Test

هموروئید

هموروئید در واقع التهاب عروق و مخصوصا سیاهرگ های ناحیه مقعد یا رکتوم است که خیلی وقت ها به آن توده گفته می شود.

این وضعیت ممکن است ناشی از فشار آوردن به منظور حرکت مدفوع و افزایش فشار به ورید ها در شرایطی مانند بارداری، یبوست و بسیاری موارد دیگر باشد.

هموروئید یا بواسیر چیست ؟
هموروئید بالشتک های عروقی طبیعی در کانال مقعد است که به کنترل دفع کمک می کنند.

هموروئیدها وقتی ورم می کنند یا ملتهب می شوند غیرطبیعی می شوند.

بیماری هموروئید یا بواسیر رگ متورم و ملتهب در رکتوم مقعد است که منجر به ناراحتی در این ناحیه می گردد.

بواسیر یا همان هموروئید معمولا از زور زدن در هنگام دفع مدفوع , چاقی و یا بارداری ایجاد می شود.

احساس ناراحتی در ناحیه مقعد علامت شایع این بیماری است سایر علایم شامل خارش و خونریزی است.

نیمی از مردم امریکا در دوره ای از زندگی خود به بیماری هموروئید مبتلا می شوند.

شیوع در دو جنس مساوی ذکر شده است و پیک سنی بین ۴۵ تا ۶۵ سالگی است.

البته شیوع هموروئید در ایران در بین زنان بیشتر است. همچنین شیوع این بیماری در بین افراد چاق بیشتر از افراد دیگر است.

آیا هموروئید یا بواسیر خود به خود درمان می شود؟

درد خارش و سوزش و حساسیت ممکن است همیشه باقی بماند زیرا این نقطه از مقعد همیشه در معرض فشار قرار دارد و در هنگام دفع وریدهای مقعد تحت فشار قرار می گیرند.

عوامل مختلفی ممکن است علائم هموروئید را پنهان کند. همورئید داخلی و خارجی درجه اول حدود یک هفته زمان می برد تا درمان شود اما همورئید داخلی بزرگ درجه ۳ و ۴ ممکن است چند ماه طول بکشد تا با روش درمان دارویی بهبود یابد.

علائم هموروئید پس از بارداری ممکن است به دلیل برداشته شدن فشار از روی ناحیه مقعد خود به خود رفع شود و یا در بعضی موارد به خاطر فشار های زایمان تشدیدشود.

علل همو روئید / علل بواسیر :

علت دقیق همو روئید ناشناخته است ولی عواملی که در این زمینه نقش دارند شامل موارد زیر است.

یبوست مزمن
اسهال مزمن
رژیم غذایی کم فیبر
افزایش فشار داخل شکم
چاقی
نشستن به مدت طولانی
نداشتن تحرک روزانه کافی و عدم ورزش روزانه
توده ی داخل شکم
سرفه ی مزمن
ارث
سیروز کبدی
حاملگی
البته علایم خانم های باردار ممکن است بعد از زایمان بهبود یابد و یا در بعضی موارد به خاطر فشار های زایمان تشدید شود.

تماس سریع

تهران ، شهرک غرب ، بلوار فرحزادی ، 18 متری مطهری ، پلاک 168 ، بالای داروخانه دکتر مشرف ، طبقه اول

تلفن تماس مطب

021-22074065

دنبال کنید

فعالیت ما را در شبکه های اجتماعی

اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار

تمامی حقوق این سایت برای دکتر ویدا یوسفیان محفوظ است.

طرح و اجرا : شهر نِت