Test

درمان ناتوانی جنسی و به ارگاسم نرسیدن بانوان

درمان ناتوانی جنسی :

خانم دکتر ویدا یوسفیان با تیم جراحی حاذق خود آماده ارائه خدمات جراحی و غیر جراحی در کلینیک فوق تخصصی جراحی زنان می باشند.

اکنون با انجام جراحی های زیبایی واژن و هم چنین انجام تزریق در واژن می توان مشکل به ارگاسم نرسیدن خانم هارا درمان کرد،دکتر ویدا یوسفیان با سالها تجربه در زمینه ی حل مشکلات جنسی بانوان به درمان ناتوانی جنسی و سردمزاجی بانوان می پردازند.

وضیح‌ کلی‌
درد به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ در زنان‌ می‌تواند حالت‌ راجعه‌ یا دایمی‌ و پایدار داشته‌ باشد. این‌ درد غالباً با اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ و مشکل‌ در مقاربت‌ ارتباط‌ دارد.

علایم‌ شایع‌
-درد در ناحیه‌ تناسلی‌ به‌ هنگام‌ فعالیت‌ جنسی‌ (نه‌ لزوماً هنگام‌ دخول‌). -درد ممکن‌ است‌ خفیف‌ یا شدید، و در وضعیت‌های‌ متفاوت‌، متغیر باشد.

علل‌

علل‌ جسمی‌ عبارتند از:
عفونت‌ آمیزشی‌، از جمله‌ هرپس‌ (عامل‌ تب‌خال‌ تناسلی‌) و سایر ویروس‌هایی‌ که‌ مجرای‌ تناسلی‌ (مهبل‌)، گردن‌ رحم‌، لوله‌های‌ رحمی‌، یا تخمدان‌ را درگیر می‌سازند.
فشار روی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ به‌ دنبال‌ اعمال‌ جراحی‌ یا اشعه‌ درمانی‌
-تشکیل‌ بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر یا برای‌ زایمان‌ به‌طوری‌ که‌ مجرا را تنگ‌ کند.
-تومور فیبرویید یا سایر تومورهای‌ رحمی‌
-آندومتریوز
-پرده‌ بکارت‌ بدون‌ سوراخ‌، پاره‌، یا ضخیم‌تر از حد طبیعی‌
-آسیب‌دیدگی‌ نوک‌ پیشابراه‌
-لغزنده‌سازی‌ ناکافی‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا کاندوم‌
-واکنش‌ آلرژیک‌ به‌ دیافراگم‌، کاندوم‌، پا ژل‌ یا فوم‌ ضد حاملگی‌
-خشکی‌ و نازکی‌ دیواره‌ مجرای‌ تناسلی‌ پس‌ از یائسگی‌
بیماری‌ التهابی‌ لگن‌ علل‌ روانی‌ و عاطفی‌:
ترس‌ از حاملگی‌
ترس‌ از آسیب‌ رسیدن‌ به‌ جنین‌ در هنگام‌ حاملگی‌
فقدان‌ برانگیختگی‌ جنسی‌ و لغزندگی‌ مجرای‌ تناسلی‌ در اثر کمی‌ ترشحات‌. این‌ حالت‌ در اثر عوامل‌ مختلف‌ مثل‌ تحریک‌ جنسی‌ ناکافی‌، بیزاری‌ از مرد، خستگی‌، یا اضطراب‌ ایجاد می‌شود.
نداشتن‌ تجربه‌ یا اطلاعات‌ جنسی‌
سابقه‌ آسیب‌ جسمی‌ یا ضربه‌ روحی‌ ناشی‌ از روابط‌ جنسی‌
نداشتن‌ موقتی‌ اشتیاق‌ به‌ رابطه‌ جنسی‌

عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر ( درمان ناتوانی جنسی )
حاملگی‌ و دوره‌ پس‌ از زایمان‌
استرس‌، بیماری‌ اخیر، خستگی‌، یا کار زیاد
نوشیدن‌ الکل‌
یائسگی‌

پیشگیری‌ ( درمان ناتوانی جنسی )

اگر علایم‌ عفونت‌ دستگاه‌ تناسلی‌ وجود دارد باید سریعاً برای‌ درمان‌ مراجعه‌ شود.
مصرف‌ ژل‌ها یا فوم‌های‌ ضد حاملگی‌ که‌ باعث‌ واکنش‌های‌ آلرژیک‌ می‌شوند را متوقف‌ کنید.
موضوع‌ باید با شوهر در میان‌ گذاشته‌ شود. پشتیبانی‌ و صبر شوهر برای‌ غلبه‌ بر این‌ مشکل‌ اهمیت‌ زیادی‌ دارد. مسأله‌ تحریک‌ جنسی‌ در این‌ میان‌ مهم‌ است‌. در صورت‌ لزوم‌ از مواد لغزنده‌کننده‌ غیرروغنی‌ و غیر آلرژیک‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد.
اگر صدمات‌ جسمی‌ یا روحی‌ در روابط‌ جنسی‌ گذشته‌ وجود داشته‌ است‌، بهتر است‌ برای‌ مشاوره‌ تخصصی‌ در رابطه‌ با احساسات‌ منفی‌ مربوطه‌ مراجعه‌ شود.

عواقب‌ مورد انتظار
به‌ علت‌ بستگی‌ دارد. بیماری‌های‌ طبی‌ معمولاً قابل‌ معالجه‌ هستند. مشکلات‌ روانی‌ را نیز اغلب‌ می‌توان‌ رفع‌ کرد. راه‌ حل‌ بهبود مشکلات‌ بین‌ فردی‌ نیز برقراری‌ ارتباط‌ مناسب‌ و صبر است‌.

عوارض‌ احتمالی‌
پیدایش‌ مشکل‌ در روابط‌ شخصی‌، ناتوانی‌ دایمی‌ از لذت‌ بردن‌ از تجربیات‌ جنسی‌، و از دست‌ دادن‌ عزت‌ نفس‌
درمان‌

اصول‌ کلی‌
– انجام‌ بررسی‌های‌ آزمایشگاهی‌ مثل‌ پاپ‌اسمیر و کشت‌ هر گونه‌ ترشح‌ از مجرای‌ تناسلی‌ برای‌ پیدا کردن‌ هرگونه‌ مشکل‌ طبی‌ که‌ بتوان‌ آن‌ را درمان‌ کرد.
– درمان‌ مناسب‌ برحسب‌ وجود علل‌ جسمی‌ یا روانی‌ طرح‌ریزی‌ می‌شود.
– نشستن‌ در آب‌ داغ‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ می‌کند. بهتر است‌ این‌ کار ۳ یا ۴ بار در روز، هر بار به‌ مدت‌ 15-10 دقیقه‌، انجام‌ شود.
– به‌ هنگام‌ مقاربت‌ جنسی‌ از لغزنده‌کننده‌ مناسب‌ استفاده‌ شود.
– تمرینات‌ مخصوص‌ برای‌ آشنا کردن‌ جسم‌ و ذهن‌ با مقاربت‌ جنسی‌
– وضعیت‌های‌ مختلف‌ باید امتحان‌ شوند تا وضعیتی‌ که‌ کمترین‌ درد را به‌ همراه‌ دارد مشخص‌ شود.
– درمان‌ مشکلات‌ روانی‌ بسته‌ به‌ نیازهای‌ بیمار متفاوت‌ است‌. روش‌ها شامل‌ موارد زیر هستند: آموزش‌ درباره‌ جلوگیری‌ از حاملگی‌؛ مشاوره‌ برای‌ کشف‌ تعارضات‌ روحی‌ مخفی‌ در ناخودآگاه‌؛ تمرینات‌ تمرکز حسی‌ و عاطفی‌؛ و آموزش‌ روش‌های‌ مناسب‌ تحریک‌ جنسی‌
– در مواردی‌ مثل‌ وجود اسپاسم‌ عضلات‌ ناحیه‌ مجرای‌ تناسلی‌ یا بافت‌ جوشگاهی‌ ناشی‌ از ترمیم‌ پارگی‌ مجرای‌ تناسلی‌، انجام‌ یک‌ عمل‌ جراحی‌ کوچک‌ ممکن‌ است‌ به‌ رفع‌ علایم‌ کمک‌ کند.
داروها

امکان‌ دارد آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای‌ ضد ویروس‌، یا داروهای‌ ضد قارچ‌ برای‌ درمان‌ عفونت‌ زمینه‌ساز تجویز شوند.
فعالیت‌ ( درمان ناتوانی جنسی )
محدودیتی‌ برای‌ آن‌ وجود ندارد. انجام‌ ورزش‌ منظم‌ اگرچه‌ جزء روش‌های‌ درمانی‌ به‌ شمار نمی‌رود، اما در ارتقای‌ وضعیت‌ سلامت‌ عمومی‌ و روحیه‌ مؤثر است‌.

تماس سریع

تهران ، شهرک غرب ، بلوار فرحزادی ، 18 متری مطهری ، پلاک 168 ، بالای داروخانه دکتر مشرف ، طبقه اول

تلفن تماس مطب

021-22074065

دنبال کنید

فعالیت ما را در شبکه های اجتماعی

اطلاع از جدیدترین مقالات و اخبار

تمامی حقوق این سایت برای دکتر ویدا یوسفیان محفوظ است.

طرح و اجرا : شهر نِت