روش های تعیین جنسیت |تعیین جنسیت صددرصد پسر

تعیین جنسیت:

با توجه به تجربیات خانم دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان تهران، تعیین جنسیت فرزند برای پدرها و مادر ها یکی از دغدغه های این روزهاست زیرا والدین امروزه به علت اینکه تعداد موالید کمتری دارند مایلند که جنسیت فرزاندانشان را خودشان قبل از مادر و پدرشدن با بینش انتخاب کنند.
این موضوع که بدانند با احتمال بیشتر چه جنسیتی را خواهند داشت بسیار دلنشین و شادی بخش است.

 

در این مقاله این مطالب را خواهید خواند:

1-تعیین جنسیت

2- تعیین جنسیت قبل از بارداری

3- سه روش پیشنهادی تعیین جنسیت

4-تعیین جنسیت صد درصد پسر

5- تعیین جنسیت جنین در یک ماهگی

6- تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

7- تعیین جنسیت جنین قبل از ۳ ماهگی

8- تعیین جنسیت با استفاده از زمان مقاربت


1- تعیین جنسیت فقط مربوط به این دوران ماشینی نیست در قدیم هم والدین توجه ویژه به این موضوع داشتند، روش ها در قدیم بیشتر سنتی بود. درحال حاضر هرچند تا ۱۶ هفتگی بارداری معمولا با درصد بالایی با کمک روش های سونوگرافی می توان از جنسیت فرزند آگاهی یافت ولی اگر والدین خودشان یک جنس دلخواه را چه پسر و چه دختر بخواهند با کمک روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری می ‌توان تا حد زیادی به خواسته شان والدین را نزدیک کرد.

تعیین جنسیت صد در صد پسر

محبوب ترین جراحی های زیبایی واژن

بعد از بارداری معمولا شلی واژن و گشادی واژن باعث اذیت و ناراحتی روحی خانم ها می شود.

برای اینکه خانم ها واژن زیبا و همچنین تنگی حتی بعد از بارداری داشته باشند، عمل های زیبایی وجود دارد که در دنیا هم بسیار پر طرفدار و رایج است.

2 عمل:

لابیاپلاستی برای از بین بردن لبه های واژن

واژینوپلاستی برای تنگ کردن واژن

درمورد تعیین جنسیت با سونوگرافی باید گفت درصد احتمال خطای سونوگرافی اندک است و در بیشتر موارد اطلاع رسانی سونوگرافی برای تعیین جنسیت درست و صحیح است نکته حائز اهمیت اینست که خانم و اقای منتظر تولد فرزند باید تا حدود ۳ ماهگی صبر کنند و این تب و تاب دانستن جنسیت فرزند در آن ها به حدی است که طبق نظر خانم دکتر ویدا یوسفیان متخصص و جراح زنان باعث می شود تا مرتب به مطب مراجعه و خواهان این باشند که دکتر جنسیت فرزند را با سونوگرافی تعیین کند. از طرفی برخی والدین دوست دارند که جنین موجود در رحم مادر پسر یا دختر باشد بنابراین انواع و اقسام روش ها را مورد آزمون قرار می دهند.

پادکست تعیین جنسیت را حتما گوش کنید:

 

حقیقت امر این است که روش های مختلفی وجود دارد که با کمک آن می توان به جنس دلخواه دست یافت.

تاکید ما بر روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری است و در اصل قبل از زمانی که سونوگرافی بتواند جنس فرزند شما را تعیین کند. روش های متنوعی برای تعیین جنسیت وجود دارد که برخی منشا علمی دارد مثل انجام IVF (که جنین پسر یا دختر در رحم می کاریم) و یکسری روش ها سرمنشا سنتی دارند (مثل استفاده از رژیم های غذایی ) با مطالعه این مقاله میتوانید به جنس دلخواه خود تا حد زیادی دست یافته لذا خواهشمندیم تا انتهای این مقاله با ما همراهی کنید.[anchor id=”tj1″ ]

2- تعیین جنسیت قبل از بارداری:

تعیین جنسیت قبل از بارداری

اگر میخواهید صاحب دختر یا پسر (جنس دلخواه) خود شوید باید بدانید قبل از بارداری (۲-۳) ماه قبل از اقدام به بارداری تحت نظر باشید.

3- سه روش پیشنهادی در این زمینه شامل:

۱-تغذیه خاص به اقا و خانم و انجام سونوگرافی های واژینال جهت تعیین زمان مقاربت و تعیین زمان تخمک گذاری و شست و شوی واژن

۲-intrauterine insemination) iui)
که در این روش اسپرم های اقا شاملyوx است جدا سازی و شستوشو داده شده و به داخل رحم خانم تلقیح میشود.

۳-روش PaD)IVF) در این روش لقاح کاملا ازمایشگاهی است و جنین صد در صد پسر یا دختر داخل رحم مادر کاشته میشود . باید خاطر نشان کنیم که وجود یک سری شرایط پرتنش و استرس زا روی جنسیت فرزند تاثیر گذار خواهد بود . روش های لقاح ازمایشگاهی روشهایی قریب به صد در صد هستند که ما از جنسیت فرزند اگاه شده و فرزنددلخواه با جنس مورد نظر را داخل رحم مادر میکاریم.

برای تیرگی واژن چه باید کرد؟

تیرگی واژن اصلا موضوع نگران کننده ای نیست ولی موجب ناراحتی بسیاری از خانم هاست.

ما در این مطلب راهکار های بسیار خوبی برای رفع تیرگی واژن به شما عزیزان معرفی کرده ایم:

برای تیرگی واژن چه باید کرد؟

تعیین جنسیت صد در صد پسر

از دید خانم دکتر یوسفیان متخصص زنان و زایمان شهرک غرب روش های سنتی و خانگی نیز تا حدی مورد قبول است مثلا استفاده از غذایی که حاوی سدیم و پتاسیم بالا باشد میتواند احتمال پسر زایی را افزایش دهد. مثلا استفاده از گوشت قرمز و شیر و جگر میتواند احتمال فرزند ‌پسر را زیاد نماید ولی تاکید ما بر آن است که پزشک متخصص زنان با یک خونگیری از قلیا و اسیدیته خونشان اگاهی پیدا کند .

به طور مثال مصرف کلسیم و‌منیزیم میتواند احتمال دختر زایی را زیاد نماید: این غذاها شامل شیر-پنیر-بستنی و ماست و جوانه گندم میباشد از روش های مهمی که میتوان برای تعیین جنسیت قبل از بارداری نام برد روش تعیین زمان نزدیکی زوج است . در زمان تخمک گذاری پزشک روزهایی را با سونوگرافی واژینال تعیین میکند
میتوان منتظر تولد فرزند پسر بود.
و اگر چند روز قبل از تخمک گذاری اقدام به نزدیکی نمایید میتوانید انتظار تولد نوزاد دختر را داشته باشید.[anchor id=”tj3″ ]
شست و شوی واژن قبل از نزدیکی (حدود نیم ساعت) میتواند تا حد زیادی کمک کننده باشد به گونه ای شست و شوی واژن با سرکه و اب باعث کمک به تولد نوزاد دختر و شست و شوی واژن با جوش شیرین و اب موجب یاری در تولد نوزاد پسر میشود.

سایر روش های تعیین جنسیت قبل از بارداری شامل نشاندار کردن گاتها توسط لیزر و یا تعیین میزان اسپرم میباشد.

4- تعیین جنسیت صد درصد پسر :

طرز فکر قدیمی این بوده که اغلب علاقه به تولد نوزاد پسر داشتند زیرا فکر میکردند پسر کمک و‌یاری رسان مادی و معنوی پدر و‌مادر است اگرچه این تفکر مقدار زیادی تغییر کرده ولی هنوز هم تا حدی در فرهنگ ما وجود دارد. اغلب مواردی من در مطب میبینیم کسانی هستند خواهان جنسیتی هستند که ندارند مثلا اگر پسر دارند مایلند دختر دار شوند و‌یا بالعکس.

برای اینکه صاحب فرزند پسر شوید میتوانید از روش

  • رژیم غذایی
  • نزدیکی بر اساس زمان تخمک گذاری
  • شست و شوی واژن
  • و یا از طریق pad) ivf )
    (Preimplantation Genetic Diagnosis)

تعیین جنسیت پسر

 

در ادامه به تشریح و‌توضیح هر کدام از این روش ها خواهیم پرداخت:[anchor id=”tj4″ ]

از نظر دکتر ویدا یوسفیان دکتر زنان خوب در شهرک غرب روش رژیم غذایی پسر یکی از روش های راحت و رایج تعیین جنسیت فرزند است.
خوردن بعضی غذاها کروموزوم Y مرد را جذب می کند و به تشکیل نطفه پسر کمک می کند. این غذا ها سرشار از پتاسیم و سدیم هستند شامل : روغن کنجد -خرما-فلفل-موز و گوشت قرمز تازه میباشند.

مشاوره رایگان

دادن شربت زعفران خصوصا به آقا به علت طبع گرمی که دارد میتواند در فرزند آوری پسر مفید باشد . روش نزدیکی بر پایه زمان تخمک گذاری فیزیکی از روش های تعیین جنسیت است . کروموزوم x وy که در مرد وجود دارند اگر محیط واژن قلیایی باشد و‌ترشحات رقیق باشد راحت به سمت x مادر حرکت میکنند (درست در زمان تخمک گذاری) ولی اگر چند روز قبل از زمان تخمک گذاری اقدام به نزدیکی نماییم به علت ماندگاری و دوام کروموزوم های x پدر احتمال رسیدن انها به x مادر بیشتر و احتمال دختر دارشدن افزایش می یابد .

روش شست‌و‌شوی واژن جهت تعیین جنسیت پسر یا دختر به این گونه است

که بایستی محلولی ترکیبی از آب و جوش شیرین(یک قاشق چایخوری جوش شیرین را داخل ۴ لیوان آب جوشیده سرد شده) قرار می دهید و واژن را با این محبوب شستشو می دهید . در اصل محیط را به گونه ای قلیایی می کنید که کروموزوم های Y به طرفX زن حرکت کند. بایستی دقت شود که ارگاسم خانم (به اوج لذت جنسی رسیدن خانم) باعث حرکت بیشتر کروموزوم های Y به سمت X خانم و تعیین جنسیت پسر می شود. در مقابل اگر با شستشوی واژن توسط سرکه ( یک قاشق غذاخوری سرکه داخل ۴ لیوان آب جوشیده سرد شده ) محیط واژن را اسیدی می کنیم احتمال جنین دختر افزایش می یابد . روش های علمی تر تعیین جنسیت همانطور که در بالا ذکر شد روش IVF است.
که کاملا لقاح آزمایشگاهی است و اسپرم و تخمگ در محیط آزمایشگاه لقاح یافته و بنا به درخواست والدین جنین پسر یا دختر داخل رحم کاشته می شود .این روش اگر جنین پسر و یا دختر در آزمایشگاه تشکیل شود کاملا تضمینی است و اگر درمورد ضمانت کار نگرانید توصیه می کنیم از این روش بهره ببرید.

تشخیص جنسیت در یک ماهگی

5- تشخیص جنسیت جنین در یک ماهگی:

تاکنون به کمک متخصص زنان سعادت آباد از روش های مختلف تعیین جنسیت قبل از بارداری سخن گفتیم. حال می خواهیم از روش هایی که بعد از باردار شدن می توان استفاده نمود تا زودتر از ۱۳هفتگی که در سونوگرافی جنین جنسیتش تعیین می شود صحبت کنیم. زیرا قبل از ۱۳ هفتگی بارداری خیلی از پدرو مادرها مشتاقندتا جنسیت جنین خود را بدانند.
برای اینکه از جنسیت جنین در ۱ ماهگی خبردار شوید می توانید از یکسری از روش های خانگی بهره مند شوید. اگرچه این روشها صد درصد نمیباشد ولی بسیار کمک کننده هستند

۱-پاهای مادر: اِد‌ِم و ورم کردن پاهای مادر در جنین دختر کاملا مشهود است . مادرانی که جنینشان پسر است تا اواخر بارداری هیچ ورمی روی پاهای مادر دیده نمیشود.

۲- چشم مادر: بایستی درون چشم مادر سفیدی چشم را بررسی کرد ، به این شکل که پلک پایین مادر را پایین داده و به سفیدیه چشم دقت میکنید اگر رگ های خونی به شکل وی در چشم چپ مادر مشهود بود جنین دختر و اگر این رگ ها در چشم راست مادر دیده شد جنین پسر خواهد بود.[anchor id=”tj5″ ]

۳- پوست مادر : در جنین پسر زیبایی و شفافیت پوست مادر حفظ میشود ولی در جنین دختر تمام زیبایی مادر از بین رفته و پوست لکه دار و‌کدر و پر از جوش میشود.

مشاوره رایگان
پس پوست شفاف و زیبا نشانه پسر دار شدن شماست

۴- تنگی نفس در مادر: تنگی نفس مادر در جنین پسر بیشتر دیده میشود در حالیکه در جنین دختر ، مادر معمولا تنگی نفس ندارد و براحتی نفس میکشد.

۵-تغییرات اشتها و مزاج مادر: در جنین دختر ما شاهد تمایل بیشتر مادر به خوردن انواع شیرینی ها و شکلات هستیم ولی در جنین پسر مادر تمایل بیشتری به خوردن ترشیجات دارد.

6- تعیین جنسیت جنین در دو ماهگی

در ماه دوم بارداری قلب جنین هنوز تا پنج هفتگی کامل نشده و لذا نمیتوانیم
شاهد تپش قلب جنین باشیم . اگرچه در ماه دوم بارداری هم روش های صد درصدی برای تشخیص جنسیت جنین وجود ندارد ولی میتوان تا حدودی از برخی موارد زیر بهره جست:

۱-رشد سینه های مادر: رشد بافت پستانی مادر در جنین های دختر بیشتر از قبل است و سرعت زیادی دارد ولی در جنین پسر اینگونه نمیباشد.

۲- رشد موهای پای مادر : رشد موهای پای مادر در جنین پسر بسیار سریع از قبل است ولی در جنین دختر اینگونه نیست و هیچ تفاوتی با قبل از بارداری ندارد.

۳-حالت تهوع در مادر: مادران باردار حالت تهوع خصوصا در اوایل صبح را تجربه میکنند ولی اگر در اوایل بارداری مادر حالت تهوع نداشت احتمال بیشتری هست جنین پسر باشد.

۴-اشتهای مادر: در جنین پسر شاهد هستیم مادر اشتهای زیادی پیدا میکند و از خوردن لذت میبرد و به طور مرتب میخورند و از کاهش اشتها شکایت نمیکنند در حالیکه در جنین دختر میبینیم مادر باردار اشتهای مثل قبل از بارداری و یا کمتر دارد.

۵- دمای پای مادر: دمای پای مادر در اوایل بارداری می تواند تا حدودی جنسیت جنین را حدس مشخص کند، به گونه ای که مادرانی که پاهای سرد و رنگ پریده دارند به احتمال قوی نوزادشان پسر است.[anchor id=”tj6″ ]

۶- سردرد مادر: سردرد در مادر باردار نشانه ی نوزاد پسر است که در راه دارد. ولی مادری که جنین دختر دارد به ندرت دچار سردرد می شود.

۷- رنگ ادرار مادر: با استفاده از رنگ ادرار مادر نیز می توان تا حدودی جنسیت جنین را حدس زد . رنگ ادرار مادر در جنین پسر تغییر چندانی نمی کند ولی رنگ ادرار مادری که جنین دختر در راه دارد به رنگ زرد تیره می شود و بد اخلاق شده و پوست تیره ای نیز دارد.

لابیاپلاستی

7- تعیین جنسیت جنین قبل از ۳ ماهگی:

طبق تجارب دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان در غرب تهران پس از اعلام اینکه خانم باردار است و تا قبل اینکه سونوگرافی انجام شود نمیتوان به طور نسبتا قابل اعتمادی از جنسیت جنین مطلع شد. مشکل سونوگرافی اینست معمولا امکان انجامش برای تعیین جنسیت بعد از سه ماهگی است برای اینکه شما بتوانید در سه ماهه اول تا حدودی جنسیت جنینتان را تعیین کنید میتوانید روش های خانگی متعددی را امتحان کنید همانگونه که گفتم بررسی وضعیت ظاهری مادر باردار مانند وجود علائمی مثل سردرد ورم پاها و بررسی چشم ها در مادر میتواند کمک کننده باشد . هریک از این روش ها به تنهایی ارزش چندانی ندارد ولی وقتی چند علامت با هم در مادر باردار وجود داشته باشد تا حدودی می توان جنسیت جنین را حدس زد مثلا اگر مادر باردار دچار ورم پاها و حالت تهوع و رنگ ادرار تیره باشد می توان گفت نوزاد دختر به دنیا خواهد آورد.[anchor id=”tj7″ ]

مشاوره رایگان

8- تعیین جنسیت با استفاده از زمان مقاربت:

به توصیه ی دکتر زنان شهرک غرب قبل از اینکه نطفه جنین تشکیل شود و فرد باردار شود اثر زمانبندی نزدیکی بر اساس زمان تخمک گذاری جهت تعیین جنسیت نوزاد مدد جست. چنانچه نزدیکی زوجین در زمان تخمک گذاری باشد با توجه به سن کوتاه تر کروموزوم های Y که توانایی ماندگاری زمان زیادی در رحم خانم ندارد می توان احتمال داد که Y بیشتری به سمت تخمک ها برای لقاح می روند و جنین احتمالا پسر خواهد بود. اگر نزدیکی چندروز قبل یا چند روز بعد از تخمک گذاری باشد به علت اینکه کروموزوم های X بیشتری از پدر جهت لقاح به سمت تخمک مادر روانه می شوند و به احتمال زیاد جنین دختر خواهد شد.
این هوشیاری در عملکرد زوجین اگر همراه با شستشوی واژن نیم ساعت قبل از نزدیکی توام باشد اثر شگرف خواهد بود.
همانگونه که گفتیم برای پسردار شدن باید شستشوی واژن با قلیا(جوش شیرین) و برای دختر دار شدن بایستی شستشوی واژن با سرکه (اسید) به وقوع بپیوندد.
روش های فوق اگر چه بعضی هایشان صددرصد علمی نیست ولی در طب قدیمی بارها به کار رفته و مورد آزمون قرار گرفته اند. و سربلند از آزمون بیرون آمده اند.

صاحب فرزند شدن جزو بهترین لحظات زندگی انسان است و در اصل فرزند دلخواه بهترین و بزرگ ترین سرمایه ی بشر در طول قرن هاست.

تحقیقات پزشکان خارجی راجع به تعیین جنسیت قبل از بارداری

زنان باردار در مورد جنسیت فرزند متولد نشده خود کنجکاو بوده اند. ظهور اولتراسوند، کاربرد آن در پزشکی و تغییرات انقلابی در قدرت تفکیک و عملکرد آن منجر به توانایی تعیین جنسیت به این کودکان متولد نشده شده است و در نتیجه اضطراب این زنان را از بین می‌برد.

یک مطالعه آینده نگر تعیین جنسیت با سونوگرافی قبل از تولد روی 205 زن باردار 20 تا 40 ساله در بیمارستانی خصوصی در بنین بین اوت 2010 تا اکتبر 2011 انجام شد.

پرسشنامه هایی قبل و بعد از اسکن برای این زنان تجویز شد و به زنان جنسیت گفته شد. جنین ها و احساسات آن ها در جنسیت تعیین شده ثبت شد. جنسیت در بدو تولد تأييد و با اسكن مقايسه شد.

بحث های مربوطه در طول اسکن و بعد از آن بر روی پرسشنامه ها ثبت شد. بسته آماری مورد استفاده SPSS نسخه 17 بود و آزمون های طبقه بندی باینری انجام شد.

نحوه تعیین جنسیت قبل از بارداری

تعیین جنسیت قبل از بارداری روش های مختلفی را برای افرادی که به دنبال تأثیرگذاری بر جنسیت فرزند آینده خود هستند ارائه می دهد.

تعیین جنسیت بر اساس زمان مقاربت و تغییر محیط واژن برای درک جنسیت خاص، یکی از این روش‌ ها است.

روش تعیین جنسیت با روش IUI که در آن کروموزوم های X و Y اسپرم جداسازی شده و سپس در رحم خانم قرار داده می شوند.

علاوه بر این، پیشرفت ‌های فناوری منجر به توسعه انتخاب جنسیت قبل از بارداری با استفاده از روش ‌های پردازش اسپرم و تشخیص ژنتیکی قبل از لانه ‌گزینی (PGD) از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) برای آزمایش جنین‌ ها برای مواد کروموزوم X و Y قبل از انتقال شده است.

هر روش دارای میزان موفقیت و اثربخشی متفاوتی است. به این ترتیب، افراد تشویق می شوند تا با پزشکان باروری مشورت کنند تا در مورد گزینه های موجود صحبت کنند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.

راه های تعیین جنسیت قبل از بارداری

روش های مختلف برای انتخاب جنسیت قبل از بارداری چیست؟

انتخاب جنسیت قبل از بارداری شامل چندین روش است. همان طور که گفته شد، روش هایی از قبیل زمان مقاربت، روش IUI و روش IVF است.

این روش ها، همراه با سایر مراقبت ها و توصیه های پزشکی، سطوح مختلفی از موفقیت و اثربخشی را ارائه می دهند. برای افرادی که به انتخاب جنسیت فکر می کنند مهم است که با متخصصان باروری برای بحث در مورد گزینه های موجود و نتایج بالقوه آن ها مشورت کنند.

بهترین دکتر تعیین جنسیت قبل از بارداری در تهران

دکتر ویدا یوسفیان، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی؛ یکی از بهترین پزشکان حاذق و صاحب نام در این زمینه هستند.

ایشان با سال ها تجربه و مهارت در زمینه های گوناگون از جمله تعیین جنسیت قبل از بارداری، در منطقه شهرک غرب تهران، به بیماران خود مشاوره می دهند.

رسیدن به نتیجه دلخواه مستلزم مراجعه و مشورت با یک پزشک با مهارت و تجربه است. بنابراین اگر بارها برای داشتن جنسیت مورد نظر فرزند خود اقدام کرده اید اما به آنچه می خواستید نرسیده اید؛ بهتر است در انتخاب پزشک خود بیشتر دقت کنید.

روش های مختلف تعیین جنسیت قبل از بارداری چقدر مؤثر هستند؟

اثربخشی روش های تعیین جنسیت قبل از لقاح بسته به تکنیک خاص مورد استفاده متفاوت است. با توجه به سابقه تخمک گذاری خانم و نتایج سونوگرافی و مشاوره ها، پزشک بهترین روش را برای مراجعه کننده خود در نظر می گیرد.

محدودیت های روش های انتخاب جنسیت قبل از بارداری

لقاح آزمایشگاهی با آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی (IVF): این روش گران است و همیشه موفقیت آمیز نیست. همچنین خطرات بالقوه و ملاحظات اخلاقی را به همراه دارد.

روش تغذیه قبل از اقدام: این روش به دلیل عدم وجود شواهد علمی و نتایج متناقض مورد انتقاد قرار گرفته است. اگرچه در بسیاری از مراجعه کنندگان نتیجه بخش بوده است.

روش IUI: روش جداسازی کروموزوم های X و Y اسپرم، در حالی که امیدوارکننده است، اما 100٪ مؤثر نیست و ممکن است به تلاش های متعدد نیاز داشته باشد.

خطرات بالقوه روش های انتخاب جنسیت قبل از بارداری

نگرانی‌ های اخلاقی در مورد عدم تعادل اجتماعی: انتخاب جنسیت می ‌تواند با تغییر نسبت جنسیتی در جمعیت‌ های خاص منجر به عدم تعادل اجتماعی شود.

کاهش ارزش جنسیتی: عمل انتخاب جنسیت ممکن است کاهش ارزش یک جنسیت خاص را تداوم بخشد و کلیشه ها و تعصبات را تقویت کند.

سوء استفاده از غربالگری ژنتیکی: نگرانی هایی در مورد سوء استفاده آینده از غربالگری ژنتیکی کودکان آینده وجود دارد که به طور بالقوه منجر به تبعیض و انگ بر اساس ویژگی های ژنتیکی می شود.

از بین بردن جنین ها: برخی از روش های انتخاب جنسیت، به ویژه آنهایی که شامل آزمایش های ژنتیکی قبل از لانه گزینی می شوند، ممکن است منجر به تخریب جنین ها شود و معضلات اخلاقی و اخلاقی را ایجاد کند.

شناسایی استعداد ابتلا به بیماری ‌های شروع بزرگسالان: غربالگری ژنتیکی برای انتخاب جنسیت ممکن است به طور ناخواسته منجر به شناسایی جهش‌ های حساسیت به بیماری‌ های شروع بزرگسالان شود که ملاحظات اخلاقی و حریم خصوصی پیچیده‌ ای را به همراه دارد.

روش های تعیین جنسیت

سؤلات متداول در مورد تعیین جنسیت جنین

با توجه به جذابیت موضوع تعیین جنسیت قبل از بارداری، برخی از سؤالات متداول مراجعه کنندگان را داده ایم که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

آیا می توان قبل از بارداری جنسیت کودک را تعیین کرد؟

یکی از مطمئن ترین راه ها برای انتخاب جنسیت کودک انجام IVF با آزمایش ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGT) است. IVF یک درمان تولید مثلی است که در آن تخمک ها توسط اسپرم در آزمایشگاه بارور می شوند.

جنسیت قبل از تولد چگونه تعیین می شود؟

جنسیت قبل از تولد از سه روش قابل انتخاب است. پزشک با توجه به سابقه مراجعه کننده و طی مشاوره و در صورت لزوم انجام آزمایش های مربوطه، بهترین روش را پیشنهاد می دهد.

جنسیت نوزاد چه زمانی و چگونه تعیین می شود؟

همه تخمک ها دارای یک کروموزوم X هستند، در حالی که اسپرم حاوی کروموزوم X یا کروموزوم Y است. جنین ‌های دارای کروموزوم XY اندام‌ های جنسی مردانه را رشد می ‌دهند. در حالی که جنین ‌هایی که کروموزوم XX دارند، اندام‌ های جنسی زنانه را تشکیل می‌ دهند. یعنی اسپرم جنسیت نوزاد را تعیین می کند!

اولین زمانی که جنسیت جنین قابل تشخیص است، چه زمانی است؟

دقت در تعیین جنسیت کودک شما با زمانی مقاربت و تاریخ قاعدگی و تشخیص بارداری افزایش می یابد. تشخیص درست جنسیت جنین از 70.3% در 11 هفته تا 98.7% در 12 هفته و 100% در 13 هفته متغیر باشد.

یازده هفته زودترین زمانی است که تعیین جنسیت با سونوگرافی و با استفاده از روشی به نام “تئوری نوب” انجام می شود.

آیا می توانم شانس دختردار شدنم را افزایش دهم؟

به یاد داشته باشید هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که تغییر رژیم غذایی یا زمان آمیزش جنسی، تضمین کند که بچه دختر یا پسر داشته باشید. اما نتیجه بخش ترین راه، روش IVF است.

آیا جنسیت کودک بعد از لقاح می تواند تغییر کند؟

جنسیت نوزاد هنگام لقاح شکل می گیرد؛ اگرچه تا هفتته یازده و دوازده قابل تشخیص نیست.

آیا جنسیت نوزاد در دوران بارداری تغییر می کند؟

تعیین جنسیت کودک در طول لقاح اتفاق می افتد و در طول بارداری شما نمی تواند تغییر کند. با این حال، احتمال کمی وجود دارد که نتیجه سونوگرافی اشتباه باشد و به شما بگوید که دختر (یا پسر) دارید در حالی که عکس این قضیه صادق است.

نتایج حاصل از تحقیقات

در این آزمایش علمی مشخص شده که حساسیت (98.2٪) زنان با توجه به ارزش مؤلفه های طبقه بندی تعیین جنسیت قبل از تولد، بالاتر از مردان مردان بود. بسیاری از زنان حتی زمانی که جنسیت با آنچه که می خواستند متفاوت بود، خوشحال بودند.

تعیین جنسیت با سونوگرافی قبل از تولد از شاخص حساسیت بالایی برخوردار است. در نتیجه ما از استفاده از آن قبل از تست های جنسی تهاجمی تر حمایت می کنیم.

بخش آخر این مطلب علمی برگرفته از سایت مرجع و معتبر کتابخانه بین المللی دارو می باشد.

راه های ارتباطی با دکتر ویدا یوسفیان جراح و متخصص زنان و زایمان در شهرک غرب
02122074065
09370786637

15 پاسخ
  1. احمدی
    احمدی گفته:

    سلام. لطفا اعلام میفرمایید چند درصد از مراجعین شما بایت تعیین جنسیت فرزندشون به جنسیت دلخواه خود رسیدن؟

    پاسخ
  2. رامی
    رامی گفته:

    لطفا برنامه تغذیه پسر اوری را دقیق برامون شرح و امیل فرمایید بعد ان خواهشن هزینه ivf چنده

    پاسخ
  3. باران
    باران گفته:

    سلام ما ivf انجام دادیم برای تعیین جنسیت پسر که از ۷تا جنین ۶تا دختر و دوتا کیفیت پایین و جنین پسر رشد نکرد حالا به نظرتان iui انجام بدیم

    پاسخ
  4. باران
    باران گفته:

    سلام ما ivf انجام دادیم برای تعیین جنسیت پسر که از ۷تا جنین ۶تا دختر و دوتا کیفیت پایین و جنین پسر رشد نکرد حالا به نظرتان iui انجام بدیم?

    پاسخ
  5. شفیعی
    شفیعی گفته:

    با سلام من میخوام بارداربشم و با هدف پسردار شدن آنهم به اصرار دخترانم آزمایش ذخیره فیلیکول و اسپرم هم دارم گفته شده اسپرم جهت آی یو آف مناسب نیست دارو برا هردومون تجویز شد و درحال مصرف هستیم اما تاکی و چطور به این هدف بارداری با تعیین جنسیت پسر خواهیم رسید نیاز به مشاوره نظر یه پزشک حاذق داریم با توجه به داشتن فرزند کوچک و شاغل بودن و شهرستانی بودن و سن بالای ما لطفا راهنمایی کنید مناسب ترین و موثرترین راه و چاره ما چی هست

    پاسخ
  6. سیده فاطمه میرحیدری
    سیده فاطمه میرحیدری گفته:

    سلام خانم دکتر جان.امروز ۵ ماهم شد.دیروز سونو انومالی اسکن انجام دادم.گفتن بچم پسر.در صورتی که تمام علائمم به دختره.امکان داره اشتباه شده باشه؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.