مشکلات جنسی در بانوان

توجه: سونوگرافی برای کلیه بیماران رایگان می باشد

مشکلات جنسی در بانوان

از شایع ترین اختلالات جنسی در بانوان شامل موارد زیر است :

کاهش میل جنسی

واژینیسموس

آمیزش دردناک (دیسپارونی)

ارضا نشدن جنسی ( نرسیدن به اوج لذت جنسی )

دیسپارونی ( آمیزش دردناک ):

زمانی که شخص دد آمیزش با درد روبرو می شود در اصطلاح پزشکی به دیسپارونی مبتلا شده است ، این درد معمولا در زمانی که ورود آلت مردانه به واژن انجام می شود رخ می دهد .

دیسپارونی ( آمیزش دردناک ) دارای درجات مختلفی است ، برای شروع این درد دلایل و درمان های گوناگونی وجود دارد .

دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان از مهم ترین علت درد در زمان آمیزش را خشکی واژن بیان می کنند ، زمانی که بانوان آمادگی دخول را ندارند به دردناک بودن آمیزش تشدید می یابد .

خشکی واژن در برخی از موارد به دلیلی عدم پیش نوازی است ، عدم پیش نوازی یعنی اینکه آمادگی لازم جهت محرکهای جنسی رخ نداده است و محیط واژن به اندازه کافی لغزنده نشده اند .

در برخی از موارد علت خشکی واژن عدم ترشحات کافی می باشد ، در این موارد توصیه می شود از روش های نظیر لیزر مونالیزا تاچ جهت درمان خشکی واژن اقدام شود .

دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ به درمان خشکی واژن می پردازد .

دکتر ویدا یوسفیان  جراح زیبایی زنان به بانوان توصیه می کند که از ژلهای آمیزشی تا حد ممکن استفاده نشود زیرا استفاده از ژل های غیر استاندارد در اغلب موارد نه تنها به درمان خشکی واژن کمکی نکرده بلکه سبب عفونت رحمی نیز می شود .

دکتر ویدا یوسفیان جراح زیبایی زنان علت دیگر خشکی واژن را مصرف برخی از داروها می دانند ، بنابراین ایشان به بانوان گرامی توصیه می کنند حتما داروهای را که اشخاص مصرف می نمایند با پزشک درمیان بگذارند و در صورت تایید پزشک به مصرف داروها بپردازند ، ایشان هم چنین به بانوان توصیه می کنند که ازمصرف خود سرانه داروها اجتناب شود.

علت دیگر رخ دادن دیسپارونی (آمیزش دردناک)  ضربه های وارد شده به آلت تناسلی در طول زمان می باشد و یا مواردی نظیر دوران پس از زایمان ، سابقه آزار جنسی ، برخی از بیماری های ناحیه تناسلی و برخی از سرطان ها و یا بیماری های مقاربتی بیان کرد .

دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان پیش نوازی را صرفا جنبه عاطفی نمی دانند بلکه این امر سبب می شود که به سبب تغییراتی که در بدن بانوان صورت می گیرد دخول ساده تر انجام شود ، انجام این امر سبب بالا کشیده شدن رحم و افزایش طول واژن شده در نتیجه دخول ساده تر انجام می شود .

پیش نوازی سبب پرخون شدن دیواره های واژن و ترشح مواد لغزنده می شود ، اما در برخی از موارد علت خشکی واژن به سبب بیماری می باشد که حتما نیاز است بیمار جهت درمان به پزشک متخصص زنان وزایمان مراجعه نماید .

دکتر ویدا یوسفیان جراح زیبایی واژن جهت درمان خشکی واژن استفاده از روش ونوین و جدیدی پزشکی لیزر مونالیزا تاچ را پیشنهاد می کنند .

واژینیسموس :

زمانی که درهنگام دخول به شکل غیرارادی انقباض ماهیچه های واژن رخ می دهد واژینیسموس رخ داده است  .

در زمان واژینیسموس انجام هر گونه دخول بسیار درد ناک می باشد ، در برخی از موارد در زمان واژینیسموس دخول غیر ممکن است .

دکتر با استفاده از روش های جدید پزشکی به درمان این بیماری می پردازد ، بانوانی که به واژینیسموس مبتلا هستند با مراجعه به مطب ایشان می توانند به درمان واژینیسموس بپردازند .

برای درمان واژینیسموس روش های گوناگونی وجود دارد از جمله :

درمان اسپاسم های عضلانی

گشاد نمودن تدریجی داخل مهبل

روان درمانی و یا انجام مشاوره

استفاده از ژل های مهبلی نظیر K_Y

استفاده از برخی از داروها

مهم ترین علت های واژینیسموس :

داشتن سابقه روحی در زمان رابطه جنسی

ترس و اضطراب

در برخی از موارد انجام رابطه جنسی در سنین پایین

تجربه زایمان سخت

داشتن رابطه عاطفی نامطلوب

فقدان آموزش جنسی

ترس از دخول

داشتن تصور اشتباه از رابطه جنسی

درمقاله بعدی به بیان چگونگی برطرف ساختن درد جنسی می پردازیم .

درمان مشکلات جنسی در بانوان :

درمان مشکلات جنسی بانوان در همگی یکسان نیست ، زیرا مشکل جنسی ممکن است بر اثر عوامل مختلفی رخ دهد ، دکتر ویدا یوسفیان متخصص زنان و زایمان بیان می کنند که با مشخص شدن علت مشکل جنسی به راحتی می توان به درمان آن پرداخته شود .

سه عامل در ایجاد شدن مشکلات جنسی زنان تاثیر گذار هستند :

عامل عاطفی

عامل جسمی

عامل ارتباطی

پزشک متخصص در رسیدن به موفقیت درمان مشکل جنسی بسیار تاثیر گذار است ، دکتر ویدا یوسفیان  متخصص زنان و زایمان بیان می کنند زمانی که زوجین به پزشک مراجعه می کنند بی پرده به بیان مشکلات جنسی خود بپردازند تا دکتر بتواند بهترین راه حل و درمان را برای آنها برگزیند .

درمان مشکل جنسی شامل موارد زیر است :

مشاوره در خصوص روابط زوجین

درمان مشکلات جنسی

آموزش برخی از نکات روابط زناشویی

درمان نمودن مشکلات جسمی

انجام مشاوره جهت درمان مشکل جنسی بسیار کمک کننده است زیرا در اغلب موارد با پزشک بیماری ویا آموزش دادن روابط زنانشویی به درمان این مشکل می پردازد و شخص دیگر با مشکلات جنسی را ندارد و می تواند از رابطه جنسی خود لذت ببرد .

در برخی از موارد مشکل جنسی بانوان بر اثر مشکلات یائسگی بروز می کند زیرا یائسگی سبب خشکی واژن می شود که با استفاده از لیزر مونالیزا تاچ می توان به درمان این بیماری پرداخته شود و مشکل جنسی زنان را برطرف نمود .

انجام برخی از ورزش ها میتواند به تقویت ماهیچه های واژن و افزایش دادن قدرت تحریک کمک کننده است ، بیمار با مشورت پزشک می تواند به انجام آنها بپردازد .

اگر شخص به عفونت مبتلا باشد استفاده از آنتی بیوتیک ها و یا داروهای ضد ویروس بسیار کمک کننده است ، البته توجه به این نکته نیز الزامی است که حتما مصرف داروها باید زیر نظر پزشک باشد .

دکتر لیلا خلیلی متخصص زنان و زایمان بر اثر آماری که ارائه شده است علایم ونشانه های مشکل جنسی را به گروهای زیر تقسیم بندی می کنند :

کمبود میل جنسی

درد جنسی

اختلال ارگاسم

اختلال برانگیختی جنسی و تحریک پذیری

کمبود میل جنسی :

زمانی که شخص در میل وشور جنسی ندارد بیانگر کمبود میل جنسی است ، این عامل از متداول ترین و مهم ترین ناتوانی جنسی در بانوان است ، که توصیه می شود حتما جهت درمان بانوان به پزشک مراجعه نمایند .

درد جنسی :

زمانی که شخص با تحریک شدن و یا انجام مقاربت جنسی با درد روبرو می شود ، این ناتوانی بیانگر درد جنسی است که شخص حتما باید به پزشک مراجعه نماید زیرا در زمان نزدیکی و آمیزش بادرد زیادی روبرو می شود .

اختلال ارگاسم :

در این ناتوانی جنسی شخص حتی با داشتن رابطه طولانی جهت رسیدن به ارگاسم با مشکل روبرو مواجه می شود .

اختلال در تحریک پذیری و برانگیختگی جنسی :

در این موارد که یکی از بدترین ناتوانی جنسی است در این ناتوانی شخص توانایی تحریک شدن را با وجود میل وشور جنسی از دست می دهد .

دکتر یوسفیان توصیه می کنند که اشخاص با مشاهده هر یک از موارد بالا حتما به پزشک مراجعه نمایند تا به درمان ناتوانی جنسی پرداخته شود .

• آدرس: تهران-شهرک غرب-بلوارفرحزادی-18متری مطهری-پلاک 168-بالای داروخانه دکترمشرف-
  •  تلفن 22074065 -- 09370786637
  •  ایمیل v_yousefian@yahoo.com