لابیاپلاستی و فاکتورهای موثر بر آن

۱– لابیاپلاستی و فاکتورهای موثر بر لابیاپلاستی و هزینه های آن.
۲– آیا بیمه هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهد؟
۳– از چه سنی می توان لابیاپلاستی را انجام داد؟
۴- دوره نقاهت لابیاپلاستی؟
۵– آیا عمل لابیاپلاستی دردناک است؟
۶– کوچک کردن کلاهک کلیتوریس(هودکتومی)
۷– چه کسانی کاندید استفاده از عمل لابیاپلاستی هستند؟
۸- چه زمانی نمی توان عمل لابیاپلاستی را انجام داد؟

لابیاپلاستی و فاکتورهای موثر بر لابیا پلاستی و هزینه های آن.
ابتدا باید تعریف درستی از لابیاپلاستی داشته باشیم لبیوپلاستی شامل دو بخش است:
۱- لابیاماژو(بزرگ)
۲- لابیامینور(کوچک)
لابیاهای کوچک در داخل لابیاهای بزرگ قرار می گیرند. دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان، تاکید دارد که هر ارگان جنسی در خانم یک ارگان جنسی مشابه در آقا دارد مثلاً ارگان مشابه لابیامینور(کوچک) مشابه پنیس و پیشابراه در مردان است.
تعریف درست کلیتوریس(هود):
یک بافتی است که قابلیت انعطاف دارد و در بالای لابیاهای مینور(کوچک) قرار گرفته است. به گونه ای که سوراخ لوله ی ادراری در خانم در عقب کلیتوریس و در جلوی سوراخ مهبل(introits) واقع شده است. معمولاً سعی ما بر این است که همزمان عمل لابیاپلاستی و واژینوپلاستی(کولپورافی واژن) را انجام دهیم.

زیرا در یک زمان بیهوشی انجام می شود. از طرفی در بسیاری از موارد وقتی واژنی را که دچار شلی و افتادگی است را ترمیم و تنگ می کنیم(این گشاد شدن و افتادگی در اثر افزایش سن، حاملگی های متعدد، زایمان طبیعی به وقوع می پیوندد) در بسیاری از موارد یک سوم تحتانی لابیا هم خود بخود در طی این پروسه ترمیم می شود.

دکتر ویدا یوسفیان جراح زیبایی زنان موارد بسیاری را مثال می زند که وقتی خانم تقاضای ترمیم و تنگ کردن واژن را داشته و اصلاً تقاضای لبیوپلاستی نداشته پس از عمل از شکل و فرم لابیا هم راضی بوده است زیرا در پروسه جراحی و با لیفت واژن لابیا هم فرم و شکل دلخواه را پیدا می کند.
البته روش های غیر تهاجمی هم برای تنگ کردن و عمل زیبایی واژن وجود دارد که همانا لیزر واژن و رادیوفرکوانسی RF می باشد.
اگرچه واژن و لابیا به صورت طبیعی قابلیت ارتجاعی دارد اما به مرور زمان در اثر زایمان و گذر سن با یکسری بیماری ها(دیابت و فشار خون بالا) این قدرت کشسانی و ارتجاع(stretch) به گونه ای می شود که کاملاً این بافت ها شل و آویزان می شوند.
تنگ کردن واژن و لابیاپلاستی با لیزر و بدون لیزر به تنهایی گارانتی و ضمانتی در جهت بالا بردن فعالیت در روابط جنسی در زوجین نیست.

زیرا وجود یک رابطه جنسی موفق علاوه بر وضعیت ظاهری اندام جنسی به مسائلی از جمله روابط عاطفی و روحی بین دو نفر هم بستگی دارد. اگر روابط عاطفی و روحی خوبی بین زوجین نباشد این اعمال جراحی نه تنها در جهت لذت بردن بیشتر نخواهد بود بلکه باعث سرخوردگی بیشتر خواهد شد.
هزینه های جراحی زیبایی واژن و لبیو پلاستی بستگی به طول لابیا، ضخامت لابیا، سن فرد، بیماری های همراه، میزان گشادی واژن، و مدت عمل جراحی دارد.
دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان، یک مثال می آورد: مثلاً در یک خانم با سن بالا (بالای ۴۵ سال) و بیماری هایی از قبیل فشار خون با سابقه زایمان های متعدد و ضخامت لابیای بالا که درخواست دارد حتماً به ۲۰ سال قبل خود از نظر شکل ظاهری اندام تناسلی و واژن و لابیا ها برسد مسلماً طول عمل و هزینه جراحی بیشتر خواهد بود.

برخلاف تصور عامه که فکر می کنند لابیاپلاستی فقط یک تکه بافت یا گوشت اضافه است که جراح به راحتی برداشته و دور می اندازد باید بگوییم خیر اینطور نیست این بافت سراسر عروق و اعصاب است اگر فرد ناشی مثلاً یک ماما که در این زمینه علم و آگاهی و تبحر لازم را ندارد این کار انجام شود نه تنها امکان هماتوم، عفونت، آسیب به عروق و اعصاب افزایش می یابد بلکه احتمال خطر جانی هم وجود دارد.

آیا بیمه هزینه های لابیاپلاستی را پوشش می دهد؟
در صورت انجام لابیاپلاستی در بیمارستان می توان تا حدودی اگر لابیا ایجاد مشکل در زندگی فرد کرده باشد(عرق سوز شدن پیاپی، عفونت های متوالی) می توان این امکان را داشت که لابیاپلاستی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

اما به هر حال این هزینه ها بستگی به محل عمل(بیمارستان، مطب، کلینیک)، بستگی به نوع عمل(با لیزر و یا بدون لیزر( با لیزر حدود ۶۰۰ هزار تومان بیشتر از بدون لیزر است))، نوع مواد مصرفی و هزینه های بیهوشی دارد. اما به طور مرسوم این هزینه های حدود ۳ میلیون تومان است که اگر در بیمارستان عمل انجام شود می توان این جراحی را تحت پوشش بیمه قرار داد.

از چه سنی می توان عمل لابیا پلاستی و جراحی زیبایی واژن را انجام داد؟
از ۷۵-۱۸ سالگی می توان این اعمال جراحی را با خیال راحت توسط یک جراح متبحر انجام داد. دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان، تاکید دارد که نبایستی این اعمال جراحی را قبل از ۱۸ سالگی انجام داد زیرا قبل از آن هنوز بافت شکل طبیعی و کامل خود را بدست نیاورده و اگر مثلاً در یک خانم ۱۶ ساله لابیاپلاستی کنیم ممکن است تا ۱۸ سالگی مجدد افزایش سایزی به صورت نرمال در بافت واژن و لابیا ایجاد شود که جراحی را بی نتیجه می کند. ولی پس از ۱۸ سالگی با آسودگی حتی اگر دختر خانم virgin (باکره) باشد می توان واژینوپلاستی و لابیاپلاستی را انجام داد.

دوره نقاهت لابیاپلاستی
به علت اینکه بافت لابیا پر از خون و اعصاب تغذیه کننده است و کلاً بافت های مملو از عروق سریع تر جوش می خورد دوره نقاهت این عمب فقط ۲ روز است.

برای استراحت توصیه ی دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زیبایی زنان این است که یک روز کافیست. از فردای این عمل اگر شغلی دارید که فعالیت زیادی ندارد می توانید به سرکار بروید و از ۱۰ روز بعد کاملاً بهبود بافت را به چشم خواهید دید.

برای ورزش کردن هم در حد ایروبیک از دو هفته بعد از عمل می توانید ورزش و نرمش را آغاز کنید. فعالیت جنسی بعد از این عمل ۱ ماه بعد است. خواهشاً پس از عمل مرتب از آینه استفاده نکنید زیرا شکل واقعی بافت تا حدود ۸۰% بعد از یک ماه خودش را نشان می دهد و بعد از ۶ ماه کاملاً شکل واقعی نمایان می شود.

به علت اینکه این بافت هم مثل سایر بافت ها از جمله بینی به مرور خواهد افتاد. بهتر است جراح زیبایی زنان تا حد امکان بافت بیشتری را جهت جراحی بردارد تا به مرور رضایت بیمار از این عمل بیشتر باشد.

آیا عمل لابیاپلاستی دردناک است؟
دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان، تاکید دارند که این عمل هم مانند سایر عمل های جراحی حتی با لیزر نیز کمی سوزش بعد از عمل ایجاد می کند.

شما حتی اگر یک خال هم بردارید پس از آن کمی احساس سوزش و درد خواهید داشت. اما با تکنیک های جدید از جمله لبیو پلاستی با لیزر از شدت درد به علت سوچورهای کمتری که زده می شود کم می شود.
پس از عمل با داروهای کنترل کننده درد که پزشک تجویز می کند دردی احساس نخواهید کرد.

مقاله های زیر را نیز می توانید مطالعه نمایید :

عوارض لابیاپلاستی

بهترین روش جراحی لابیاپلاستی و مراقبت های بعد از آن

کوچک کردن کلاهک کلیتوریس (هودکتومی)
برداشتن کاملا کلاهک کلیتوریس طبق تحقیقات جدید می تواند عوارضی چون کاهش میل جنسی(ختنه کردن کامل کلیتوریس) و در معرض لباس زیر قرار گرفتن کلیتوریس که موجب احساس درد و حتی افزایش ریسک عفونت در این ناحیه شود. لذا انتخاب جراح در این زمینه بسیار مهم است.

دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان می گوید قسمت کوچکی از کلاهک کلیتوریس(هودکتومی) باید برداشته شود با تکنیک های جدید به شکل یک فلش که هم بافت کمتری از کلیتوریس بالا کشیدا شده و در معرض تماس با لباس زیر باشد و هم ظاهر بهتری به هودکتومی بدهد.

چه کسانی کاندید عمل لبیوپلاستی هستند؟

عمل لابیاپلاستی تنها یک عمل جراحی زیبایی نیست بلکه یک درمان است.

یعنی در بسیاری از موارد ریسک عفونت های قارچی(کاندیدا)و عرق سوز شدن و ریسک خارش و سوزش در این ناحیه را کاهش می دهد. کسانی مناسبند که از لحاظ خلقی و روحی در وضعیت با ثباتی هستند و از وجودشان راضی هستند.
افراد همیشه خشمگین و ناراضی از خود کاندید مناسبی برای این عمل نیستند.
دکتر ویدا یوسفیان، متخصص و جراح زیبایی زنان تاکید دارد که در مشاوره اول حتماً با یک مصاحبه ساده می توان به این امر واقف شد که خانم از وضعیت خلقی با ثباتی برخوردار است.
و در آن صورت برای خانم این عمل را می توان توصیه نمود. کسانی که مبتلا به بیماری های عدیده از جمله فشار خون های بالا، دیابت غیر قابل کنترل و بیماری های خطیر مثل کلاژن و اسکولار هستند بایستی بعد از کنترل بیماری ها جهت این عمل (لابیاپلاستی با لیزر) اقدام کنند.

چه زمانی نمی توان عمل لابیاپلاستی انجام داد؟
۱- کسانی که دچار اختلال خلقی (احساس زشت بودن دائم بدن و ناراضی بودن از خود) هستند که اصطلاحاً اختلال دسیمورنیک خوانده می شود.
۲- افرادی که به تازگی زایمان(چه به صورت طبیعی و چه به صورت سزارین) داشته اند زیرا در طی پروسه حاملگی بافت ها دچار هیپوتروفی(بزرگی) می شود به خصوص اندام تناسلی و اگر فرد در فاصله کمتر از ۱/۵-۱ ماه مبادرت به عمل لابیاپلاستی نماید قطعا هنوز بافت ها به حد طبیعی نرسیده اند و بعد از عمل از نتیجه رضایت نخواهد داشت.
۳- افرادیکه مبتلا به بیماری های جدی هستند در طی پروسه شیمی درمانی سرطان، فشار خون بالا و کنترل نشده، دیابت کنترل نشده و بیماری های عصبی مثل تشنج و صرع که هنوز درمان نشده و به حد نرمال نرسیده اند و کسانی که دچار اختلالات شدید جسمی(بیماری های کلاژن و اسکولار که درمان کامل نشده اند و یا بیماری های نروپاتیک و عصبی مثل نوروپاتی های غیز قابل درمان) هستند کاندید مناسبی برای این عمل نیستند و حتماً پس از درمان و کنترل بیماری می توانند اقدام به این جراحی نمایند.

ارتباط با ما:

تهیه شده توسط:خانم دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان شهرک غرب

کپی با ذکر منبع مانعی ندارد.

لابیاپلاستی

فاکتورهای موثر برا لابیا پلاستی

Sending
User Review
0 (0 votes)

نوشته مرتبط

آیا عمل زیبایی واژن (لبیاپلاستی) نیاز به استراحت و دوره نقاهت طولانی دارد؟ و می‌توان هم زمان 2 تنگ کردن واژن و سفید کردن واژن را انجام داد؟

منتشر شده توسط - نوامبر 10, 2019 0
1- کاهش یافتن میل جنسی پس از جراحی لابیاپلاستی 2-روش‌‌های مختلف لابیاپلاستی 3- تکنیک‌‌های گوناگون لابیاپلاستی 4- مراقبت‌های بعد از…

تماس مستقیم 02122074065