سرطان سرویکس

توجه: سونوگرافی برای کلیه بیماران رایگان می باشد

سرطان سرویکس

سرطان گردن رحم یا سرویکس چیست؟

در این سرطان رشد بافت بدخیم از ناحیه گردن رحم شروع شده  و بطور نامنظم شیوع می یابد و به طور کلی این ناحیه را فرا می گیرد.
سرطان گردن رحم  به عنوان دومین سرطان شایع دستگاه تناسلی زنان شناخته می شود و پنجمین سرطان پس از سرطان‌های ریه، پستان، روده  می باشد .
تشخیص این بیماری بسیار سخت و دیر هنگام می باشد ، این بیماری در شرایط حاد و نیز شدید می تواند کشنده باشد . گردن رحم  یا سرویکس‬ قسمتی از دستگاه تناسلی زنان است و ناحیه باریک و تحتانی رحم را که به مهبل باز می‌شود، شامل می‌شود.

چه مواردی می تواند عامل ایجاد این سرطان بشود ؟

1-  شن فرد بسیار مهم می باشد معمولا افراد  بین 65- 55 سالگی در معرض این بیماری قرار دارند .
2-  بهداشت فردی و شیوه ی زندگی نیز تاثیر گذار است البته  چاقی و نداشتن فرزند از عوامل خطر می باشند .
3-  سابقه ابتلای خانوادگی به این بیماری : عامل قابل توجهی به شمار نمی آید .
4- ارتباط جنسی در سنین بسیار پایین  ، با افراد مختلف ارتباط جنسی دارند و یا با فردی که با افراد مختلف ارتباط دارد نزدیکی دارند بیشتر در معرض خطر هستند چون یکی از شایعترین علل سرطان دهانه رحم (95 درصد موارد سرطان دهانه رحم ) بوسیله ویروسی بنام ویروس پاپیلوما‌ است که از طریق تماس جنسی انتقال می‌یابد ، کنترل روابط جنسی بسیار حائز اهمیت است .
5- کسانی که ضعف سیستم ایمنی به ویژه به صورت اکتسابی  مانند بیماری ایدز دارند یا داروهای سرکوب کننده ایمنی مصرف می کنند.
6- افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند و دخانیات مصرف می کنند .
7- زایمان های متعدد نیز در این بیماری دخیل است .

علائم شایع این بیماری چیست ؟

•  در مراحل اولیه بی نشانه است
  • طولانی شدن عادت ماهیانه و خونریزی چندین روزه
  • ترشحات زیاد از مهبل
  • خونریزی آلت تناسلی در زمان معاینه
  • ‬درد در هنگام مقاربت
  • عفونت دستگاه تناسلی که بهبود نمیابد
  • درد در زمان  هنگام ادرار
  • درد کمر

توجه داشته باشید که  در صورت عدم درمان این بیماری  ، ممکن است سرطان  به لوله های رحم و تخمدان ها و سایر اعضاء مانند ریه ها و گاهی کبد نیز آسیب جدی وارد نماید .

• آدرس: تهران-شهرک غرب-بلوارفرحزادی-18متری مطهری-پلاک 168-بالای داروخانه دکترمشرف-
  •  تلفن 22074065 -- 09370786637
  •  ایمیل v_yousefian@yahoo.com