند از این روش جراحی زیبایی استفاده کنند تا واژن آنها تغییر ظاهر داده و زیباتر شود.

نحوه انجام جراحی واژینوپلاستی

معمولا عمل تنگ کردن واژن تنها یک تا دو ساعت به طول می انجامد. این جراحی به منظور نزدیک کردن عضلات واژن، یا برداشتن هر گونه پوست شل و اضافه از داخل واژن صورت می گیرد.

در برخی موارد افراد از ترکیب هر دو روش برای واژینوپلاستی استفاده می کنند. یعنی هم بخش های شل و اضافه را از داخل واژن برمی دارند، و هم عضلات واژن را به یکدیگر نزدیک می کنند.

در نتیجه پس از تنگ کردن واژن، با واژنی بازسازی شده مواجه می شوید که لذت جنسی را برای هر دو طرف افزایش می دهد.

اصولا پزشکان مجرب به گونه ای این جراحی را انجام می دهند که جای زخم دور از چشم بوده و قابل رویت نباشد. برای انجام این عمل لازم است بیمار تحت بیهوشی قرار گیرد.

برش هایی برای تنگ کردن واژن توسط لیزر یا چاقوی جراحی انجام می شود. البته هزینه جراحی توسط دستگاه های لیزر با جراحی توسط چاقو متفاوت می باشد. اما برش هایی که با لیزر بر روی بدن ایجاد می شود، با سرعت بالاتری بهبود می یابد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که ظاهر واژن در هر دو روش یکسان است. از این رو انتخاب روش تنگ کردن واژن بسته به نظر جراح و نیاز های خاص هر بیمار متفاوت خواهد بود.

تنگ کردن واژن

عوارض تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی

عمل زیبایی واژن مانند هر جراحی دیگری، عوارض خاص خود را دارد. بخشی از این عوارض مانند خارش، سوزش، درد و عفونت عمومی هستند که به مرور زمان و با دارو برطرف می‌شوند.

لازم به توضیح است که عمل زیبایی واژن تأثیر منفی بر میل جنسی خانم ها و قدرت باروری در آن ها ندارد.

در واژینوپلاستی بافت های واژن کشیده و سفت می شوند، اما این عمل نمی‌ تواند تضمین‌ کننده افزایش پاسخ جنسی باشد.

زیرا میل، برانگیختگی و ارگاسم، واکنش ‌هایی پیچیده و بسیار شخصی هستند و به همان اندازه که به عوامل احساسی، روحی و بین فردی بستگی دارند، به عوامل زیبایی‌شناختی نیز مرتبط‌ هستند.

هر عمل جراحی زیبایی بدون شک دارای مزایا و معایبی خواهد بود. از این رو نمی توانیم بگوییم واژینوپلاستی از دیگر جراحی ها متفاوت بوده و عوارضی از خود برجای نمی گذارد.

اگر این عمل توسط پزشک متخصص با مهارت کافی صورت نگیرد، مهمترین عوارضی که ممکن است بجای بگذارد طبق تجربه ی دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان شهرک غرب، عبارت است از:

  • درد مستمر
  • عفونت بسیار کم
  • تغییرات دائمی در احساسات
  • زخم
  • خونریزی بسیار کم

مراقبت های بعد از عمل واژینوپلاستی

علاوه بر موارد یاد شده که عموما در برخی از افراد ظاهر می شود، باید به عوارض بعد از بیهوشی های موضعی و عمومی نیز اشاره نماییم.

زیرا افرادی هستند که در اثر انجام جراحی تنگ کردن واژن ممکن است به این عوارض دچار شوند.

با تمام این تفاسیر باید بگوییم هیچ ریسک خاصی برای انجام جراحی تنگ کردن واژن وجود ندارد. اصولاً در اولین جلسه پیش از عمل واژینوپلاستی، پزشک متخصص تمامی این عوارض را برای بیمار بیان می کند.

از سوی دیگر راه کارهایی برای ایشان ارائه می نماید که با در نظر گرفتن آنها می توان شدت عوارض را محدود کرد.

واژینوپلاستی بدون گرافت چیست؟

واژینوپلاستی بدون گرافت در واقع به نوعی جراحی جدید است که از ترکیب دیلاتاسیون و واژینوپلاستی بدون جراحی استفاده می شود.

این روش در درمان کسانی کاربرد دارد که دچار آژنزی واژن هستند به این معنی که به طور مادرزادی واژن ندارند؛ مانند سندروم روکی تانسکی.

این افراد قادر به برقراری رابطه جنسی نیستند. اما پس از انجام عمل واژینوپلاستی بدون گرافت توسط  پزشک متخصص و با ایجاد واژن در این افراد، رابطه جنسی برایشان امکان پذیر می گردد.

دکتر ویدا یوسفیان

بهترین دکتر واژینوپلاستی در تهران

بعد از تصمیم برای تنگ کردن واژن به روش واژینوپلاستی نوبت به انتخاب بهترین دکتر جراح واژینوپلاستی می رسد. برای این کار باید در مورد یک جراح متخصص زنان و زایمان پرس و جو کنید.

حتی اگر برای این کار به سراغ گوگل می روید و به صورت اینترنتی سرچ می کنید، باز هم باید لیستی از سؤالات را برای خود آماده کنید و هنگام مراجعه حضوری به جواب آن ها برسید.

در هنگام مراجعه به پزشکی که انتخاب کرده اید، بدون تعارف در مورد تجربیاتش درباره عمل واژینوپلاستی از او بپرسید. این که چند عمل در زمینه تنگ کردن واژن انجام داده است.

همچنین با بیماران وی و رضایت آن ها پس از انجام عمل گفتگو کنید. مهارت جراح و تعداد تجربه های موفق او و البته تسلط وی در مقدار تنگ کردن واژن بسیار حائز اهمیت است.

به اندازه تنگ کردن واژن بسیار مهم است زیرا با در صورتی که واژن بیش از اندازه لازم تنگ شود، نه تنها به بهبود روابط جنسی کمک نمی کند؛ بلکه رابطه جنسی دردناک را نیز به همراه خواهد داشت.

واژینوپلاستی با لیزر بهتر است یا جراحی؟

این که کدام روش تنگ کردن واژن برای بیمار بهتر است، بستگی به بدن بیمار، انخاب او و تشخیص پزشک دارد. اما در نظر داشته باشید که نتیجه هر دو عمل یکسان است.

در صورتی که بانویی چند زایمان طبیعی را تجربه کرده باشد و شل شدگی واژن زیاد باشد؛ به نحوی که بافت های زیرین نیز کاملاً از دست رفته باشد؛ روش جراحی واژینوپلاستی قابل اجرا می باشد.

در این افراد واژینوپلاستی با لیزر نتیجه دلخواه به دست نمی آید و تنها عمل جراحی واژینوپلاستی، این مقدار از شل شدگی واژن را درمان خواهد کرد.

واژینوپلاستی با لیزر یا جراحی

درمان شل شدن واژن به روش خانگی

از آنجایی که شل شدن واژن مشکلی است در خصوصی ترین اندام خانم ها، بنابراین در این مورد نمی توان با کسی صحبت کرد و مشکل را برای دریافت راه حل بیان نمود.

اما علاوه بر عمل های جراحی برای تنگ کردن واژن، روش های دیگری هم وجود دارد تا در خانه و بدون هیچ گونه جراحی، باعث تنگ شدن واژن شوید.

تمرین ها و ورزش هایی با عنوان کف لگن که باعث تقویت عضلات رحم، مثانه و روده می شوند. برخی از متخصصین در این زمینه معتقدند که این تمرین ها باعث سفت شدن واژن می شود.

ماهیچه های کف لگن با ضربه های ناشی از زایمان ضعیف می شوند و این تمرین ها باعث سفت شدن واژن خواهد شد. اما در نظر داشته باشید که این تمرین به حل شدن مشکل خشکی واژن و مقاربت دردناک کمکی نکند.

یکی دیگر از راه های خانگی برای تنگ کردن واژن، استفاده از قرص های ویتامین E است. برخی از صاحب نظران معتقدند که ویتامین E به تنگ کردن واژن کمک می کند.

این ویتامین با خاصیت هیالورونیک، از خشکی واژن جلوگیری کرده و باعث افزایش استحکام دیواره رحم و تنگ شدن آن می شود.

درمان خانگی تنگ کردن واژن

استفاده از ویتامین E در راستای استحکام واژن به صورت خوراکی نمی باشد. کپسول ویتامین E را به کمک اپلیکاتور و یا با دستان تمیز وارد واژن کنید. توصیه می شود قبل از انجام این کار با پزشک مشورت نمایید.

عکس های عمل واژینوپلاستی

بسیاری از پزشکانی که در زمینه جراحی های زیبایی واژینال فعالیت دارند، عکس های مختلفی از جراحی خود در وب سایت قرار می دهند.

می توانید پیش از اقدام به عمل تنگ کردن واژن، به وب سایت یا مطب پزشک متخصص مورد نظر خود مراجعه نموده و عکس هایی از نمونه جراحی های ایشان را مشاهده نمایید.
علاوه بر آن با مشاهده عکس های جراحی تنگ کردن واژن می توانید با نمونه های مختلف این جراحی آشنا شوید. ممکن است فردی تنها به دلیل ترس از عمل واژینوپلاستی به سراغ آن نرود.

واژینوپلاستی عکس

تفاوت واژینوپلاستی با پرینورافی

پرینورافی و واژینوپلاستی هردو از روش ‌های زیبایی واژن هستند. جراحی پرینورافی برای ترمیم ناحیه پرینه و عمل واژینوپلاستی برای تنگ کردن واژن انجام می ‌شود.

پرینه ناحیه ‌ای است که بین مقعد و واژن قرار دارد و به ‌عنوان تکیه ‌گاه ساختاری برای چندین اندام اطراف به حساب می‌آید. همچنین ماهیچه ‌هایی که نقش مهمی در سفت و شل شدن واژن ایفا می ‌کنند را در برمی ‌گیرد.

در عمل پرینورافی یک برش در امتداد مرکز دیواره پشتی واژن ایجاد می ‌شود که از ابتدای آن شروع و در نزدیکی بالای واژن به پایان می ­رسد.

سپس پوست واژن از لایه پشتی فاسیال زیرین جدا شده و ترمیم فاسیای ضعیف شده با استفاده از بخیه ‌های قابل جذب صورت می ‌گیرد.

با توجه به نوع بخیه استفاده شده، این مواد حدود یک تا یک ‌و نیم ماه طول می کشد تا جذب شوند. در آخر پوست پوشاننده با نخ‌ های قابل جذب، بخیه می ‌خورند.

جراحی واژینوپلاستی برای از بین بردن پوشش اضافی داخلی واژن، سفت کردن بافت‌ های نرم و ماهیچه‌ های اطراف انجام می‌شود.

اما پرینورافی روی برداشتن بافت خارجی و داخلی اضافی و سفت کردن ساختارهای حمایتی داخل واژن تمرکز دارد.

دکتر ویدا یوسفیان

کلام آخر

واژینوپلاستی روشی برای ساخت یا ترمیم واژن است. این روش درمانی، مسائل پزشکی مختلف از جمله آسیب واژن به دلیل زایمان و عوارض بیماری کف لگن را درمان می کند.

واژینوپلاستی در سایت cleveland clinic نیز مورد بررسی قرار گرفته است که می تواند برای کسانی که مشتاق خواندن این مطلب در سایت های خارجی هستند؛ منبع معتبری باشد.

بدون تردید روش جراحی با لیزر می تواند از درد کمتری نسبت به جراحی با چاقو برخوردار باشد و عوارض کمتری داشته باشد.

با مشاهده نتیجه ی عمل در ویدئو ها و عکس های عمل زیبایی واژن، قادر خواهید بود بر ترس خود غلبه نموده و خودتان را برای انجام عمل اماده کنید.

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زیبایی زنان: 02122074065 – 09370786637

16 پاسخ
  1. شیما
    شیما گفته:

    سلام
    پرینورافی همراه واژینوپلاستی انجام میشه و جزء عمل واژینوپلاستی محسوب میشه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • دکتر ویدا یوسفیان
      دکتر ویدا یوسفیان گفته:

      سلام
      معمولاً کسانی که برای عمل واژینوپلاستی اقدام می کنن، پرینورافی رو هم انجام میدن.

      پاسخ
    • دکتر ویدا یوسفیان
      دکتر ویدا یوسفیان گفته:

      سلام
      واژینوپلاستی با عمل جراحی در بیشتر افراد دائمیه و تأثیر مادام العمر داره. ولی اگر بیمار واژینوپلاستی با لیزر انجام بده، بنا به تشخیص پزشک و سیستم بدن بیمار باید مجدد شارژ بشه.

      پاسخ
    • دکتر ویدا یوسفیان
      دکتر ویدا یوسفیان گفته:

      سلام
      واژینوپلاستی با عمل جراحی ماندگاری بالایی داره اما این که کدام روش درمانی بهتره باید بیمار معاینه بشه و با توجه به درضد شل شدگی و افتادگی بافت واژن، تشخیص داده بشه که کدوم روش برای بیمار مؤثرتره.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.